Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9213)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tarttunut tuo KAJ.n puhallus joka on heillä monessa kappaleessa. Onko se sitten sisään vai ulos. Mutta huomaan kotona että teen sitä jo spontaanisti. Ja kuunnellessa KAJ-musiikkia.
Hei, mitä puhallusta tarkoitat? Jotain hengitysjuttua vai? Mä olen ihan sohvaperuna, mutta Kaj'n kunniaksi (ja tietysti omaksi hyödyksenikin) voisin vaikka vähän puhallella mukana, jos selität tarkemmin. :)
Se on vähän sellainen puhallus kuin yrittäisi ensin puhaltaa kuumaa juomaa ja sitten hörppii ilmaa sisään. Huulet supussa.
Tekevät sitä joskus haastatteluissa tmv. Ja niissä ylen joulukalentereissa. Kun ei ole ikäänkuin mitään sanottavaa.
Jakobin ele lähinnä.
Kom ti byin on kappale missä tän ekan kerran huomasin.
Ele on niin suloinen. 🥹
Vierailija kirjoitti:
%3DVierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tarttunut tuo KAJ.n puhallus joka on heillä monessa kappaleessa. Onko se sitten sisään vai ulos. Mutta huomaan kotona että teen sitä jo spontaanisti. Ja kuunnellessa KAJ-musiikkia.
Hei, mitä puhallusta tarkoitat? Jotain hengitysjuttua vai? Mä olen ihan sohvaperuna, mutta Kaj'n kunniaksi (ja tietysti omaksi hyödyksenikin) voisin vaikka vähän puhallella mukana, jos selität tarkemmin. :)
Tarkoitatteko tuota puhallusta, joka esim. Vörjeansillä "både jacko och byxor" jälkeen? Olen nähnyt samaa KAJnkin esittämänä ainakin vanhoissa joulukalentereissa
Vörjeans minding their own business :D :D :D. Enpä todellakaan tiennyt, että Axel (tai siis Määnin) osaa soittaa myös kontrabassoa. Ja niin, puhallus on mahtava!
Vierailija kirjoitti:
Mä en pysty edes laskemaan, kuinka monta kertaa olen katsonut Botnia Paradisen. Varmasti kymmeniä kuitenkin. En oikein tajua, mikä siinä niin voimakkaasti koukuttaa. Ehkä ne yhteenkietoutuvat tarinat, joista joka kerran löydän uuden suosikin. Mutta kuinka ihmeessä voi liikuttua Flaggan i toppista joka kerta, vaikka jo tietää, miten se päättyy?
Oletteko huomanneet miten BP:ssa on kaksi aikatasoa (tai oikeastaan kolme). Yhden viikonlopun risteily, koko kesän aikajana ja sitten vielä kertojan taso?
Ihan heti alussa n. 10 sek kohdalla tulee se puhallus. Erilainen se puhallus kun tulee laulun lomassa. Puhuessa se puhallus kuulostaa erilaiselta. Jotenkin pehmeämmältä. Hyvin tarttuvaa. :)
Axelilla on klassisen viulistin koulutus, joten tokihan hän myös kontrabasson hallitsee. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en pysty edes laskemaan, kuinka monta kertaa olen katsonut Botnia Paradisen. Varmasti kymmeniä kuitenkin. En oikein tajua, mikä siinä niin voimakkaasti koukuttaa. Ehkä ne yhteenkietoutuvat tarinat, joista joka kerran löydän uuden suosikin. Mutta kuinka ihmeessä voi liikuttua Flaggan i toppista joka kerta, vaikka jo tietää, miten se päättyy?
Oletteko huomanneet miten BP:ssa on kaksi aikatasoa (tai oikeastaan kolme). Yhden viikonlopun risteily, koko kesän aikajana ja sitten vielä kertojan taso?
Kyllä! Sekin on yksi Botnian mestarillisuuksia, tuo aikatasojen yhteen kietoutuminen. Tämä hetki, kaksi erillistä takaumaa ja sitten oikeastaan neljäntenä tasona Benjaminin hahmottelema Kaj'n tulevaisuus Ruotsissa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en huomannut ensimmäisellä katsomiskerralla. Toisella muistaakseni aloin ihmettelemään asiaa ja sitten joko tajusin tai luin jostain. En ollut todellakaan kovin hoksaavainen asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
%3DVierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatteko tuota puhallusta, joka esim. Vörjeansillä "både jacko och byxor" jälkeen? Olen nähnyt samaa KAJnkin esittämänä ainakin vanhoissa joulukalentereissa
😅 Juuri tämä. Se on tarttunut voimakkaasti. Ja hauskinta on että se tulee Jakobilta aina tilanteen vaatimalla tavalla. Jakobin tavaramerkki. 🥰
Mutta varoituksen sana. Siihen puhallukseen voi jäädä koukkuun.
🥹🥲
Kiitos sinulle joka toit tämän videon. Video kertoo aina enemmän kuin monta sanaa.👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän sellainen puhallus kuin yrittäisi ensin puhaltaa kuumaa juomaa ja sitten hörppii ilmaa sisään. Huulet supussa.
Tekevät sitä joskus haastatteluissa tmv. Ja niissä ylen joulukalentereissa. Kun ei ole ikäänkuin mitään sanottavaa.
Jakobin ele lähinnä.
Kom ti byin on kappale missä tän ekan kerran huomasin.
Ele on niin suloinen.
Nyt muistin, että olen nähnyt tuon puhalluksen Axelin tekemänä jommassakummassa "making of" -videossa. Luultavasti kakkuvideossa. Mun mielestäni kaikki puhallukset on olllet noissa vanhoissa videoissa. Eivät taida enää tehdä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
%3DVierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vörjeans minding their own business :D :D :D. Enpä todellaka
Fredrik yrittää lähettää mammalle terveisiä. En kestä!
Mun on NIIN vaikeaa pikku päässäni hahmottaa (vaikka kuinka ponnistelen; blondi mikä blondi), että Määnin, klassinen viulisti ja palkittu kirjailija oikeasti ovat se yksi ja sama Axel.
Vierailija kirjoitti:
Virgins, fyrbannat sentään.
Joo tää demovideo on kyllä huippuhauska. Samoin se punkkaribändin (Jeppis turborunk) vastaava.
Tämä palsta on monesti päivän piristys! Puheenaiheita riittää kyykkyvideoista puhalluksiin ja possumunkkeihin. 😄 Tätä on hauska lueskella ja monet kommentit ovat myös oikea tietolähde. Mä en ole viime aikoina ehtinyt KAJ-materiaalia paljoa läpikäymään mutta ketjua selaamalla pysyy kärryillä missä mennään. Kiitos kaikille, etenkin erilaisten hyödyllisten linkkien ja kivojen videoiden jakajille!
Vierailija kirjoitti:
Tää on yksi lisämauste, josta ei ole taidettu paljon puhua. Ei voi olla ihan tyhmä, jos kykenee tuommoisiin juttuihin. Ymmärtäisin kuution, mutta että höpöttää samaan aikaan...
Tää on Jakobin taidonnäyte kun ratkoo rubikin kuutiota haastattelun lomassa. Ja hymyn kanssa. Iloinen älykkö. 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virgins, fyrbannat sentään.
Joo tää demovideo on kyllä huippuhauska. Samoin se punkkaribändin (Jeppis turborunk) vastaava.
Vierotusoireiden kanssa kamppailevat voivat yrittää bongailla rekvisiittaa eri videoilta. Esim. Kevinin niittikaulapanta ja vihreä kumikrokotiili näkyvät ainakin kahdessa yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä ollut täällä https://www.facebook.com/reel/736202639152040
Facebook-ryhmästä, KAJ'n perjantaicovereita koronasulun ajalta. Jakobia naurattaa niin että hänen on pakko kääntyä selin ja poistua kuvasta, ja lopussa kuuluu pyrskähdys. Axel panee parastaan. Oh, Majvor! Vanha ruotsalainen iskelmä.
Pakko nostaa tämä Axelin taidonnäyte. Tää on niin parasta. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurora Music Forum is a new Nordic music congress held in Vaasa, Finland, with its premiere in the autumn of 2025.Tällainen on Vaasassa 19.-20.9.2025. Axel on siellä puhumassa KAJ'n euroviisutaipaleesta 20.9.
Oho, mielenkiintoista. Kunpa pääsisin paikalle, mutta on aika pitkän matkan takana, joten taitaa jäädä väliin. Eikös Kaj'lla muuten juuri samaan aikaan ole ne Turusta lähtevät risteilytkin, joiden aikana he tekevät keikat laivan yökerhossa? Pitääköhän Axelin taas lennellä helikopterilla ees sun taas?
No niinpä! Samaa ajattelin että taas on tiukkaan buukattu nuo pari päivää. Sitten tuolla faniryhmässä vielä mietittiin sitäkin, että jos KAJ voittaa siinä Rockbjörnen -äänestyksessäkin jonkun palkinnon, niin sitä pitäisi olla pokkaamassa Tukholmassa 17.9. (näin muistelisin). No ehkä heidän apuvoimansa ovat miettineet logistiikan kuntoon.
Toi Axelin puheenvuoro tuolla Vaasassa olisi varmasti mielenkiintoinen. Hän kun vielä on hyvä puhuja. Minä ainakin olen tykännyt esim. kaikista noista kirjallisuuskeskusteluista ym. missä hän on ollut mukana.
Ja tuo on vielä joku täysin uudenlainen rubikinkuutio, ei se perus, johon Jakob on tottunut. Eikä se peruskaan tällaiselle normiaivoiselle (no, sanotaan suoraan että hidasaivoiselle) ole mikään perus. Mä saisin käännellä sitä käsissäni tuomiopäivään asti eikä mitään tapahtuisi. Näistä löytyy aina vaan uutta ihailtavaa.