Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Historiallinen käänne Suomen työllisyystilanteessa, naiset ajaneet miesten ohi

Vierailija
19.10.2023 |

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f998cf72-1899-4cad-8cca-d34eea7f5d78

Hyvä naiset! Nyt alkaa näyttää jo hyvältä. Mitä parempaan asemaan naiset saadaan yhteiskunnan kaikilla osa-alueilla, sitä paremmalta meidän yhteiskuntakin näyttää!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen, miehiä ei kiinnosta työskennellä naisvaltaisilla työpaikoilla.

Vierailija
2/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, tuen naisten menestymistä täällä olut kädessä työttömänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdyissä työtunneissa vai esimerkiksi työllisten yksilömäärässä mitattuna? Ärsytää kun nykyään ei uutisjutuissa avata asiaa yhtään, vaan toitotetaan otsikossa jotakin totena.

Vierailija
4/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista saada nähdä vertailu siitä, kuinka suuri prosentti naisista työskentelee julkisella sektorilla.

Vierailija
5/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa naiset tekee kaikki työt. Miehet istuskelee olusilla ja keskustelee tärkeistä asioista.

Vierailija
6/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tulevaisuudessa naiset tekee kaikki työt. Miehet istuskelee olusilla ja keskustelee tärkeistä asioista.

Kuulostaa hyvältä! Ihan oikea ja toivottu suunta länsimaiselle yhteiskunnalle.

Vierailija
7/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olisi mielenkiintoista saada nähdä vertailu siitä, kuinka suuri prosentti naisista työskentelee julkisella sektorilla.

Jep, näitä yhteiskunnan varoilla loisijoita on Kelat ja työkkärit täynnä. Pitäisi ehdottomasti julkaista, mikä on naisten osuus em. laitoksissa, minä olen nähnyt vain  ä m m i ä  noissa.

Vierailija
8/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hienoa että Suomesta katoaa kaikki teollisuus ja muu miesvaltainen ala.. 🙄

Vierailija
9/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselle sektorille, jossa naiset työskentelee, tulee leikkaukset hitaammin kuin yksityiselle sektorille, jossa miehet työskentelee.

Kyllä ensi vuoden aikana monelta naiseltakin katoaa työpaikka.

Vierailija
10/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jep, näitä yhteiskunnan varoilla loisijoita on Kelat ja työkkärit täynnä. Pitäisi ehdottomasti julkaista, mikä on naisten osuus em. laitoksissa, minä olen nähnyt vain  ä m m i ä  noissa.

Itse pyörit sitten siellä asiakkaana?

Vierailija
11/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuisitko Puolustusvoimain kantahenkilökuntaa yhteiskunnan varoilla loisijoiksi?

Vierailija
12/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joo hienoa että Suomesta katoaa kaikki teollisuus ja muu miesvaltainen ala.. 🙄

Koulutuserot alkavat näkyä myös työllisyydestä. 

Vierailija
13/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä palstau l it tähän sanovat? Heidän mukaansa kun kaikki suomalaiset naiset loisivat miesten rahoilla.

Vierailija
14/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esimerkiksi sote-uudistus näyttää menneen todella hienosti."Tein itse, säästin" hengessä naisvaltainen hallitus sorvasi mallin, missä työvoimapulan keskellä sote-alueet pitävät muutosneuvotteluita hakien kustannussäästöjä.

Vierailija
15/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

80% kuntien työntekijöistä on naisia, ettei syytä hurrata.

Vierailija
16/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä esimerkiksi sote-uudistus näyttää menneen todella hienosti."Tein itse, säästin" hengessä naisvaltainen hallitus sorvasi mallin, missä työvoimapulan keskellä sote-alueet pitävät muutosneuvotteluita hakien kustannussäästöjä.

Soteuudistusta sorvattiin aika kauan ennen naisvaltaista hallitusta, toim. huom.

Vierailija
17/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jonkunhan nekin työt on tehtävä, joten olisiko parempi, jos prosenttiosuuden julkisella sektorilla olisivatkin vaikka 50/50?

Vierailija
18/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselle sektorille tulee ensi vuonna mittavat säästöt, joten ap älä sinä huoli, kyllä naistenkin työttömyys lisääntyy radikaalisti. Kysymys on suhdannevaihteluista, jotka ensin osuvat yksityiselle sektorille, ja tietyllä viiveellä sitten julkiselle sektorille.

Vierailija
19/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma! Naisten tuleekin tehdä kaikki työt. 

Vierailija
20/21 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Soteuudistusta sorvattiin aika kauan ennen naisvaltaista hallitusta, toim. huom.

Mutta ap:n mukaan naisten ollessa vallassa asioiden pitäisi parantua. Eikö naisvaltainen hallitus kyennyt tekemään muutoksia vanhoihin suunniltemiin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän