Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (14624)

Vierailija
14421/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä huvittavampaa, että Jakob myös näyttää enemmän Herreysiltä kuin Herreys itse. Jos Vörjeansin Tommy olisi sattunut näkemään tuon vedon, olisi tikahtunut nauruun.

Tuskinpa Tommy näki KAJ'n Herreys-vetoa. Todennäköisesti Tommy oli Mellon aikana kännissä makaamassa jossain soratiellä.

Vierailija
14422/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin koko Diggiloo diggileytä ja nyt kun tajuan jotain sanoista, toisin kuin lapsena, oivalsin, että siinähän lauletaan "Jag är en song och dansman". 

Sama fraasi on BP:n biisissä Song och dansman. Onko tuo siis viittaus Herreysiin vai onko kyseessä joku yleisempi sanonta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14423/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä huvittavampaa, että Jakob myös näyttää enemmän Herreysiltä kuin Herreys itse. Jos Vörjeansin Tommy olisi sattunut näkemään tuon vedon, olisi tikahtunut nauruun.

Ai että tälle kommentille nauroin.

Olet niin oikeassa tässä - enemmän Herreys kuin he itse.

Vierailija
14424/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tsekattuna  Sång och Dansman  on alunperin  Diggilo diggileistä mutta myös Galenskap och Aftershavella on samanniminen kappale

Vierailija
14425/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin koko Diggiloo diggileytä ja nyt kun tajuan jotain sanoista, toisin kuin lapsena, oivalsin, että siinähän lauletaan "Jag är en song och dansman". 

Sama fraasi on BP:n biisissä Song och dansman. Onko tuo siis viittaus Herreysiin vai onko kyseessä joku yleisempi sanonta? 

Mä aloin ylianalysoimaan Diggiloota ja Sång och dansmania. Varmaan ylitulkitsen, mutta pakko jakaa teillekin.

Ihan kuin Sång och dansman olisi heijastuma Diggiloosta. Synkempi ja pimeämpi heijastuma samasta musiikkiteollisuudesta.

Där jag går i mina gyllene skor

Jag dansade omkring på gatan (Diggiloo)

Ta min hand å kliv på lik

Sälj din själ till Satan (Sång och dansman)

Mielenkiintoista on, että tuo jälkimmäinen on Spotifyn sanoituksessa, mutta KAJ'n sivulla muutettu paljon miedommaksi ilmaisuksi

Muutenkin kun sanoituksia lukee vierekkäin, olen havaitsevinani enemmänkin samaa teemaa, mutta BP:ssä tuon hyvin iloisen ruotsalaisuuden tilalle on tuotu busineksen raadollisuus.

Vierailija
14426/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saitte mut katsomaan uudestaan medleytä. Enkä kestä kun Jakob on niihin ruotsalainen. Ja Keviniä en muuten vaan kestä, kun on niin ihana. Pitäisi tehdä töitäkin 

Vierailija
14427/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt saitte mut katsomaan uudestaan medleytä. Enkä kestä kun Jakob on niihin ruotsalainen. Ja Keviniä en muuten vaan kestä, kun on niin ihana. Pitäisi tehdä töitäkin 

Mä aloin nyt myös katsomaan sitä uudestaan ja katson samalla rinnakkain alkuperäisesitykset. Ainakin tuo Vem e de du vill ha on paljon parempi KAJn versiona.

Vierailija
14428/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pieni pätkä lisää Karaokea Melloista. 

Vierailija
14429/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisön kuvaama versio Mellokimarasta on hauska kun siinä näkyy kaikki suunnanvaihdot ja vaatevekslaus. Tv:ssä ei näkynyt esim. EMD:n närkästyneet eleet.  UMK:sta on julkaistu ihan tuotannon puolesta vastaavia videoita. Herää kyllä kysymys, pitääkö esitysten olla niin monimutkaisia, että tarvitaan puolitusinaa heppua hulmuttelemaan helmoja ja,hiuksia

Vierailija
14430/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen termi sång och dansmanista eli Song and Dance Man on vanha: 1926 ilmestyi mykkäfilmi (!) Song and Dance Man, 1936 samanniminen musikaali ja esim Sammy Davis Jr:llä on senniminen kappale vuodelta 1976. Suomeksihan tuo termi ei käänny oikein mitenkään.

Vierailija
14431/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tarkoittanut Vaudevillen  yleismiestä, joka osasi kaikkea. Halventavasti ehkä myös showmiestä ilman substanssia.  

Myös Bob Dylanilta kysyttiin onko hän enemmän laulaja vai runoilija ja hän vastasi vitsikkäästi 

"Oh, I think of myself more as a song and dance man, yknow.

Vierailija
14432/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aloin ylianalysoimaan Diggiloota ja Sång och dansmania. Varmaan ylitulkitsen, mutta pakko jakaa teillekin.

Ihan kuin Sång och dansman olisi heijastuma Diggiloosta. Synkempi ja pimeämpi heijastuma samasta musiikkiteollisuudesta.

Där jag går i mina gyllene skor

Jag dansade omkring på gatan (Diggiloo)

Ta min hand å kliv på lik

Sälj din själ till Satan (Sång och dansman)

Mielenkiintoista on, että tuo jälkimmäinen on Spotifyn sanoituksessa, mutta KAJ'n sivulla muutettu paljon miedommaksi ilmaisuksi

Muutenkin kun sanoituksia lukee vierekkäin, olen havaitsevinani enemmänkin samaa teemaa, mutta BP:ssä tuon hyvin iloisen ruotsalaisuuden tilalle on tuotu busineksen raadollisuus.

Tää onkin mielenkiintoista, kiitos tästä huomiosta. Täytyypä itsekin lukea nuo sanat läpi.

Tosiaan etenkin Jakob suorastaan huokuu ruotsalaista ylipirteyttä siinä medleyssä, huikeaa. Ja vastaavasti taas umk:n videolla se kyllästynyt nå jaa ja kaikki eleet ja ilmeet viimeisen päälle.

Ja Kevin, Mellossa charmantti showmies ja umk:ssa huokuu tuskastuneisuutta.

Vierailija
14433/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa Tommy näki KAJ'n Herreys-vetoa. Todennäköisesti Tommy oli Mellon aikana kännissä makaamassa jossain soratiellä.

Freppa lienee katsonut ja salaa ihaillut.

Vierailija
14434/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuten mieleen, että kylläpä se Botnia Paradisen Beverly Hills kuulostaa myös kovasti vanhalta mellobiisiltä, kuten on tarkoituskin. Ei nyt mitään tiettyä tule mieleen, mutta sopisi tuollaisen medleyn osaksi kuin nenä päähän.

Vierailija
14435/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli muuten mieleen, että kylläpä se Botnia Paradisen Beverly Hills kuulostaa myös kovasti vanhalta mellobiisiltä, kuten on tarkoituskin. Ei nyt mitään tiettyä tule mieleen, mutta sopisi tuollaisen medleyn osaksi kuin nenä päähän.

Joo olisin äänestänyt Beverly Hillsiä jos se olisi ollut Mellossa kilpailemassa.

Vierailija
14436/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku löytänyt afterfesteiltä kuvia tai juttuja?

Maksumuurin takana on joku video, jolla Jakob tanssii Meiran kanssa. Otsikossa sanottiin, että K ja A poistuivat kahden tienoilla, mutta Jakob jatkoi valomerkkiin.

No eikös se Jakob etukäteen sanonutkin, että nyt ainakin hän aikoo juhlia 😊

"No eikös se Jakob etukäteen sanonutkin, että nyt ainakin hän aikoo juhlia 😊"

Mä en kyllä antaisi mieheni tanssia jonkun Meiran kanssa, tai ylipäätään kenenkään naisen kanssa. Jos jatkoille menee niin menköön, mutta naisiin ei saa koskea edes tanssin merkeissä. 

Vierailija
14437/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksumuurin takana on joku video, jolla Jakob tanssii Meiran kanssa. Otsikossa sanottiin, että K ja A poistuivat kahden tienoilla, mutta Jakob jatkoi valomerkkiin.

Mä en kyllä antaisi mieheni tanssia jonkun Meiran kanssa, tai ylipäätään kenenkään naisen kanssa. Jos jatkoille menee niin menköön, mutta naisiin ei saa koskea edes tanssin merkeissä. 

Jos mulla olisi mies, hän saisi kyllä tanssia Meiran kanssa. Sen verran luottoa pitäisi olla. Minä olen nähnyt vain sellaisen tanssilattiakuvan, jossa useampi henkilö tanssii toisistaan erillään. Onko jossain kuva heistä tanssimassa lähekkäin?

Ihan hyvä että Jakob sai vähän irrotella jatkoilla. 

Vierailija
14438/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakobin ammatti on sellainen, että puolison ei sovi olla mustasukkaista tyyppiä.  Hänen ympärillään on varmasti halukkaita pyörinyt jo vuosia, nykyistä pienemmässä mittakaavassa toki.

Vierailija
14439/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olisi mies, hän saisi kyllä tanssia Meiran kanssa. Sen verran luottoa pitäisi olla. Minä olen nähnyt vain sellaisen tanssilattiakuvan, jossa useampi henkilö tanssii toisistaan erillään. Onko jossain kuva heistä tanssimassa lähekkäin?

Kuvassahan on Meira, hänen miehensä (näkyy vain osittain) ja Jakob, taaempana myös paljon muita tanssimassa. Ja hyvin erillään ovat. Ei kai tuossa nyt mitään outoa ole. En mä ainakaan mitään muita tanssikuvia tiedä. 

Vierailija
14440/14624 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just niin. Ja Meiran mies on ollut paljon esillä ja oli juhlissa mukana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme