Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö teille muille niin että ruokalähetti ei eds soita ovikelloa, jättää safkat vain hiljaisuudessa?

Vierailija
03.07.2025 |

Onko tämä joku uusi tapa?? Olen tilannut kolmesta eri aasialaisesta kuukauden sisään, yksikään lähetti ei soittanut kelloa eikä edeskoputtanut... En seuraa mistään sovelluksista tilauksen kulkua, olettavatko kaikki että asiakas seuraa? Äskenkin huomasin saapumisen vain siks että lähetti polotti puhelimeen niin kovaa että ihmettelin mikä sirkus oven taakse on ilmestynyt. Jätti ruoan vain edes koputtamatta.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käy yleensä niin, että vaikka nimenomaan olen laittanut tilaukseen, että jätä ruoka oven ulkopuolelle, niin pimpotetaan ovikelloa niin sootanasti että joutuu lopulta laittamaan vaatteet päälle ja menemään ottamaan ruuan henkilökohtaisesti vastaan.

Vierailija
42/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain on jo valmiiksi oletuksena asetus että jätetään ovelle. Koronan aikana tuli ja jäi. 

Mitenkäs sitten, kun on niin fiksu kuin minä, että osaa laittaa asetukset kohdilleen? Silti joku kolmannes jaksaa soittaa kelloa, toki samalla kun painelevat hissiin. Mulle OK, kunhan ilmoittavat saapuneensa. Joka mestassa ei ole mitään seurantaa, jos lähetti on puljun oma poika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla käy yleensä niin, että vaikka nimenomaan olen laittanut tilaukseen, että jätä ruoka oven ulkopuolelle, niin pimpotetaan ovikelloa niin sootanasti että joutuu lopulta laittamaan vaatteet päälle ja menemään ottamaan ruuan henkilökohtaisesti vastaan.

Tämä ärsyttää minuakin. Haluaisin nimenomaan välttää pimpottelun ja koputtelun. Ensinnäkin siksi, että koirat reagoivat ja toisekseen juuri tuo, että saisin rauhassa hengata ei niin säädyllisessä asussa.

Sen nyt pystyn vielä sietämään, että kerran pimpottaa merkiksi, mutta kun nimenomaan jäävät usein ihan odottamaan vaikka olen muuta ohjeistanut.

Vierailija
44/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan valmiiksi ilmoittanut, että voi jättää vaan oven taakse ilmoittamatta. 

Vierailija
45/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että Suomessa on baskempi asiakaspalvelu kuin jossain itäeurooppalaisessa slummissa. Ihmiset hyväksyy määkivinä kaiken. "Kato äpistä". Jep jep.

Kaikilla naama kiinni luurissa koko päivän, mutta sitten tuleekin ongelma, kun pitäisi seurata tilausta Apin kautta. 

Vierailija
46/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy koska en käytä woltia enkä mitään muutakaan kuljetuspalvelua.

Vierailija
47/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo joskus tehdään noin. Oon kans miettinyt että miksi.

Eivät voi koskea vääräuskoisen ovikellonappiin, se on saastunut.

Vierailija
48/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos nostaisitte sen läskiperseen joskus sieltä sohvalta ja menisitte itse siihen 300 m päässä olevaan lähikauppaan ostamaan terveellistä ja edullista ruokaa?? V

https://wolt.com/fi/discovery/stores?srsltid=AfmBOool-mgJ3RLFnFzsoVkSSs…

Vierailija
49/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolt on orjuuttamista. Kävelkää ihmiset vähän ja saatte ruokanne ihan lämpimänä ja kuosissa sekä itsellenne hieman sosiaalista elämää. Ja ravintolalle jää myös jotain katetta, eikä pelkästään kasvottomille Wolt-miljonääreille. Teille tuodaan ruoka ovelle ehkä euron palkkiota vastaan, ja sekin teidän mielestä menee väärin. 

Vierailija
50/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on ne omat asetukset tsekata sieltä sovelluksesta!

Itsellä on kontaktiton jätä ulkopöydälle kiitos.

Olen koronassa. Eilen tilasin aamupalaa, niin sitkee kuski rimputti ja rimputti kunnes sain ryömittyä ylhäältä ovelle.

Kiitin, mutta pyysin tarkkaavaisuutta ohjeisiin seuraavalla kerralla. Täällä pyörii samat kuskit, naama tuttuja.

Vierailija
51/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaa se ovikellosi.

T: ruokalähetti

Minulla toimii ovikello, mutta sitä ei koskaan soiteta. Ei ole myöskään mitään merkitystä laittaako kontaktittoman toimituksen päälle vai ei, eikä väliä silläkään onko Foodora vai Wolt. Aina jää oven taakse ja ovikelloa ei soiteta koskaan.

Ainoastaan yksi ukrainalaiskuski on sitä kelloa soittanut, kun ei halunnut pizzalaatikkoa laittaa talvella loskaan kun juuri oli märkää lunta rivarin portaille satanut. Muuten sitä saa kytätä sovellusta/nettisivua, että milloin se ruoka tulee.

Vielä vuosi sitten soittivat ovikelloa, nykyään ei kukaan soita eikä mistään. Ja kello toimii varmasti, kun sitä päivittäin käytetään ja on myös näkyvällä paikalla, että ei voi olla huomaamatta. Ei vaan viitsitä.

Vierailija
52/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään noin tehdään en tiedä miksi

Vierailija
53/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ärsyttää minuakin. Haluaisin nimenomaan välttää pimpottelun ja koputtelun. Ensinnäkin siksi, että koirat reagoivat ja toisekseen juuri tuo, että saisin rauhassa hengata ei niin säädyllisessä asussa.

Sen nyt pystyn vielä sietämään, että kerran pimpottaa merkiksi, mutta kun nimenomaan jäävät usein ihan odottamaan vaikka olen muuta ohjeistanut.

Tilasin minäkin kontaktittomana ,olis alusvaatteisillani kun ovikello soi,ajattelin että kuski soitti ja lähti mutta mitä vielä,avasin oven ja tietenkin muslimiählämi toimitti ruokaa. Olin siinä naama punaisena joo kiitti ja äkkiä ovi kiinni.

Vierailija
54/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vastauksena kysymykseesi, jotkut lähetit jättävät ninjana ruokakassin oven eteen, toiset soittavat ovikelloa ja jotkut koputtavat. Riippuu lähetistä minun kokemukseni mukaan. Ekan kerran kun joku jätti ilmoittamatta ruuan ovelle, en aluksi hoksannut sitä ja ruoka jäähtyi varmaan 10-15 minuuttia turhaan oven luona. Nykyään seuraan sovelluksesta.

Vierailija
55/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wolt on orjuuttamista. Kävelkää ihmiset vähän ja saatte ruokanne ihan lämpimänä ja kuosissa sekä itsellenne hieman sosiaalista elämää. Ja ravintolalle jää myös jotain katetta, eikä pelkästään kasvottomille Wolt-miljonääreille. Teille tuodaan ruoka ovelle ehkä euron palkkiota vastaan, ja sekin teidän mielestä menee väärin. 

Ai saan ruokani lämpimänä jos haen sen itse kävellen 7 kilometrin päästä? 

Vierailija
56/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pimputin sama kuin ovikello? Onko se lähetin vika että vastassa on maailman typerin kansa.

Vierailija
57/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisi ja sopisi. En haluaisi ainakaan että jää kellon soiton jälkeen odottelemaan se lähetti. Postimies kai jää odottelemaan että joku avaa vaikkei ole tietoa siitä, sitten pitää huutaa oven läpi että saa jättää oven taakse.

Miksi et avaa ovea, kun ole sen vieressä?

Vierailija
58/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apissa on valinta jätetäänkö oven taakse vai soitetaanko ovikelloa. Säädä ohje kuntoon 

Kaikilla ei ole sitä sun Wolttias, vaikka itse olet mainoksen uhri joka tekee niin kuin muutkin lampaat.

Jos et käytä näitä palveluita, niin mitä edes urputat täällä?

Vierailija
59/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä ihmisiä ase ohimolla pakoteta Woltille töihin, jos olet niin kuvitellut.

Vierailija
60/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Woltin sovelluksessa on kohta, missä ruksataan, että onko hiljainen toimitus vai soitetaanko ovikelloa. Missä teillä on ruksi?

Vielä kun se hiljainen toimitus olisi oikeasti hiljainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi