Voi kuinka soma näky ikkunastani olikaan
Mustarastas oli oksalla pesemässä itseään. Kun höyhenpuku oli puhdistettu laskeutui se sammaleelle johon vielä auringonsäteet osuivat ja laittoi itsensä siihen aivan matalaksi ja silmät kiinni. Linnutkin nauttivat lämmöstä. Siinä se makaa mahallaan ja nauttii vielä hetken lämmöstä kunnes myrsky saapuu.
Kommentit (17)
Ja vieläkin se lepäilee sammalmättäällä...
Vierailija kirjoitti:
Tais kupsahtaa
Ei kupsahtanut, tasaisin väliajoin avaa silmänsä ja katsoo taivaalle, sitten taas unten maille ja taas katse, ettei vaan haukka tai muu peto vaani.
Taas maha mättäälle ja nukkumaan...hauskaa...
Unten mailla yhä...kohta varmaan sai piristysruiskeen ja lähtee kotiin, poikasten huoltaminen on käynyt emon voimille ja päätti ottaa pienen irtioton ja sammahti sammaleelle.
Se ei tiedä, että sitä tarkkaillaan ikkunasta, se tarkkailija olen minä...yhä vaan vetää sikeitä, äsken talitintti säikäytti sitä...
Ihana viesti kiitos AP
kiva nähdä että täällä palstalla on täysjärkisiäkin ihmisiä 🤭
hyvää kesänjatkoa 😎
Vierailija kirjoitti:
Ihana viesti kiitos AP
kiva nähdä että täällä palstalla on täysjärkisiäkin ihmisiä 🤭hyvää kesänjatkoa 😎
Kiitos kiitos ja hyvää kesää sinnekin päin !
Vierailija kirjoitti:
Nyt nousi istumaan...
Miten lintu istuu? Jalat suorina eteenpäin?
Vierailija kirjoitti:
Unten mailla yhä...kohta varmaan sai piristysruiskeen ja lähtee kotiin, poikasten huoltaminen on käynyt emon voimille ja päätti ottaa pienen irtioton ja sammahti sammaleelle.
Mis se poikasten isä menee? Nukkuu jossain tai nussii.
Oma hupini on katsoa kun pikkulinnut käy kylpemässä pesulla ns kylpylässä jonka heille olen virittänyt. Se on ollut niin suosittu aurinkoisena päivänä että siihen on jono ja janokln näyttää olevan
kylpylä on suoraan omenapuun alla siellä on hyvä kuivailla
😎
No niin, nyt tuli levättyä, pyrähti lentoon, kuuli varmaan poikasten nälkäisen piipityksen...heippa mustarastas heippa, tervetuloa taas ikkunani alle, sammalvuode odottaa uupunutta lentäjää.
Vierailija kirjoitti:
Oma hupini on katsoa kun pikkulinnut käy kylpemässä pesulla ns kylpylässä jonka heille olen virittänyt. Se on ollut niin suosittu aurinkoisena päivänä että siihen on jono ja janokln näyttää olevan
kylpylä on suoraan omenapuun alla siellä on hyvä kuivailla
😎
Meilläkin ollut lintukylpylä. Hellekesänä kiva katsella kun kisaavat kuka pääsee pulikoimaan, vaihdettu vesi monta kertaa päivässä kun osa linnuista käynyt kastamassa nokkaansa siinä samassa vedessä. Voi mahdoton kun pikkuinen lintu pääsee veteen ja peseytyy, siinä se pärskii iloisena ja pitää tarkkaa reviiriä ja sääntöä saunavuorostaan, ei samaan uimalaan useampaa mahdu. Ap
Kävin vielä katsastamassa mustarastaan lepopaikan, sinnehän oli muodostunut jo "kuoppa", eli se oli käynyt siellä huilaamassa jo aiemmin ilman että olisin sen nähnyt, melko avoin paikka, mutta toki sitten sen mielestä hyvä ja pehmoinen paikka : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt nousi istumaan...
Miten lintu istuu? Jalat suorina eteenpäin?
Moni ihminenkin istuu noin.
Voi, siinä se makaa vieläkin...