Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (5182)

Vierailija
481/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jakobin luonteinen todella tarkan erottelukyvyn omistava täydellisyydenmetsästäjä turhautuu tajutessaan, ettei hahmota. Eikä siedä hölmöydentunnetta, kun on tottunut luottamaan nopeaan älyynsä."

Lainaustoiminto ei nyt oikein pelitä, mutta kiitos sinulle, joka tuo koko kommentin kirjoitit. Oikein hyvin sanoitettu! Tästä Jakobista puheenollen, olen samoin monesti ajatellut, että on nopeasti oivaltava tyyppi  ja hyvin tilanteen tasalla kulloinkin. Pää tuntuu olevan terävä kuin partaveitsi. Olen kuullut sanottavan, että koomikot ovat usein hyvin älykkäitä. Huumorihan on tunnetusti vaikea laji. Hyvän ja  oivaltavan huumorin tekeminen ja kirjoittaminen niin, ettei vedetä typerästi överiksi, ei todella ole helppoa. Vaatii älliä, hoksottimia, hyvää tilannetajua ja kykyä tulkita ihmisiä ja ympäristöä muun muassa. 

Vierailija
482/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka se nyt jostain kumman syystä kovasti harmittaa ja kiukuttaa niin suomalaisia KAJ-yhtyeen miehet ovat ja ylpeitä siitä.

Ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomenkielisissä haastatteluissa on jotenkin hellyttävää, kun Kevin ja Axel hoitavat pitkälti puhumisen ja Jakob hymyilee innokkaasti mukana. Näyttää siltä että haluaisi puhua myös enemmän, mutta jossain tv-haastattelussa nyt ei ole kovin paljon miettimisaikaa sille mitä sanoisi, eikä vieraalla kielellä ole helppo asetella sanojaan nopeasti. Hän näyttää aina jotenkin niin suloiselta noissa tilanteissa. 🤗

Samaa mieltä. Olisi kyllä joskus hauska kuulla paremmin minkä verran suomea Jakob oikeasti osaa. Tuntuu että ne asiat mitä sanoo sanoo aika hyvin, mutta ei kyllä ikinä vastaa mihinkään kovin vaikeisiin kysymyksiin suomeksi.

Ruotsiksi hän on hyvinkin sanavalmis mutta kun jossain haastattelussa keväällä kysyttiin, kenellä bändistä on parhaat vit

Oletko sinä kadonnut identtinen kaksoissiskoni?? Olen mielessäni tehnyt aivan saman analyysin Jakobista. Hän on niin kertakaikkisen älykäs ja nopea ja samalla perfektionisti, että hän turhautuu tajutessaan, ettei pääse suomeksi samalle tasolle kuin äidinkielellään (ja myös englanniksi). Kunpa hän ymmärtäisi, ettei yksikään ei-natiivi suomenpuhuja pärjää tuossa akkusatiivin, partitiivin ja genetiivin hetteikössä. Kun eivät edes natiivit pärjää.

Itse olen puolta typerämpi ja hitaampi ja siksi alistunut siihen, etten saa millään haltuun ruotsin prepositioita. Osaan epäsäännöllisten verbien taivutuksen ja tiedän, mikä substantiivi on en ja mikä ett. Mutta för, till vai åt, kas siinä pulma. Silti puhun estoitta ruotsia aina kun saan tilaisuuden.

Veikkaan, että Axelia ja Keviniä turhauttaa sama vajavaisuus, mutta he eivät anna asian häiritä, vaan valjastavat käyttöön sen kielitaidon, joka heillä on.

Ja kiitos KAJ-pojat, että olette olemassa ja että me suomenkielisetkin olemme nyt päässeet teitä katsomaan ja kuuntelemaan. Tuotte maailmaan iloa ja valoa.

Vierailija
484/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vähän googlaillut suomenkielistä mediahistoriaa ja löysin kuin löysinkin Hesarista yhden Kaj-jutun muutaman vuoden takaa. Olen varmasti sen silloin lukenutkin, mutta ei näköjään ollut jättänyt muistijälkeä. Juttu on ihan hyväkin, mutta ei vaan jostain syystä toiminut kimmokkeena tutustua bändiin lähemmin.

Siihen tarvittiin tämä Mello-voitto (huraa, joku suomalainen on pärjännyt jossain ulkomailla!) ja siitä seurannut valtakunnanjulkisuus. Onneksi se vihdoin sai avaamaan aarrearkun kannen, ja nyt kun Pandoran boksi on auki, sitä ei pysty enää mitenkään sulkemaan.  :)

t. Yksi onnellinen Kaj-hurahtaja

Täällä toinen hurahtanut. Ja voi mikä energia ja tekemisen ilo noissa esityksissä. Ja se energia kyllä siirtyy kuulijaan ja katsojaan. Yöunet on jäänyt väliin kun on pitänyt takamatkalta päivittää 16.lta vuodelta. Mutta parempi myöhään kuin milloinkaan. :)

Vierailija
485/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa roskaa käärijän kanssa.

Pthyi!

Vierailija
486/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaattehan, että tuo jankuttaja on yksi ainoa idiootti. Vastaa itse omiin kommentteihinsa "Tämä", ja multipeukuttaa itsensä ylös ja muut kommentoijat alas. Täytyy vain toivoa, että valo joskus syttyisi hänenkin peräkammariinsa.

Vierailija
487/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomenkielisissä haastatteluissa on jotenkin hellyttävää, kun Kevin ja Axel hoitavat pitkälti puhumisen ja Jakob hymyilee innokkaasti mukana. Näyttää siltä että haluaisi puhua myös enemmän, mutta jossain tv-haastattelussa nyt ei ole kovin paljon miettimisaikaa sille mitä sanoisi, eikä vieraalla kielellä ole helppo asetella sanojaan nopeasti. Hän näyttää aina jotenkin niin suloiselta noissa tilanteissa. 🤗

Toi Jakobin persoona on kyllä niin valloittava!  Kun hän hymyilee, niin koko tilassa paistaa aurinko! Toki kaikki pojat ovat aivan ihania.

Joku ruotsalaisfani jossain kirjoitti, että hänen mielestään Jakobissa näkyi jo hieman diivailun merkkejä (???) , ilmeisesti jossain  haastattelutilanteessa. No itse en kyllä ole mitään tuommoisia havainnut. Sama oma itsensä kuin keväälläkin. Tai enhän minä häntä tietenkään tunne, mutta en nyt diivaksi sanois

Jakob on ihana valloittava itsensä. Ja kaikki ovat ihania aitoja omia itsejään. Ei ole diivailua kenessäkään. Jospa Jakobilla oli se kuuluisa nälkäkiukku mistä pojat puhuivat jossain haastattelussa.:)

Vierailija
488/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vähän googlaillut suomenkielistä mediahistoriaa ja löysin kuin löysinkin Hesarista yhden Kaj-jutun muutaman vuoden takaa. Olen varmasti sen silloin lukenutkin, mutta ei näköjään ollut jättänyt muistijälkeä. Juttu on ihan hyväkin, mutta ei vaan jostain syystä toiminut kimmokkeena tutustua bändiin lähemmin.

Siihen tarvittiin tämä Mello-voitto (huraa, joku suomalainen on pärjännyt jossain ulkomailla!) ja siitä seurannut valtakunnanjulkisuus. Onneksi se vihdoin sai avaamaan aarrearkun kannen, ja nyt kun Pandoran boksi on auki, sitä ei pysty enää mitenkään sulkemaan.  :)

Täällä toinen hurahtanut. Ja voi mikä energia ja tekemisen ilo noissa esityksissä. Ja se energia kyllä siirtyy kuulijaan ja katsojaan. Yöunet on jäänyt väliin kun on pitänyt takamatkalta päi

Kolmas hurahtanut ilmoittautuu. Onpa lohdullista kuulla, että joku muukin on valvonut öitään noiden samojen asioiden parissa :D. Mä ajattelin jo, että olen varmaan ihan hullu, kun ei malta kesken jättää vaikka tietää että nukkuakin pitäisi.... 

Vierailija
489/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaattehan, että tuo jankuttaja on yksi ainoa idiootti. Vastaa itse omiin kommentteihinsa "Tämä", ja multipeukuttaa itsensä ylös ja muut kommentoijat alas. Täytyy vain toivoa, että valo joskus syttyisi hänenkin peräkammariinsa.

Huomattu on. 

Vierailija
490/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen hurahtanut. Ja voi mikä energia ja tekemisen ilo noissa esityksissä. Ja se energia kyllä siirtyy kuulijaan ja katsojaan. Yöunet on jäänyt väliin kun on pitänyt takamatkalta päi

Hei mulla on sama juttu, olen nyt alkukesästä valvonut monena iltana liian myöhään kuunnellen ja katsellen erilaisia Kaj-pätkiä enkä ole malttanut mennä nukkumaan. Ja sitten kun oon mennyt niin biisit pyörii päässä... 😵💫🤪

Vierailija
491/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa voisi "pojille" lähettää tsemppiviestiä.

Ja joku käytti termiä muurinmurtamisesta.

Mulla asui isovanhemmat Vaasassa, ja lapsena käytiin maalaiskunnissa pohjanmaalla.

Isovanhempani eivät pitäneet suomenruotsalaisista ja ruotsalaisuus ja kieleen liittyvä negatiivisuus tuli imettyä lapsena.

Onkohan sama ollut sitten toisinpäin vanhemmalla sukupolvella.

Ja tuosta Jakobista. Hänellä on todella nopeat hoksottimet, ja tullut seurattua noita videoita ja haastatteluja, kun ei ole osannut nukkua. Ja porukka kokonaisuutena on aivan mahtavia tyyppejä.

Se harmittaa että tätä porukkaa ei ole suomessa noteerattu, miltei hävettää suomea puhuvana, koska suomalaisia tässä ollaan puhui sitten suomea tahi ruotsia.

Pojat ovat ansainneet kaiken suosion ja hyvän, koska takana on työtä vuosia että "räjäyttivät" pankin.

Toivottavasti jaksavat viihdyttää ihmisiä vielä vuosia. Ja saavat olla omia itsejään. Ja että jaksavat ja huolehtivat itsestään.

Tsemppiä KAJ.lle. :)

Vierailija
492/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ej. Nej.

Kolmen kulisskååppihåmån elinkeinå

mukåvåsti. Kåtåna vaimå ja låpset.

Vierailija
493/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin Kaj.n kappaleet  myös soivat unissa sen lyhyen hetken kun nukahdan. Ovat jopa tulleet jopa uniin seikkailemaan.  

"se yksi hurahtaneista"

Vierailija
494/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää haastattelu on naurattanut minua jo monta kertaa 😁

Vierailija
495/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin suomi-areenassa katsomassa KAJ.ta. Ihmisiä oli SK.n mukaan 8000 paikalla. Välispiikkejä tuli kyllä suomeksi, ja lämmitti kyllä mieltä. Itse en odottanut täydellisyyttä. Esitys oli aivan mahtava, ja vaikka ihmismuurin takaa en mitään nähnyt, niin musiikki korvasi kaiken, ja miten hienosti ihmiset olivat mukana. KIITOS Kaj. Olette mahtavia.

Vierailija
496/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä KAJ-hurahdusta on nyt liikkeellä, erittäin tarttuvaa sorttia... 

Vierailija
497/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa olemaan jo poskilihakset kipeät, kun en voi muuta kuin hymyillä kun olen katsonut youtubesta Kaj:n tuotantoa.

Oli tosi pitkä jakso pahaa oloa, ja sitten yksi ilta aloin seikkailemaan youtuben ihmeellisessä maailmassa.

Toki Kaj oli tuttu, mutta unettomana yö tuli vietettyä, ja tuntui että "elämä" palautui jäseniin. Ja edelleen univelka painaa, mutta eri tavalla. :)

Moni tv-sarja ja moni muu juttu tullut dissattua poikien vuoksi, mutta säästän niitä syksymmäksi.

T. Kaj-fani

Vierailija
498/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä KAJ-hurahdusta on nyt liikkeellä, erittäin tarttuvaa sorttia... 

Se moskiito hakee uhrejaan, ja oireet on pitkäkestoisia. :)

Vierailija
499/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti seuraa käärijän jälkiä ja unohtuu.

Karmeaa soittimien vinguttamista joka on verrattavissa kissan rääkkäämiseen.

Vierailija
500/5182 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri olin tulossa kirjoittamaan samaa. KAJ korostaa aina ja kaikissa haastatteluissaan, että he ovat suomalaisia Suomesta.

Tätä he tolkuttivat euroviisuissa kansainvälisille toimittajille ja samaa Ruotsissa ruotsalaisille. "Meiltä kysyttiin Baselissa jatkuvasti, miksi Ruotsi on niin hyvä viisumaa. Mistä me se voitaisiin tietää, kysykää niiltä älkääkä meiltä", he kuvailivat reagoineensa Sveitsin kysymysrumbaan.

He ovat myös muutamaan otteeseen korostaneet käyneensä armeijan ja saaneensa siellä hyvän koulutuksen isänmaan puolustamiseen. Ja se isänmaa on Suomi, josta he ovat hyvin ylpeitä.

Kunpa kaikki olisivat samalla lailla isänmaallisia kuin Kaj. Ylpeästi ja yhtä aikaa nöyrästi Suomen poikia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän