Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (17358)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy tulla hehkuttamaan Economy plussaa. Se vaan paranee mitä enemmän sitä kuuntelee. Video on täysosuma, niin kuun täällä on tietenkin jo todettu varmaan moneen kertaan. Siinä loistava musiikki yhdistyy täydellisesti kaikkiin naurettaviin yksityiskohtiin, jotka ainakin itselleni avautuvat vähitellen.
Samoin käynyt mulle. Nyt kun kaikki ovat varmaan ehtineet katsomaan videon kymmeniä kertoja, olisiko hyvä hetki vaihtaa ajatuksia siitä, mitä yksityiskohtia kukin meistä on havainnut? Nyt ei varmaan enää pahemmin mene keneltäkään itse löytämisen ilo, mutta varmasti jokainen meistä ei ole vielä kaikkea bongannut.
Omia suosikkejani on jo aiemmin keskusteltu Kevinin tax free -muovipussi ja pahvikuppi. Punaisilla valotikuilla muodostetaan lentokonetta ohjatessa X-merkki, mutta tässä videossa se on käännetty 45 astetta, eli tietenkin +.
Legroom & exit-rivi. Viime vuoden jossain somepätkässä riemuitsivat siitä, että olivat päässeet riville, jossa on enemmän jalkatilaa. (En muista oliko sama vai eri video, jossa olivat exit-rivillä.)
Ihan näitä helppoja olen huomioinut ja nauranut niille. Jakobin kirja, kapteenin puuroinen puhe ja Lentopuuro, co-pilotin pystyasento ja elossaolo ja Jakobin turvallisuusohjeen läpikäynti. Sitten luulen että pressure drop on kaksimielistä. Kommenteista olen lukenut että Pitbullin kappaleet alkavat usein tuollaisella 1-2-3 laskemisella ja että Kevinillä on samanlaiset silmälasit kuin Pitbullilla. Pitbullilla on myös tapana laulaa samantyylisiä juttuja kuin Mr International räppiosuudessa.
Tässä Jakobin Fördomspodden kuvan kanssa,YouTubesta
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Grimin Economy plus -videon varmaan neljännen kerran, ja hauskaa miten Grim biisin loputtua, kun lento onkin peruttu, toteaa "poor guys" samanlaisella hellyydellä kuin me täällä suhtaudumme poikiin ja olemme välillä huolissamme heistä.
Mä tykkäsin Grimin arviossa etenkin siitä, kuinka hän muutamaankin kertaan vääntää rautalangasta, että Kaj on huumoriryhmä, että he esittävät kappaleissaan roolihahmoja ja että heidän stara- ja playboyelkeensä Economyssa ovat vitsi. Jota hän vielä erikseen selittää. Hänkin on ehkä kyllästynyt niihin kollegoihinsa, jotka eivät hiffaa asiaa lainkaan. Ja varmaan hän haluaa valistaa myös niitä ei-kajahtaneita seuraajiaan, jotka ovat sattumalta ajautuneet katsomaan videon. Kommenttikenttään on osunutkin yksi sellainen, joka kertoo innostuneensa itselleen aiemmin tuntemattomasta bändistä saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Tämän tulen katsomaan MONTA kertaa. Vähän jo vilkaisin aamulla niitä ”pahimpia” kohtia vaikka ei olisi ollut aikaa. Juontaja on inhimillisempi kun hänet näkee ja Jakob on niin hurmaava, että häntä tietenkin katsoisi vaikka lukisi sitä monesti mainittua puhelinlietteloa.
Taidan mäkin katsoa tuon Förmodspoddenin, vaikka mua yhä vaan riepoo toimittajan vitsailu Kevinistä kokaiinin kuihduttamana. En ymmärrä itsekään miksi; yleensä mun huumorintajuu venyy suunnilleen mihin vain, mutta näköjään se sitten tässä kohtaa pettää. Mutta Jakobia on tietysti hauska seurata tilanteessa kuin tilanteessa, onhan hän samanlainen huoneenvalaisija kuin ukkinsakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy tulla hehkuttamaan Economy plussaa. Se vaan paranee mitä enemmän sitä kuuntelee. Video on täysosuma, niin kuun täällä on tietenkin jo todettu varmaan moneen kertaan. Siinä loistava musiikki yhdistyy täydellisesti kaikkiin naurettaviin yksityiskohtiin, jotka ainakin itselleni avautuvat vähitellen.
Samoin käynyt mulle. Nyt kun kaikki ovat varmaan ehtineet katsomaan videon kymmeniä kertoja, olisiko hyvä hetki vaihtaa ajatuksia siitä, mitä yksityiskohtia kukin meistä on havainnut? Nyt ei varmaan enää pahemmin mene keneltäkään itse löytämisen ilo, mutta varmasti jokainen meistä ei ole vielä kaikkea bongannut.
Omia suosikkejani on jo aiemmin keskusteltu Kevinin tax free -muovipussi ja pahvikuppi. Punaisilla valotikuilla muodostetaan lentokonetta ohjatessa X-merkki, mutta tässä videossa se on käännetty 45 astetta, eli tietenkin +.
Legroom & exit-rivi. Viime vuoden jossain somepätkässä riemuitsivat siitä, että olivat päässeet riville, jossa on enemmän jalkatilaa. (En muista oliko sama vai eri video, jossa olivat exit-rivillä.)
Mun suosikkikohtia on muun muassa pilottikohtaus, pahvikuppi, se kun siinä yhdessä väliosassa heidän päänsä nousee matkustamosta esiin musiikin tahdissa, ja nyt kun tietää miten se Axelin maskikohta on tehty, niin se myös. Ja toki videon loppu.
Vierailija kirjoitti:
Taidan mäkin katsoa tuon Förmodspoddenin, vaikka mua yhä vaan riepoo toimittajan vitsailu Kevinistä kokaiinin kuihduttamana. En ymmärrä itsekään miksi; yleensä mun huumorintajuu venyy suunnilleen mihin vain, mutta näköjään se sitten tässä kohtaa pettää. Mutta Jakobia on tietysti hauska seurata tilanteessa kuin tilanteessa, onhan hän samanlainen huoneenvalaisija kuin ukkinsakin.
Fördom, ei förmod.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikkikohtia on muun muassa pilottikohtaus, pahvikuppi, se kun siinä yhdessä väliosassa heidän päänsä nousee matkustamosta esiin musiikin tahdissa, ja nyt kun tietää miten se Axelin maskikohta on tehty, niin se myös. Ja toki videon loppu.
Kevinin purkanjauhaminen on aika hypnotisoivaa ja Jakobin sydämenkyllydestä belttaamista (mitä se on suomeksi?) voisi katsella ikuisesti.
Huomiona jos joku on ajatellut mennä Seinäjoen keikalle, siellä on nyt äitienpäiväviikonlopun tarjous, jos ostaa kaksi lippua, saa toisesta -25%. Mä ostan nyt varmaan tänä viikonloppuna. Ainoa vaan kun menin jo ostamaan, näytti siltä että alennuksen saa jos ostaa esim kaksi aikuisten lippua tai kaksi lasten lippua, mutta ei jos ostaa yhden kumpiakin, mitä itse olisin ostamassa. Kysyin isommilta lapsilta haluavatko tulla mukaan, ja toinen halusi, toinen ei. En sitten vielä ostanutkaan kun kysyn lapsilta vielä uudemman kerran, nyt just se halusi mukaan joka ei niin Kajsta ole välittänyt, isompi tykkää muutamasta biisistä mutta ei ollut innostunut nyt tuonne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fördom, ei förmod.
Kiitos korjauksesta. Mua näköjään vaivaa huumorintajuttomuuden lisäksi myös dysenteria.
Fb:n faniryhmässä oli kaiveltu esiin Göteborgs Postenin toimittajan arvio 2025 Mellokarsintojen neljännen osakilpailun kappaleista. KAJ sai tältä Johanilta 1/5 pistettä ja Johan loihe lausumaan arviossaan esim. tähän tyyliin, vapaasti suomennettuna: "Kun pohjanmaalainen trio astuu Itämeren yli, se tapahtuu saunahymnillä, joka esitetään erityisvalmisteilla koivuhalon näköisillä mikrofoneilla, sen sanoituksissa namedropataan Arja Saijonmaa ja se päättyy voihkaisuun ”Sauna”. Siis suomalaista puskahuumoria. Tämän viikon jumbosija on selviö. "
Toivottavasti hän on sittemmin muuttanut käsitystään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fördom, ei förmod.
Kiitos korjauksesta. Mua näköjään vaivaa huumorintajuttomuuden lisäksi myös dysenteria.
Sulla kyllä leikkaa nopeasti ja nokkelasti. Naureskelen täällä toimistolla dysenteriallesi.
^Haha, ei mennyt ihan putkeen tuo ennustus.
Kuuntelen tässä nyt toiseen kertaan fördomspoddenia vähän hidastettuna, ja kiinnitin huomiota, kuinka hienosti Jakob käänsi lennosta sen kiukaan mustat urut -jutun ruotsiksi niin, että se rimmaa myös.
Vierailija kirjoitti:
^Haha, ei mennyt ihan putkeen tuo ennustus.
Kuuntelen tässä nyt toiseen kertaan fördomspoddenia vähän hidastettuna, ja kiinnitin huomiota, kuinka hienosti Jakob käänsi lennosta sen kiukaan mustat urut -jutun ruotsiksi niin, että se rimmaa myös.
Tämän hän on esittänyt jossain muussakin yhteydessä. Löytäisikö joku linkin?
Vierailija kirjoitti:
Hei anteeksi että tartun näin ala-arvoisiin vitseihin, mutta en ymmärrä tarpeeksi ruotsia tajutakseni, mitä Jakobilta oikein kysyttiin ns aikuisten leluista tuossa fördomarspodissa? Ymmärsin sanan dildo ja sitä seuranneet ähinät ja punastelut, ennen kuin Jakob pääsi taas niskan päälle tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei anteeksi että tartun näin ala-arvoisiin vitseihin, mutta en ymmärrä tarpeeksi ruotsia tajutakseni, mitä Jakobilta oikein kysyttiin ns aikuisten leluista tuossa fördomarspodissa? Ymmärsin sanan dildo ja sitä seuranneet ähinät ja punastelut, ennen kuin Jakob pääsi taas niskan päälle tilanteesta.
Hänelle esitettiin väite, että hän ei ole koskaan koskenut ns. aikuisten leluun. Jakob vastasi, että ei pidä paikkaansa, kyllä hän on koskenut. Sitten häneltä tivattiin, että minkälainen se oli ja myöhemmin oliko se dildo. Lopulta Jakob sanoi, että haastattelija voisi mieluummin kysyä minkälaiseen aikuisten leluun hän ei ole koskenut.
Olen nyt alkanut vähän paremmin ymmärtää tämän podin ideaa, vaikka tämä ja pari muuta kohtaa ovatkin mielestäni mauttomia. Ideana on siis esittää tunnetuille henkilöille kaikenlaisia ennakkoluuloja, joita ihmisillä ajatellaan olevan heidän persoonastaan. Tässä väitteessä kai oli ajatuksena se, että Jakob on niin puhtoinen kuoropoika, ettei hän tiedä aikuisten leluista mitään.
Toinen erikoinen väite oli se masturb@@tioväite, jossa ennakkoluulona oli se, että Jakobia viehättävät vanhemmat rouvat. Taitaa olla oikeasti päinvastoin eli että vanhoja rouvia viehättää Jakob.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittämä oli, ettei hän koskaan olisi koskenut sellaisiin leluihin. Hän myönsi, että on mutta ei tarkentanut mihin. Lopulta hän käänsi jutun niin päin, että onko sellaista mitä hän ei olisi käsitellyt.
Tuo videoversio on kyllä kivempi kun näkee sekä Emilin että Jakobin ilmeet ja reaktiot. Pelkkä ääni saa sen kuulostamaan raisummalta. Jakobhan tasan tiesi mistä ohjelmasta on kyse ja mitä on odotettavissa. Hän oli myös ollut edellisiltana Grammiksen jatkoilla, joten oli ehkä vähän väsynyt ja naurua tuli vielä tavallista enemmän.
Mulla myös pari kysymystä tuosta podista paremmin ruotsia osaaville:
Mitä juttelivat polyypeista? Eikös ne ole jotain äänihuuliin tulevia juttuja?
Mitä juttelivat Masked singeristä? Kysyttiin ilmeisesti ainakin onko heitä pyydetty ohjelmaan? Sitten juttelivat jostain toisesta tv-ohjelmasta mutta mikä se oli?
Sanoiko Jakob, että hän uskoo että hänen vanhempansa ovat joskus nuorempana epäilleet, että hän olisi homo?
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös pari kysymystä tuosta podista paremmin ruotsia osaaville:
Mitä juttelivat polyypeista? Eikös ne ole jotain äänihuuliin tulevia juttuja?
Mitä juttelivat Masked singeristä? Kysyttiin ilmeisesti ainakin onko heitä pyydetty ohjelmaan? Sitten juttelivat jostain toisesta tv-ohjelmasta mutta mikä se oli?
Sanoiko Jakob, että hän uskoo että hänen vanhempansa ovat joskus nuorempana epäilleet, että hän olisi homo?
Väite oli, että Jakob on leikannut polyyppinsä (nenässä oleva, aiheuttaa tukkoisuutta). Jakob sanoi, että ei ole mutta hänen pitäisi. Hänelle sanotaan usein että hän on tukkoinen. Haastattelija kysyi tiedätkö kuka muu on tukkoinen ja vastaushan on tietenkin kokainisti, koska tiedämme kyllä miksi.
Masked singeristä en muista väitettä tarkkaan, mutta se oli kai että hän on mukana tulevalla kaudella ja siinä ehkä sanottiin myös miksi pukeutuneena. Jakob epäröi vastauksen kanssa ja sanoi, että onko niin että tällaiseen ei voi vastata kyllä eikä ei vaan pitäisi passata.
Väite oli, että Jakob on 17-vuotiaana istutettu isäänsä vastapäätä ja hänen isänsä on esittänyt hänelle suoran kysymyksen, että oletko sinä homo. Jakob vastasi, että näin ei ole käynyt, mutta hänen vanhempansa ovat varmaan asiaa miettineet koska hän on tällainen sång och dansman ja täysin erilainen kuin veljensä. 17-vuotiaana hän jo kuitenkin seurusteli tytön kanssa, joten epäilykset olivat jo haihtuneet.
Katsoin Grimin Economy plus -videon varmaan neljännen kerran, ja hauskaa miten Grim biisin loputtua, kun lento onkin peruttu, toteaa "poor guys" samanlaisella hellyydellä kuin me täällä suhtaudumme poikiin ja olemme välillä huolissamme heistä.