Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (12534)
Mä rakastan kuunnella Axelin ääntä. Voisin todellakin vaan kuunnella hänen lukevan sitä kuuluisaa Vöyrin puhelinluetteloa edestakaisin. Se kaunis, soinnukas, matalan rauhoittava ääni jo yksistään on musiikkia korville.
Vierailija kirjoitti:
Joo Axel ja viulu, ehdottomasti! Voisivat ottaa tuon viulun mukaan live-esiintymisiinkin, sopisi hyvin joihinkin biiseihin.
Tai Axel ja saksofoni.
Mä olen onnellisin siitä, että Kaj on tehnyt musikaaleja ja toivon, että niitä tulee jatkossa lisää. Oopperat ja musikaalit on mulle täydellisimpiä kulttuurielämyksiä, koska niissä yhdistyy kaikki: kirjallisuus, musiikki, teatteri, tanssi ja vielä kuva/lavastetaidekin. Ja millaista huippulahjakkuutta vaaditaan, että yksi ja sama ihminen (tässä tapauksessa kolme ihmistä) sekä käsikirjoittaa musikaalin että säveltää sen ja vielä näyttelee ja laulaa siinä. Oj pojkar, tusen tack att ni finns!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen onnellisin siitä, että Kaj on tehnyt musikaaleja ja toivon, että niitä tulee jatkossa lisää. Oopperat ja musikaalit on mulle täydellisimpiä kulttuurielämyksiä, koska niissä yhdistyy kaikki: kirjallisuus, musiikki, teatteri, tanssi ja vielä kuva/lavastetaidekin. Ja millaista huippulahjakkuutta vaaditaan, että yksi ja sama ihminen (tässä tapauksessa kolme ihmistä) sekä käsikirjoittaa musikaalin että säveltää sen ja vielä näyttelee ja laulaa siinä. Oj pojkar, tusen tack att ni finns!
Uusi musikaali kelpaisi kyllä! Toinen ihana idea oli se, jonka Kevin heitti Puoli seitsemän haastattelussa nyt syksyllä eli kokoillan ooppera. Vanhoihin suosittuihin oopperakappaleisiin KAJ'lta uudet sanat ja niistä uusi tarina. Yhteistyö jonkin paikallisen oopperaseurueen kanssa tai miksei vaikkq suoraan Kansallisoopperaankin huumori-ilta.
No niinpä, ne musikaalit! Mua ei lakkaa hämmästyttämästä se, että pojat ovat niin nuorina saaneet aikaan nämä taideteokset! Ja tosiaan tehneet kaiken tuon työn itse. Minkä ikäisiä olivatkaan Gambämarkia kirjoittaessaan, 24-25 v....?? Ihan uskomatonta.
Joo, mullekin on aivan sama, esiintyykö Kaj jossain järjestysnumerolla 1 vai järjestysnumerolla 100, pääasia että esiintyy. Enkä välitä siitäkään, lisääntyykö Kaj'n tunnettuus tai suosio vai palaavatko he pienemmän yleisön kätketyksi aarteeksi. Mulle riittää se onni, että olen itse saanut heistä kuulla ja heitä kuulla ja saan toivottavasti vielä pitkään.
Nyt on muuten poistettu se aikataulupostaus Helsingin uudenvuoden instasta. Varmaan siis tulee korjattu versio pian.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa mennä vähän snobismin puolelle, mutta muhun vetoaa Kaj-poikien älykkyys ja nokkeluus. On laulajia, joiden ääni soi kyllä kuin taivaan enkelin, mutta kun korvien välissä ei tapahdu mitään. Mutta Kaj'ta katsellessa ja kuunnellessa pitää ja saa olla valppaana koko ajan, jotta pysyy edes auttavasti kärryillä.
Miksi sen pitäisi olla snobismia, jos arvostaa älykkyyttä ja nokkeluutta, ja kaikkea minkä ne mahdollistavat? Kaikissa piireissä on aina arvostettu nokkeluutta. Eilen menin raiteilta, kun luin että Mustajärvi vainaa luki kirjoja salaa, kun eihän rokkikukon arvolle sellainen sovi. Ja haaveili kirjoittamisesta. Hemmetin surullista. Sehän snobismia on, kun tuolla lailla lähdetään rajoittamaan ihmisten tekemisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ja tästä ketjusta on näköjään poistettu linkki, jonka joku ystävällisesti oli laittanut. Siinä oli Kaj'n lyhyitä Mello-videoita, joista ehdin katsoa muutaman ennen kuin piti mennä hoitamaan yksi asia. Nyt kun tulin takaisin ja etsin viestiä, jossa linkki oli, eipä sitä enää löydykään. On kyllä kurjaa, jos joku pelkästään muiden kiusaksi poistattaa ketjusta kommentteja.
Ne löytyvät onneksi edelleen sieltä Instasta Mello-napin takaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin rakastan näitä musikaaleja äärettömän paljon ja kunnioitan heitä ihan sanoinkuvaamattoman paljon niiden takia.
Voisin katsoa niitä ihan kuinka monta kertaa tahansa. Viimeksi katsoin BP:n Celesten kanssa toista kertaa mutta pitkästä aikaa. Liikutuin kyyneleihin samoissa kohdissa hänen kanssaan. Grimin kanssa katsominen on erilaista, mutta hauskaa sekin. Olisipa mukavaa katsoa niitä joskus livenä jonkun fanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun joku kerta luin vielä lopputekstitkin, niin selvisi että Kevin ja Axel soittavat ison osan instrumenteista GM:ssä. Ja BP taltiointi on Jakobin leikkaama ja Kevin vastaa äänistä (toivottavasti muistin oikein, en ehdi nyt tarkistaa).
Mukavaa, että saatiin tänne tällaista hyväntuulista keskustelua.
Itselleni on vähän mysteeri miksi olen jäänyt näin koukkuun. Mutta yritetään - arvostan ylipäätään kaikenlaista lahjakkuutta ja heissä sitä todellakin riittää monipuolisesti. Arvostan työntekoa ja sitä, että ihmiset ponnistelevat tavoitteidensa eteen. He ovat todellakin niin tehneet ja on upeaa, että tehty työ sai palkinnon.
Arvostan heidän hyväkäytöksisiä persooniaan ja tietynlaista maanläheistä maalaisuuttaan.
Rakastan heidän musiikkiaan ja huumoriaan, heidän valovoimaisia live-esiintymisiään.
Ja sitten on se vaikeammin selitettävä puoli itsessäni, joka katselee videoita hidastettuna sata kertaa ja kuuntelisi Axelin lukevan vaikka puhelinluetteloa.
Videoiden katselusta... Jaksan katsoa KOI- videoita vaikka kuinka monta kertaa, kuunnella, kuinka fanit kirkuvat hurmiossa ja seurata todellakin hidastettuna ja suurennosten kanssa poikien liikkumista lavalla ja ilmeitä, Jakobin onnellista hymyä. Enkä kyllästy. Joka kerta ne tuntuvat yhtä tuoreilta ja viihdyttäviltä. Ja ihanilta!
Olin, hullua kyllä, ajatellut olevani Axelin äänen ainoa uhri. En olekaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Täällä kolmas Axelin äänen uhri. Itseäni tämä ei tosin yllätä ollenkaan, koska olen aina kokenut kiehtovampana miesten äänet kuin ulkonäön. Siihen kun yhdistää älyn, kielenkäytön (pun intended) sekä sarkastisen huumorin, mä olin täysin myyty, kun tajusin Määninin hahmon.
Tästä on taidettu mainita täällä jo aiemmin, mutta muistutan asiasta, koska tieto putkahti juuri Facebook-feediini: Halln saa toisen kauden, joka esitetään ensi vuonna. Kausi kuvataan jo kevään aikana, kertoo Vasabladet, joten se tulee sitten ruutuihin ilmeisesti syksyllä. Tämä on mulle yksi vuoden parhaista Kaj-uutisista; olen suuri Halln-fani, joka osaan ykköskauden jo ulkoa ja voin katsella sitä päässäni, milloin haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kolmas Axelin äänen uhri. Itseäni tämä ei tosin yllätä ollenkaan, koska olen aina kokenut kiehtovampana miesten äänet kuin ulkonäön. Siihen kun yhdistää älyn, kielenkäytön (pun intended) sekä sarkastisen huumorin, mä olin täysin myyty, kun tajusin Määninin hahmon.
Taidan kuunnella taas Axelin sommarpratin, jos löydän sen. En olekaan kesän jälkeen sitä kuunnellut sitä. Aion myös kuunnella Kleinin Axelin lukemana, vaikka siitä menee mun kielitaidolla paljon ohi. Suomeksi olen sen jo kuunnellut.
Katselin eilen illalla taas Vörjeansin KOI esitystä ja luin ihmisten kommentteja. Mietin, että olipa hyvä, että muut kuvasivat siellä. Itse keskityin katsomaan ja fiilistelemään enkä voinut tietenkään nähdä kaikkea mitä lavalla tapahtui enkä välttämättä osannut kaikkeen kiinnittää huomiota. On nää pojat vaan niin upeita esiintyjiä!
Haa, meillä on ollut sama iltaohjelma, Vörjeans KOI 😊. Vörjeans ja heti perään seuranneet musikaalipalat BP:stä ja GM:sta olivat itselle huikean hienon KOIn kohokohtia. Vörjeans livenä on aivan lyömätön. Miten nuo pojat pystyvätkään muuntautumaan hetkessä aivan eri persooniksi, ja minkälaisella karismalla! Sitten kyynelehdin kuin Celeste konsanaan, kun Dehär e min by alkoi soida. Kappale on mulle erittäin rakas ja merkityksellinen. Ihanaa palata noihin hetkiin videoiden kautta.
Mä olen pitänyt itseäni normaaliälyisenä normi-ihmisenä, olen käynyt tavallisen koulun, opiskellut tavallisen ammatin, perustanut perheen enkä koskaan tarvinnut erityisiä tukitoimia. Mutta en pysty hahmottamaan, että esimerkiksi Määninillä ja kirjailija Åhmanilla olisi jotain tekemistä keskenään, vaikka kuinka yritän. Ne vaan on mun mielessäni kaksi eri henkilöä, kuulostaa kuinka naurettavalta tahansa. Toivottavasti fyysikot joskus saa aikaan sen kaiken teorian, joka ehkä sitten ratkaisee tämänkin mysteerin.
Nästan unplugged taltiointi on ihan huippu. Olen aivan myyty siihen YOLO-versioon. Aivan mahtavan hyvä!! Koko biisi saa ihan uuden sävyn.