Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (11770)
Vierailija kirjoitti:
En ollut kuullut tästä yhtyeestä ennen Ruotsin euroviisuja. En pidä tästä yhtyeestä kun on kiusallinen ja jokin muu mättää, mutta eipä se itseäni haittaa, jos joku pitää ja seuraa. En ole ymmärtänyt paljoakaan tässä keskustelusta pidetystä. Huomaan pitäväni koko ajan enemmän Kaija Koosta, Jenni Vartiaisesta ja oudosti inhorealistisesta Arttu Viskarista sen jälkeen kun olen kuunnellut tarkasti mitä kappaleissa lauletaan. Pidän nykyään entistä enemmän radiokanavalta, joka soittaa pelkästään lähinnä väljän tulkinnan mukaan iskelmäksi tulkittavaa musiikkia. Tuo kanava soittaa paljon Kaija Koota ja Arttu Viskaria ja useita noiden kappaleita, ei aina vaan samaa. Meinasin jopa hankkia liput sille Kaija Koon suurkeikalle, onko tuostakin jo parikin vuotta ja mennä tuonne, mutta en sitten uskaltanutkaan. Joka tapauksessa tällä alalla yrittäjiä ja vaihtoehtoja riittää ja toivottavasti jokaiselle löytyy jotain mieleistä kuunneltavaa.
Kerro toki miksi on kiusallinen ja mielellään jotain siitäkin, miksi mättää? He eivät ole välttämättä se helpoiten avautuva lahjapaketti. Asiat kun eivät ole sitä miltä näyttää eikä sitä miltä kuulostaa tai mitä sanoissa sanotaan. Pintataso on vain pintaa. Juuri sen takia itse aloin hurahtaa heihin, kun tajusin, että asioissa on ristiriita.
Vierailija kirjoitti:
Tyyppillisiä ruotsinkielisiä. Asuu suomessa mutta edusti ruotsia euroviisuissa. Ruotsinkielisten henkinen koti on ruotsissa ja e kuuluu ruotsiin.
Katso se dna:n finlandiapätkä ensin ja tule sitten sanomaan uudelleen, missä heidän henkinen kotinsa on. Kyllähän tämä on vaikea asia joskus ymmärtää, heissä on piirteitä suomalaisuudesta ja ruotsalaisuudesta, mutta ensinmainittu on koko ajan tullut itselleni selvemmäksi, mitä enemmän olen heihin perehtynyt. He ovat ennen muuta suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luultavasti lentäisin Suomesta Australiaan pelkän Määninin takia. Jos hän siis päättäisi, fyrbanna, joskus esiintyä siellä kenguruiden maassa.
Australiasta varmaan saisi myös olutta, josta kukaan ei ole varastanut mitään olennaisia ainesosia.
Onhan siitä ö-kirjain hävitetty. Tilalle on vaihdettu joku kärttyinen aa.
Vierailija kirjoitti:
Luulisin, että Kristina från Duvemåla kiinnosti ruotsalaisia aika lailla. Ehkei niinkään muuta maailmaa.
No eikös mm. ne ABBAn Benny ja Björn käyneet ihan katsomassakin tämän Helsingissä.
(Itseäni vähän harmittaa, kun jäi Kristina näkemättä. Pääosassakin oli suuresti ihailemani Maria Ylipää...)
Eilen ei ehditty lasten kanssa lukea lainkaan Salakuljettajan aarretta, joten tänään luettiin kaksi lukua. Näissä molemmissa yhtymäkohtia Vems pojk e duhun. Juoruilevat tädit kyläkaupassa ja Oliverin yhdistäminen sukuun nenän muodon perusteella. Hauskaa, kuinka tosiaan samat teemat nousee esiin Kajn ympärillä monessa yhteydessä. Kiva myös, että Oliver on selvästi saamassa tarinassa seikkailukaverin.
Pitänyt muuten myös sanoa, että luin hiljattain suomeksi tuon Rääppöön, ja sai kyllä arvostamaan todella Axelin hauskaa ja tarkkanäköistä kuvailua. Luin sen kesällä ruotsiksi, ja vaikka tapahtumissa pysyin hyvin mukana, niin niistä kuvailuista meni kyllä mun ruotsintaidoilla paljon ohi. Vaikka muuten tietty toimivatkin varmasti alkuperäiskielelllä vielä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi uusille keskustelijoille ketjun periaate: trollit jätetään kokonaan huomiotta. Heidän viestejään ei (ala)peukuteta eikä heille varsinkaan vastata mitään.
Trollit on ikävä ilmiö. Mutta niin on myös päteminen ja "käskyttäminen". Eiköhän täällä aikuiset ihmiset osaa ihan itse päättää miten toimivat. 😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisin, että Kristina från Duvemåla kiinnosti ruotsalaisia aika lailla. Ehkei niinkään muuta maailmaa.
No eikös mm. ne ABBAn Benny ja Björn käyneet ihan katsomassakin tämän Helsingissä.
(Itseäni vähän harmittaa, kun jäi Kristina näkemättä. Pääosassakin oli suuresti ihailemani Maria Ylipää...)
Björn tuli silloin vastaan Yrjönkadulla. Vähän vavahdutti Vanhaa ABBA-fania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun pitää sanoa, että kokemus oli muuten ihan huikea, etenkin Guldet blev till sand, mutta Maria Ylipäästä en tykännyt tässä roolissa. Etenkään Du måste finnasin tulkinta ei miellyttänyt minua yhtään.
Käsittääkseni Kristina menee parhaillaan jossain päin Ruotsissa. Kannattaa ottaa selvää!
Vierailija kirjoitti:
Mä luultavasti lentäisin Suomesta Australiaan pelkän Määninin takia. Jos hän siis päättäisi, fyrbanna, joskus esiintyä siellä kenguruiden maassa.
Joo, voihan fyrbanna sentään! Ei vissiin yhtään ainoaa päivää ole KOIn jälkeen mennyt, ettenkö olisi kelannut läpi kaikki KOIn Vörjeans pätkät sekä Radio X3M Vörjeans haastattelut. Ja johonkin väliin vielä Smak ilag. Ja vielä kesällä olin sitä mieltä, että Vörjeans ei taida olla ihan mun juttu...
No siitä on kyllä tullut ihan mun juttu. Mä jaksan katsoa noita videoita uudestaan ja uudestaan. Miten ne voikin olla niin hauskoja ja ennenkaikkea käsittämättömän koukuttavia! Etenkin Tommy siellä KOIssa. (Jakobilta uskomaton veto, täydellinen lavan haltuunotto - siis hyviä olivat kyllä kaikki muutkin). Fyrbanna!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun pitää sanoa, että kokemus oli muuten ihan huikea, etenkin Guldet blev till sand, mutta Maria Ylipäästä en tykännyt tässä roolissa. Etenkään Du måste finnasin tulkinta ei miellyttänyt minua yhtään.
Käsittääkseni Kristina menee parhaillaan jossain päin Ruotsissa. Kannattaa ottaa selvää!
Vastaan itselleni: meni Sundsvallissa, mutta vain tämän syksyn ja viimeinen esitys on jo ohi. :(
Tää on nykyisin mun suosikki luukku joulukalentereista. Voisin katsoa sen vaikka kuinka monta kertaa. Kielitaidon karttuessa se tulee yhä hauskemmaksi.
Toivoisin että he tekisivät tähän reaktiovideon tämän vuoden kalenterissa. Se vasta hauskaa olisi!
Kaikki kuusi ovat NIIN koukuttavia. Mutta mä olen syystä tai toisesta langennut loveen Määninin kanssa. Vöyrin tuffein mies on vaan vienyt mun sydämen vaikka ei penaalin terävin kirjoitusväline olekaan. Jos vain jotenkin pääsisi Marleneksi Marlenen paikalle. Fyrbanna.
Vierailija kirjoitti:
Tää on nykyisin mun suosikki luukku joulukalentereista. Voisin katsoa sen vaikka kuinka monta kertaa. Kielitaidon karttuessa se tulee yhä hauskemmaksi.
Toivoisin että he tekisivät tähän reaktiovideon tämän vuoden kalenterissa. Se vasta hauskaa olisi!
Jakobin ilmeet 💯👌🏻😂
Kaj'n oma reaktiovideo tästä olisi kyllä mahtavaa!
KOIsta mieleen tullutta. Hiljattain jossain haastattelussa pojilta kysyttiin, mikä on ollut mieleenpainuvinta kuluneessa vuodessa. Axel mainitsi muistaakseni jotkut uskomattoman hienot keikat, Kevin sen, kun ensimmäistä kertaa kiipesivät euroviisulavalle Baselissa, ja Jakob sanoi, että KOI. Uskon sen, tämä nuori mieshän oli yhtä suurta ikionnellista hymyä lähes koko konsertin ajan!
Semmoista se on kun on kivikasvot. Voivoi Jakob raukka, niin ilmeetön.
Ai niin, onhan se ollut kerran eläissään sitäkin. Ei kun oliko se kaksi kertaa?
Salakuljettajan aarre joulukalenterityyliin jatkuu.
SPOILEREITA luvusta 10!
Oliver ja Fanny tapaavat iltapäivästä seuraavana päivänä ja tutustuvat paremmin. Koulukokemuksia vaihdetaan, Oliverin koulu kaupungissa on niin iso, ettei kaikkia tunne. Fannyn luokalla taas on vain 4 oppilasta ja kuulemma kaikki muut ovat idiootteja. Siksi Fanny viihtyy paremmin luonnossa omin päin. Venevajassa hän ei ole käynyt sisällä, mutta Oliver näyttää tietä yöllisen tiedusteluretkensä opettamana ja kohta ollaankin tutkimassa Kiipeliä.
Veneestä ei ensi tutkimisella paljastu mitään, joten termospullot ja pullat otetaan taas esille. Oliver kertoo siitä, mitä on saanut selville ja löytänyt. Kompassikin otetaan esille, mutta neula pyörii taas levottomana. Oliver huomaa kojelaudasta kolon ja siihenhän kompassi istuu kuin nakutettu. Kompassin laitto paikoilleen avaa kojelaudasta kätkön, josta paljastuu V. S. -nimikirjaimin varustettu nahkakantinen kirjoitusvihko.
Tässä luvussa paljastuu lisää johtolankoja. Salakätköstä löytynyt päiväkirja tarjonnee lisää tietoa taas seuraavassa luvussa. Oliver ja Fanny pelaavat hyvin yhteen, kaupunkilaispoika ja maalaistyttö. Juonen kannalta on Oliverin hyvä saada toveri rinnalleen, jonka kanssa pallotella tietoa ja ideoita.
Vene muistuttaa kovasti Axelin omaa venettä, joka on somepostauksissa näkynyt. Kumpi oli ensin, kirja vai oma vene? Innostiko kirjan kirjoittaminen hankkimaan veneen vai saiko kirja innoituksen veneestä? Tämä lienee jossain haastattelussa kerrottu, mutta spoilerien pelossa en ole googlaillut viime aikoina.
Mitä mietteitä teillä?
Kiva joulukalenterin luukku taas tänä aamuna. 😃
Mietin sitä katsoessani, että KAJ on todellakin enemmän kuin osiensa summa. Minusta kukaan heistä ei olisi niin kiinnostava tai hauska yksinään (vaikka kiinnostavia ja hauskoja ovatkin), mutta yhdessä... 1+1+1 ei ole 3 vaan paremminkin 30. Niin sympaattista jutustelua taas.
Toim.huom. Jos olet koululainen, älä yritä vakuuttaa matematiikan opettajaasi tällaisella laskutoimituksella. Koululuokassa 1+1+1=3, mutta KAJ-universumissa se voi olla 30. Varsinkin ne monet Axelit ja kolme Jakobia huomioiden.
Helsingin Kansalaistorin uudenvuodenaaton aikataulusta:
"Loppuillasta klo 22.15 alkaen vuosi vaihtuu tähtiartistien siivittämänä, kun lavalle nousevat Ares, Erika Vikman ja KAJ. Suomen uuden aallon rap-kentän uranuurtajiin lukeutuva Ares tekee musiikkia täysin omalla tyylillään, ja artistin viimeisimmän APATHIA-albumin jokainen kappale päätyi Suomen viralliselle top-listalle."
Ote on Helsingin kaupungin tiedotteesta. Tästä voisi päätellä, että Kaj esiintyy painavimmalla paikalla eli viimeisenä. Konsertin päättymisajaksi on ilmoitettu kello 00.15.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo hieno Guldet blev till sand on yksi niistä kappaleista, joka olisi mahtava kuulla Jakobin laulamana vaikkapa joskus jossain viihdekonsertissa.