Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (17358)
Että heille olisi tarjottu paljon rahaa siitä, että olisivat Masked singerissä sadun kolme pukkia sillalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös pari kysymystä tuosta podista paremmin ruotsia osaaville:
Mitä juttelivat polyypeista? Eikös ne ole jotain äänihuuliin tulevia juttuja?
Mitä juttelivat Masked singeristä? Kysyttiin ilmeisesti ainakin onko heitä pyydetty ohjelmaan? Sitten juttelivat jostain toisesta tv-ohjelmasta mutta mikä se oli?
Sanoiko Jakob, että hän uskoo että hänen vanhempansa ovat joskus nuorempana epäilleet, että hän olisi homo?
Toinen tv-ohjelma josta he puhuivat on Förrädarna. Siitä minä en tiedä mitään. Jakob sanoi haluavansa olla mukana siinä, koska hän haluaisi tietä onko sen vaativa henkisesti kuin siinä olleet ovat kertoneet.
Se on Petolliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^Haha, ei mennyt ihan putkeen tuo ennustus.
Kuuntelen tässä nyt toiseen kertaan fördomspoddenia vähän hidastettuna, ja kiinnitin huomiota, kuinka hienosti Jakob käänsi lennosta sen kiukaan mustat urut -jutun ruotsiksi niin, että se rimmaa myös.
Tämän hän on esittänyt jossain muussakin yhteydessä. Löytäisikö joku linkin?
Ainakin tässä se on, on muistaakseni jossain muussakin pätkässä.
https://www.facebook.com/reel/620845917654089/?mibextid=ZZyLBr
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen tässä nyt toiseen kertaan fördomspoddenia vähän hidastettuna, ja kiinnitin huomiota, kuinka hienosti Jakob käänsi lennosta sen kiukaan mustat urut -jutun ruotsiksi niin, että se rimmaa myös.
Kiitti, tätä juuri etsin.
Kuulosti siltä, että oli vähän vaikea kysymys heille ruotsinkielisinä, mutta Jakob näppärästi kaivoi esiin tämän riimiin molemmilla kielillä.
Vierailija kirjoitti:
Fb:n faniryhmässä oli kaiveltu esiin Göteborgs Postenin toimittajan arvio 2025 Mellokarsintojen neljännen osakilpailun kappaleista. KAJ sai tältä Johanilta 1/5 pistettä ja Johan loihe lausumaan arviossaan esim. tähän tyyliin, vapaasti suomennettuna: "Kun pohjanmaalainen trio astuu Itämeren yli, se tapahtuu saunahymnillä, joka esitetään erityisvalmisteilla koivuhalon näköisillä mikrofoneilla, sen sanoituksissa namedropataan Arja Saijonmaa ja se päättyy voihkaisuun ”Sauna”. Siis suomalaista puskahuumoria. Tämän viikon jumbosija on selviö. "
Toivottavasti hän on sittemmin muuttanut käsitystään.
Hah, pelkästään jo koivuhalon näköiset mikit on 5/5! 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitti, tätä juuri etsin.
Kuulosti siltä, että oli vähän vaikea kysymys heille ruotsinkielisinä, mutta Jakob näppärästi kaivoi esiin tämän riimiin molemmilla kielillä.
Tästä riimittelystä.... Jakobhan sanoi siinä yhdessä lastenlehden haastattelussa, että hän on kolmikosta kaikkein tarkin riimien suhteen. Mä olen niin " vanhanaikainen" että arvostan sujuvaa laulujen sanoitusta ja hyviä ja istuvia riimittelyjä. Ja arvostan Jakobia todella tässä(kin) suhteessa. Ihanaa, että joku/jotkut vielä sanoittavat kappaleensa kunnolla.
Mulle ainakin tökkii korvaan joka kerta, kun kuuntelen näitä nykybiisejä, kun sanat katkotaan ja riimin eivät " stemmaa". Mutta mua on valistettu, että sehän on vaan tätä päivää. Kukaan ei enää sanoita niinkuin Vexi Salmi, kuuluu niin menneeseen maailmaan kuulemma.... 😄
Suurkiitos vastauksista, tiesin että teihin voi luottaa. Mäkin kiinnitin huomiota tuohon että Jakob vaikutti jotenkin epäröivältä kun kysyttiin Masked singeristä. Voisiko olla, että on siinä jossain vaiheessa mukana Suomessa tai Ruotsissa tai olisi ainakin pyydetty. Koskas näistä on kausia tulossa?
Vierailija kirjoitti:
Suurkiitos vastauksista, tiesin että teihin voi luottaa. Mäkin kiinnitin huomiota tuohon että Jakob vaikutti jotenkin epäröivältä kun kysyttiin Masked singeristä. Voisiko olla, että on siinä jossain vaiheessa mukana Suomessa tai Ruotsissa tai olisi ainakin pyydetty. Koskas näistä on kausia tulossa?
Mä olen ymmärtänyt, että Masked Singers toivoo kaikkia artisteja vastaamaan tyyliin no comment, kun heiltä kysytään ovatko he (juuri nyt tai tulevaisuudessa) mukana tai eivätkö he ole mukana ohjelmassa. Sen takia hän epäröi sanoa suoraan "ei". Mä olen nimittäin aika varma, että hän ei ole tällaisesta ohjelmasta kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy tulla hehkuttamaan Economy plussaa. Se vaan paranee mitä enemmän sitä kuuntelee. Video on täysosuma, niin kuun täällä on tietenkin jo todettu varmaan moneen kertaan. Siinä loistava musiikki yhdistyy täydellisesti kaikkiin naurettaviin yksityiskohtiin, jotka ainakin itselleni avautuvat vähitellen.
Samoin käynyt mulle. Nyt kun kaikki ovat varmaan ehtineet katsomaan videon kymmeniä kertoja, olisiko hyvä hetki vaihtaa ajatuksia siitä, mitä yksityiskohtia kukin meistä on havainnut? Nyt ei varmaan enää pahemmin mene keneltäkään itse löytämisen ilo, mutta varmasti jokainen meistä ei ole vielä kaikkea bongannut.
Omia suosikkejani on jo aiemmin keskusteltu Kevinin tax free -muovipussi ja pahvikuppi. Punaisilla valotikuilla muodostetaan lentokonetta ohjatessa X-merkki, mutta tässä videossa se on käännetty 45 astetta, eli tietenkin +.
Legroom & exit-rivi. Viime vuoden jossain somepätkässä riemuitsivat siitä, että olivat päässeet riville, jossa on enemmän jalkatilaa. (En muista oliko sama vai eri video, jossa olivat exit-rivillä.)
Mun suosikkikohtia on muun muassa pilottikohtaus, pahvikuppi, se kun siinä yhdessä väliosassa heidän päänsä nousee matkustamosta esiin musiikin tahdissa, ja nyt kun tietää miten se Axelin maskikohta on tehty, niin se myös. Ja toki videon loppu.
Kevinin purkanjauhaminen on aika hypnotisoivaa ja Jakobin sydämenkyllydestä belttaamista (mitä se on suomeksi?) voisi katsella ikuisesti.
Belttaamista???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy tulla hehkuttamaan Economy plussaa. Se vaan paranee mitä enemmän sitä kuuntelee. Video on täysosuma, niin kuun täällä on tietenkin jo todettu varmaan moneen kertaan. Siinä loistava musiikki yhdistyy täydellisesti kaikkiin naurettaviin yksityiskohtiin, jotka ainakin itselleni avautuvat vähitellen.
Samoin käynyt mulle. Nyt kun kaikki ovat varmaan ehtineet katsomaan videon kymmeniä kertoja, olisiko hyvä hetki vaihtaa ajatuksia siitä, mitä yksityiskohtia kukin meistä on havainnut? Nyt ei varmaan enää pahemmin mene keneltäkään itse löytämisen ilo, mutta varmasti jokainen meistä ei ole vielä kaikkea bongannut.
Omia suosikkejani on jo aiemmin keskusteltu Kevinin tax free -muovipussi ja pahvikuppi. Punaisilla valotikuilla muodostetaan lentokonetta ohjatessa X-merkki, mutta tässä videossa se on käännetty 45 astetta, eli tietenkin +.
Legroom & exit-rivi. Viime vuoden jossain somepätkässä riemuitsivat siitä, että olivat päässeet riville, jossa on enemmän jalkatilaa. (En muista oliko sama vai eri video, jossa olivat exit-rivillä.)
Mun suosikkikohtia on muun muassa pilottikohtaus, pahvikuppi, se kun siinä yhdessä väliosassa heidän päänsä nousee matkustamosta esiin musiikin tahdissa, ja nyt kun tietää miten se Axelin maskikohta on tehty, niin se myös. Ja toki videon loppu.
Kevinin purkanjauhaminen on aika hypnotisoivaa ja Jakobin sydämenkyllydestä belttaamista (mitä se on suomeksi?) voisi katsella ikuisesti.
Belttaamista???
Belting a song. Olisiko KAJauttaminen hyvä termi täsdä yhteydessä.
Oliko niin, että Ruotsin (kaupallinen nelonen?) Masked singerin tällä kaudella joku lauloi BBB:n ja herätti epäilyjä jonkun KAJ'sta olevan mukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Belttaamista???
KAJauttaminen on ihan täydellinen termi 😊
Suomessa Masked Singer kuvataan yleensä kesällä ja tulee syksyllä ulos. Olin jo viime syksynä korvat höröllä, että olisiko joku pojista mukana, ja jos ensi syksynä tulee uusi kausi, olen suorastaan liimautuneena telkkariin. On hyvin mahdollista, että joku heistä olisi siellä, tai vastaavassa Ruotsi-versiossa. Mutta veikkaan, että jos pyytäisivät siihen jotakuta, se olisi ehkä Kevin tai Axel, eikä lead singerinä eniten laulava ja siten normojen näkökulmasta tunnistettavin Jakob :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Belttaamista???
Ikinä en ole kuullut parempaa vastinetta. Tietenkin se on suomeksi kajauttamista. Lähetä heti ehdotuksesi Kotimaisten kielten keskukselle!
Vierailija kirjoitti:
Oliko niin, että Ruotsin (kaupallinen nelonen?) Masked singerin tällä kaudella joku lauloi BBB:n ja herätti epäilyjä jonkun KAJ'sta olevan mukana
BBB oli mukana ja sen lauloi muistaakseni E-type. Eivät artistit koskaan noissa omia laulujaan vedä, eli vähän kehnoa päättelyä yleisöltä sen suhteen (ja eikä se lainkaan KAJ’lta kuulostanutkaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä Jakobin Fördomspodden kuvan kanssa,YouTubesta
Hei anteeksi että tartun näin ala-arvoisiin vitseihin, mutta en ymmärrä tarpeeksi ruotsia tajutakseni, mitä Jakobilta oikein kysyttiin ns aikuisten leluista tuossa fördomarspodissa? Ymmärsin sanan dildo ja sitä seuranneet ähinät ja punastelut, ennen kuin Jakob pääsi taas niskan päälle tilanteesta.
Hänelle esitettiin väite, että hän ei ole koskaan koskenut ns. aikuisten leluun. Jakob vastasi, että ei pidä paikkaansa, kyllä hän on koskenut. Sitten häneltä tivattiin, että minkälainen se oli ja myöhemmin oliko se dildo. Lopulta Jakob sanoi, että haastattelija voisi mieluummin kysyä minkälaiseen aikuisten leluun hän ei ole koskenut.
Olen nyt alkanut vähän paremmin ymmärtää tämän podin ideaa, vaikka tämä ja pari muuta kohtaa ovatkin mielestäni mauttomia. Ideana on siis esittää tunnetuille henkilöille kaikenlaisia ennakkoluuloja, joita ihmisillä ajatellaan olevan heidän persoonastaan. Tässä väitteessä kai oli ajatuksena se, että Jakob on niin puhtoinen kuoropoika, ettei hän tiedä aikuisten leluista mitään.
Toinen erikoinen väite oli se masturb@@tioväite, jossa ennakkoluulona oli se, että Jakobia viehättävät vanhemmat rouvat. Taitaa olla oikeasti päinvastoin eli että vanhoja rouvia viehättää Jakob.
Nyt menee kyllä niin henkilökohtaisiin juttuihin että taidan jättää kuuntelematta/katsomatta (tosin ei mun kielitaito riittäisi tähän varmaan muutenkaan 😅). Nykyään mikään ei ole liian henkilökohtaista kerrottavaksi julkisuudessa, mutta mä olen sen verran vanhanaikainen että en halua tietää ihan kaikkea. 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BBB oli mukana ja sen lauloi muistaakseni E-type. Eivät artistit koskaan noissa omia laulujaan vedä, eli vähän kehnoa päättelyä yleisöltä sen suhteen (ja eikä se lainkaan KAJ’lta kuulostanutkaan)
Morten Harket A-ha:sta lauloi Take on me'n Britti-versiossa eikä tunnistettu, vaikka niin kaunista ääntä ei monella ole.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa Masked Singer kuvataan yleensä kesällä ja tulee syksyllä ulos. Olin jo viime syksynä korvat höröllä, että olisiko joku pojista mukana, ja jos ensi syksynä tulee uusi kausi, olen suorastaan liimautuneena telkkariin. On hyvin mahdollista, että joku heistä olisi siellä, tai vastaavassa Ruotsi-versiossa. Mutta veikkaan, että jos pyytäisivät siihen jotakuta, se olisi ehkä Kevin tai Axel, eikä lead singerinä eniten laulava ja siten normojen näkökulmasta tunnistettavin Jakob :)
Minusta taas loogisinta olisi haluta mukaan juuri Jakob, jotta vältettäisiin vaivaannuttava tilanne, kun kukaan ei tunnista staraa maskin poistamisen jälkeen. Hänellä myös lapsettomana luulisi olevan paras mahdollisuus osallistua.
Toinen tv-ohjelma josta he puhuivat on Förrädarna. Siitä minä en tiedä mitään. Jakob sanoi haluavansa olla mukana siinä, koska hän haluaisi tietä onko sen vaativa henkisesti kuin siinä olleet ovat kertoneet.