Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (17363)

Vierailija
16761/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiitos, nyt voi nukkua yönsä rauhassa. Tämähän kääntyi mukavasti. Onko tuommoinen Pitbull meidän tai ruotsalaisten suosiossa kovinkin? 

Ainakin Helsingin konsertit lienevät loppuunmyyty.

Myi täyteen kaksi jäähallillista saman tien kun liput tulivat myyntiin ja monet jäivät ilman lippuja.

Vierailija
16762/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16763/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, nyt tajusin, että olen auttamattomasti vanha!! En ole ikinä kuullutkaan mistään Pitbullista 😧 No piti googlata tietty. Joo, sama, että nyt tajuan tuota uutta biisiäkin paremmin. Ei mun tyylilaji yhtään, mutta tajuan homman ja sen, miksi tällainen valinta on tehty. 

Kajahtaminen on monipuolisesti sivistävä ilmiö. En mäkään ollut ikinä kuullut mistään pitbullista (siis muusta kuin siitä äkäisestä koirarodusta), mutta taas tuli opittua lisää. Oli tietysti arvattavissa, että jotain pojat taas parodioivat, mutta ilman tätä ketjua en olisi koskaan ymmärtänyt, mitä. Taas olen kartalla ja pääsen toivottavasti joskus jossakin briljeeraamaan tälläkin tiedollani.  :)

Vierailija
16764/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, nyt tajusin, että olen auttamattomasti vanha!! En ole ikinä kuullutkaan mistään Pitbullista 😧 No piti googlata tietty. Joo, sama, että nyt tajuan tuota uutta biisiäkin paremmin. Ei mun tyylilaji yhtään, mutta tajuan homman ja sen, miksi tällainen valinta on tehty. 

Kajahtaminen on monipuolisesti sivistävä ilmiö. En mäkään ollut ikinä kuullut mistään pitbullista (siis muusta kuin siitä äkäisestä koirarodusta), mutta taas tuli opittua lisää. Oli tietysti arvattavissa, että jotain pojat taas parodioivat, mutta ilman tätä ketjua en olisi koskaan ymmärtänyt, mitä. Taas olen kartalla ja pääsen toivottavasti joskus jossakin briljeeraamaan tälläkin tiedollani.  :)

Tämä ketju on hyvä mutta suosittelen edelleen myös lukuoikeuksien hankkimista noihin edellä mainittuihin lehtiin. Itse sain tarjouksesta 3kk 6 eurolla. Jos on mitä tahansa KAJhin liittyvää, niin nämä lehdet kyllä kertovat.

Vierailija
16765/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on sitten julkaistu Economy Plus kokonaisuudessaan, jär:

Axelin kuvaus "pöhköstä bailubiisistä" pitää näköjään hyvin paikkansa. Sellainenhan tämä on, kivaa hilpeää hassuttelua. Niin klasari-idiootti kuin itse olenkin, tykkään eniten noista menevistä räppiosuuksista. Räppäämisen nämä kolme toden totta osaavat niin mainiosti, että tässä jaksaa täditkin heilua mukana.  :D

Aikalailla samat fiilikset. Hauskaa ja kepeää, ei tällä kertaa syvällistä tai kerroksellista. Ajaa kyllä asiansa kesäkeikoilla.

Vierailija
16766/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on sitten julkaistu Economy Plus kokonaisuudessaan, jär:

Axelin kuvaus "pöhköstä bailubiisistä" pitää näköjään hyvin paikkansa. Sellainenhan tämä on, kivaa hilpeää hassuttelua. Niin klasari-idiootti kuin itse olenkin, tykkään eniten noista menevistä räppiosuuksista. Räppäämisen nämä kolme toden totta osaavat niin mainiosti, että tässä jaksaa täditkin heilua mukana.  :D

Minä taas pidän toistaiseksi eniten kertsistä ja räpeistä siitä Axelin enkunkielisestä. Biisin alkuosaa vielä tunnustelen. Kappaleessa on monenlaista tyyliä ja aika paljon puhetta väliin.

Ei tämäkään tunnu olevan mitään tyypillistä radiosoittomusiilkkia. 
Jatkan kuuntelemista.

Vierailija
16767/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on hyvä mutta suosittelen edelleen myös lukuoikeuksien hankkimista noihin edellä mainittuihin lehtiin. Itse sain tarjouksesta 3kk 6 eurolla. Jos on mitä tahansa KAJhin liittyvää, niin nämä lehdet kyllä kertovat.

Mä olen ongelmissa jo nykyistenkin tilausteni kanssa. Silmät söisi enemmän kuin vatsa vetää, niin sanotusti. Hamstraan siis tiedonjanossani jatkuvasti milloin minkäkin lehden tilauksia ja lukuoikeuksia, ja jo nyt niitä on niin paljon, etten yksinkertaisesti ehdi seurata jokaista. Mutta pakko varmaan sitten ottaa tuo Vasabladetkin...

Kannatan ehdottomasti maksumuureja (eihän media voi kaikkia tuotteitaan ilmaiseksi jakaa niin kuin ei mikään muukaan yritys), mutta silti toivon, että eri lehtien lukijat jatkossakin tekisivät tänne lyhyitä referaatteja kiinnostavista Kaj-uutisista ja -jutuista. Kun ei meistä kukaan millään ilveellä pysty tilaamaan kaikkea eikä bongaamaan kaikkea ilmaistakaan informaatiota, jota on jossain tarjolla.

Vierailija
16768/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään uudesta biisistä! Ei tää nyt mun suosikkeihin varmaan nouse, mutta on musta tosi kiva. Selvästi tosiaan parodioivat luksus elämää tässä ja mun mielestä hauskasti ja onnistuneesti. Täytyy kyllä sanoa että tosta Pitbullista mäkään en oo kuullut, vaikka en edes ole vanha, mutta veikkaan että on sen tyyppistä musiikkia mikä mua ei yhtään kiinnosta. Täytyypä googlata.

Musiikkivideota kohtaan odotukset on korkealla, olen tosi innoissani että heiltä on pitkästä aikaa tulossa ihan kunnon musavideo (jos ei traumaa lasketa) ja paljon ilmeisesti tuttua porukkaa mukana tekemässä.

Vierailija
16769/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vajaa puoli tuntia kuunnellut repeatilla ja laulan huomaamattani mukana kertsissä. Se on kyllä tarttuva

Ja onhan tuo sanoituskin hauska vaikka en vielä ymmärräkään kaikkea. Onhan se nyt hienoa jos pääsee aina vähintään toiseen boarding ryhmään ja voi myös olla transfer bussin kuningas😂

Vierailija
16770/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulturfondenin instasta:

https://www.instagram.com/reel/DXyKx4hi_2n/

Ihana! Varsinkin tuo Jakobin huomautus, että kun pyrkii työkseen tuottamaan iloa ihmisille, sitä pitää osata jättää myös itselle. "Ei voi antaa itsestään kaikkea... mutta 99 prosenttia voi." Siinä on luterilaista moraalia yleisön viihdyttäjillä ja firman miehillä.  :)

Vierailija
16771/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vähän epäilevällä kannalla tämän uuden biisin suhteen, mutta nyt kun koko biisiin on päässyt kiinni ja sanoitusta ehtinyt pari päivää makustelemaan, tää överi parodiointi alkaa puremaan. Odotan, että video vielä vahvistaa vaikutelmaa. Kevyt bilebiisi kyllä, mutta oikeasti vaikuttaisi olevan melkoista irvailua luksuselämää esittelevälle somekulttuurille.

Sanoituksesta ainakin seuraavat kohdat kiinnittivät huomion:
- Vi e ikaros så vi e nära såolin: Taasko siellä ennustetaan seuraavaa floppia? Nyt kun menee kovaa, päädytään yrittämään liian korkealle, aurinko sulattaa Ikaros-KAJ'n siivet ja kohta taas flopataan?
- Ovanför molnin sitter vi, På rätt sido åv grå draperi:  Tää on sinänsä hauska, että Economy Plus -luokka on tosiaan siellä rahvaan seurassa. Ei siellä "paremmalla puolella" verhoa. Vain se muutama sentti lisää jalkatilaa.

- E kungar över Schengen: Joku muistaakseni FB:ssä totesi, että Schengen ja tjänjin lausutaan suunnilleen samalla tavalla, jolloin kaksoismerkitys onkin huomattavasti kaksimielisempi. Osaako joku niin hyvin ruotsia, että osaa sanoa, onko tuo tarkoituksellinen sanaleikki?

Vierailija
16772/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan myös tuota musiikkivideota, täydentää varmasti biisiä ja sitä mitä siinä kuvataan. Arvasin, että biisi on räppi, viimeistään silloin, kun näin tuon Pitbull-viittauksen. Räppi ei ole ollenkaan omaa kuuntelumusaa, mutta kyllä tämän luulisi keikoilla toimivan. Mullakin tämä vaati aika monta kuuntelukertaa, ennenkuin se alkoi asettua paikoilleen. Se kapteenin puheosuus tuntuu omaan korvaan kyllä edelleen jotenkin irralliselta. Teksti on mun mielestä hauska ja kekseliäskin. Kyllä tätä varmaan moni luukuttaa. 

Vierailija
16773/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulturfondenin instasta:

https://www.instagram.com/reel/DXyKx4hi_2n/

Ihana! Varsinkin tuo Jakobin huomautus, että kun pyrkii työkseen tuottamaan iloa ihmisille, sitä pitää osata jättää myös itselle. "Ei voi antaa itsestään kaikkea... mutta 99 prosenttia voi." Siinä on luterilaista moraalia yleisön viihdyttäjillä ja firman miehillä.  :)

Jakobilla on iloa niin paljon jaettavana, että vaikka hän antaisi yleisölle 99 prosenttia, hänelle itsellekin jää vielä ainakin 20 prosenttia. Kaj-maailmassa pätee eri matematiikka kuin muualla.

Vierailija
16774/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan myös tuota musiikkivideota, täydentää varmasti biisiä ja sitä mitä siinä kuvataan. Arvasin, että biisi on räppi, viimeistään silloin, kun näin tuon Pitbull-viittauksen. Räppi ei ole ollenkaan omaa kuuntelumusaa, mutta kyllä tämän luulisi keikoilla toimivan. Mullakin tämä vaati aika monta kuuntelukertaa, ennenkuin se alkoi asettua paikoilleen. Se kapteenin puheosuus tuntuu omaan korvaan kyllä edelleen jotenkin irralliselta. Teksti on mun mielestä hauska ja kekseliäskin. Kyllä tätä varmaan moni luukuttaa. 

Kuka sen kapteenin puheosuuden muuten hoitaa? Mä en tunnistanut.

Vierailija
16775/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin vähän epäilevällä kannalla tämän uuden biisin suhteen, mutta nyt kun koko biisiin on päässyt kiinni ja sanoitusta ehtinyt pari päivää makustelemaan, tää överi parodiointi alkaa puremaan. Odotan, että video vielä vahvistaa vaikutelmaa. Kevyt bilebiisi kyllä, mutta oikeasti vaikuttaisi olevan melkoista irvailua luksuselämää esittelevälle somekulttuurille.

- Vi e ikaros så vi e nära såolin: Taasko siellä ennustetaan seuraavaa floppia? Nyt kun menee kovaa, päädytään yrittämään liian korkealle, aurinko sulattaa Ikaros-KAJ'n siivet ja kohta taas flopataan?
- Ovanför molnin sitter vi, På rätt sido åv grå draperi:  Tää on sinänsä hauska, että Economy Plus -luokka on tosiaan siellä rahvaan seurassa. Ei siellä "paremmalla puolella" verhoa. Vain se muutama sentti lisää jalkatilaa.

- E kungar över Schengen: Joku muistaakseni FB:ssä totesi, että Schengen ja tjänjin lausutaan suunnilleen samalla tavalla, jolloin kaksoismerkitys onkin huomattavasti kaksimielisempi. Osaako joku niin hyvin ruotsia, että osaa sanoa, onko tuo tarkoituksellinen sanaleikki?

Mä voisin hyvin kuvitella, että Kaj'lla on ollut mielessä se, että Schengen ja tjänjin muistuttaa äänteellisesti toisiaan. Heidän tuotannossaanhan yleensä aina on tjänjinit vahvoja ja äijät kaikkea muuta kuin kunkkuja. Pojathan pelkäsivät tyttöystäviensä antamaa "korvkalasia" jo ihan alkuaikojen biiseissään. Joten tässä voi taas olla itseironinen kuvaus siitä, että vaikka kuinka ollaan olevinaan tähtiä taivaalla, ei kuitenkaan olla herroja talossa.

Vierailija
16776/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ saa Svenska kulturfondenin suuren palkinnon.  ”Genom sitt kunnande, sin kreativitet och sitt musikaliska arbete har Humorgruppen KAJ gjort en insats av sällan skådat slag för den finlandssvenska kulturen.”  

No vau ja vau ja vau. Kulturfondenin suuri palkinto on suurin piirtein hienoin kunnianosoitus, jonka Svenskfinlandissa voi saada. Ja nyt se on siis myönnetty kolmelle nöyrälle pojalle från byin. Mua alkoi ihan itkettää.

Vierailija
16777/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAJ saa Svenska kulturfondenin suuren palkinnon.  ”Genom sitt kunnande, sin kreativitet och sitt musikaliska arbete har Humorgruppen KAJ gjort en insats av sällan skådat slag för den finlandssvenska kulturen.”  

No vau ja vau ja vau. Kulturfondenin suuri palkinto on suurin piirtein hienoin kunnianosoitus, jonka Svenskfinlandissa voi saada. Ja nyt se on siis myönnetty kolmelle nöyrälle pojalle från byin. Mua alkoi ihan itkettää.

Ja todella ansaistusti. KAJ on saanut mut perehtymään ruotsinkieleen ja suomenruotsalaiseen kulttuuriin enemmän kuin kaikki RKP:n vaivannäkö yhteensä. Ja kaikki muukaan mitä siellä suunnalla on puuhasteltu.

Vierailija
16778/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaross on esim. auton kori, joten he istuvat i karossen lentokoneessa.

Vierailija
16779/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi Lentopuuro-nimi muuten joku sanaleikki? Flyggröt? On niin hassu nimi, että joku idea varmaan takana, vai onko tarkoitus vaan kuulostaa hassulta.

Vierailija
16780/17363 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko toi Lentopuuro-nimi muuten joku sanaleikki? Flyggröt? On niin hassu nimi, että joku idea varmaan takana, vai onko tarkoitus vaan kuulostaa hassulta.

Jossain jo pohdittiin, että Kevinillä ja Axelillä lienee tiedossa lähivuosina lentävää puuroa kotioloissa kiitos uusien pienempien jäsenten. Mutta tuskinpa viittaus sentään noin monimutkainen on. Silti hauska ajatus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi