Ulla-myrsky 4.7.2025 OFFICIAL
Kerro miten myrsky etenee lähelläsi ja missä asut. Lentääkö trampoliinit, katkeaako sähköt, näkyykö tornadoja, tulviiko asuinkadut, iskikö salama taloosi. Lähes hirmumyrskymäisen Ulla-myrskyn virallinen seuranta täällä (valitettavasti kiinni ihan yöllä, jolloin myrsky on parhaimmillaan).
Itse asun Pk-seudulla, nyt juuri on 3.7 klo 15:41, vielä ei näy myrskyn merkkiäkään. Mutta fikkareihin on vaihdettu paristot ja ruokaa kaapit täynnä!
Kommentit (167)
Uskokaa nyt jo että käytännössä kukaan ei edes tulisi tietämään mistään erityisestä myrskystä ellei iltapaskalehdet pelottelisi klikkiotsikoin. Paljon melua täysin tyhjästä.
miksi nämä ennusteet on niin hiton sekavia nykyään..uutisoidaan että koko suomi hehkuu punaisena..kartalla 2 paikkakuntaa punaisena. Yhdessä kohdassa uutista kerrotaan että pahinta keski-suomessa ja etelässä ajoittaisia sade-ja ukkoskuuroja. Saman uutisen lopussa myös etelässä luvassa erittäin pahoja tuulivahinkoja..Pitääkö meteorologien opetella viestintää vai iltapäivälehtien..
Otin juuri joditabletin ja laitoin kasvomaskin päähän. Kuuntelen uutisia patteriradiosta. Pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehtikin seuraa https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/28e1b794-9a65-4939-8758-bbcae9791…
No sitten ei taatusti tapahdu mitään tai ole mitään nähtävää kun ip-lehdellä on oikein livekamera kuvaamassa. Se taisi olla sanoman live missä piti näkyä hirmuisen ukkosen vyöryminen pk-seudulle ja tuokin ukkossolu tussahti jossain loviisan kohdilla lopullisesti. Silloinkin siis oli ennustettu ukkosta vain lähinnä kaakkois-suomeen ja ne pahimmat ukkosrintamat oli matkalla virosta venäjälle.
kyllä viime sunnuntaina ainakin Espoossa paukkui ukkonen pahemmin kun vuosiin ja metrokin meni epäkuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse myös pk-seudulla, hiljasta on. Onko tää nyt se ns. tyyntä myrskyn edellä? Onko kohta hurrikaani päällä?
Kai me ollaan siinä hurrikaanin silmässä nyt. Siinähän ei tuule, mutta toisaalta ei pitäisi olla pilvistäkään.
Tädit larppaa jotain Floridan hurrikaaniselviytyjiä 😂
EI SUOMESSA OLE OIKEITA MYRSKYJÄ.
Höh. Älä ole ankeuttaja. Meillä on kohta alkamassa hurricane party. Kegit valmiina ja punaiset kertakäyttömukit. Katsomme pian ikkunasta, kun alligaattorit lipuu ohi.
Täällä Äänekoskella on voimistuvaa viinan hajua ja puuskittaista ölinää.
Vierailija kirjoitti:
Itse myös pk-seudulla, hiljasta on. Onko tää nyt se ns. tyyntä myrskyn edellä? Onko kohta hurrikaani päällä?
Ei se tänne iske, menee ylempää ohi.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on hysteerinen.
Niin on.
Tampereella on satanut yöllä ja vielä keskipäivällä aika paljon. Ei nyt tulvi mutta selkeästi enemmän sataa koska vesi liikkuu pitkin teitä.
Keskipäivän jälkeen sade on rauhoittunut ja ilma on suhteellisen painostava, ikävä ilma olla sisätiloissa.
Ulkona tarkenee paremmin ja on mukavan lämmintä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Otin juuri joditabletin ja laitoin kasvomaskin päähän. Kuuntelen uutisia patteriradiosta. Pelottaa.
Mä vedän päivälliseksi kylmää hernaria suoraan tölkistä ja istun vessapaperipaalin päällä kellarissa. LIsäksi sanoin sähkösopparin irti niin ei tarvitse välittää sähkökatkoistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tänne iske, menee ylempää ohi.
Miten ylhäältä? Tuleeko Järvenpäähän?
Vierailija kirjoitti:
Tampereella on satanut yöllä ja vielä keskipäivällä aika paljon. Ei nyt tulvi mutta selkeästi enemmän sataa koska vesi liikkuu pitkin teitä.
Keskipäivän jälkeen sade on rauhoittunut ja ilma on suhteellisen painostava, ikävä ilma olla sisätiloissa.
Ulkona tarkenee paremmin ja on mukavan lämmintä kuitenkin.
Olet varmastikin myrskyn silmässä ja pahin on vasta edessä. Ankkuroi itsesi kiireen vilkkaa esim. betoniseen siltarumpuun ja ammu hätäraketti taivaalle.
Turun, Porin ja Rauman pitää kyllä varoa. Sanokaa minun sanoneen.
Eurajoki. Aurinko paistaa jo ja terassi kuivui.
Täällä Vaasassa juuri äsken tuuli vei pari tyhjää tölkkiä terassin pöydältä. Olen juuri soittamassa hätäkeskukseen.
Caruna ilmoitti, että Espooseen ennakoidaan sähkökatkoja myrskytuhojen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehtikin seuraa https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/28e1b794-9a65-4939-8758-bbcae9791…
No sitten ei taatusti tapahdu mitään tai ole mitään nähtävää kun ip-lehdellä on oikein livekamera kuvaamassa. Se taisi olla sanoman live missä piti näkyä hirmuisen ukkosen vyöryminen pk-seudulle ja tuokin ukkossolu tussahti jossain loviisan kohdilla lopullisesti. Silloinkin siis oli ennustettu ukkosta vain lähinnä kaakkois-suomeen ja ne pahimmat ukkosrintamat oli matkalla virosta venäjälle.
kyllä viime sunnuntaina ainakin Espoossa paukkui ukkonen pahemmin kun vuosiin ja metrokin meni epäkuntoon.
Niin? Kumpikaan ip-lehti ei vouhkannut asiasta viikkoa etukäteen eikä myöskään lähettänyt liveä. Jos olisi, niin ei olisi paukkunut ukkoset eikä metrotkaan levinneet.
Sä et ymmärrä sarkasmia / vitsailua.