Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (18306)
Vierailija kirjoitti:
Pakko nyt sanoa vielä noista julkisista instatileistä, että minusta on vähän kummallinen ajatus ettei niillä olevia kuvia saisi millään tavalla kommentoida. Täällä on välillä sellainen henki, varmaan jonkun yhden tai parin henkilön toimesta, että tuntuu ettei niitä kuvia suunnilleen edes katsoa.
Ne tilit ovat kuitenkin ihan tietoisesti julkisia. Kyllä niitä on silloin ihan ok kommentoida.
Jotkut täällä katsovat oikeudekseen moderoida epäsopivaa keskustelua. Vain yksiääninen, kritiikitön mielipide kelpaa. Se on hyvesignalointia. Ette te ole yhtään sen suvaitsevaisempia kuin ne Facebookin fanaattiset faniryhmätkään.
Strengnäs, yhdistelmä Porvoota ja Dubrovnikia.
https://www.instagram.com/stories/humorgruppen.kaj/3912929365671424477
Vierailija kirjoitti:
Syynä on ehkä se, että jotkut tässä ketjussa eivät ole itse aktiivisia somessa eivätkä siten tajua, että KAJn pojat puolisoineen jakavat julkisesti yksityiselämäänsä yllättävänkin paljon.
Se on heidän oma tietoinen valintansa. He mitä ilmeisimmin haluavat olla avoimia myös yksityisten asioidensa kanssa.
Yksityisyys/julkisuus näköjään herättää taas keskustelua täällä. Mun mielestä jos fanit haluavat kommentoida suoraan puolisoiden julkisille tileille, niin ok. Jos joku haluaa puolisoiden julkisia tilejä käydä katsomassa, niin ok. Kun on tietoisesti valittu julkinen tili niin se on sitten julkinen.
Mulla itsellä henk. kohtaisesti menee raja siinä, että en lähde kommentoimaan tai herättämään keskustelua, esim. tässä ketjussa tai muuallakaan, mistään noilla julkisilla tileillä näkemästäni asiasta. Siihen on parikin syytä. Ensinnäkään en ole niin kiinnostunut kenenkään, varsinkaan itselleni vieraan henkilön yksityiselämästä, että jaksaisin siitä keskustella. Toiseksi, en halua antaa trolleille ja dissaajille yhtään ylimääräistä aihetta tarttua mihinkään asiaan. Tiedän, että noilta ei nettikeskusteluissa oikein voi välttyä, mutta itsellä on parempi mieli, kun toimin siten, kuin oma omatunto sanoo. Tämä siis vain mun mielipide ja suhtautuminen asiaan. Enkä siis tarkoita sanoa, että tässä ketjussa olisi mitenkään retosteltu kenenkään yksityisasioilla. Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syynä on ehkä se, että jotkut tässä ketjussa eivät ole itse aktiivisia somessa eivätkä siten tajua, että KAJn pojat puolisoineen jakavat julkisesti yksityiselämäänsä yllättävänkin paljon.
Se on heidän oma tietoinen valintansa. He mitä ilmeisimmin haluavat olla avoimia myös yksityisten asioidensa kanssa.
Yksityisyys/julkisuus näköjään herättää taas keskustelua täällä. Mun mielestä jos fanit haluavat kommentoida suoraan puolisoiden julkisille tileille, niin ok. Jos joku haluaa puolisoiden julkisia tilejä käydä katsomassa, niin ok. Kun on tietoisesti valittu julkinen tili niin se on sitten julkinen.
Mulla itsellä henk. kohtaisesti menee raja siinä, että en lähde kommentoimaan tai herättämään keskustelua, esim. tässä ketjussa tai muuallakaan, mistään noilla julkisilla tileillä näkemästäni asiasta. Siihen on parikin syytä. Ensinnäkään en ole niin kiinnostunut kenenkään, varsinkaan itselleni vieraan henkilön yksityiselämästä, että jaksaisin siitä keskustella. Toiseksi, en halua antaa trolleille ja dissaajille yhtään ylimääräistä aihetta tarttua mihinkään asiaan. Tiedän, että noilta ei nettikeskusteluissa oikein voi välttyä, mutta itsellä on parempi mieli, kun toimin siten, kuin oma omatunto sanoo. Tämä siis vain mun mielipide ja suhtautuminen asiaan. Enkä siis tarkoita sanoa, että tässä ketjussa olisi mitenkään retosteltu kenenkään yksityisasioilla. Ei ole.
Mutta kun eihän täällä kukaan ole edes avannut keskustelua esim. puolisoiden sometilien aiheisiin liittyen. Minun mielestäni siinä ei olisi mitään niin väärää, mutta täällä ei edes ole sellaista ja silti viestejä poistetaan,
Molemmissa FB-ryhmissä on kuvia Strengnäsistä. Avoin on siis Tillsammans följer vi KAJ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku mm. poisti eilen linkkaamani Strängnäs-klipin, vaikka siinä ei ollut mitään saatesanoja. Korkeintaan, että klippi tältä päivältä Strängnäsistä.
Kyseinen henkilö taisi hermostua niin paljon saman päivän toisesta klipistä, jossa oli yksi neutraali havainto Jakobista, että hän poisti kaikki muutkin Strängnäs-klipit samalla. Tämä ei ole ok, vaikka olisi minkälainen omatunto toiminnan taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun eihän täällä kukaan ole edes avannut keskustelua esim. puolisoiden sometilien aiheisiin liittyen. Minun mielestäni siinä ei olisi mitään niin väärää, mutta täällä ei edes ole sellaista ja silti viestejä poistetaan,
Se vähäinen kokemus mitä itsellä on näistä vauvan ketjuista on se, että joka ketjussa on joku/jotkut, jotka eivät syystä tai toisesta kestä tai "suvaitse" poikkeavia mielipiteitä. Ja termin "asiaton viesti" tulkitsee jokainen näköjään eri tavalla. Se tosiaan harmittaa muita keskustelijoita, jos viestejä poistellaan, vaikka oikeasti mitään aihetta ei olisi. Onhan se myös yksi keskustelua köyhdyttävä tekijä, jos pitää pysytellä jossain konsensuksessa. Keskustelun on tarkoitus olla mielipiteiden vaihtoa, eikä rajaamista. Asiallisesti ja perustellen tietenkin.
Kiitos sille kirjoittajalle, joka vinkkasi, että Svenska Teaternin Youtubessa on Änglagårdin harkkapätkiä. Kivoja olivat!
Olen se, joka on kirjoittanut suurimman osan mielestä ehkä hiukan käsittämättömiä kommentteja ja pystyisin perustelemaan niitä tarkemminkin, mutta en uskalla. Ehkä sanoisin jotain sellaista, mitä ei pitäisi. Joten sensuroin itse itseäni.
En ymmärrä minäkään tätä että neutraaleja ja asiallisia viestejä poistatetaan. En edes ehtinyt nähdä kaikkia eilen hävinneitä viestejä, mutta jatkosta tulkitsin kyseessä olleen sen faktan ilmaiseminen, että Jakobilla on taas sormus sormessa. Sen havaitsemisessa ja toteamisessa ei ole mitään asiatonta. Sen näkee jokainen omilla silmillään lukuisista jaetuista keikkakuvista ja videoista.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään tätä että neutraaleja ja asiallisia viestejä poistatetaan. En edes ehtinyt nähdä kaikkia eilen hävinneitä viestejä, mutta jatkosta tulkitsin kyseessä olleen sen faktan ilmaiseminen, että Jakobilla on taas sormus sormessa. Sen havaitsemisessa ja toteamisessa ei ole mitään asiatonta. Sen näkee jokainen omilla silmillään lukuisista jaetuista keikkakuvista ja videoista.
Katoaakohan tämäkin asiallinen viesti, koska joku rinkula on mainittu?
Minä en pidä edes sitä pahana, että täällä kerrotaan jonkun (KAJ, puoliso tai joku muu) yksityishenkilön julkisella sometilillä olevasta KAJ jäseneen liittyvästä postauksesta. Itse ei mitenkään onnistu bongaamaan kaikkea mielenkiintoista.
Minä kirjoitin tuosta omatunto-asiasta, mutta en ole kuitenkaan se, joka viestejä poistattelee. Ei ole tapana poistatella kuin ainoastaan oikeita törkyviestejä.
Sinä tai te, jotka leikitte jotakin ylituomaria ja poistatatte täältä normaaleja, neutraaleja viestejä: lopettakaa. Te köyhdytätte täysin asiallista keskustelua ja pilaatte toisilta keskustelun ilon. Teillä ei ole oikeutta päättää tai määrätä, mistä muut keskustelevat, kun kyse on tavanomaisista asioista eikä mistään törkypuheesta tai perättömien juorujen levittämisestä. Jos puolisoiden tai sormuksen mainitseminen kaihertaa teitä noin uskomattoman paljon, teidän on varmastikin parempi hankkia keskusteluseuraa muualta.
Ehkä moni on käynytkin jo kurkkimassa faniryhmissä Strängnäsin satoa. Todella hyviä kuvia ovat jotkut onnistuneet ottamaan eiliseltä keikalta. Todella onnistuneita. Juuri kävin ihailemassa niitä tuolla avoimessa ryhmässä, suljettuun en pääsekään. Kannattaa tsekata.
Vierailija kirjoitti:
Olen se, joka on kirjoittanut suurimman osan mielestä ehkä hiukan käsittämättömiä kommentteja ja pystyisin perustelemaan niitä tarkemminkin, mutta en uskalla. Ehkä sanoisin jotain sellaista, mitä ei pitäisi. Joten sensuroin itse itseäni.
Hyvä. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä viestistä. Minä olen se joka eilen postasi videon Strängnäsissä ainoastaan yhdellä saatelauseella todeten ennalleen palautuneen tilanteen Jakobin sormessa. Tunnustan olleeni viime viikkoina vähän huolestunut ja sen takia tarkistinkin tilanteen heti tilaisuuden tullen. Tiesin, että syitä voi olla monia, mutta olin silti helpottunut ja iloinen ja päätin jakaa asian tänne mahdollisimman neutraalisti. Ei auttanut vaan viesti poistettiin.
Vaikken tunne heitä, ajattelen heitä niin paljon, että suhtaudun heihin siinä määrin kuin läheisiini, että toivon heidän olevan onnellisia myös yksityiselämässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä viestistä. Minä olen se joka eilen postasi videon Strängnäsissä ainoastaan yhdellä saatelauseella todeten ennalleen palautuneen tilanteen Jakobin sormessa. Tunnustan olleeni viime viikkoina vähän huolestunut ja sen takia tarkistinkin tilanteen heti tilaisuuden tullen. Tiesin, että syitä voi olla monia, mutta olin silti helpottunut ja iloinen ja päätin jakaa asian tänne mahdollisimman neutraalisti. Ei auttanut vaan viesti poistettiin.
Vaikken tunne heitä, ajattelen heitä niin paljon, että suhtaudun heihin siinä määrin kuin läheisiini, että toivon heidän olevan onnellisia myös yksityiselämässään.
Täällä on samoin ajatteleva.
Joskus on kyllä todella vaikea asetella sanojaan tällaisella keskustelupalstalla, kun on vain se kirjoitettu teksti, jota jokainen tulkitsee miten tulkitsee. Kasvotusten keskusteleminen on paljon helpompaa, kun apuna on ilmeet, eleet, äänenpainot ja - sävyt, ja mahdollisuus välittömästi täsmentää sanomaansa.
Täällä riehuu poistopiru. Toivotaan että se pikkuhiljaa rauhoittuu.
Ei hyvä. Minusta asioista puhuminen on tärkeää. Itsensä sensuroiminen on ainoastaan välttämätöntä, koska en tiedä, mikä suunnitelma on, kuten ei lähes kukaan täällä. En halua pilata mitään.
Nyt oli kaksi rahakonetta, mutta taaskaan setelit eivät lentäneet kunnolla yleisöön asti.
Kuulin, että järjestysmiehet keräsivät niitä ja antoivat eturiviin, josta ainakin jotkut jakoivat niitä edelleen muille😊