Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset usein väittää että jos joku jännittää sitä ei muka huomaa??

Vierailija
10.11.2024 |

Itse kärsin sosiaalisesta fobiasta ja moni on sanonut mulle suoraan "älä jännitä" "mitä vapiset" yms koska näytän jännittyneeltä. Joten en ymmärrä miksi ihmiset väittää usein ettei muka jännittämistä huomaa? Kyllähän ihmisestä huomaa muitakin asioita, esim kateuden, rakastumisen, ihastumisen, pelon, kauhun. Silmistä varsinkin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettinyt samaa. Kyllä sen huomaa. 

Vierailija
2/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet keskittyy sen verran itseensä ja omaan olemiseensa, että eivät havainnoi muiden olemista ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kateuden huomaa silmistä? 

Vierailija
4/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmät menee viiruun

Vierailija
5/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulet huomaavasi ihmisistä kaikenlaista, mutta erehdyt. Oikeasti luet ihmisen käytökseen merkkejä siitä, miten itse kuvittelet heidän tuntevan ja ajattelevan. Ja koska oletat, että he näkevät ja ovat ylipäätään kiinnostuneita sinun jännittämisestäsi, näet siitä todisteita. Tämä ei kuitenkaan oikeasti kerro muista ihmisistä mitään, vaan ainoastaan siitä, että SINÄ oletat itsekeskeisesti että olet muidenkin ihmisten ajatusten keskipiste.

Oikeasti et ole. muut ovat kiinnostuneita kukin itsestään. Sinun jännityksesi ei kiinnosta heitä, eivätkä she siksi huomaa sitä vaikka näyttäisitkin sen.

Kolmas kysymys on, että no mitä väliä sillä on, vaikka jännitätkin? Oikeas vastaus: Ei mitään, ellet itse anna sen rajoittaa tekemisiäsi. Muiden ihmisten kannalta kysymys on sinusta ja siitä, mitä sinä teet. Ei siitä, miltä sinusta tuntuu.

Vierailija
6/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeasti mitenkään.

Vierailija
7/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeasti mitenkään.

Aika outoa jos et huomaa. Jossain tv ohjelmissakin huomaa kun naiset katsoo sen kateuden

Vierailija
8/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän kuoleman syntiä. 🥴 Taikka muutaman vuoden kuluttua 100 sharia syntiä. Voi meitä poloisia. 

Vierailija
9/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sen huomaisi, että joku jännittää, ei siitä kauheasti piittaa kunhan asia tulee ymmärretyksi. Joskus sitä vaan jännittää, joskus naurattaa tai itkettää, toisinaan kyllästyttää. Ihan normaaleja inhimillisiä tuntemuksia ihmiselle. Ei kannata miettiä asiaa liikaa, koska seuraavalla kerralla jännittää jo vähemmän kunnes ei jännitä enää juuri ollenkaan. : )

Vierailija
10/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen itse tuon enemmän typeränä tapana auttaa kun on tuo pelko

Vierailija
11/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhut ihmisjoukon edessä ja sinua jännittää, osa huomaa sen jännityksen ja osa ei. Yleisössä on varmasti sellaisia, jotka pelkää muiden ihmisten huomaavan miten he ei osaa olla luonnollisesti, miten heillä kädet kostuu hiestä ja miten välttelevät kaikkien katseita. Joku toinen henkilö vain miettii sitä, näyttääkö hän lihavalta tässä puvussa. Kolmas on avioeron partaalla eikä hän kykene keskittymään yhtään mihinkään.

Ihmisillä on omat ongelmansa. Vaikka he huomasivat AP:n jännityksen niin ei he todennäköisesti jaksa sitä kauaa pohtia. 

Vierailija
12/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen itse tuon enemmän typeränä tapana auttaa kun on tuo pelko

Sama. Totuus on toinen. 

Vierailija
13/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei huomaa, ja nämä vakuuttavat muillekin sitä. Ovat katsoneet itseään videolta ja todenneet, että ei huomaa, vaikka jännittivät valtavasti.

Toisista jännityksen huomaa selvästi. Itse kuulun tähän joukkoon. Lääkäriltä saa apua.

Vierailija
14/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mä näytän sulkeutuneelta ja tympeältä varmaankin. Tylystä suhtautumisesta päätellen. 

Vierailija
15/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista ei huomaa, ja nämä vakuuttavat muillekin sitä. Ovat katsoneet itseään videolta ja todenneet, että ei huomaa, vaikka jännittivät valtavasti.

Toisista jännityksen huomaa selvästi. Itse kuulun tähän joukkoon. Lääkäriltä saa apua.

Ihmiset aina yleistää omasta näkökannasta kaiken. 

Vierailija
16/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmät menee viiruun

Totta. 😂

Vierailija
17/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut 20vuotta rehtorina ja jokin aika sitten oli esiintyminen hiukan vaikeamman porukan edessä. Jännitin ja hermoilin ihan hirveästi, mutta oma henkilökunta sanoi, ettei minusta huomannut mitään. Eli kokemus ja rutiini auttavat. 

Vierailija
18/18 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

luulet huomaavasi ihmisistä kaikenlaista, mutta erehdyt. Oikeasti luet ihmisen käytökseen merkkejä siitä, miten itse kuvittelet heidän tuntevan ja ajattelevan. Ja koska oletat, että he näkevät ja ovat ylipäätään kiinnostuneita sinun jännittämisestäsi, näet siitä todisteita. Tämä ei kuitenkaan oikeasti kerro muista ihmisistä mitään, vaan ainoastaan siitä, että SINÄ oletat itsekeskeisesti että olet muidenkin ihmisten ajatusten keskipiste.

Oikeasti et ole. muut ovat kiinnostuneita kukin itsestään. Sinun jännityksesi ei kiinnosta heitä, eivätkä she siksi huomaa sitä vaikka näyttäisitkin sen.

Kolmas kysymys on, että no mitä väliä sillä on, vaikka jännitätkin? Oikeas vastaus: Ei mitään, ellet itse anna sen rajoittaa tekemisiäsi. Muiden ihmisten kannalta kysymys on sinusta ja siitä, mitä sinä teet. Ei siitä, miltä sinusta tuntuu.

Jos asiasta ei saa selvää ja tilaisuudesta pitäisi saada esim. tiivistelmä työporukalle, jännitys on ensimmäinen asia mikä muistuu mieleen. 

Opettele ajattelemaan loogisesti, jotakin muutakin kuin tuntemuksia jännityksestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän