Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nykyajan työelämässä ei ole mitään vikaa, ihmiset vain eivät halua tehdä töitä

Vierailija
19.08.2026 |

Sanokaa mitä sanotte, mutta kyllä nykyajan työelämä on mennyt vähän liian helpoksi. Ennen töissä käytiin, vaikka ei aina huvittanut, eikä joka asiasta tarvinnut valittaa tai vaatia joustoja. Nykyään tuntuu, että työn pitäisi sopia täydellisesti omaan elämäntyyliin.

En myöskään ymmärrä nuorten jatkuvaa valitusta siitä, ettei töitä löydy. Mitä jos vain menisi ja kysyisi suoraan työnantajalta töitä? Ja jos haluaa oikeasti pärjätä työelämässä, pitäisi ehkä miettiä myös sitä, mitä itse tuo yritykselle sen sijaan, että etsii aina paikkaa, jossa rima on mahdollisimman matalalla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain redditissä oli lista lehtileikkeitä 100v ajalta amerikassa jossa jokaisessa joku yrittäjä tms. valitti miten "Ihmiset ei nykyään halua tehdä töitä". 

Vierailija
2/9 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse edes yrittäjä ja silti ihmiset eivät ole motivoituneet tekemään töitä. Jos ei tasainen palkka joka kuukausi yrityksessä kelpaa, voi lähteä lompsimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työelämässä 30 vuotta ja haluaisin tehdä yhden ihmisen työt niin kuin vielä oli normaalia vuosituhannen alussa, en siihen päälle kolmen tai neljän poispotkitun töitä myös. Liukumiin vain edellisten päälle päivästä toiseen, mutta kun ei ole ylitöihin pyydetty, niin ylityökorvauksiakaan ei makseta, vaikka oletetaan samaan aikaan, että kaikki ne työt hoituvat.

Vierailija
4/9 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En myöskään ymmärrä nuorten jatkuvaa valitusta siitä, ettei töitä löydy. Mitä jos vain menisi ja kysyisi suoraan työnantajalta töitä?"

Työmarkkinat eivät ole toimineet noin ainakaan viimeiseen 30 vuoteen.

Vierailija
5/9 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pitäisi ehkä miettiä myös sitä, mitä itse tuo yritykselle"

Jos työantaja etsii ranskalaisten paistajaa ja joku lupaa paistaa niitä sovitulla palkalla, se on se, mitä hän yritykselle tuo. 

Vierailija
6/9 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En myöskään ymmärrä nuorten jatkuvaa valitusta siitä, ettei töitä löydy. Mitä jos vain menisi ja kysyisi suoraan työnantajalta töitä?"

Työmarkkinat eivät ole toimineet noin ainakaan viimeiseen 30 vuoteen.

Eikö esim. Linkedin ole juuri tätä varten. Osa ihmisistä tekee vain minimin lähettämällä vain työhakemukseen ja CV:n ja tekee aivan saman asian minkä muutkin tekevät. Sentään tuolla tavalla saat hieman lähempää kontaktia rekrytoijaan.

Vierailija
7/9 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työelämässä 30 vuotta ja haluaisin tehdä yhden ihmisen työt niin kuin vielä oli normaalia vuosituhannen alussa, en siihen päälle kolmen tai neljän poispotkitun töitä myös. Liukumiin vain edellisten päälle päivästä toiseen, mutta kun ei ole ylitöihin pyydetty, niin ylityökorvauksiakaan ei makseta, vaikka oletetaan samaan aikaan, että kaikki ne työt hoituvat.

Onko tälle jotain oikeaa lähdettä eikä satunnaista anekdoottia

Vierailija
8/9 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tälle jotain oikeaa lähdettä eikä satunnaista anekdoottia

Niin kuin keskustelupalstoilla usein tapana on, kuvailin omaa työtäni ja omaa kokemustani, en mitään vertaisarvioitua tutkimusta. Toki puolisoni voisi sanoa samaa, ihan eri alalta ja eri työpaikasta, samoin paras ystäväni ja moni muu, joiden kanssa puhun myös työasioista. Mutta missään en ole sanonut, että kyseessä olisi mikään yleismaalmallinen kaikkialle yleistättävä kertomus.

Vierailija
9/9 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"pitäisi ehkä miettiä myös sitä, mitä itse tuo yritykselle"

Jos työantaja etsii ranskalaisten paistajaa ja joku lupaa paistaa niitä sovitulla palkalla, se on se, mitä hän yritykselle tuo. 

Valovoimainen multitaskaaja grillaa samalla myös nakit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi