Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (6300)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No baken on ainakin Jakobilla hyvä, mä sanoisin että myös smaken. Ehkä hän kuuluu myös glögin suuriin ystäviin. :)
Mun mielestä Jakob näyttää tossa videolla vähän siltä ettei ole ihan helppoa teeskennellä, että se on hyvää. Tulee jopa tunne että yllättyy mausta. Luulisi tosin että ovat maistaneet jo ennen kuvauksia.
En taida itse käydä ostamassa enkä muutenkaan vielä tässä vaiheessa vuotta kaipaa glögiä.
Seuran vuoksi vaikka matokuurille, ja varmaan saavat mainoksista kivat fyffet. Suotakoon se heille. Glönkerolla on kuitenkin yhteys saunomiseen.
Kylmä glögi on trendannut Ruotsissa jo jonkin aikaa, ja sitä tarjoillaan myös sangriana.
Lisää mainoksia https://www.instagram.com/p/DO-rJTJjb71/?hl=fi
Axelin suomen kieli on edelleen päin persettä mutta ei kai se haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Oi miten sympaattinen video. Axelilla on suomen kielessä pieniä puutteita, mikä tekee hänen puheestaan vain viehättävää. Mulla on paljon pahempia puutteita ruotsin kielessä, mutta mäkin vaan annan tulla niistä välittämättä. Kirjoja mä en ole kirjoittanut ensimmäistäkään ja just huomasin, etten ole koskaan voittanut Melloakaan. (Tuon Rääppöön luen ehdottomasti.)
Joo ei tosiaan ole suomen kieli päin persettå! Ohoh tuli ruotsalainen å tuohon vahingossa, mutta menköön, sopii teemaan. 😁
Aion myös lukea kirjan, ja jos tykkään siitä niin ehkä sitten myös ruotsiksi oppiakseni kieltä lisää.
Axel on niin komea tuossa videolla. Ja sympaattinen. 🤗
KAJ'n pojilla on korkea työmoraali ja ovat hyvin aikaansaavia ja ahkeria, mutta mun työmoraali on suoraan sanottuna kärsinyt viime kuukausina kun en malta olla esim. käymättä tässä keskustelussa useamman kerran päivän aikana tai milloin mitäkin KAJ'hin liittyvää. Voi olla vaikea se on iceä edeltävä viikko! Puhumattakaan sen jälkeisestä!!! 😱
Työnantajani voi osoittaa reklamaatiot tarvittaessa KAJ'n suuntaan ...kiitos!
Vierailija kirjoitti:
KAJ'n pojilla on korkea työmoraali ja ovat hyvin aikaansaavia ja ahkeria, mutta mun työmoraali on suoraan sanottuna kärsinyt viime kuukausina kun en malta olla esim. käymättä tässä keskustelussa useamman kerran päivän aikana tai milloin mitäkin KAJ'hin liittyvää. Voi olla vaikea se on iceä edeltävä viikko! Puhumattakaan sen jälkeisestä!!! 😱
Aivan sama ilmiö täällä. KAJ-annokset eri muodoissa kuuluvat jokaiseen päivään. Tälläkin palstalla tulee varsin usein vierailtua, kun yleensä täällä on aina jotain kiinnostavaa luettavaa.
Onneksi en ole enää töissä, vaan kuulun näihin paljon parjattuihin harmaantuneisiin eläkeläisiin. Voin hyvällä omallatunnolla uppoutua KAJ-maailmaan vaikka koko päiväksi. (Tätäkin tapahtuu...) Mutta sielu ja mieli on ikuisesti nuori, ja KAJ piristää sitä entisestään jo pelkällä iloisella olemuksellaan 🤗 Ihanaa, että löysin heidät!
Vierailija kirjoitti:
Se että suomenkieli ei ole täydellistä, osoittaa sen että hän on itse miettinyt sanottavansa eikä lue kenenkään valmiiksi kirjoittamaa. Kunnioitan kovasti ja ei ole mitään ongelmaa ymmärtää sanomaa.
Odotan kovasti että pääsen kuuntelemaan Rääppöötä. Käytän nykyään vain äänikirjoja kun ei muka ole aikaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset mikrotauot vain parantavat työtehoa. Itsekin kiireisen työpäivän lomassa täällä.
Eilen ktsyttiin pubivisaassa Ruben Stillerin vetämää ajankohtaisohjelmaa. Meinasin vastata Ruben i rutan.
Axel on miellyttävä, älykäs, komea, loistava sanoittaja ja säveltäjä, hyvä tanssija, soittaa viulua, saksofonia, kitaraa ja muita instrumentteja, tekee käsikirjoituksia tv-sarjoihin ja musikaaleihin ja myös näyttelee niissä, journalistina on tehnyt hienoja töitä useissa medioissa, ja siinä sivussa kirjoittaa erinomaisia kirjoja.
Mikä onni, että hän tuossa videossa tekee pari virhettä suomen kielessä, sillä ilman niitä hän olisi täydellinen mies, ja sellaisen olemassaolohan olisi aivan sietämätöntä. :)
Olen tänään etätyöpäivällä ja etätöissähän työtehtävästä riippuen hyvin kuunnella samalla musiikkia. Kuuntelen tuttuun tapaani satunnaistoistolla KAJta ja juuri tuli peräkkäin Mäskis-Gunnar ja Hadirittan. Voin sanoa, että tuollaisen energiapommin jälkeen ei väsytä yhtään ja tylsän excelin täyttö tuntuu hilpeältä.
Mikä onni, että hän tuossa videossa tekee pari virhettä suomen kielessä, sillä ilman niitä hän olisi täydellinen mies, ja sellaisen olemassaolohan olisi aivan sietämätöntä. :)
Oli hyvä oivallus, että hän voi itse lukea sen suomeksi ja oppia.
Mahtavaa, että Kleinista tulee nyt tuo käännös ja Eldsjälistäkin sitten keväällä.
Mä innostuin aikoinani niin, että hommasin itselleni Axelin koko tuotannon heti, kun olin kuullut hänen olevan myös kirjailija. (Olen siis uusfani, joka en tiennyt koko Kaj'sta mitään ennen viime kevättä.)
Sanakirjan kanssa luettuinakin hänen kirjansa ovat nautinto, ja sen verran niistä ymmärtää kyllä suomenkielinenkin, että hän on kirjoittajana todella taitava. Mutta käännökset varmasti vasta lopullisesti avaavat ne mullekin.
Voin muuten suositella kaikille hänen (jo aiemmin suomennettua) lastenkirjaansa Salakuljettajan aarre, joka on suunnattu alakouluikäisille. Mun 9- ja 11-vuotiaat on lukeneet sen innolla, vanhempi jo kahteen kertaan. Sopii myös (ja ehkä erityisesti) ääneenluettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Axel on miellyttävä, älykäs, komea, loistava sanoittaja ja säveltäjä, hyvä tanssija, soittaa viulua, saksofonia, kitaraa ja muita instrumentteja, tekee käsikirjoituksia tv-sarjoihin ja musikaaleihin ja myös näyttelee niissä, journalistina on tehnyt hienoja töitä useissa medioissa, ja siinä sivussa kirjoittaa erinomaisia kirjoja.
En kestä! Olen tähän saakka vältellyt Instagramia ja somea yleensäkin. Ei ole tilejä eikä edes sovelluksia asennettuna laitteille. Mutta nyt on näköjään jo pikkuhiljaa PAKKO antaa periksi, kun jää näitä hienoja videoita näkemättä 😮.
KAJ'n pojista on miltei mahdotonta nimetä ketään ylitse muiden, kun ovat kaikki niin ihania ja taitavia kukin omalla tavallaan. Mutta jos joku olisi pakko nimetä, niin Axel. Varmaan olen kirjoittanut tämän monesti aiemminkin. Aivan viehättävän miellyttävä persoona ja älykäs monilahjakkuus. Ihailen ja arvostan suuresti!
Vierailija kirjoitti:
Tästä "Axel-CV:stä" on jääneet pois ainakin hänen käytännön taitonsa. Hänhän maalaispoikana hallitsee kaikki maatilan työt, ajaa traktoreilla, puimureilla ja niin edelleen. Hän on myös itse remontoinut nykyisen kotinsa (talo on muistaakseni 1800-luvulta). Siinä Studentbladetin vuoden 2014 haastattelussa, josta täällä eilen puhuttiin, hän yhdessä muiden Kaj-poikien kanssa vähän naureskelee stadilaisten (he siis opiskelivat tuolloin Helsingissä) kädettömyyttä.
Joku pääkaupunkilainen oli selittänyt tilanneensa ammattimiehet raivaamaan palstaansa, ja pojat kuvittelivat, että äijällä on metsäpalsta ja sinne tulossa metsäkone. Mutta kävikin ilmi, että firma oli tilattu kaatamaan kaksi pihakoivua. "Mä olisin kaatanut ne itse kirveellä jo 10-vuotiaana", Axel kommentoi toimittajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä "Axel-CV:stä" on jääneet pois ainakin hänen käytännön taitonsa. Hänhän maalaispoikana hallitsee kaikki maatilan työt, ajaa traktoreilla, puimureilla ja niin edelleen. Hän on myös itse remontoinut nykyisen kotinsa (talo on muistaakseni 1800-luvulta). Siinä Studentbladetin vuoden 2014 haastattelussa, josta täällä eilen puhuttiin, hän yhdessä m
Mä olen heikkona miehiin joilla ei ole peukalo keskellä kämmentä vaan myös ns. miesten työt onnistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, että Kleinista tulee nyt tuo käännös ja Eldsjälistäkin sitten keväällä.
Mä innostuin aikoinani niin, että hommasin itselleni Axelin koko tuotannon heti, kun olin kuullut hänen olevan myös kirjailija. (Olen siis uusfani, joka en tiennyt koko Kaj'sta mitään ennen viime kevättä.)
Sanakirjan kanssa luettuinakin hänen kirjansa ovat nautinto, ja sen verran niistä ymmärtää kyllä suomenkielinenkin, että hän on kirjoittajana todella taitava. Mutta käännökset varmasti vasta lopullisesti avaavat ne mullekin.
Voin muuten suositella kaikille hänen (jo aiemmin suomennettua) lastenkirjaansa Salakuljettajan aarre, joka on suunnattu alakouluikäisille. Mun 9- ja 11-vuotiaat on lukeneet sen innolla, vanhempi jo kahteen kertaan. Sopii myös (ja ehkä erityisesti) ääneenluettavaksi.
Just varasin kirjastosta Eldsjälin. En malta odottaa suomennosta vaan yritän lukea ruotsiksi. Kleinin lukeminen onnistui suhteellisen hyvin, joten uskoisin, että Eldsjälistäkin selvitään.
Tuota Salakuljettajan aarretta on muuten moni muukin kehunut. Pitää itsekin lukea se jossain vaiheessa, eiköhän tuo aikuisillekin sovi 😊
Vierailija kirjoitti:
Olen tänään etätyöpäivällä ja etätöissähän työtehtävästä riippuen hyvin kuunnella samalla musiikkia. Kuuntelen tuttuun tapaani satunnaistoistolla KAJta ja juuri tuli peräkkäin Mäskis-Gunnar ja Hadirittan. Voin sanoa, että tuollaisen energiapommin jälkeen ei väsytä yhtään ja tylsän excelin täyttö tuntuu hilpeältä.
Haha, maailman puuduttavinta exceliä väännän täällä etänä itsekin ja Karar i arbeit on soinut taustalla aamusta asti. Just lämmitin annoksen eilistä kalasoppaa ja hyvällä omallatunnolla avasin ruokatunnin ratoksi vauvapalstan. Enkä turhaan, taas kivaa uutta Kaj-infoa tarjolla. Aika sykähdyttävä tuo Axelin tuore video, pakkohan noin hyvään diiliin on tarttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama ilmiö täällä. KAJ-annokset eri muodoissa kuuluvat jokaiseen päivään. Tälläkin palstalla tulee varsin usein vierailtua, kun yleensä täällä on aina jotain kiinnostavaa luettavaa.
Onneksi en ole enää töissä, vaan kuulun näihin paljon parjattuihin harmaantuneisiin eläkeläisiin. Voin hyvällä omallatunnolla uppoutua KAJ-maailmaan vaikka koko päiväksi. (Tätäkin tapahtuu...) Mutta sielu ja mieli on ikuisesti nuori, ja KAJ pi
Oikea asenne sulla! Älä välitä harmaantumisesta tai parjaantumisesta, perässä tullaan ja lopulta ollaan eläkeläisiä kaikki, jopa ne fyysiseltä iältäänkin nuoret jotka kuvittelee, ettei luonnonlait koske heitä. Onneksi Kaj on tarkoitettu meille kajkille. :)
Vähän pitkät piuhat mulla... nyt tajusin ja repesin. :D