Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (13770)

Vierailija
8721/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus! Flickor! MITÄ täällä on eilen tarjoiltu iltajuomaksi? Mä haluan samaa.

Mä olen tällainen normaalisti. Arvatkaa onko raskasta teeskennellä joka päivä töissä asiallista asiantuntijaa, etten paljastu.

T. Vähän Jona salaliittoteoreetikko joka laulaakin väärin

On tämä raskasta. Minäkin larppaan normaalia ja yritän malttaa syvä sibeliusryppy otsassa lukea tammikuussa ilmestyvän vakavan kirjani taittovedoksia.

Vierailija
8722/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan oikeasti tämän kajatukseni myötä ymmärtänyt, mitä autismin kirjon ihmiset tarkoittavat, kun he puhuvat maskaamisesta. Tämä on juuri samaa: pitää yrittää toimia normojen kanssa heidän sääntöjensä mukaan. Ja todellakin, se on joskus äärimmäisen uuvuttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8723/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin että mä en uskalla kuunnella sitä kun facessa oli varoitus, että siitä voi pahoittaa mielensä. Olen jotenkin niin herkillä, että en halua kuulla negatiivista arvostelua konsertista. Sun mielestä se oli kuitenkin ihan ok kuunneltava?

Kyllä minä sen kestin. Enemmän harmitti sen toimittajan puolesta kun ei ollut osannut nauttia. Sen voin SPOILATA tässä, että hänestä nimi KAJ on Ice oli ihan tyhmä kun ei saatu jääshowta. Kun suuremmat tähdet ovat saaneet sellaisen aikaan. Mutta väkisin ei tarvitse kuunnella, ei siinä mitään uutta ja ihmeellistä ollut. Oli kiva kuulla, että KAJ oli kutsunut ystäviään vieraakseen.

En oikein ymmärrä Joel Forsbackaa. Hän arveli että KOI oli "kulmen på hajpen" ja moitti että siinä katsottiin enemmän menneeseen kuin tulevaan, mutta KAJ oli itse nimenomaan sanonut että konsertti oli sisällöltään best of - varsinkin meille jotka eivät ole olleet faneja 16 vuoden takaa. Ei heillä olisi ollut tämän vuoden hullunmyllyssä aikaa koota sen suurisuuntaisempaa lavashow'ta, ja luulen että virtaviivaistaminen olisi ollut pettymys niille jotka odottivat näkevänsä nämä maalaispojat sellaisina, kuin he ovat, omassa elementissään.

Vierailija
8724/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihan oikeasti tämän kajatukseni myötä ymmärtänyt, mitä autismin kirjon ihmiset tarkoittavat, kun he puhuvat maskaamisesta. Tämä on juuri samaa: pitää yrittää toimia normojen kanssa heidän sääntöjensä mukaan. Ja todellakin, se on joskus äärimmäisen uuvuttavaa.

Vietämme kaksoiselämää. Näytämme ammattimaisilta ja annamme asiantuntevia lausuntoja, mutta samaan aikaan muilta salassa mietimme minkäköhän KAJ-videon seuraavaksi katsoisimme tai ihan vaan pohdimme onko Axelin takana yksi vai useampi henkilö😂

Onhan tämä pakkomielle myös uuvuttava. Itselläni ei ole vielä onneksi vaikuttanut työtehoon (ei ollut 100% ennenkään). Liikunnallisuuteni on vähentynyt samoin kuin uutisten ja ajankohtaistapahtumien seuraaminen. Naurua sen sijaan on tullut lisää.

Vierailija
8725/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä Joel Forsbackaa. Hän arveli että KOI oli "kulmen på hajpen" ja moitti että siinä katsottiin enemmän menneeseen kuin tulevaan, mutta KAJ oli itse nimenomaan sanonut että ko

Minusta Joel oli siinä realisti. On vaikea uskoa, että tällainen vuosi toistuisi. Osa vuoden pöhinästä on nimenomaan hypetystä, johon on lähtenyt mukaan niitäkin, jotka ehkä eivät jää seuraamaan mitä tulee jatkossa. Koska KAJ'lla on lusikka monessa sopassa, luvassa voi olla suurta tai pientä sopivassa suhteessa. Kyllä fani tai ystävä voi olla vähän eri mieltäkin olematta yhtään vähemmän fani. Nykyajan cancel-kulttuurissa pitäisi seurata johtajaa sokeasti. 

Vierailija
8726/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä Joel Forsbackaa. Hän arveli että KOI oli "kulmen på hajpen" ja moitti että siinä katsottiin enemmän menneeseen kuin tulevaan, mutta KAJ oli itse nimenomaan sanonut että ko

Minusta Joel oli siinä realisti. On vaikea uskoa, että tällainen vuosi toistuisi. Osa vuoden pöhinästä on nimenomaan hypetystä, johon on lähtenyt mukaan niitäkin, jotka ehkä eivät jää seuraamaan mitä tulee jatkossa. Koska KAJ'lla on lusikka monessa sopassa, luvassa voi olla suurta tai pientä sopivassa suhteessa. Kyllä fani tai ystävä voi olla vähän eri mieltäkin olematta yhtään vähemmän fani. Nykyajan cancel-kulttuurissa pitäisi seurata johtajaa sokeasti. 

Langat ovat täysin KAJ'n käsissä. Käärijään heitä ei voi vielä verrata; Käärijällä on kahden vuoden etumatka. Maailmanvalloitus ei voi olla kaikkien artistien tavoite. Minusta KAJ teki älykkäästi sopimalla heti Mellon voiton jälkeen Suomen- ja Ruotsin-kiertueen - ikään kuin kiitokseksi sille KOTIyleisölle joka löysi heidät vasta nyt - sen sijaan että olisi lähtenyt Eurooppaan. Festarikeikat lyötiin lukkoon nopeasti, ja ne onnistuivat yli odotusten.

Minua ei ainakaan haittaa vaikka Nordis olisikin hypetyksen kulminaatio. Pieni on aina kauniimpaa ja aidompaa kuin mastodonteiksi paisuneiden supersuosikkien pöhötauti.

Vierailija
8727/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mieltä verrata Kaj'ta kehenkään toiseen. He ovat lokerossaan yksin. Lisäksi aivan liian moniulotteisia taiteilijoita sellaiseen, että pohdittaisiin, onko heillä "hittibiisejä" vai ei tai kuinka "suosittuja" he ovat. Eivät he taivu numeroiksi tai tilastoiksi. He kulkevat polkuaan ja me voimme vain ihmetellä, mitä he sammostaan milloinkin takovat.

Vierailija
8728/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mieltä verrata Kaj'ta kehenkään toiseen. He ovat lokerossaan yksin. Lisäksi aivan liian moniulotteisia taiteilijoita sellaiseen, että pohdittaisiin, onko heillä "hittibiisejä" vai ei tai kuinka "suosittuja" he ovat. Eivät he taivu numeroiksi tai tilastoiksi. He kulkevat polkuaan ja me voimme vain ihmetellä, mitä he sammostaan milloinkin takovat.

Ei olekaan, mutta on kuitenkin yleistä pohtia mitä euroviisuedustajille tapahtuu, jatkuuko ura ja missä merkeissä. Siitähän tämäkin ketju sai alkunsa.

Vierailija
8729/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden Linnan juhlista kerrottiin juuri lisää. Kuten joku täällä aiemmin arvelikin, uutisessa oli maininta, että presidentti haluaa muistaa kotimaan matkoillaan vuoden varrella tapaamiaan henkilöitä kutsulla. Eli siis eiköhän voida jo alkaa odottaa innolla millaisissa asuissa KAJ'n jäsenet puolisoineen tullaan reilun kuukauden päästä Linnassa näkemään!

Vierailija
8730/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan, mutta on kuitenkin yleistä pohtia mitä euroviisuedustajille tapahtuu, jatkuuko ura ja missä merkeissä. Siitähän tämäkin ketju sai alkunsa.

Kyllä, ymmärrän tarkoituksesi. Kirjoitin mielipiteeni oikeastaan niitä "normoja" varten, jotka luulevat Kaj'n olevan pelkkä yksittäisiä biisejä ja albumeja julkaiseva artisti tai erityisesti "euroviisuartisti". Kun tuo puoli heistä on vain pisara meressä.

Vierailija
8731/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Stubbia haastatellu nuori mies taitaa olla liian nuori Linnaan. 

Vierailija
8732/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoden Linnan juhlista kerrottiin juuri lisää. Kuten joku täällä aiemmin arvelikin, uutisessa oli maininta, että presidentti haluaa muistaa kotimaan matkoillaan vuoden varrella tapaamiaan henkilöitä kutsulla. Eli siis eiköhän voida jo alkaa odottaa innolla millaisissa asuissa KAJ'n jäsenet puolisoineen tullaan reilun kuukauden päästä Linnassa näkemään!

Arvelisin, että KAJ:lla on tasan kaksi vaihtoehtoa, frakki tai Vöyrin puku. Muistatteko kun Duudsonit astelivat juhliin (Tampere-taloon) komiasti kansalluspuvuissa?

Vierailija
8733/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vöyrinkielinen vaihtoehtomusiikkia esittävä indie-yhtye menee ja voittaa Melodifestivalenin, Euroopan tasokkaimman kevyen musiikin kilpailun, niin onhan se melkoinen ihme.

Ja kun samainen, ruotsinkielisen Pohjanmaan ulkopuolella täysin tuntematon trio nousee Euroviisujen ennakkosuosikiksi ja päätyy kisan kirkkaimpaan valokeilaan, ihme on vielä suurempi. Ja melkein käsittämättömästi tämä huumorigenreä edustava poppoo lopulta nappaa kilpailun nelossijan, vaikka kukaan ei ymmärrä sanaakaan heidän biisinsä tekstistä.

Toki tällaisen porukan tulevaisuus siis kiinnostaa muitakin kuin KAJ'n faneja, vaikka ne muut hyvin yksioikoisesti sitä pohtivatkin, tyyliin "tekevätkö he uusia hittejä". Itse arvelen, että tämä vuosi jää ainutkertaiseksi, ja KAJ palaa entiselle linjalleen, jota jatkossa seuraa aiempaa suurempi yleisö. Ja hyvä niin, eiköhän tämä hypevuosi ole antoisuudestaan huolimatta ollut kaikille osapuolille myös hieman raskas.

Vierailija
8734/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvelisin, että KAJ:lla on tasan kaksi vaihtoehtoa, frakki tai Vöyrin puku. Muistatteko kun Duudsonit astelivat juhliin (Tampere-taloon) komiasti kansalluspuvuissa?

Veikkaan frakkeja.

Duudsonit olivat kieltämättä häikäisevän seksikkäitä modernisoiduissa härmäläisasuissaan. Silloin uutisoitiin että heillä oli vaikeuksia päästä sisään, koska heillä ei ollut kutsua eikä henkkareita mukana. Ja illan stuntti oli se että he käyttäytyivät hyvin.

Vierailija
8735/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se Stubbia haastatellu nuori mies taitaa olla liian nuori Linnaan. 

Luulen, ettäkuulemme hänestä vielä tulevaisuudessa. Mainio tapaus.

Vierailija
8736/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onhan tämä pakkomielle myös uuvuttava. Itselläni ei ole vielä onneksi vaikuttanut työtehoon (ei ollut 100% ennenkään). Liikunnallisuuteni on vähentynyt samoin kuin uutisten ja ajankohtaistapahtumien seuraaminen. Naurua sen sijaan on tullut lisää." 

Samassa veneessä! Aivan kuin oma kirjoitukseni 😊. Mietin että alkaako tämä jo olla epäterveellistä... Mutta kaikesta huolimatta kuitenkin niin ihanaa!! 

Vierailija
8737/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ymmärrän tarkoituksesi. Kirjoitin mielipiteeni oikeastaan niitä "normoja" varten, jotka luulevat Kaj'n olevan pelkkä yksittäisiä biisejä ja albumeja julkaiseva artisti tai erityisesti "euroviisuartisti". Kun tuo puoli heistä on vain pisara meressä.

Mutta mikä siunattu pisara! Ilman sitä emme edelleenkään tietäisi KAJ'sta mitään. Kysymys kuuluukin tarvitsiko KAJ urallaan Melodifestivalenia (vastaus on: EI) ja tiesimmekö me aakooäffäläisetkään että me tarvitsemme KAJ'ta elämäämme (vastaus on: EMME), mutta kaikkien onneksi tämä tapahtui ja nyt KAJ'lla on sekä Ruotsissa että Suomessa uusi kiihkeä yleisö jonka olemassaolosta he eivät osanneet unelmoidakaan, eivät varsinkaan suomenkielisten kiinnostuksesta.

Vierailija
8738/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että pojat pukeutuvat frakkeihin. Vöyrin puvut olisivat tietysti komeat, mutta ne edellyttäisivät, että heidän vaimonsakin kantaisivat kansallispukuja. Olen saanut heistä vaikutelman (joka voi toki olla väärä), että he ovat tyyliltään minimalistisempia ja mieluummin valitsevat yksinkertaiset, linjakkaat iltapuvut (tarkemmin juhlapuvut, sehän on Linnan koodi).

Vierailija
8739/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vöyrinkielinen vaihtoehtomusiikkia esittävä indie-yhtye menee ja voittaa Melodifestivalenin, Euroopan tasokkaimman kevyen musiikin kilpailun, niin onhan se melkoinen ihme.

Ja kun samainen, ruotsinkielisen Pohjanmaan ulkopuolella täysin tuntematon trio nousee Euroviisujen ennakkosuosikiksi ja päätyy kisan kirkkaimpaan valokeilaan, ihme on vielä suurempi. Ja melkein käsittämättömästi tämä huumorigenreä edustava poppoo lopulta nappaa kilpailun nelossijan, vaikka kukaan ei ymmärrä sanaakaan heidän biisinsä tekstistä.

Toki tällaisen porukan tulevaisuus siis kiinnostaa muitakin kuin KAJ'n faneja, vaikka ne muut hyvin yksioikoisesti sitä pohtivatkin, tyyliin "tekevätkö he uusia hittejä". Itse arvelen, että tämä vuosi jää ainutkertaiseksi, ja KAJ palaa entiselle linjalleen, jota jatkossa seuraa aiempaa suurempi yleisö. Ja hyvä niin, eiköhän tämä hypevuosi ole antoisuudestaan huolimatta ollut kaikille osapuolille myös hieman raskas

KAJ suostui osallistumaan Melloon saadakseen keikkoja Ruotsista. Suomessa heille oli tähän saakka riittänyt mainiosti Svenskfinland, mutta sitten lähti vähän lapasesta ja tässä sitä nyt ollaan.

Vierailija
8740/13770 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että pojat pukeutuvat frakkeihin. Vöyrin puvut olisivat tietysti komeat, mutta ne edellyttäisivät, että heidän vaimonsakin kantaisivat kansallispukuja. Olen saanut heistä vaikutelman (joka voi toki olla väärä), että he ovat tyyliltään minimalistisempia ja mieluummin valitsevat yksinkertaiset, linjakkaat iltapuvut (tarkemmin juhlapuvut, sehän on Linnan koodi).

Tämmöinen olisi Vöyrin kansallispuku https://brage.fi/sve/draktbyra/draktbyran/folkdrakter/view-163648-103 mutta minäkin luulen että he valitsevat frakit ja iltapuvut.