Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9040)
Eihän näillä apinoilla ole edes yhtä hittiä??? 🤭
Keikoilla Heimani i skick -laulun sanoissa lauletaan kulloisestakin esiintymispaikasta paikkana, josta "voi saada misuja, kun on pukeutunut flanellipaitaan ja pilottitakkiin". Uppoaa yleisöön kuin kuuma veitsi voihin!
Alunperinhän ko. sanat menee näin:
Om do känder do e i en svacko
ta flanellsjåorton och bombarjackon
E je såde do hamnar högst på toppen
Å skaffar brudar i Österbotten
Vierailija kirjoitti:
No oi voi, eikö vieläkään? Älä huoli, kun kysyt neljä kertaa joka päivä, niin varmaan asia korjaantuu. Sitä paitsi, mä olen monta piirua paremmalla päällä kun nauratat mua niin usein.
Vierailija kirjoitti:
Ängeln i e-posten ja mies, joka uskoo rakkauteen. "Jag har pengar på banken, du har fjäril i svanken."
Tää on mahtava kappale. On ihana nähdä myös keikalta tallennettuna.
Mä aluksi keskityin instaan ja youtubeen. Pelkkä musiikki toimii myös. Mutta visuaalisuus ja monikerroksisuus on potenssiin sata.
Ja sydäntälämmittävää kun Jakob tokaisee monissa kappaleissa *soolo, oli soitin sitten mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vägg i vägg on hulvaton.
Todellakin! Hihitin hulluna kun kuulin sen ensimmäisen kerran. Enkä silloin vielä edes tajunnut sitä yksityiskohtaa, että se on parodia ruotsalaisista dansband-yhtyeistä (mielessäni vain vähän ihmettelin, miksi se on riksvenskaksi). Nyt kun tuonkin tiedän, naurattaa vielä enemmän.
Vägg i vägg ei ole riksvenskaa, vaan dansbandsvenskaa vai mitä lie. Se on ihan oma murteensa / lausumistapansa jota vain tuollaiset tanssiyhtyeet käyttää ja sen takia se sai ruotsalaisilta niin hyvän vastaanoton.
KAJ on ihan mahtava missä genressä tahansa. Yksi suosikeistani on boyband-genren Vems pojk e do?
Olen menossa jäähallin keikalle <3 ja raahaan miehenikin mukaan.
Mua viehättää KAJ'n uudemmasta tuotannosta erityisesti Värm bilin. Herkkä, vaatimaton laulu, joka muistuttaa, että rakkaus on ennen kaikkea tekoja eikä sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, jonka suosikki om Kevinin soidintanssi (Kuckelikuu) Botnia Paradise -musikaalista.
Et ole! Munkin suosikki on samainen Kuckelikuu, ihan tyrmäävä! Toinen suosikkini löytyy samasta musikaalista, Dit havet tar oss, joka sitten taas on ehkä kaunein rakkauslaulu ikinä.
Västerut saa mut kyyneliin. Se kohta, missä taustalaulajat laulaa kuin kuiskaamalla "Been-jaa-mii-iin" ja Jakob laulaa "Jag kan hör dem kalla på me". Olen vähän yliherkkä ja liikutun välillä itsellekin yllätyksenä vaikka mistä. Mutta toi kohta saa mut liikuttumaan, kun he on kirjoittaneet nuo unelmat musikaaliin jo vuosia sitten ja nyt niistä on tullut totta. Olen niiiiin iloinen ja onnellinen heidän puolestaan ja tuo kappale saa ne tunteet vyörymään yli <3
Tämä ketjun KAJ-vihaaja voisi ottaa KAJ:sta oppia. He ovat valtavan rakastettavia tyyppejä lahjakkuuden ja hauskuuden lisäksi. Heidät on otettu todella avosydämin vastaan Ruotsissa ja heillä on faneja vaikka missä maissa! Puolisoistaan he ovat pitäneet kiinni, siitä heille respect ja puolisoille iso kiitos, ovat varmasti olleet heille tärkeä tuki. "Taco och tortillas gör att vi int skiljas" <3 Olen itsekin miettinyt, pitäisikö oman puolison kanssa ruveta viettämään myskvälliä perjantaisin.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla pikku runkkariapinalla ei ole yhtään mitään eikä tule ikinä olemaankaan.
Ei ole, vaan ryhmä pitkän linjan muusikoita jotka tulivat suomenkielisten suomalaisten tietoisuuteen vasta keväällä 2025. KAJ on elättänyt itsensä musiikillaan jo vuosia (heidän tuotantoyhtiönsä tekee voittoa), mikä on ihailtavaa, sillä suomenruotsalainen yleisö on kuitenkin määrältään rajallinen. Kun heitä pyydettiin lähettämään kappale Melodifestivaleniin, he suostuivat koska halusivat laajentaa kuulijakuntaansa Ruotsiin. Siinä kävi vain niin että saivat kaupanpäällisiksi Suomen.
Ja sinä yksi urpo, turpa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, jonka suosikki om Kevinin soidintanssi (Kuckelikuu) Botnia Paradise -musikaalista.
Et ole! Munkin suosikki on samainen Kuckelikuu, ihan tyrmäävä! Toinen suosikkini löytyy samasta musikaalista, Dit havet tar oss, joka sitten taas on ehkä kaunein rakkauslaulu ikinä.
Västerut saa mut kyyneliin. Se kohta, missä taustalaulajat laulaa kuin kuiskaamalla "Been-jaa-mii-iin" ja Jakob laulaa "Jag kan hör dem kalla på me". Olen vähän yliherkkä ja liikutun välillä itsellekin yllätyksenä vaikka mistä. Mutta toi kohta saa mut liikuttumaan, kun he on kirjoittaneet nuo unelmat musikaaliin jo vuosia sitten ja nyt niistä on tullut totta. Olen niiiiin iloinen ja onnellinen heidän puolestaan ja tuo kappale saa ne tunteet vyörymään yli <3
Tämä ketjun KAJ-vihaaja voisi ottaa KAJ:sta oppia. He ovat
"Benjamin" kertoo yhdessä kohtaa idolilleen "Linda Q:lle", kuinka täti vei hänet pikkupoikana kuuntelemaan Lindan laulua Skansenille ja kuinka haltioissaan hän oli. Kun KAJ kesäkuussa 2025 esiintyi Allsång på Skansen -ohjelmassa, katsomossa istui muun muassa Jakobin täti. Oli tunteellinen hetki, kun täti ja siskonpoika esiintymisen jälkeen backstagella halasivat toisiaan.
Falu-Kuriren lehti Ruotsissa kirjoittaa eilisestä konsertista:
"Det är omöjligt att inte älska KAJ
De är inte perfekta, men de är äkta. Med värme, ödmjukhet och självdistans lyckas trion från Vörå charma hela Dalhalla, barn som vuxna. KAJ är ett välbehövt lyckorus precis rätt i tiden. "
Toimittaja näyttää ymmärtäneen mistä on kysymys 😊👍
Vierailija kirjoitti:
Mulla soi parhaillaan Älska en gubb. Se on juuri nyt Kaj-suosikkini.
Tekisi mieli panna pojille postia ja kertoa että huoli pois, kyllä me naiset rakastetaan sitä ukkoamme yhä silloinkin, kun se on vanha, potkii renkaita ja käy postilaatikolla pelkissä pitkissä kalsareissa. :)
Yhdessä videopätkässä Jakob potkaisee Tukholman kuninkaanlinnassa hevosvaunujen pyörää ennen kuin kertoo miten kuninkaan tervehtiminen oli yksi unelmista, jotka mainitaan Botnia Paradisessa. Harmi, että se on keikattu "virallisesta versiosta" pois.
Vierailija kirjoitti:
Jep.
Surkimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep.
Surkimuksia.
Enemmän heitä rakastetaan ja enemmän heillä on rahaa kuin kummallakaan teistä. Mitä teillä on?
Vierailija kirjoitti:
Falu-Kuriren lehti Ruotsissa kirjoittaa eilisestä konsertista:
"Det är omöjligt att inte älska KAJ
De är inte perfekta, men de är äkta. Med värme, ödmjukhet och självdistans lyckas trion från Vörå charma hela Dalhalla, barn som vuxna. KAJ är ett välbehövt lyckorus precis rätt i tiden. "
Toimittaja näyttää ymmärtäneen mistä on kysymys 😊👍
Onpa todella hyvin kriitikko kiteyttänyt KAJ'n syvimmän olemuksen ja merkityksen pariin lauseeseen. Hienoa!
Montakohan meitä suomensuomalaista on, jotka
tammikuussa 2025: "Ai joku suomenruotsalainen huumoriryhmä on kutsuttu Ruotsin euroviisukarsintoihin, KAJ - ikinä kuullukkaan..."
heinäkuussa 2025: "KAJ on mun voimaeläimet, celebrity crush, mitä näitä nyt on" - luukuttaa repeatilla KAJn musaa, katsoo katsomasta päästyään KAJn tuotantoa netissä, ostaa tai haaveilee ostavansa liput konserttiin, jne. "Saiskos jostain KAJ-julisteen?"
- ja on nyreissään suomenkieliselle medialle, joka on kaikki nämä vuodet ennen 2025 euroviisuja (tai siis Melodifestivalenia) vaiennut KAJsta.
Vierailija kirjoitti:
Montakohan meitä suomensuomalaista on, jotka
tammikuussa 2025: "Ai joku suomenruotsalainen huumoriryhmä on kutsuttu Ruotsin euroviisukarsintoihin, KAJ - ikinä kuullukkaan..."
heinäkuussa 2025: "KAJ on mun voimaeläimet, celebrity crush, mitä näitä nyt on" - luukuttaa repeatilla KAJn musaa, katsoo katsomasta päästyään KAJn tuotantoa netissä, ostaa tai haaveilee ostavansa liput konserttiin, jne. "Saiskos jostain KAJ-julisteen?"
- ja on nyreissään suomenkieliselle medialle, joka on kaikki nämä vuodet ennen 2025 euroviisuja (tai siis Melodifestivalenia) vaiennut KAJsta.
Heidän keikkasuosiostaan voi päätellä, että meitä on paljon. Joka ikinen suomenkielisellä alueella vedetty keikka on ollut huikea menestys, ihmisiä tuhatpäin ja tunnelma katossa. Ymmärrän isot kaupungit, Helsingin, Turun ja Tampereen, vielä Porinkin, joissa kaikissa on paljon koulutettua, ruotsia osaavaa väestöä. Mutta että myös umpimaaseudulla, Aitoon kylässä Pälkäneellä katsomo oli tupaten täynnä ja aivan hurmiossa, vaikka luultavasti vain pieni osa kunnolla ymmärsi laulujen sanat.
Salaisuus on varmaan se, että Kaj ei loppujen lopuksi laulakaan ruotsiksi vaan sydämen kielellä. Miksi muuten he olisivat saaneet niin paljon faneja myös Skandinavian ulkopuolelta?
Joka tapauksessa voi sanoa, että Kaj on valloittanut myös suomenkielisen Suomen (mitä he eivät itse vielä osaa oikein edes uskoa todeksi).
Mä todistin hämmentyneenä KAJ-huumaa Tampereen-konsertissa (joka oli poikien ensimmäinen muualla kuin suomenruotsalaisilla alueilla). Tämä on lähes kokonaan suomenkielinen kaupunki, 260 000 asukasta, joista ruotsinkielisiä on vain noin tuhat.
Ja mitä näin ja kuulin: yleisö, niin naiset kuin miehetkin (ja juuri he olivat mulle suurin yllätys) fiilistelivät sata lasissa. Porukka ei laulanut mukana pelkästään Bara bada bastussa vaan melkein kaikissa muissakin biiseissä. Vöyrin murteella!
Mannerheimin johtama valkokaarti valtasi Tampereen keväällä 1918, mutta kesällä 2025 tempun teki KAJ.
Eihän näillä ole edes yhtä hittiä. 🤭
Se biisihän kertoo aikuistumisen paineista. Poikien on kasvettava äkkiä miehiksi. Vankka talo saattaa merkitä myös sitä että pääkoppa on kunnossa.