Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (19418)

Vierailija
19041/19418 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakob sanoo HBL:ssä, että ensi viikon Allsång-esituksrstä ei voi sanoa muuta kuin, että KAJ-fanit tunnistavay sen. Vahva veikkaus on  Västerut.

Jossain näin spekuloitavan Nissan bromsaa/Näsan domnaa mahdollisesti uusilla sanoituksilla

Sopiiko ooppera Allsång-ohjelman luonteeseen? 

Vierailija
19042/19418 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakob sanoo HBL:ssä, että ensi viikon Allsång-esituksrstä ei voi sanoa muuta kuin, että KAJ-fanit tunnistavay sen. Vahva veikkaus on  Västerut.

Jossain näin spekuloitavan Nissan bromsaa/Näsan domnaa mahdollisesti uusilla sanoituksilla

Siellä on yleensä niin, että osa artisteista esiintyy kaksi kertaa niin, että toinen kappaleista on sellainen yhteislauluna laulatettava ja toinen sitten enemmän esitys niin että artisti vaan esiintyy eikä laulata yleisöä, usein artisti esittää siinä jonkun oman kappaleensa. Viime vuonna KAJ esitti sen "Inga winners" kappaleen, yhteislauluna laulattivat Arja Saijonmaan Högt över havet-kappaleen sekä lopuksi esittivät BBB:n. Näistä tosiaan ainoastaan Högt över havet oli yhteislaulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19043/19418 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivottavasti olisi ainakin joku laulu minkä Jakob esittää, eikä pelkästään yhteislaulu. Jakobin laulua on aina niin kiva kuunnella.

Vierailija
19044/19418 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen KAJ julkaisi syksyn keikkalistan. Siitä ei löytynyt selitystä sille, miksi Jakob ei ole mukana Änglagårdissä 22.-24.10. Viikonloppuna, KAJ'lla ei siis keikkaa tuon listan mukaan tuona viikonloppuna ole. Voikohan listaan tulla vielä lisäyksiä, vai onko tosiaan niin että Jakobilla ja Axelilla sattuu molemmilla vaan olemaan joku henkilökohtainen meno tuona viikonloppuna, kun kuulemma Kirjamessuillekaan ei kumpikaan heistä pääse?  Jotenkin olin varma että jotain KAJ'hin liittyvää se olisi kun molemmilla sattuu olemaan este ja Jakob vieläpä jättää musikaalinäytökset siltä viikonlopulta väliin ennakkotiedoista poiketen

Joku tv-esiintyminen, jota ei voi vielä julkistaa? Tuskin ihan pienen syyn takia jättävät noita juttuja väliin. 

Jakob ei kyllä voi mun mielestä jättää Änglagårdia väliin henkilökohtaisen menon tai yksityiskeikan takia. Axelilla voi tietenkin tällaisia esteitä olla kirjamessuille.

Minä en keksi muuta kuin joku tv-juttu.

Voihan jättää, jos on teatterin kanssa niin sopinut.

Vierailija
19045/19418 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen KAJ julkaisi syksyn keikkalistan. Siitä ei löytynyt selitystä sille, miksi Jakob ei ole mukana Änglagårdissä 22.-24.10. Viikonloppuna, KAJ'lla ei siis keikkaa tuon listan mukaan tuona viikonloppuna ole. Voikohan listaan tulla vielä lisäyksiä, vai onko tosiaan niin että Jakobilla ja Axelilla sattuu molemmilla vaan olemaan joku henkilökohtainen meno tuona viikonloppuna, kun kuulemma Kirjamessuillekaan ei kumpikaan heistä pääse?  Jotenkin olin varma että jotain KAJ'hin liittyvää se olisi kun molemmilla sattuu olemaan este ja Jakob vieläpä jättää musikaalinäytökset siltä viikonlopulta väliin ennakkotiedoista poiketen

Joku tv-esiintyminen, jota ei voi vielä julkistaa? Tuskin ihan pienen syyn takia jättävät noita juttuja väliin. 

Jakob ei kyllä voi mun mielestä jättää Änglagårdia väliin henkilökohtaisen menon tai yksityiskeikan takia. Axelilla voi tietenkin tällaisia esteitä olla kirjamessuille.

Mielestäni tuollaiset syyt olisivat kyllä outoja ja lipunostaneille epäreiluja kun Svenskan kertoi aiemmin, että Jakob esiintyy aina jos ei ole sairas.

Vierailija
19046/19418 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuollaiset syyt olisivat kyllä outoja ja lipunostaneille epäreiluja kun Svenskan kertoi aiemmin, että Jakob esiintyy aina jos ei ole sairas.

Kaikkea ei vain aina pysty ennakoimaan. Uskoisin, että liput pystyy ongelmitta siirtämään, jos on noille päiville lippunsa ostanut ja nimenomaan haluaa nähdä Jakobin.

Vierailija
19047/19418 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin kerran eräässä toisessa teatterissa pääosan esittäjän understudyn kanssa. Hänelle oli sovittu oma näytös noin kerran kuussa, jotta tuntuma rooliin löytyy ja pysyy. Kiva Beppelle, että pääsee hänkin varmuudella roolissa esiintymään. En usko että Jakob ihan kevyin perustein on jäänyt pois, jotain erityisempää varmasti tiedossa. Selviääkö se meille myöhemmin mitä se oli, sen aika näyttää.

Vierailija
19048/19418 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko, että Axelia olisi pyydetty kirjamessuille tänä vuonna. Kirjahan on jo "vanha" vaikka suomennos uusi. Olen itse kirja-alalla ja lokakuun messuilla keskitytään uutuuksiin ja joulukirjoihin. Toki voi olla poikkeuksia, mutta valitettavasti Axel tuskin kuuluu niihin. Voisi ajatella, että sitten kun seuraava kirja ilmestyy (toivottavasti), on hän messuilla. On mahdollista, että silloin on nimeä jo niin paljon, että suomennos tulisi samalla kertaa mikä lisäisi kiinnostusta. 

Vierailija
19049/19418 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt tehdä Jakobista petturia ennen kuin paljastuu (jos paljastuu) miksi hän on poissa esityksistä.

Vierailija
19050/19418 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fan-clubissa muistutetaan, että myös Kevin ja Axel ovat mukana Nissan bromsassa ja antavat Jakobille pienen hengähdystauon ennen loppuhuipennusta. Minä uskoisin, että se vanha Maxmo i mitt hjärta tuodaan jotenkin esiin ja sitten Västerut varsinaisena soolona.  Kivaa, että se tulee niin pian, ettei tarvitse enempää arvailla.

Vierailija
19051/19418 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko, että Axelia olisi pyydetty kirjamessuille tänä vuonna. Kirjahan on jo "vanha" vaikka suomennos uusi. Olen itse kirja-alalla ja lokakuun messuilla keskitytään uutuuksiin ja joulukirjoihin. Toki voi olla poikkeuksia, mutta valitettavasti Axel tuskin kuuluu niihin. Voisi ajatella, että sitten kun seuraava kirja ilmestyy (toivottavasti), on hän messuilla. On mahdollista, että silloin on nimeä jo niin paljon, että suomennos tulisi samalla kertaa mikä lisäisi kiinnostusta. 

Axel oltaisiin haluttu jo viime vuonnakin, mutta ei päässyt. Hyvin on siis voitu kysyä tänäkin vuonna, nythän kiinnostus hänen kirjoihin on noussut suomenkielistenkin keskuudessa joten sopisi hyvin sinne.

Vierailija
19052/19418 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Axel oltaisiin haluttu jo viime vuonnakin, mutta ei päässyt. Hyvin on siis voitu kysyä tänäkin vuonna, nythän kiinnostus hänen kirjoihin on noussut suomenkielistenkin keskuudessa joten sopisi hyvin sinne.

Kustantajien markkinointibudjetti on rajallinen ja se käytetään uusien kirjojen puffaamiseen. Messuille osallistuminen on järjettömän kallista ja panostus on mietittävä tarkkaan. Totta kai minäkin haluaisin Axelin messuille ja Akateemisen kohtaamispaikkaan tai Rosebudiin puhumaan, mutta se maksaa kustantajalle.

Vierailija
19053/19418 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kustantajien markkinointibudjetti on rajallinen ja se käytetään uusien kirjojen puffaamiseen. Messuille osallistuminen on järjettömän kallista ja panostus on mietittävä tarkkaan. Totta kai minäkin haluaisin Axelin messuille ja Akateemisen kohtaamispaikkaan tai Rosebudiin puhumaan, mutta se maksaa kustantajalle.

Kustantaja kuitenkin vastasi fanille, että he olisivat halunneet sekä Axelin että Jakobin kirjamessuille, mutta molemmilla oli este sille ajankohdalle. Olen nähnyt tämän meilin.

Vierailija
19054/19418 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kustantaja kuitenkin vastasi fanille, että he olisivat halunneet sekä Axelin että Jakobin kirjamessuille, mutta molemmilla oli este sille ajankohdalle. Olen nähnyt tämän meilin.

ok

Vierailija
19055/19418 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ylipäätään epäkunnioittavaa muita näyttelijöitä ja muita musikaalia tekemässä olleita kohtaan mennä katsomaan se pelkästään yhden näyttelijän vuoksi. Kyseessä on kuitenkin vielä kaiken lisäksi iso produktio. Minusta KAJ-fanilla ei ole velvollisuutta tutustua kaikkiin jäsenten yksilöinä tekemiin projekteihin, varsinkaan, jos ne eivät muuten kiinnosta yhtään. Ja vaikka niin nykyään tunnutaan ajattelevan, Jakob ei ole KAJ, vaan siellä on ne kaksi muutakin tyyppiä. Jakob-fani ja KAJ-fani ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
19056/19418 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velvollisuutta? Ehkä en täysin ymmärrä mitä tarkoitat, mutta vähän vaikea kuvitella, että kovin moni menisi katsomaan musikaalia pelkästään velvollisuudentunnosta. Minä olen KAJ-fani ja samalla Jakob-fani, mutta en minä ole koskaan kokenut, että minun velvollisuuteni fanina olisi olla tarkkaan selvillä kaikesta, mitä hän KAJ'n ohella tekee. Seuraan sitä mitä kiinnostaa. En usko, että olisin musikaaliin lippuakaan hankkinut, jos se ei kiinnostaisi yhtään. Katsoin ensin sen Ruotsissa tehdyn version ja kuuntelin youtubesta musiikin ja ratkaisin asian sitten, kun vaikutti näkemisen arvoiselta ja hauskalta. En katsonut/katso Hallniakaan vain Jakobin takia, vaan ehdottomasti koko riemastuttavan kokonaisuuden takia. Ehkä joku superfani menee katsomaan musikaalin vain Jakobin nähdäkseen, mutta ei sekään minusta suoraan tarkoita sitä, että ylenkatsoisi muuta musikaalitiimiä eikä arvostaisi muita näyttelijöitä ja tekijöitä. Jakobilla on vain sivurooli, enkä siis sano tätä mitenkään vähätelläkseni. 

Vierailija
19057/19418 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velvollisuutta? Ehkä en täysin ymmärrä mitä tarkoitat, mutta vähän vaikea kuvitella, että kovin moni menisi katsomaan musikaalia pelkästään velvollisuudentunnosta. Minä olen KAJ-fani ja samalla Jakob-fani, mutta en minä ole koskaan kokenut, että minun velvollisuuteni fanina olisi olla tarkkaan selvillä kaikesta, mitä hän KAJ'n ohella tekee. Seuraan sitä mitä kiinnostaa. En usko, että olisin musikaaliin lippuakaan hankkinut, jos se ei kiinnostaisi yhtään. Katsoin ensin sen Ruotsissa tehdyn version ja kuuntelin youtubesta musiikin ja ratkaisin asian sitten, kun vaikutti näkemisen arvoiselta ja hauskalta. En katsonut/katso Hallniakaan vain Jakobin takia, vaan ehdottomasti koko riemastuttavan kokonaisuuden takia. Ehkä joku superfani menee katsomaan musikaalin vain Jakobin nähdäkseen, mutta ei sekään minusta suoraan tarkoita sitä, että ylenkatsoisi muuta musikaalitiimiä eikä arvostaisi muita näyttelijöitä ja tekijöitä. Jakobilla on vain sivurooli, enkä siis sano tätä mitenkään vähätelläkseni. 

Näinhän sen pitäisikin olla. 

Olen kuitenkin saanut sen käsityksen, että jotkut ovat kiinnostuneet kaikesta, missä KAJ on, ihan vaan KAJ'n takia (pyrkivät esimerkiksi katsomaan ja kuuntelemaan kaiken) ja joillekin on ensiarvoisen tärkeää, että Jakob on musikaalissa, kuten edellä olevalle lipunostajalle. En haluaisi nähdä raivokohtauksia teatterissa vain siksi, että lavalla sattuukin olemaan sillä kertaa Beppe Lantz. 

Minunkin käsittääkseni rooli on sitä paitsi melko pieni, mutta tuntuu, että kaikki eivät tajua tätä, enkä näe roolissa mitään järkeä. Jalka oven väliin -selitys ontuu, sillä epäilen, että jalka on jo oven välissä. 

Itsellä ei ole edes lippua, sillä kuuntelin musiikin ja tulin siihen tulokseen, että en ainakaan vielä sitä hanki. Harjoitusklipit näyttivät kyllä ihan hyviltä. Ehkä siis harkitsen vielä.

Vierailija
19058/19418 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi muinoin niin, että Helsingin kaupunginteatterin West Side Storyssa Marian roolissa ollut Marika Krook oli sairastunut. Hän oli silloin kuuminta hottia ja yleisö huokasi raskaasti kun se ilmoitettiin. Sijaisnäyttelijä oli hälyytetty muistaakseni Lappeenrannan teatterista. Valitettavasti muistan vain etunimen Liisa, mutta hän oli loistava. Ihana ääni ja hyvä näyttelijä ja pelasi hienosti yhteen Pentti Hietasen kanssa.  

Vierailija
19059/19418 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään mene Änglagårdiin pelkästään Jakobin takia, mutta haluan silti nähdä juuri hänet esiintymässä omassa roolissaan. Jos hän on estynyt kun menen katsomaan, ostan uuden lipun kevätkaudelle ja toivon parempaa onnea sille kerralle.

Vierailija
19060/19418 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änglagårdin musiikki, juoni ja teema ei varmastikaan kiinnosta kaikkia. Joku pitää ehkä liian klisheisenä ja pintapuolisena viihteellisenä hömppänä. Jakobin rooli on pieni, ja jos ei joku sitä tiedä tai ole edes vaivautunut ottamaan selvää, vaan on sokeasti hankkinut lipun, niin sillehän ei sitten mitään voi. Ehkä hän on tarkempi seuraavan kerran. Fanaattinen fanitus on itselle outo ja vieras ilmiö varsinkin, kun ennen KAJ'ta ketään en ole fanittanut. 

Jakob on kertonut rakastavansa musikaaleja ja fanittaa monia niistä. On kertonut myös  rakastavansa Änglagårdin musiikkia ja tuntenut samaistuvansa Mårtenin roolihahmoon monessakin mielessä. Hän on aikoinaan hakenut rooliin omasta kiinnostuksestaan ja tullut valituksi. Ilmeisesti hän on kunnianhimoisena taiteilijana halunnut kokeilla siipiään ja yrittää  laajentaa ja monipuolistaa repertoaariaan. Svenskanilla on ollut perusteet hänet valita, aivan samoin kuin on ollut perusteet valita Beppe. Emme tiedä millaisesta hakijajoukosta heidät on valittu. Minä en ainakaan pysty kyseenalaistamaan Svenskanin valintoja, vaan uskon, että ne on tehty oikein perustein. Sinänsä se joidenkin teattereiden menettely, mitä joku kertoikin, että varanäyttelijän annetaan esiintyä tietyissä  näytöksissä, jotta tuntuma rooliin säilyy, vaikuttaa erittäin käyttökelpoiselta. Miksi  Svenskan ei näin tee, en tiedä. 

Itse näen aivan mahdollisena tulevaisuuden skenaariona, että Jakobia tullaan näkemään enemmänkin musikaalirooleissa sekä Suomessa että Ruotsissa. Tietenkin edellyttää, että hänellä itsellä on siihen kiinnostusta edelleen. Beppeä nähdään varmasti, koska hän on alalle kouluttautunut ja ilmeisen lahjakas. 

Toivotaan nyt, että kiihkeimmätkin fanit osaavat käyttäytyä eikä kukaan ei saa raivokohtausta. Ja tosiaan, jos jollakulla on lippu vain ja ainoastaan Jakobin takia juuri näihin päiviin, jolloin hän ei esiinny, niin kannattaa ilman muuta kysyä teatterista vaihtomahdollisuutta.