Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (12506)
Gambämark ei perustu vitseihin ollenkaan. Pojat ovat itse kertoneet, että heillä oli sanoma, jonka he halusivat kertoa musikaalin muodossa. Siis näyttää itseriittoisuuden, eristäytymisen, diktatuurin ja sokean uskon sarkastisessa valossa.
Ainakin tuolla pienemmässä face-faniryhmässä on kiva video, jossa molempien faniryhmien sekä KAJ-USA-faniryhmän administraattorit jutustelevat kuluneesta "hullusta" vuodesta ja kertovat, mitä odottavat/toivovat KAJ'n suhteen ensivuonna. Videolla puhutaan suurimmaksi osaksi englantia. Minä ainakin tykkäsin katsoa tuota, ja oli mielenkiintoista kuulla KAJ-mietteitä myös rapakon takaa. Tuokin pienempi faniryhmä lähentelee muuten jo 10.000 jäsentä!
Vierailija kirjoitti:
Gambämark ei perustu vitseihin ollenkaan. Pojat ovat itse kertoneet, että heillä oli sanoma, jonka he halusivat kertoa musikaalin muodossa. Siis näyttää itseriittoisuuden, eristäytymisen, diktatuurin ja sokean uskon sarkastisessa valossa.
Sanoma on eri asia kuin juoni.
No kylläpä meitä hemmotellaan! Aamuksi valmis taltiointi ja tekstityksiä luvassa kunhan kerkiää. Hurraa McBean. Tässähän jo tottuu liikaa elämään herroiksi, kun näin passataan.
Kevikillä oli kyllä energia huipussaan. Ihana nähdä hänet niin vapautuneena ja onnellisena. Kaikilla heillä näytti olevan niin kivaa.
Näinkö oikein, oliko Jakob liikuttunut kesken aarian, aloin jännittää pystyykö hän laulamaankaan. Vai kimalsivatko silmät pakkasessa? Mahtoi olla herkkä hetki, vähän normaalia koreampi pyroshow kesken oopperan. Niin komeaa. Ja kaikki ne ihmiset aivan hiljaa.
p.s. iranilaiset ovat tekemässä vallankumousta. Minä olin tosi herkässä mielentilassa sen takia valmiiksi. Aivan käsittämätöntä oli istua kiljumassa telkkarin edessä, yritin olla laulamatta ettei jää asioita näkemättä. Odottamaani paremmin kuvattu ja miksauskin oli aika jees. Ilmeet näkyvät hienosti, ja niitähän riitti.
Karar i arbeit kappaleelle tyypilliset kuumat tanssiliikkeet olivat eilen tavallista hillitymmät.
Minä en tajua, miten kukaan noista esiintyjistä pystyi tuolla pakkasessa laulamaan. Ares sentään taisi olla sonnustautunut toppatakkiin. Erikalla ei ollut edes hanskoja kädessä eikä tainnut olla KAJ'n pojillakaan koko aikaa. Mitähän tuollainen tekee äänelle, kun kurkun suojana ei kenelläkään ollut edes kaulaliinaa.... Mä olen sellainen vilukissa, että mulle tuli kylmä jo tuota katsoessa täällä kotisohvalla. Tietysti hienoa, että kaupunki tällaisen tapahtuman tarjoaa, ja yleisöllä näytti olevan todella hyvä tunnelma kylmyydestä huolimatta. Jossain näin arviota, että ennen puoltayötä olisi paikalla ollut n. 35000 katsojaa, ja kaikenkaikkiaan kävijöitä n. 70000 kun lasketaan alkuillan lasten tapahtuma mukaan. Nyt taisi KAJ'lla olla suurin yleisönsä koskaan, vai miten...?
Vierailija kirjoitti:
Minä en tajua, miten kukaan noista esiintyjistä pystyi tuolla pakkasessa laulamaan. Ares sentään taisi olla sonnustautunut toppatakkiin. Erikalla ei ollut edes hanskoja kädessä eikä tainnut olla KAJ'n pojillakaan koko aikaa. Mitähän tuollainen tekee äänelle, kun kurkun suojana ei kenelläkään ollut edes kaulaliinaa.... Mä olen sellainen vilukissa, että mulle tuli kylmä jo tuota katsoessa täällä kotisohvalla.
Kyllähän ne valot lämmittävät lavaa jonkin verran ja KAJ pomppii niin paljon, että veri kiertää. Lopussa vain Kevinillä oli hanskat. Ne mustat hanskat olivat itse asiassa aika s...ikkäät. On vanha totuus, että peittäminen on viettelevämpää kuin paljastelu.
YleFEM näytti uuden vuoden aamuna KAJ 10-vuotiskonsertin vuodelta 2020, eli ei ole yhden biisin juttu.
Tosin vaati tekstityksen seuraamista, ett pääsee huumorista perille. Ruotsin kielen taitoni ei riitä sanoituksen ymmärtämiseen
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne valot lämmittävät lavaa jonkin verran ja KAJ pomppii niin paljon, että veri kiertää. Lopussa vain Kevinillä oli hanskat. Ne mustat hanskat olivat itse asiassa aika s...ikkäät. On vanha totuus, että peittäminen on viettelevämpää kuin paljastelu.
Saatoin kiinnittää samaan asiaan huomiota... 😇
En myöskään ymmärrä tuota IS:n jutun pointtia. Yleisöllä näytti olevan hauskaa ja iloista mieltä läpi koko illan. Kaikille esiintyjille hurrattiin. KAJ'n viimeisten biisien aikana iso osa yleisöstä bailasi mukana. Kenenkään en nähnyt nukahtavan. Miksi pitää tehdä tällainen juttu - olkoonkin, että siinä oli mukana myös KAJ'ta puolustelevia some-kommentteja. Mutta negalla aloitettiin, jo otsikoinnista lähtien. Klikkiotsikko vissiin pitänyt saada aikaiseksi !?
Hyvää uutta vuotta!!! IHAN TÖRKEÄN MAHTAVA KEIKKA!!!!!!
Olin illalla ulkona katsomassa ilotulituksia, joten katsoin keikan vasta äsken. Kiitos tuhannesti sille joka latasi sen youtubeen näin nopeasti (mä en edes tiedä miten tv-ohjelmia saa ladattua sinne?!)!
Mukavan monta biisiä saivat esittää ja vuoden vaihtuminen kesken Bastun oli hieno juttu. Meneviä biisejä, jotka toimivat vaikka ei olisi ymmärtänyt sanoitusta. Yolo kyllä ehkä vaatisi kunnolla toimiakseen sen että ymmärtää mistä siinä on kyse. Samoin Näsan domna, mutta se taas esitteli Jakobin laulun lahjoja hyvin niillekin, jotka eivät tajunneet että nyt käytiin viinanhakureissulla Tallinnassa eikä suinkaan oltu missään vakavamielisessä oopperassa.
Luulisi, että mediakin olisi jotain oppinut viime kevään vastakkainasettelun lietsonnasta, joka löi yli äyräiden, ja oli ikävää ja haitallista kaikille osapuolille. Mutta näköjään ei. Taas pitää uudestaan herätellä asiaa ihan valtalehden sivuilla tällaisilla artikkeleilla. Jonkun Jodelin mä nyt jätän ihan omaan arvoonsa. Tottakai siellä tällaisten keskustelualustojen tapaan kirjoitellaan mielipiteitä laidasta laitaan, eikä aina edes asiallisesti. Mutta että tehdään oikein uutisjuttu asiasta, jolla ei ole mitään uutisarvoa ainakaan minun mielestä. Jokseenkin tökeröä.
Ne, keitä ei miellyttänyt eilisen kansalaistorin esiintymisjärjestys, voisivat reklamoida suoraan vaikkapa Helsingin kaupungille sen sijaan, että kaatavat kuraa itse artistien niskaan. Tuskinpa KAJ, Erika tai Ares ovat itse päässeet sanelemaan tuota järjestystä, eiköhän se ole mietitty ihan jossain muissa organisaatioissa.
siis ruotsin euroviisuedustaja ruotsinkielisen humpan tahtiin vaihtu vuosi ruotsinkielisillä biiseillä. Kuka tästä päätti
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että mediakin olisi jotain oppinut viime kevään vastakkainasettelun lietsonnasta, joka löi yli äyräiden, ja oli ikävää ja haitallista kaikille osapuolille. Mutta näköjään ei. Taas pitää uudestaan herätellä asiaa ihan valtalehden sivuilla tällaisilla artikkeleilla. Jonkun Jodelin mä nyt jätän ihan omaan arvoonsa. Tottakai siellä tällaisten keskustelualustojen tapaan kirjoitellaan mielipiteitä laidasta laitaan, eikä aina edes asiallisesti. Mutta että tehdään oikein uutisjuttu asiasta, jolla ei ole mitään uutisarvoa ainakaan minun mielestä. Jokseenkin tökeröä.
Sama "uutinen" oli sekä Ilta-Sanomissa että Iltalehdessä. Ala-arvoista journalismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama "uutinen" oli sekä Ilta-Sanomissa että Iltalehdessä. Ala-arvoista journalismia.
Kyseisten medioiden niin kutsutun journalismin päätarkoitus on herättää voimakkaita tunteita - ärtymystä, vihaa, pelkoa jne. - ja kerätä klikkauksia, joten minusta nuo jutut voi jättää omaan arvoonsa ja ohittaa olankohautuksella. Itse en iltapäivälehtiä viitsi paljon edes lukea, kun se uutisointi on niin kärjistävää ja paljon melua tyhjästä.
KAJ oli taas niin hyvä ja hyvän mielen tuoja. Erika kulunut ja negatiivinen. Olisinpa ollut paikalla katsomassa KAJ.ta.
Vain yhteenkö?