Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9667)

Vierailija
1841/9667 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle yllätys oli KAJ'n vastaanotto kesäkuun Radio Nova Festivaalilla, joka järjestettiin eka kertaa Tampereella. Umpisuomenkielinen yleisö hurrasi, jammaili ja lauloi täysillä mukana. Pojat näytti aluksi vähän hermostuneilta, sitten yllättyneiltä ja lopuksi olivat riemuissaan.

Ja tämä oli siis heidän ihka ensimmäinen keikka suomenkielisessä Suomessa, he kertoivat.

Siinä kauan, kauan sitten taltioidussa telttakonsertissa (jossa he ihmettelevät että onko kuulijoita peräti sata) he vitsailevat että ovat esiintyneet suomenkielisellekin yleisölle ja että se hurrasi heille, koska huusi H U R R I.

Jakobs dagar 2014 esityksessä Axel pitää pitkähkön spiikin ruotsiksi ja sanoo sen jälkeen: "Ja sitten sama suomeksi" ja katsoo Keviniin. Kevin näyttää yllätetyltä ja sanoo vahvalla aksentilla: "Ööö

Jestas mikä väkimäärä (noin kohdassa 31:40). Tuollahan on melkein koko Pietarsaari.

Vierailija
1842/9667 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vörjeans ei väsy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1843/9667 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vörjeans ei väsy.

Vörjeansin omalla instagram-sivulla on todella hauskoja puffeja heidän keikoilleen.

Vierailija
1844/9667 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenkieliset fanit jo näkyvät kovasti toivovan KAJ'lta suomenkielisiäkin biisejä.

Nojoooo.... ehkä voisivat joskus jonkun tehdäkin, kunhan tuntevat olevansa siihen valmiita. Mutta muuten oma mielipide tähän asiaan on päivänselvä: 

Älkää pojat muuttako yhtään mitään! Jatkakaa ilman muuta omalla äidinkielellänne ne eli vöyriksi. Se on se teidän juttu! Se on ainutlaatuista ja se tekee teistä sen mitä te olette. Tuo teidän kielellinen ilmaisunne omalla kielellänne on niin valtavan rikasta, säilyttäkää se taika.

Minua suomenkielisenä ei haittaa, jos tekstien kanssa joutuu vähän ponnistelemaan. Päinvastoin, ruotsin kielen taito petraantuu siinä samalla vähän niin  kuin itsestään. 

Vierailija
1845/9667 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomenkieliset fanit jo näkyvät kovasti toivovan KAJ'lta suomenkielisiäkin biisejä.

Nojoooo.... ehkä voisivat joskus jonkun tehdäkin, kunhan tuntevat olevansa siihen valmiita. Mutta muuten oma mielipide tähän asiaan on päivänselvä: 

Älkää pojat muuttako yhtään mitään! Jatkakaa ilman muuta omalla äidinkielellänne ne eli vöyriksi. Se on se teidän juttu! Se on ainutlaatuista ja se tekee teistä sen mitä te olette. Tuo teidän kielellinen ilmaisunne omalla kielellänne on niin valtavan rikasta, säilyttäkää se taika.

Minua suomenkielisenä ei haittaa, jos tekstien kanssa joutuu vähän ponnistelemaan. Päinvastoin, ruotsin kielen taito petraantuu siinä samalla vähän niin  kuin itsestään. 

Mä olen täsmälleen samaa mieltä. Heillä on oma, maailmassa ainutlaatuinen kielensä, ja jos se otetaan pois, taika ei ole ennallaan.

Pieni ponnistelu tekee oikein hyvää aivoille, ainakin mun (suomenkielisille) aivoille. Muutama kuukausi on mennyt opiskeluun, ja puhuttu vöyri on sen verran hallussa, että ymmärrän niin laulut kuin haastattelut. Kirjoittaa en osaisi, mutta se ei olekaan mun tehtäväni vaan heidän.

Vierailija
1846/9667 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vörjeans ei väsy.

Vörjeansin omalla instagram-sivulla on todella hauskoja puffeja heidän keikoilleen.

Tietääkö joku? 

Minkä verran Vörjeans on yleensä tehnyt keikkaa vuosien varrella...? Ja onko keikkaillut Pohjanmaan ulkopuolella? 

Vierailija
1847/9667 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan, että Vörjeans on tehnyt keikkaa vain harvakseltaan ja vain Pohjanmaalla. Mutta korjatkoon joku paremmin tietävä, jos olen väärässä.

Vierailija
1848/9667 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ'lla on jo (osittain) suomenkielisiä kappaleita, ja ehkä he kirjoittavat niitä lisää jos heille tulee siihen tarvetta. En osaa kuvitellakaan miten he hyödyntävät tämän vuoden kokemuksiaan. Heidän luovuutensa on kadehdittavaa, ja seuraavaksi heiltä voi syntyä mitä tahansa. 

Vierailija
1849/9667 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä veikkaan, että Vörjeans on tehnyt keikkaa vain harvakseltaan ja vain Pohjanmaalla. Mutta korjatkoon joku paremmin tietävä, jos olen väärässä.

Veikkaan samaa. Vöyrin tienoo on varmaan Vörjeansin omaa aluetta. Siellä kelpaa polttaa kumia.

Vierailija
1850/9667 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta somepäivittelystä:

Lina vastaa (tai ainakin ennen Euroviisuja ja viisujen aikana vastasi, en tiedä onko yhteistyö jatkunut viisujen jälkeen) somekontentin ideoinnista ja reelsien ja tiktokkien kuvaamisesta ja postaamisesta. Kommenttien lukemisen ja niihin vastailun hoitavat (tai taitaa olla Axel joka pääasiassa hoitaa) itse. Ja taitavat stoorimateriaalitkin suurimmaksi osaksi tehdä itse.

Vierailija
1851/9667 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevinin soidintanssi on ryhtynyt niittämään mainetta maailmalla. :)

Vierailija
1852/9667 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Tässä brittiläisen Kaj-fanin reaktio Dan-Olen pyrkimyksiin.

Vierailija
1853/9667 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyi kyseiseltä Nordis-keikalta tallenne. :)

Vierailija
1854/9667 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää olis kiva kun olis suomi-käännös.

Vierailija
1855/9667 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tulossa youtubeen Febe Erikssonin tilille englanninkielisin tekstein, nekin varmaan auttavat asiaa.

Vierailija
1856/9667 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Axelin Lidret-haastattelu oli nauhoitettu ennen Melloa ja Jakobin Mellon ja ESC:n välillä. Toivottavasti saadaan vielä Kevin kertomaan ESC:stä ja sen jälkeisestä ajasta.

Vierailija
1857/9667 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tulossa youtubeen Febe Erikssonin tilille englanninkielisin tekstein, nekin varmaan auttavat asiaa.

Hyvä juttu.😎

Vierailija
1858/9667 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisestä Sollidenin konsertista kirjoitettua:

Kaj briljerar med mycket mer än bastubad

Den som kom till Solliden för att se årets vinnande mellobidrag live fick mycket för pengarna. Kaj briljerar både humoristiskt och musikaliskt, och visar ännu en gång att de är så mycket mer än ett trallvänligt bastubad.

(Lähde: barometern.se) 

Juttu näyttää olevan maksumuurin takana, mutta kaikesta päätellen arvostelija on ollut vaikuttunut.

🤗😊

Vierailija
1859/9667 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJlla eilen ja tänään illalla keikka kuningas Kaarle Kustaan omistaman Sollidenin linnan (Ruotsin kuninkaallisen perheen kesänviettopaikka) lavalla.

Barometern kehuu kovasti:

Kaj briljerar med mycket mer än bastubad

Den som kom till Solliden för att se årets vinnande mellobidrag live fick mycket för pengarna. Kaj briljerar både humoristiskt och musikaliskt, och visar  ännu en gång att de är så mycket mer än ett trallvänligt bastubad.

https://www.barometern.se/2025-07-20/kaj-briljerar-med-mycket-mer-an-ba…

Vierailija
1860/9667 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi parhaimpia koosteita. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme