Onko KAJ yhden hitin ihme?
Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua
Kommentit (12505)
Kunpa KAJ jo julkaisisi kevään/kesän keikkakalenterin. En malta odottaa.
Axel taas lupasi eilisessä haastattelussa, että hyviä keikkoja on tulossa.
Karaokessa mun mielestä Axelin ääni lopussa katkesi vähän kesken siinä yhdessä kohdassa kun lauloi vikan kertsin taustalla. Veikkaan että pakkasesta johtui, kuiva pakkasilma ei ole mikään helpoin kun laulaa pitkiä nuotteja ja korkealta. En siis millään tavalla tuomitse, meinasin vaan että saattaa olla jotain perää tuossa että pakkanen vaikeutti äänen kulkua. Hienosti KAJ veti, ihan huippukeikka! Oli kiva kun lauloivat esim TEXT-TV:n ja Näsan domnan, jota eivät ole aiemmin viime vuonna telkkarissa vetäneet. Yleensä heidän perussetti lyhyillä keikoilla on ollut Karar i arbeit, Firmans man ja BBB
Vierailija kirjoitti:
Karaokessa mun mielestä Axelin ääni lopussa katkesi vähän kesken siinä yhdessä kohdassa kun lauloi vikan kertsin taustalla. Veikkaan että pakkasesta johtui, kuiva pakkasilma ei ole mikään helpoin kun laulaa pitkiä nuotteja ja korkealta. En siis millään tavalla tuomitse, meinasin vaan että saattaa olla jotain perää tuossa että pakkanen vaikeutti äänen kulkua. Hienosti KAJ veti, ihan huippukeikka! Oli kiva kun lauloivat esim TEXT-TV:n ja Näsan domnan, jota eivät ole aiemmin viime vuonna telkkarissa vetäneet. Yleensä heidän perussetti lyhyillä keikoilla on ollut Karar i arbeit, Firmans man ja BBB
Karaoke toimii livenä ihan huippuhyvin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karaoke toimii livenä ihan huippuhyvin
En nyt tiedä viittaisitko tuohon mun huomioon Axelista, mutta siis täsmennän, että todellakin toimii huippuhyvin ja Axel on aivan upea! En missään nimessä tarkoittanut vähätellä KAJ'ta tai Axelia. On vetänyt tuonkin mun mielestä nyt kesken katkenneen kohdan useaan otteeseen ihan nappiin, eli en todellakaan syytä ettei Axel osaisi laulaa sitä. Tuo mun viesti oli lähinnä kommentti tuolle eräälle joka pohti vaikuttiko pakkanen KAJ'n vetoon. Veikkaan että jos edes kuulin oikein niin ihan puhtaasti pakkasen vika, ei laulutaidon. Axel on todella upea laulaja vaikka hänen laulutaitoaan harvoin valitettavasti somessa arvostetaan.
Minä kuuntelen hyvin monilla eri kielillä esitettyjä laulukappaleita, jopa Euroopan ulkopuolisilla. En todellakaan ymmärrä, miksi joidenkin pitää hermostua siitä, että Suomessa jotkut laulavat ruotsiksi.
Joo kyllähän pakkanen vaikuttaa ääneen. Itse huomaan sen ihan puhuessa, että ulkona pakkasella täytyy vetää useammin happea kuin lämpimällä ilmalla tai sisällä keskustellessa. Ja esim astmaatikoillehan pakkasjaksot ovat monesti vaikeinta aikaa oireilun suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karaoke toimii livenä ihan huippuhyvinEn nyt tiedä viittaisitko tuohon mun huomioon Axelista, mutta siis täsmennän, että todellakin toimii huippuhyvin ja Axel on aivan upea! En missään nimessä tarkoittanut
Täällä on vaikea kommentoida ymmärrettävästi. Minä vain yleisesti hehkutin kappaleen erinomaisuutta varsinkin livenä. Ymmärsin kyllä että sinäkin pidit siitä.
Joo, ymmärsin että saatoit tarkoittaa sitäkin, mutta varmuuden vuoksi ajattelin täsmentää mitä kommentillani tarkoitin, koska pelkäsin että jollekin saattaa mun kommentista jäädä fiilis että haluan lytätä Axelia, vaikka se ei todellakaan ole tarkoitukseni.
Axel osaa laulaa. Miettikääs nyt vaikka Gambämarkia ja kappaletta Ässol, tai Talkokraft. Minusta on kiva, että Karaokessa hän pääsee framille oikein kunnolla.
Joo ja toi pakkasessa laulaminen on äänelle rasite. Itsekin joskus kuorolaisena joutunut kylmässä ilmassa esiintymään, ei kiva.
Joku mainitsi Mosquiton... Siis jännä juttu, mutta mä olen nyt uudelleen tykästynyt kappaleeseen, vaikka se sellainen kevyt ralli onkin ilman sen syvällisempiä lyriikoita. Hiljattain kaivoin Yt:sta esiin Mosquito keikkavideot, ja sehän myös toimii livenä ihan hemmetin hyvin. Varsinkin Axel naamioineen ja siipineen piinaamassa Jakobia ja Keviniä. Ne on tosi hauskoja. Varsinaista pienimuotoista musiikkiteatteria. Ja siinä kappaleessa se p-le tulee kyllä ihan sydämen pohjasta!
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsi Mosquiton... Siis jännä juttu, mutta mä olen nyt uudelleen tykästynyt kappaleeseen, vaikka se sellainen kevyt ralli onkin ilman sen syvällisempiä lyriikoita. Hiljattain kaivoin Yt:sta esiin Mosquito keikkavideot, ja sehän myös toimii livenä ihan hemmetin hyvin. Varsinkin Axel naamioineen ja siipineen piinaamassa Jakobia ja Keviniä. Ne on tosi hauskoja. Varsinaista pienimuotoista musiikkiteatteria. Ja siinä kappaleessa se p-le tulee kyllä ihan sydämen pohjasta!
Minäkin olen täällä muutamia viikkoja sitten kertonut yllättäen tykästyneeni Mosquitoon. Minä pidän siitä ihan kuunneltunakin.
En enää ihmettele sitä että se on toiseksi kuunnelluin KAJn kappale.
Mukava pieni haastattelu (paitsi kysymys Jakobin mielialasta heti perään, kun on puhuttu kahden muun vauvakuvioista):
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/kaj-om-framgangarna-planeterna-mas…
Kesällä keikkoja tulossa, nyt hyvä vetää vähän henkeä, kun niin paljon on tapahtunut vuoden aikana.
Mosquitossa Axelin esitys on kyllä mahtava! Hänhän vetää ilman silmälaseja naamarin kanssa, joten tekeeköhän se katseeseen vielä vähän lisää intensiteettiä
Eilisen konsertissa myös Text-tv:ssä tuli mielestäni pieniä katkoja, äänet eivät jatkaneet soimistaan niin pitkään kuin yleensä. Arvelin johtuvan pakkasesta. Mutta ei haitannut nauttimista! Oli ihana nähdä, miten hyvin yleisö oli mukana! Firmans manissa käsiä nousi mukaan, YOLO sai ihmiset tanssimaan ja joka biisin jälkeen suosionosoitukset olivat kovat!
Jahas, avasinpa tämänkin palstan vihdoin tänään ja heti täytyy kummastella....
Miksi/miten niin oli Erikan alentamista se, että hän esiintyi Areksen jälkeen mutta ennen KAJ:ta...? Millä tavalla se alensi häntä artistina? Eilenkin oli yleisössä paljon väkeä, jotka olivat täysillä mukana ja pelkästään iloisia, kun näkivät Erikan esiintyvän. Helsingin kaupunkiko alensi Erikaa tässä, miten? Onko konsertin esiintymisjärjestys määritelty jossain kaupungin ohjesäännöissä, joita nyt on rikottu? Minäpä veikkaan, että tuskin kovin moni yleisössä edes kiinnitti asiaan mitään huomiota. Kaikki olivat iloisia omien suosikkiensa esiintymisestä, kuultiinhan siellä hyvä kattaus kaikkein suosituimpia kappaleita kaikilta. Minä arvostan Erikaa omaa tietään rohkeasti kulkevana artistina, eikä hänen arvonsa silmissäni yhtään alene, vaikka hän ei viimeisenä esiintynytkään. Minä en ainakaan itse olisi ikinä edes tullut ajatelleeksi, että tuossa aikataulutuksessa olisi jotain kummallista, ellei näitä omituisia kommentteja olisi tänään saanut tuolta lehdistä lukea.
Vierailija kirjoitti:
Mukava pieni haastattelu (paitsi kysymys Jakobin mielialasta heti perään, kun on puhuttu kahden muun vauvakuvioista):
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/kaj-om-framgangarna-planeterna-mas…
Kesällä keikkoja tulossa, nyt hyvä vetää vähän henkeä, kun niin paljon on tapahtunut vuoden aikana.
Toi on kyllä inhottavaa että sitä korostetaan joka paikassa että Jakob ei ole saamassa lasta vaikka kaksi muuta on. Miksi hänen pitäisi saada/haluta lapsia samaan aikaan kuin muiden? En usko että Kevin ja Axelkaan suunnittelivat samaan aikaan isiksi tulemista, vaan se todennäköisesti nyt vaan sattui tapahtumaan lähekkäin. Ja muutenkin mielestäni tarpeetonta udella näistä vauvauutisista jatkuvasti. Se on heidän yksityiselämäänsä ja he päättävät itse minkä verran haluavat asiasta puhua julkisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan hanskat. köh 😳 🤐 Ainoa mistä haluaisin valittaa on, että eivät pitäneet hanskoja koko aikaa 😳😳
Yleisöstä kuvatussa videossa kuuluu, kun eturivi kiljuu, kun Axel strippaa eli riisuu hanskan. Jotkut joutuvat tekemään ties mitä herättääkseen yleisön, näille riittää, että puvuissaan (pitkät villakalsarit alla) riisuvat hanskan.
Tuli jostain syystä mieleen Kummelin legendaarinen Seksipuhelin Marjatta: "Riisuu hanskan..."
Minulle tuli mieleen Gilda-elokuvan legendaarinen Put the Blame on Mame, jonka aiksna Rita Hayworth riisuu hanskan jos toisenkin.
Siis... juuh! Se kohtaus varmaan oli se hetki, kun aloin lapsena ymmärtää jotain seksuaalisen vetovoiman päälle. Että ai tommoinen juttu.
Joo mäkin ihmettelen että mitä media oikein haluaa saada Jakobilta vastaukseksi? Että "Joo, olen katkera ja kateellinen"? Vai mitä he odottavat Jakobin tuntevan. Tuo on todella henkilökohtainen asia ja ei ikinä voi tietää miten kipeitä tuollaiset kysymykset on kellekin. Siksi sellaisia asioita ei medioiden tulisi kysellä.
Mä en edelleenkään Mosquitosta niin kauheasti välitä, enkä sitä varta vasten ikinä kuuntele, mutta livenä se on kyllä ihan hauska biisi, se tuli Kaj on icessa todettua.
Jätetäänkö taas Erika rauhaan. Hän mahtuu hyvin samaan masilmasn KAJ'n kanssa.