Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (17752)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä aloin hermoilemaan Lemonsoft-stadionin konsertin uudesta istumakatsomosta, joka tulee permannon takaosaan, A-katsomon eteen. Siihen tulee useita rivejä, ja ylärivin takana on tietysti oltava turvallisuussyistä selkänojina tukiraudat tms. Miten korkealle tuo rakennelma mahtaa ylettyä? Minä ostin A-katsomon alimmalle riville lipun heti kun ne tulivat myyntiin 12.2. ajatuksena, että sieltä olisi suora näkyvyys lavalle seisomakatsomon yli eikä kukaan nouse bailaamaan eteen, kuten riskinä olisi ylempien rivien paikoilla. Eipä tullut mieleenkään tällaisen lisäkatsomon tulo.
Missään nimessä se takapermannon tuleva rakennelma ei ole niin korkea, että peittäisi näkyvyyden istumakatsomon alimmaltakaan riviltä. Nämä asiat mietitään ja suunnitellaan tarkkaan ja järjestäjät kyllä osaa asiansa. No worry!
Toivotaan näin.
t. Toinen, jolla lippu A-katsomon alariviltä samoin ajatuksin.
Jos katsoo näitä kuvia, näyttää siltä, että sinne saisi pari kolme riviä nousevaa katsomoa ilman, että se häiritsee yläpuolella istuvia.
Voihan olla, että se takapermannon lisäkatsomo ei ole nouseva vaan tasainen koroke. Esiintymislava on joka tapauksessa sen verran korkealla, että sinne kyllä näkee sellaisiltakin paikoilta. Mä en olisi huolissani, ei siellä stadionilla olla ensi kertaa asialla. Kyllä ne osaa tällaiset hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Voihan olla, että se takapermannon lisäkatsomo ei ole nouseva vaan tasainen koroke. Esiintymislava on joka tapauksessa sen verran korkealla, että sinne kyllä näkee sellaisiltakin paikoilta. Mä en olisi huolissani, ei siellä stadionilla olla ensi kertaa asialla. Kyllä ne osaa tällaiset hoitaa.
Vasablladetin mukaan se on nouseva. "För att maximera synligheten är de nya sittplatserna uppbyggda som mindre läktare i olika etage."
Luen talousuutisia Iltalehdestä:
Onnistujista Hautala (Kauppalehden talousanalyytikko Talousaamussa) nostaa esiin myös kiuasvalmistaja Harvian, joka julkaisi kaksinumeroiset kasvuluvut hyvin epävarmassa markkinassa.
No jaa, mistäköhän johtuu? Kajahtaneet hankkineet kiukaat myös olohuoneisiinsa?
Valittiko täällä joku, että perheen istumapaikat oli siirretty sivulta seisojien taakse? Hän sanoi, ettei sitten kannata mennä kun tulee huonommat paikat. Toivottavasti hän näkee, että kyseessä taitaa olla parannus. Tietysti, jos olivat halunneet nimen omaan Kevinin tai Axelin reunaan, voi harmittaa. Uudet paikat ovat sinänsä numeroimattomat, mutta varmaan sieltä on joku osio varattu näille jostain syystä siirretyille. En muuten usko, että KAJ suostuisi siihen, että paikat huononevat jos heiltä kysyttäisiin.
Onko joku lukenut sitä Maaseudun tulevaisuuden juttua Axelista ja osaisi sanoa, minkä päivän paperilehdessä se on? Oon just menossa kirjastoon ja sieltä varmaan kyseinen lehti löytyy niin täytyypä etsiä se artikkeli käsiin. Ja Hbl-lehtiä selata myös, eiköhän sielläkin ole taas viime aikoina ollut jotain Kaj-juttua.
Vierailija kirjoitti:
Valittiko täällä joku, että perheen istumapaikat oli siirretty sivulta seisojien taakse? Hän sanoi, ettei sitten kannata mennä kun tulee huonommat paikat. Toivottavasti hän näkee, että kyseessä taitaa olla parannus. Tietysti, jos olivat halunneet nimen omaan Kevinin tai Axelin reunaan, voi harmittaa. Uudet paikat ovat sinänsä numeroimattomat, mutta varmaan sieltä on joku osio varattu näille jostain syystä siirretyille. En muuten usko, että KAJ suostuisi siihen, että paikat huononevat jos heiltä kysyttäisiin.
Tämä kommentti oli facen faniryhmässä, ei täällä. Minä kerroin tapahtuneesta täällä.
Muistan nyt vielä yhden asian miksi hän halusi peruuttaa. Noilla uusilla paikoilla ei kuulemma ole numerointia vaan pitää sitten jonottaa, jotta saa siltä alueelta parhaat paikat. Eli ei heille luvattu mitään tiettyä paikkaa uudelta alueelta.
Itsekin olen edelleen vähän mietteliäs sen suhteen mikä näkyvyys niiltä on kun ne kuitenkin ovat permannon tasolla eivätkä voi nousta kovin korkealle. Toivotaan, että kaikilla on kuitenkin hyvä näkyvyys.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku lukenut sitä Maaseudun tulevaisuuden juttua Axelista ja osaisi sanoa, minkä päivän paperilehdessä se on? Oon just menossa kirjastoon ja sieltä varmaan kyseinen lehti löytyy niin täytyypä etsiä se artikkeli käsiin. Ja Hbl-lehtiä selata myös, eiköhän sielläkin ole taas viime aikoina ollut jotain Kaj-juttua.
Verkkolehdessä näkyy julkaistun 13.5., joten se on varmaan saman tai seuraavan päivän paperilehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kommentti oli facen faniryhmässä, ei täällä. Minä kerroin tapahtuneesta täällä.
Muistan nyt vielä yhden asian miksi hän halusi peruuttaa. Noilla uusilla paikoilla ei kuulemma ole numerointia vaan pitää sitten jonottaa, jotta saa siltä alueelta parhaat paikat. Eli ei heille luvattu mitään tiettyä paikkaa uudelta alueelta.
Itsekin olen edelleen vähän mietteliäs sen suhteen mikä näkyvyys niiltä on kun ne kuitenkin ovat permannon tasolla eivätkä voi nousta kovin korkealle. Toivotaan, että kaikilla on kuitenkin hyvä näkyvyys.
Mä en ole tällaisesta paikkojen siirrosta kuullutkaan. Ai tällaistakin on tapahtunut? Tulee mieleen, että onko ne alkuperäiset olleet aivan sivukatsomoiden lavan puoleisilla reunoilla. Jos nyt on huomattu että lavarakennelma viekin sen verran tilaa ettei niiltä aivan reunapaikoilta olekaan näkyvyyttä lavalle vaan tulee seinä eteen.
Mutta harmillista kyllä jos varmat numeroidut paikat vaihtuu jonottamiseen. Minusta istumapaikkojen idea on just se ettei tarvitse tulla hirveän aikaisin jonottamaan ja jännittämään paikkaansa. Ja toki jos ei syystä tai toisesta voi tai halua seisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole tällaisesta paikkojen siirrosta kuullutkaan. Ai tällaistakin on tapahtunut? Tulee mieleen, että onko ne alkuperäiset olleet aivan sivukatsomoiden lavan puoleisilla reunoilla. Jos nyt on huomattu että lavarakennelma viekin sen verran tilaa ettei niiltä aivan reunapaikoilta olekaan näkyvyyttä lavalle vaan tulee seinä eteen.
Mutta harmillista kyllä jos varmat numeroidut paikat vaihtuu jonottamiseen. Minusta istumapaikkojen idea on just se ettei tarvitse tulla hirveän aikaisin jonottamaan ja jännittämään paikkaansa. Ja toki jos ei syystä tai toisesta voi tai halua seisoa.
Just näin oli. Lavarakenne sellainen että alkuperäisilta sivussa olevilta paikoilta ei olisi nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkkolehdessä näkyy julkaistun 13.5., joten se on varmaan saman tai seuraavan päivän paperilehdessä.
MT ei ilmesty päivittäin, olisiko 3 krt/vk.
Mielenkiintoista nähdä kuinka nopeasti nuo lisäistumapaikat myy loppuun. Varsinkin jos osa menee jo noille sivukatsomoista siirretyille (kuinka monta niitä mahtaa olla?). Ihan kohtahan se myynti alkaa.
Koitin selailla kaikkia lehden ilmrstymisnumeroita tuosta julkaisupäivästä eteenpäin, mutta en löytänyt sitä juttua. Sieltä taisi kyllä puuttua ainakin joku välistä, oliskohan joku toinen Kaj-fani sitten lainannut sen tai jotain. Hbl:n Euroviisujutuissa oli mainittu Kaj ja Jakob muutamaan otteeseen, mutta muuta kiinnostavaa ei nyt löytynyt kun en kauhean kauan ehtinyt lueskella. Välillä kirjastossa käydessä selailen noita lehtiä jos tiedän että viime aikoina on ollut jossain lehdessä Kajsta juttua, pitäisi vaan aina laittaa nuo ilmestymispäivät ylös niin olisi helpompaa etsiä.
Vasabladetissa/Österbottens tidningissä on kiinnostavimmat jutut. Juuri bongasin, että siellä on tänään julkaistu juttu amerikkalaisesta fanista, joka on parhaillaan Vöyrillä. Tämä on sama, joka teki videon Moccamasterista. Hän on nyt puolen vuoden sisällä toista kertaa Suomessa
Hauskaa kun tyyppi Indianasta on jo toista kertaa Vöyrillä ja minä täältä eteläisestä Suomesta en ole vielä saanut reissua aikaiseksi 😅
Vierailija kirjoitti:
Vasabladetissa/Österbottens tidningissä on kiinnostavimmat jutut. Juuri bongasin, että siellä on tänään julkaistu juttu amerikkalaisesta fanista, joka on parhaillaan Vöyrillä. Tämä on sama, joka teki videon Moccamasterista. Hän on nyt puolen vuoden sisällä toista kertaa Suomessa
Olipa hyvä juttu ja kiinnostava ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa hyvä juttu ja kiinnostava ihminen.
Todella. Vaikken muuten ihaile amerikkalaista kulttuuria, niin ihailen heidän rohkeuttaan ja itsevarmuuttaan. Minä olen käynyt Vöyrillä, mutta en todellakaan kehdannut mennä mihinkään fanivaatteet päällä tai käydä kyselemässä miten löydän tiettyihin kappaleista tuttuihin paikkoihin tai edes grillille syömään KAJ-purilaista. Minua hävetti olla fani, mutta nykyään minua oikeastaan paradoksaalisesti hävettää ja suututtaa se, että häpeän faniuttani. On tämä vaan niin mahtava ja iloinen asia, että kyllä sen kanssa voisi tulla rohkeasti esiin. Onneksi on näitä ihania kansainvälisiä faneja ja joitakin rohkeita suomalaisiakin.
Michellen kajahtamistarina on kiinnostava. Hänelle oli periaatteessa käynyt ihan samalla tavalla kuin minullekin. Hän oli netissa sattumalta törmännyt johonkin materiaaliin ja sitten ajautunut kaivamaan syvemmältä ja syvelmmältä. Hän ei ole mikään viisufani eikä ole fanittanut muita bändejä aiemmin. Hän jäi koukkuun siitä huolimatta, että hänellä ei ollut mitään yhtymäkohtaa Suomeen tai suomalaisuuteen. Itseäni kiinnosti KAJ alunperin tietenkin myös siksi, että he suomalaisina pääsivät edustamaan Ruotsia, mutta lopulta fanittamiseni on ollut omalla kohdallanikin todella yllättävää.
KAJ:ssa on kyllä jotain ihan todella poikkeuksellista kun he aikaansaavat tällaista eri puolilla maailmaa asuvissa ihmisissä.
Hauska keskustelua koskien "Rejpelt miss Valborg"-kappaletta.
Toisessa fani ryhmässä on nuoruutenesa 60-luvun lopulla viettäneitä , jotka muistavat tällaisen tapahtuman.
Samalla todettiin että Gambamäänin on kyllä liian nuori ollakseen paikalla vuonna 1957
Meneekö off-topic kun testasin tämän https://glassfabriken.fi/produkt/saltkinuskigraddglass-laktosfri-480-ml/
Pikku purkki maksoi kahdeksan euroa ja jäätelöstä jäi kitalakeen tahmea kalvo. Ei jatkoon.