Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (14412)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kaipaa Kaj'ta Mello- tai UMK-juontajiksi. Mieluummin näen heidät tekemässä musiikkia ym. omaehtoisia juttujaan kuin esittämässä ennalta valmiiksi määrättyjä ja usein aika teennäisiä vuorosanoja. Olkoonkin että pojat ovat hauskoja ja saisivat niihinkin varmasti eloa.
Mutta ehkä he saisivat kirjoittaa vuorosanansa itse? Heillähän on esittää meriittejä kirjoittamisesta enemmän kuin muilla mahdollisilla juontajakandidaateilla yhteensä. Kaj'n kajmaiset juonnot panisivat koko (hieman unettavan) kisan uusiksi.
Juuri sitä monet tunruivat toivovan. Kunhan eivät päästä Vörjeansia antamaan ideoita.
Vörjeans olidi kyllä unohtumaton väliaikanumero.
Vierailija kirjoitti:
Että mua jaksaa ihmetyttää ja ihastuttaa Trauman ja Mellanaktin täydellinen vastakkaisuus ja poikien täydellinen onnistuminen kummassakin ääripäässä. Mutta olen täsmälleen samaa mieltä tämän Traumavideon kommentoijan kanssa: Suomessa he ovat kotona.
"Having seen KAJ's interval act in Mello, it strikes me how Finnish this version is. The darkness, the humor, the badass beat drop, the permission to be your own damn self and having lots of fun with that. The boys are home!"
Mä samoin ihastelen tuota Mellon ja UMK:n esitysten täydellistä vastakohtaisuutta. Ovat täydellisen kotonaan kummassakin tyylilajissa, eikä kumpikaan ole tippaakaan teennäinen. Todella harva kykenee loikkimaan kulttuurista ja tyylilajista toiseen noin luontevasti.
Olen pitkään halunnut verrata KAJ'ta Kummeliin ja nyt sen teen. Osaavat tarkkasilmäisen arkisen kansan hahmojen kuvauksen ja tragikomiikan kuten Kummelikin osasi. Mutta Kummelin kaverit eivät olisi ikinä kyenneet olemaan toisessa hetkessä tyyli-ikoneita glitter-puvuissa ja vetämään kevyttä ja ylipirteää showta täysin luontevasti.
Vierailija kirjoitti:
Kevin-fanina ja vauhdikkaiden biisien ystävänä tykkäsin tosi paljon lauantai-iltana siitä Never let it go -pätkästä. Voi kun olisi kuullut ja nähnyt koko biisin eikä vain pätkää siitä! No sama pätee kyllä niihin muihinkin pätkiin, olisin halunnut kuulla ne kokonaan.
Kevin oli kyllä kaikkein upein lauantaina. Olin tässä välissä unohtanut jo Kevinin ihanuuden, mutta lauantai sai taas muistamaan miksi häntä kannattaa tuijotella keikalla.
Vörjeansin pitäsi kilpailla ja olennaista olisi että kieltäisivät kaikki yhteydet toiseen bändiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kaipaa Kaj'ta Mello- tai UMK-juontajiksi. Mieluummin näen heidät tekemässä musiikkia ym. omaehtoisia juttujaan kuin esittämässä ennalta valmiiksi määrättyjä ja usein aika teennäisiä vuorosanoja. Olkoonkin että pojat ovat hauskoja ja saisivat niihinkin varmasti eloa.
Mutta ehkä he saisivat kirjoittaa vuorosanansa itse? Heillähän on esittää meriittejä kirjoittamisesta enemmän kuin muilla mahdollisilla juontajakandidaateilla yhteensä. Kaj'n kajmaiset juonnot panisivat koko (hieman unettavan) kisan uusiksi.
Juuri sitä monet tunruivat toivovan. Kunhan eivät päästä Vörjeansia antamaan ideoita.
Vörjeans olidi kyllä unohtumaton väliaikanumero.
Mua ei kyllä haittaisi, vaikka Määnin nousisi jossain välissä lavalle lausumaan jonkun repliikin. Mutta ehkä järjestäjillä ei ole luottoa hänen juontamiskuntoonsa.
Mello-välierässä on esiintynyt Ronne och Ragge ,joten tyylilaji on sinänsä tuttua.
KAJ voisi juontaa Mellon, Vörjeans taas hoitaa UMK:n.
Siinä olisi kyllä suomalaisille katsojille ihmettelemistä. KAJ puhuu monia kieliä mutta Vörjeans vain maailman paksuinta vöyriä. Ei taivu Tommy, Määnin ja Freppa edes normiruotsiin. Mutta onhan heillä se ainutlaatuinen elekielensä, joka epäilemättä räjäyttäisi yleisön tajunnan.
Lisää kevään/kesän KAJ-keikkoja, tällä kertaa Ruotsiin:
KAJ Gröna Lundissa lauantaina 2.5. Ja Furuvik parkenissa lauantaina 23.5.! Näyttää siis siltä että toukokuussa muutama keikka, sitten kesäkuu tyhjänä (varmaan syy arvattavissa), ja sitten heinä-elokuussa taas keikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Lisää kevään/kesän KAJ-keikkoja, tällä kertaa Ruotsiin:
KAJ Gröna Lundissa lauantaina 2.5. Ja Furuvik parkenissa lauantaina 23.5.! Näyttää siis siltä että toukokuussa muutama keikka, sitten kesäkuu tyhjänä (varmaan syy arvattavissa), ja sitten heinä-elokuussa taas keikkoja.
No sehän hyvä, että nyt saavat tukholmalaisetkin sitten omansa, kun siitä oli jo yhdessä vaiheessa vähän mutinaa faniryhmässä 😊
Nyt on sitten Tukholman keikkakin, jokohan nyt se faniryhmässä Ruotsin keikkoja kaipaillut olisi tyytyväinen? Hänellehän eivät ilmeisesti ne marraskuun keikat kelvanneet, kun eivät olleet tarpeeksi lähellä häntä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on sitten Tukholman keikkakin, jokohan nyt se faniryhmässä Ruotsin keikkoja kaipaillut olisi tyytyväinen? Hänellehän eivät ilmeisesti ne marraskuun keikat kelvanneet, kun eivät olleet tarpeeksi lähellä häntä.
No kun se KAJ pitäisi saada sinne omaan olkkariin laulamaan....
No ei..... onhan tietysti ihmisiä, jotka terveydellisistä tai muista syistä eivät pysty tai halua lähteä reissaamaan mihinkään pidemmälle. Tuo milloin mistäkin valittaminen vaan tuntuu nykyihmisellä olevan monesti aika herkässä. Mutta hienoa, että lisää keikkoja siis luvassa. Toivottavasti ihmiset sitten tiensä niille löytävät, kun kerran niitä niin kovasti toivovat.
Vierailija kirjoitti:
KAJ voisi juontaa Mellon, Vörjeans taas hoitaa UMK:n.
Ja Freppa pitää huolen pisteiden laskusta😆.
Vierailija kirjoitti:
Kevin-fanina ja vauhdikkaiden biisien ystävänä tykkäsin tosi paljon lauantai-iltana siitä Never let it go -pätkästä. Voi kun olisi kuullut ja nähnyt koko biisin eikä vain pätkää siitä! No sama pätee kyllä niihin muihinkin pätkiin, olisin halunnut kuulla ne kokonaan.
Mä en tiennyt sitäkään, että nuo koreografiat tuossa medleyssä olivat (ainakin osittain) juuri ne alkuperäiset koreogafiat, mitä niissä biiseissä on aikanaan ollut. Jossain vaan kerrottiin näin. Ja tajusin myös senkin nyt kun uudemman kerran olen tuon videon tarkemmin katsonut, että se E.M.D. -kundien itse "laulama" osuushan tulikin taustanauhalta. Vähän hassua, tai no, onhan tuo playback tietysti erilaisissa esiintymisissä yleistä (poikkeus: Vörjeans! ). Mutta KAJ tietysti veti livenä ja hyvin vetikin. Ainakin kaikki palaute ja kommentit mitä itse olen nähnyt, on ollut yksinomaan positiivista, soraääniä en ole nähnyt yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiennyt sitäkään, että nuo koreografiat tuossa medleyssä olivat (ainakin osittain) juuri ne alkuperäiset koreogafiat, mitä niissä biiseissä on aikanaan ollut. Jossain vaan kerrottiin näin. Ja tajusin myös senkin nyt kun uudemman kerran olen tuon videon tarkemmin katsonut, että se E.M.D. -kundien itse "laulama" osuushan tulikin taustanauhalta. Vähän hassua, tai no, onhan tuo playback tietysti erilaisissa esiintymisissä yleistä (poikkeus: Vörjeans! ). Mutta KAJ tietysti veti livenä ja hyvin vetikin. Ainakin kaikki palaute ja kommentit mitä itse olen nähnyt, on ollut yksinomaan positiivista, soraääniä en ole nähnyt yhtään.
Aftonbladetin toimittajakin ihmetteli chatissa, että EMD ei laulanut itse. Ehkä heillä oli puhti poissa kun olivat 2 kk trimmanneet kroppiansa esittelykuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Siinä olisi kyllä suomalaisille katsojille ihmettelemistä. KAJ puhuu monia kieliä mutta Vörjeans vain maailman paksuinta vöyriä. Ei taivu Tommy, Määnin ja Freppa edes normiruotsiin. Mutta onhan heillä se ainutlaatuinen elekielensä, joka epäilemättä räjäyttäisi yleisön tajunnan.
Olemme kuitenkin kaksikielinen maa, että kai nyt UMK:n voisi kerran 20 vuoteen juontaa ruotsiksi. Tai siis vöråksi. Tulisi 5% kiintiö hoidettua seuraavaksi 20 vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aftonbladetin toimittajakin ihmetteli chatissa, että EMD ei laulanut itse. Ehkä heillä oli puhti poissa kun olivat 2 kk trimmanneet kroppiansa esittelykuntoon.
Mä ihmettelin jo lauantaina katsoessani esitystä, että missä EMD:n mikrofonit ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme kuitenkin kaksikielinen maa, että kai nyt UMK:n voisi kerran 20 vuoteen juontaa ruotsiksi. Tai siis vöråksi. Tulisi 5% kiintiö hoidettua seuraavaksi 20 vuodeksi.
Tuosta Vörjeansin juontokeikasta saisi muuten oikeasti aivan hervottoman hauskan. Miettikääs nyt, Tommy seremoniamestarina niinkuin Smak ilag -videolla Vörådagan hovofestinissä konsanaan... Tosin suomalaisesta yleisöstä suurin osa taitaisi olla aivan pihalla ainakin hetken aikaa.
Mutta Määninille ei sitten todellakaan saa kattaa Langradinia edes backstagelle. Se on kaikkien kolmen pysyteltävä pillimehulinjalla koko show'n ajan. Fyrbanna.