Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (6300)

Vierailija
5941/6300 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen heikkona miehiin joilla ei ole peukalo keskellä kämmentä vaan myös ns. miesten työt onnistuvat.

Jakob sanoi jossain, että teatterista lainattu oopperafrakki ratkesi selästä jossain vaiheessa ja hän ompeli sen itse kokoon l. räätäliksikin heistä on. Kevinkin on joskus puhunut olevansa kiinnostunut teatteripuvustuksesta.

Vierailija
5942/6300 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevinhän vielä lukiossa haaveili hammaslääkärin urasta. Axelin ja Jakobin mukaan hän on niin äärettämön kätevä käsistään, että olisi ollutkin siinä ammatissa erinomainen. Axel jopa antaisi Kevinin poistaa viisaudenhampaansa vaikka ilman tutkintoa.

No, onneksi Kevin kuitenkin päätti toisin. En ollenkaan epäile, ettei hänestä olisi tullut taitava ja potilaille lempeä lekuri, mutta maailma olisi silloin jäänyt ilman Fabboa ja Mäskis-Gunnaria, ja se olisi ollut iso menetys ihmiskunnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5943/6300 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevinhän vielä lukiossa haaveili hammaslääkärin urasta. Axelin ja Jakobin mukaan hän on niin äärettämön kätevä käsistään, että olisi ollutkin siinä ammatissa erinomainen. Axel jopa antaisi Kevinin poistaa viisaudenhampaansa vaikka ilman tutkintoa.

No, onneksi Kevin kuitenkin päätti toisin. En ollenkaan epäile, ettei hänestä olisi tullut taitava ja potilaille lempeä lekuri, mutta maailma olisi silloin jäänyt ilman Fabboa ja Mäskis-Gunnaria, ja se olisi ollut iso menetys ihmiskunnalle.

Puhumattakaan Fredrik Freppa Sippuksesta.

Vierailija
5944/6300 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevinistä puheenollen: olen miettinyt helmikuusta alkaen pääni puhki, mutta tuloksetta, miksi Taco hej -videon alussa Kevin mutustelee Jakobin alkaessa laulaa, tai siis on mutustelevinaan, eihän hänellä voi olla suussa mitään, koska heti perään alkaa laulaa myös. Mikä tuon mutustelun - tosi söpön kyllä - juju mahtaa olla? Oliko tacoista jo otettu haukku..?

Vierailija
5945/6300 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevinistä puheenollen: olen miettinyt helmikuusta alkaen pääni puhki, mutta tuloksetta, miksi Taco hej -videon alussa Kevin mutustelee Jakobin alkaessa laulaa, tai siis on mutustelevinaan, eihän hänellä voi olla suussa mitään, koska heti perään alkaa laulaa myös. Mikä tuon mutustelun - tosi söpön kyllä - juju mahtaa olla? Oliko tacoista jo otettu haukku..?

Tämä on ehkä absurdein pohdinta ikinä. Mutta kuten joku edellä sanoi, Kaj saa meidät tekemään outoja asioita. Munkin oli pakko käydä tsekkaamassa tuo video ja toden totta, Kevin on mutustelevinaan jotain. Varmaankin just sitä tacoa ja tarkoituksena virittää katsojat tunnelmaan? Löytyykö parempia selityksiä? (Ja lähestyvätkö valkotakkiset miehet jo mun asuntoani?)

Vierailija
5946/6300 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä absurdein pohdinta ikinä. Mutta kuten joku edellä sanoi, Kaj saa meidät tekemään outoja asioita. Munkin oli pakko käydä tsekkaamassa tuo video ja toden totta, Kevin on mutustelevinaan jotain. Varmaankin just sitä tacoa ja tarkoituksena virittää katsojat tunnelmaan? Löytyykö parempia selityksiä? (Ja lähestyvätkö valkotakkiset miehet jo mun asuntoani?)

Enpä ollut huomannut. Hehän eivät siellä kylätiellä oikeasti laula, mutta olisihan se hassua, jos muruset putoilisivat suupielistä kun aukoo suuta.

Vierailija
5947/6300 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei tosiaan ole suomen kieli päin persettå! Ohoh tuli ruotsalainen å tuohon vahingossa, mutta menköön, sopii teemaan. 😁

Aion myös lukea kirjan, ja jos tykkään siitä niin ehkä sitten myös ruotsiksi oppiakseni kieltä lisää.

Axel on niin komea tuossa videolla. Ja sympaattinen. 🤗

No onhan se päin persettä. Sanojen taivutus ja rektio ovat ruotsinkielisille vaikeita. KAJ'n pojathan ovat aikoinaan saaneet koulussa suomen kielen opetusta. Siitä vain on jo monta vuotta, ja käyttämättömänä mikä tahansa kieli ruostuu eikä kehity. Mutta kuten täälläkin on todettu, suomenkielisen Suomen kiinnostus tuli KAJ'lle puskista, eivätkä he olleet varautuneet siihen pitämällä yllä kielitaitoaan tai varautumalla median yllättäviin kysymyksiin. Annetaan heille anteeksi. He puhuvat kuitenkin parempaa suomea kuin suurin osa suomalaisista puhuu ruotsia. Paitsi Jakob.

(Minulla on kokemusta useamman suomenruotsalaisen kirjailijan teosten suomentamisesta. Jotkut heistä haluavat osallistua käännösprosessiin hyvinkin aktiivisesti, jotkut eivät ollenkaan. Axel ei halunnut.)

Vierailija
5948/6300 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä järjettömän kovat vaatimukset, jos Axelin kielitaito arvostellaan "päin persettä" -tasoiseksi. Kuinka tässä enää uskaltaa kukaan avata suutaan, jos vastaanotto on tuollainen.

Ainakaan minulta ei jäänyt hänen puheestaan mitään ymmärtämättä. Viesti tuli täydellisesti perille. Ihmisiä pitää lannistamisen sijaan kannustaa käyttämään rohkeasti muitakin kieliä kuin äidinkieltään. Itse sanon: Hyvä Axel!

Vierailija
5949/6300 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei tosiaan ole suomen kieli päin persettå! Ohoh tuli ruotsalainen å tuohon vahingossa, mutta menköön, sopii teemaan. 😁

Aion myös lukea kirjan, ja jos tykkään siitä niin ehkä sitten myös ruotsiksi oppiakseni kieltä lisää.

Axel on niin komea tuossa videolla. Ja sympaattinen. 🤗

No onhan se päin persettä. Sanojen taivutus ja rektio ovat ruotsinkielisille vaikeita. KAJ'n pojathan ovat aikoinaan saaneet koulussa suomen kielen opetusta. Siitä vain on jo monta vuotta, ja käyttämättömänä mikä tahansa kieli ruostuu eikä kehity. Mutta kuten täälläkin on todettu, suomenkielisen Suomen kiinnostus tuli KAJ'lle puskista, eivätkä he olleet varautuneet siihen pitämällä yllä kielitaitoaan tai varautumalla median yllättäviin kysymyksiin. Annetaan heille anteeksi. He puhuvat kuitenkin parempaa suomea kuin suurin osa suomalaisista puhuu ruotsia. Paitsi Jakob.

En jaksa uskoa että Kleinin kääntäjä oikeasti haluaisi käydä haukkumassa Axelin kielitaitoa tällä palstalla. Mutta täällä anonyymipalstallahan voi esittää olevansa kuka tahansa.

Vierailija
5950/6300 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä järjettömän kovat vaatimukset, jos Axelin kielitaito arvostellaan "päin persettä" -tasoiseksi. Kuinka tässä enää uskaltaa kukaan avata suutaan, jos vastaanotto on tuollainen.

Ainakaan minulta ei jäänyt hänen puheestaan mitään ymmärtämättä. Viesti tuli täydellisesti perille. Ihmisiä pitää lannistamisen sijaan kannustaa käyttämään rohkeasti muitakin kieliä kuin äidinkieltään. Itse sanon: Hyvä Axel!

Kyllä. Ja Axelin oma asenne suomen puhumiseen on hyvä. Muistelisin hänen sanoneen, että hän yrittää puhua vaan, vaikka kaikki ei menisi ihan oikein ja kohdilleen. Juuri näin! Minä en moitiskelisi hänen suomeaan yhtään. Hienosti ja rohkeasti hän yrittää ja saa varmasti itsensä ymmärretyksi. 

Vierailija
5951/6300 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on todella älytöntä sanoa suomen kielen olevan päin persettä, jos puheessa on sijamuodoissa muutama virhe, jotka eivät millään tavalla vaikeuta puhutun ymmärtämistä. Suomen kieli on päin persettä silloin, jos yli puolet puheesta jää ymmärtämättä kielivirheiden takia. 

Vierailija
5952/6300 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on todella älytöntä sanoa suomen kielen olevan päin persettä, jos puheessa on sijamuodoissa muutama virhe, jotka eivät millään tavalla vaikeuta puhutun ymmärtämistä. Suomen kieli on päin persettä silloin, jos yli puolet puheesta jää ymmärtämättä kielivirheiden takia. 

Aamen tälle. Anna palaa, Axel!

Vierailija
5953/6300 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh. Hienoa, että Axel (kuten myös Kevin ja Jakob) pyrkivät puhumaan yhä enemmän suomea, vaikka se ei heille välttämättä helppoa olekaan. Täytyy vain toivoa, etteivät he itse koskaan kuule tuosta kielitaitonsa vähättelystä. Dissaaminen on masentavaa jokaiselle, saati sitten ihmisille, jotka yrittävät käyttää ja joutuvat käyttämään itselleen vähän epävarmaa kieltä julkisesti, mediassa tai livenä yleisön edessä.

Vierailija
5954/6300 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. Se vihonviimeinenkin istumapaikka KAJ on Iceen on näköjään mennyt. Nyt on penkit hallissa täynnä! Tilannehan voi vielä elää, mutta aivan mahtavaa silti.

Seisomapaikkoja siis on jäljellä. 

Mulla ei ole ideaa siitä että miten ajoissa sinne kannattaisi mennä jonottamaan, jotta saa paikan ihan lavan edestä eturivistä? En ole edes käynyt Jäähallilla, joten mietin että onko siellä ensin jonotettava siis ulkona kylmässä? Vai pääseekö sisätiloihin jonottamaan ja avaavat sitten portit? Kertoisiko joku jolla on kokemusta jäähallikeikasta, itsellä on vain stadion- ja areenakeikoista. 

Vierailija
5955/6300 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen sama fiilis kuin lapsena joulua odottaessa...  :)

Jännitys mitä lahjoja saa. Tuleeko Vörjeans, tuleeko jotain uutta. Pelko siitä että tulee pettymys. Facessa spekuloivat nyt että ei olisikaan livebändiä. Levy-yhtiöstä oli kuulemma sanottu niin. En voi uskoa sitä ja toivon eniten livebändiä kappaleista riippumatta.

Ite en keikoille mennessäni ole edes etukäteen selvittänyt, mikä settilista yhtyeillä on. Enkä mieti tuleeko pettymystä. Miten voisi tulla? Odotan vain näkeväni heidät livenä (en ole kertaakaan nähnyt toisin kuin moni täällä).

Vierailija
5956/6300 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Se vihonviimeinenkin istumapaikka KAJ on Iceen on näköjään mennyt. Nyt on penkit hallissa täynnä! Tilannehan voi vielä elää, mutta aivan mahtavaa silti.

Seisomapaikkoja siis on jäljellä. 

Mulla ei ole ideaa siitä että miten ajoissa sinne kannattaisi mennä jonottamaan, jotta saa paikan ihan lavan edestä eturivistä? En ole edes käynyt Jäähallilla, joten mietin että onko siellä ensin jonotettava siis ulkona kylmässä? Vai pääseekö sisätiloihin jonottamaan ja avaavat sitten portit? Kertoisiko joku jolla on kokemusta jäähallikeikasta, itsellä on vain stadion- ja areenakeikoista. 

Kukaan ei luultavasti osaa antaa varmaa vastausta. Kaj'n isoin keikka ikinä ja ensimmäinen suurkeikka Helsingissä. Ovet avataan kello 18 ja sitä ennen jonotetaan ulkona, mutta mihin aikaan ne ensimmäiset innokkaimmat muodostavat mahdollisen jonon, on arvoitus. Tuskin kukaan yöpyy pihassa makuupussissa mutta menevätkö varhaisimmat linnut paikalle aamulla, päivällä vai vasta illansuussa, kukapa sen ennakkoon tietäisi. Ellei sitten facen faniryhmistä tihku jotain?

Vierailija
5957/6300 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ja myös Hallnin Jona jää aikakirjoihin. "Jos Pro-Mink on maalauspohja, minä olen maali, johon voitte kaikki kastaa pensselinne."

https://www.youtube.com/shorts/tUY0ZD1dprM

Se Hallnin käsikirjoittajien (ja osittain näyttelijöiden itsensä) Hallniin luoma nolouden ja myötähäpeän määrä on kyllä kolossaalinen. Kun sitä katsoo, ei tiedä itkeekö vai nauraako vai työntääkö päänsä sohvan alle, ettei tarvitse nähdä lisää. Ja sitten on vaan pakko nähdä lisää. Mä en saa tarpeekseni siitä kohtauksesta, kun Jona saa taas yhden hyvän idean ja ostaa ne liput Marbellan-koneeseen.

Mä en ole pystynyt katsomaan Hallnia vielä tuota pidemmälle, kun myötähäpeä on niin syvää🤣 Erittäin onnistunutta roolityötä ja tarina siis, kun katsojankin saa ryömimään noloudesta sohvan taakse piiloon.

Vierailija
5958/6300 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faniryhmässä suunnitellaan erilaisia partyja. Jonotusparty ulkona ja keskustassa joku niille, joilla on istumapaikat l. ei tarvitse mennä aikaisin. Kannattaa siis katsoa, jos siellä on tietoa.

Virallista aloitusaikaa ei kai ole kertottu, vain että ovet aukeavat klo 18.

Vierailija
5959/6300 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää mainoksia https://www.instagram.com/p/DO-rJTJjb71/?hl=fi

Axelin suomen kieli on edelleen päin persettä mutta ei kai se haittaa.

Se että suomenkieli ei ole täydellistä, osoittaa sen että hän on itse miettinyt sanottavansa eikä lue kenenkään valmiiksi kirjoittamaa. Kunnioitan kovasti ja ei ole mitään ongelmaa ymmärtää sanomaa. 

Odotan kovasti että pääsen kuuntelemaan Rääppöötä. Käytän nykyään vain äänikirjoja kun ei muka ole aikaa lukea.

Juuri näin, Axel on itse miettinyt sanottavansa eikä pyytänyt jotain toista kirjoittamaan. Ja kun on päättänyt olla elämässään ylpeä murteestaan ja pärjätä sillä, ihan yhtä lailla on ylpeästi sitä mitä on muutenkin: Puhuu reilusti sellaista suomea kuin osaa, eikä yrittää peitellä sitä. On juuri sitä mitä on niin ruotsiksi kuin suomeksikin, eikä yrittää esittää mitään muuta, kelpaa yleisölle tai ei. (Ja meillehän kelpaa!)

Vierailija
5960/6300 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen sama fiilis kuin lapsena joulua odottaessa...  :)

Jännitys mitä lahjoja saa. Tuleeko Vörjeans, tuleeko jotain uutta. Pelko siitä että tulee pettymys. Facessa spekuloivat nyt että ei olisikaan livebändiä. Levy-yhtiöstä oli kuulemma sanottu niin. En voi uskoa sitä ja toivon eniten livebändiä kappaleista riippumatta.

Ite en keikoille mennessäni ole edes etukäteen selvittänyt, mikä settilista yhtyeillä on. Enkä mieti tuleeko pettymystä. Miten voisi tulla? Odotan vain näkeväni heidät livenä (en ole kertaakaan nähnyt toisin kuin moni täällä).

Jep. Mullekin pääasia on nähdä KAJ. Ja henkilökohtaisesti ihan sama, vaikka vetäisivät samat Sauna-tourin biisit läpi vaikka kahteen kertaan. Ottaisin ilolla vastaan ja nauttisin vaan 😊 Olen nähnyt KAJ'n livenä vain pari kertaa, joten mullekin on iso asia päästä näkemään heidät uudestaan. 

En koskaan mene keikoille tai konsertteihin siten, että luon itselleni ennakkoon jonkun tietyn mielikuvan "täydellisestä" esityksestä (jotta sitten pitäisi pettyä, kun juuri minä en saakaan sitä, mitä juuri MINÄ haluan). Menen ennemminkin vastaanottamaan ja  yllättymään. Minusta artisteilla on artistin vapaus tarjoilla meille kuulijoille sellainen elämys kuin haluavat ja parhaaksi kuhunkin tilanteeseen katsovat.  Ja se, mitä juuri MINÄ odotan, ei välttämättä ole sitä, mitä toiset kuulijat odottavat. En ole ainoa palveltava asiakas. 

Mutta, kukin tietysti ajattelee asiat omalla tavallaan, en halua kenenkään tapaa tässä  moittia.