Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (8789)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Jakob on ainakin kerran pystynyt olemaan hymyilemättä tai nauramatta. Itse asiassa kahdesti, Gambämarkin paikallisteeveen molemmissa lähetyksissä. No, tarkemmin sanottuna lähes toisen lähetyksen loppuun saakka.
Täydellinen jälkipyykki Marlenelle. Free Freppa, aina vain! Itse asiassahan näissä pätkissä esitetään aika jäätävä kuvaus miesten tietyistä sosiaalisista vaikeuksista.
Pikkupojan näköinen Jakob kertoo vakavalla naamalla että on lähdössä muorin kanssa nuorisoseurantalolle parinvaihtokerhon iltamiin. Vaikka hän ehkä sanookin että kerhon nimi on bygdläpparna, kuulen joka kerta väkisinkin blygdläpparna (häpyhuulet). Mitä te kuulette?
Mitä hemmettiä? Mä en ollut koskaan kuullut muuta kuin bygdläpparna, mutta muuta nyt ei Jakobin suusta voisi olettaakaan kuulevansa. Tästä lähtien tämäkin on sitten toisin. Kiinnitittekö muuten huomiota siihen, että Ruben lähtee Maj-Lisin kanssa kerhoiltaan suunnilleen seuraavana päivänä sen jälkeen, kun Maj-Lis on jättänyt Svenin? Aika vilkasta menoa tuossa kylässä eikä Ruben ole ollenkaan niin jähmeä setä kuin ensi silmäykseltä luulisi.
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus! Flickor! MITÄ täällä on eilen tarjoiltu iltajuomaksi? Mä haluan samaa.
Mä olen tällainen normaalisti. Arvatkaa onko raskasta teeskennellä joka päivä töissä asiallista asiantuntijaa, etten paljastu.
T. Vähän Jona salaliittoteoreetikko joka laulaakin väärin
Mä ajattelin että mä en uskalla kuunnella sitä kun facessa oli varoitus, että siitä voi pahoittaa mielensä. Olen jotenkin niin herkillä, että en halua kuulla negatiivista arvostelua konsertista. Sun mielestä se oli kuitenkin ihan ok kuunneltava?
Kyllä minä sen kestin. Enemmän harmitti sen toimittajan puolesta kun ei ollut osannut nauttia. Sen voin SPOILATA tässä, että hänestä nimi KAJ on Ice oli ihan tyhmä kun ei saatu jääshowta. Kun suuremmat tähdet ovat saaneet sellaisen aikaan. Mutta väkisin ei tarvitse kuunnella, ei siinä mitään uutta ja ihmeellistä ollut. Oli kiva kuulla, että KAJ oli kutsunut ystäviään vieraakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen keskustelu oli laitettu FB-ryhmään. Ohjelman ensimmäinen osuus käsittelee KOI:ta ja siinä ovat äänessä lähinnä miestoimittaja ja Joel Forsbacka (Hallnin Tommy), joka oli ollut siellä VIP-vieraana. Kannattaa kuunnella vauhkoontumatta vaikka toimittajalla on aika kankea käsitys konsertista. Kullakin on mielipiteensä. Joel myöntää olevansa puolueellinen, mutta ihan perustellusti kertoo oman näkemyksensä.
Mä ajattelin että mä en uskalla kuunnella sitä kun facessa oli varoitus, että siitä voi pahoittaa mielensä. Olen jotenkin niin herkillä, että en halua kuulla negatiivista arvostelua konsertista. Sun mielestä se oli kuitenkin ihan ok kuunneltava?
Kuuntele pois vaan, niin mäkin aion tehdä. Kaiken (kajken) keskellä yritän pysyä edes joltain osin tervejärkisenä ja muistaa, että me AKF-klubin jäsenet ollaan oma rotumme ja normoilla on toiset säännöt. Niiden maailmassa Kaj'hin saa suhtautua myös välinpitämättömästi tai vähättelevästi. Mehän annetaan kajkkien kukkien kukkia ja kestetään se kuin naiset konsanaan!
Vierailija kirjoitti:
Pikkupojan näköinen Jakob kertoo vakavalla naamalla että on lähdössä muorin kanssa nuorisoseurantalolle parinvaihtokerhon iltamiin. Vaikka hän ehkä sanookin että kerhon nimi on bygdläpparna, kuulen joka kerta väkisinkin blygdläpparna (häpyhuulet). Mitä te kuulette?
Vitsi on samaa sarjaa kuin se, että rannikkojääkärinä Jakob suojelee ei fosterlandet isänmaa) vaan fostervattnet (lapsivesi).
Tämä kuulostaa samalta vitsiltä jonka kuulin Dragsvikissä jo vuonna 1994 , toinen on Kesävieraat tulevat Maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitsi on samaa sarjaa kuin se, että rannikkojääkärinä Jakob suojelee ei fosterlandet isänmaa) vaan fostervattnet (lapsivesi).
Tämä kuulostaa samalta vitsiltä jonka kuulin Dragsvikissä jo vuonna 1994 , toinen on Kesävieraat tulevat Maksamaan.
Sotilashuumori ei koskaan kuole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sen kestin. Enemmän harmitti sen toimittajan puolesta kun ei ollut osannut nauttia. Sen voin SPOILATA tässä, että hänestä nimi KAJ on Ice oli ihan tyhmä kun ei saatu jääshowta. Kun suuremmat tähdet ovat saaneet sellaisen aikaan. Mutta väkisin ei tarvitse kuunnella, ei siinä mitään uutta ja ihmeellistä ollut. Oli kiva kuulla, että KAJ oli kutsunut ystäviään vieraakseen.
No juu, tästä SPOILERISTA.... jotenkin minusta oli vähän jopa lapsellista toimittajalta takertua tuohon asiaan. Ilmeisesti ihan tosissaan puhui, vaikka tarkoituksena varmaan oli myöskin haastaa muita näkemyksiä. Mutta se oli hänen mielipiteensä ja pitäköön sen. Meillä jokaisellahan on erilainen huumorintaju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juu, tästä SPOILERISTA.... jotenkin minusta oli vähän jopa lapsellista toimittajalta takertua tuohon asiaan. Ilmeisesti ihan tosissaan puhui, vaikka tarkoituksena varmaan oli myöskin haastaa
Keikan aivan eka hyvin KAJ'mainen vitsi siis meni toimittajalta ohi, eli keikan nimi, jolla ei ollut mitään tekemistä keikan sisällön kanssa. Eli juuri sitä, mitä KAJ aina tekee: Mikään ei ole sitä miltä ensivaikutelmaltaan vaikuttaa.
Ei se olisi KAJ ollenkaan, jos keikan nimi vastaisi täysin sisältöä.
Mä ymmärrän täysin, että toimittajalta on mennyt vitsi ohi. Melkein kaikilta niiltä, jotka eivät ole perehtyneet Kaj'hin sen syvällisemmin, viheltää valtaosa heidän vitseistään ja viittauksistaan korkealta ohi, heidän syvällisemmästä sisällöstään puhumattakaan.
Tavallinen ihminen on nähnyt pojat kerran, teryleenipuvuissa saunomassa, ja siinä hänen koko kosketuksensa Kaj'hin. Tällä perusteella heidät luokitellaan hyväntahtoisimmillaan harmittomiksi ja pahantahtoisimmillaan umpityhmiksi humppaajiksi.
Meidän pitää vaan sopeutua siihen, minkä Kaj on niin moneen kertaan itsekin todennut: tietäjät tietää. Jos se riittää heille, sen on riitettävä myös meille. Nautitaan omassa porukassamme ja annetaan muun maailman elää omaa elämäänsä. :)
Niinpä. Me osataan arvata (eikä mekään ihan varmaksi), mitä tapahtuu, kun Ruben lähtee nuorisoseurantalolle iltamiin. Perus-Penalla ei ole eikä voikaan olla tästä mitään käsitystä. Kaj on kaikille meille, mutta ei kaikille muille.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän täysin, että toimittajalta on mennyt vitsi ohi. Melkein kaikilta niiltä, jotka eivät ole perehtyneet Kaj'hin sen syvällisemmin, viheltää valtaosa heidän vitseistään ja viittauksistaan korkealta ohi, heidän syvällisemmästä sisällöstään puhumattakaan.
Tavallinen ihminen on nähnyt pojat kerran, teryleenipuvuissa saunomassa, ja siinä hänen koko kosketuksensa Kaj'hin. Tällä perusteella heidät luokitellaan hyväntahtoisimmillaan harmittomiksi ja pahantahtoisimmillaan umpityhmiksi humppaajiksi.
Meidän pitää vaan sopeutua siihen, minkä Kaj on niin moneen kertaan itsekin todennut: tietäjät tietää. Jos se riittää heille, sen on riitettävä myös meille. Nautitaan omassa porukassamme ja annetaan muun maailman elää omaa elämäänsä. :)
Joo, tämän kanssa on elettävä, että suurin osa menee ohi normoilta. Olen nyt yli puoli vuotta kahlannut näiden aineistoa, ja silti menee varmaan yhä puolet ohi itselläkin. Ei voi odottaa, että perehtymätön tajuaisi oikeastaan mitään.
Harvoin yritän edes selittää mitään vaikka puolisolleni, koska eivät nämä usein aukea edes selittämällä, jos ei ole KAJ-todellisuudessa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kirjailijan kääntöpuoli. Yksi niistä.
Kuten joku aiemmin sanoi, totuus on koko ajan ollut silmiemme edessä. Me sokeat olemme vain katsoneet sen ohi.
Miksi, oi miksi katsoin Ruben-videot eilen? Nyt ne lounastauolla yksin ollessa palasivat mieleeni ja yritän epätoivoisesti keräillä itseni ennen kuin pitää palata töihin, jotta en virnuile idioottina ja pyrskähtele itsekseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juu, tästä SPOILERISTA.... jotenkin minusta oli vähän jopa lapsellista toimittajalta takertua tuohon asiaan. Ilmeisesti ihan tosissaan puhui, vaikka tarkoituksena varmaan oli myöskin haastaa
Siis oikeestiko joku odotti jääshowta ja kuka tähti sellaisen on järjestänyt? Mun mielestä kuulostaa ihan utopialta. Ymmärrän jos joku ulkomaalsinen ihmetteli nimeä, kun ei tiennyt että järjestetään jäähallissa, mutta olisi luullut kaikkien suomalaisten tajunneen heti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi, oi miksi katsoin Ruben-videot eilen? Nyt ne lounastauolla yksin ollessa palasivat mieleeni ja yritän epätoivoisesti keräillä itseni ennen kuin pitää palata töihin, jotta en virnuile idioottina ja pyrskähtele itsekseni.
Mun mielestä parasta oli katsoa ensin Rubenit ja heti perään se Malax-tv vuodelta 86. Repesin ihan täysin sille miten kaikki kuvauksen ja puheen rytmistä kuvauspaikan sisustukseen oli yhteneväistä tyyliä. Harmi ettei sitä Malax-tv:n lintutyyppiä näytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen jälkipyykki Marlenelle. Free Freppa, aina vain! Itse asiassahan näissä pätkissä esitetään aika jäätävä kuvaus miesten tietyistä sosiaalisista vaikeuksista.
Pikkupojan näköinen Jakob kertoo vakavalla naamalla että on lähdössä muorin kanssa nuorisoseurantalolle parinvaihtokerhon iltamiin. Vaikka hän ehkä sanookin että kerhon nimi on bygdläpparna, kuulen joka kerta väkisinkin blygdläpparna (häpyhu
Mulla on tähän asti mennyt ihan ohi mitä tuossa lopussa sanottiin. Kiitos selvennyksestä - yllättävän viriili mies tuo Ruben.
"Siis oikeestiko joku odotti jääshowta ja kuka tähti sellaisen on järjestänyt? Mun mielestä kuulostaa ihan utopialta. Ymmärrän jos joku ulkomaalsinen ihmetteli nimeä, kun ei tiennyt että järjestetään jäähallissa, mutta olisi luullut kaikkien suomalaisten tajunneen heti."
Yrittikö toimittaja itse olla tässä jotenkin "vitsikäs" ja nokkela...?
Kuuntelin tuota vähän huvittuneesti. Ohi meni häneltä koko juttu niin että viuhui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus! Flickor! MITÄ täällä on eilen tarjoiltu iltajuomaksi? Mä haluan samaa.
Mä olen tällainen normaalisti. Arvatkaa onko raskasta teeskennellä joka päivä töissä asiallista asiantuntijaa, etten paljastu.
T. Vähän Jona salaliittoteoreetikko joka laulaakin väärin
On tämä raskasta. Minäkin larppaan normaalia ja yritän malttaa syvä sibeliusryppy otsassa lukea tammikuussa ilmestyvän vakavan kirjani taittovedoksia.
Mä olen ihan oikeasti tämän kajatukseni myötä ymmärtänyt, mitä autismin kirjon ihmiset tarkoittavat, kun he puhuvat maskaamisesta. Tämä on juuri samaa: pitää yrittää toimia normojen kanssa heidän sääntöjensä mukaan. Ja todellakin, se on joskus äärimmäisen uuvuttavaa.
Nyt kun sanoit, niin saattaa ollakin. Tutkikaa kaikki kulissit ja repliikit, siellä voi olla vihjeitä lisää. (Mä en voi, mulla on se myötähäpeä, ei pysty.)