Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9343)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on noussut spekulaatioita, että Jakob olisi mukana Svenskanin syksyn 2026 musikaalissa Änglamark. Jäämme odottamaan roolitustietoja.
https://svenskateatern.fi/fi/svenska-teatern-tuo-nayttamolle-musikaalin…
Varma vetonaula, eikä koe-esiintymistä tarvittaisi. Jos vain Jakob itse haluaa, ja KAJ'n suunnitelmiin sopii.
Jep. Musikaalit on teatterissa kuin teatterissa aina ne vetonaulat. Wasa Teaterinkin molemmat Kaj-musikaalit veti katsomot viimeistä paikkaa myöten täyteen jokaisessa näytännössä.
Svenskanilla on muuten iso ja vankka vakiyleisö, joka käy tsekkaamassa joka ikisen näytelmän. Musikaalit houkuttelee katsojiksi myös ne, jotka käyvät teatterissa satunnaisemmin. Jos Jakobilla tosiaan on rooli tuossa uutuudessa, jonon jatkoksi liittyy vielä Kaj-fanit, jotka eivät välttämättä ole ennen koko Svenskanista kuulleetkaan. Mahtaa taistelu lipuista muodostua historiallisen kovaksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevinhän debytoi Svenska Teaternin revyyssä jo aiemmin. Lisäksi hän on tehnyt siellä äänisuunnittelijan töitä, koulutuksensa mukaisesti. Ja missasi yhden jo sopimansa kesäteatteriroolin tämän kesän saunakiertueen takia.
Axelilla taas ei ole koskaan tarpeeksi aikaa kirjoittamiseen, joten ehkä hänellekin löytyisi sopivalla hetkellä mahdollisuus siihenkin. Mä ainakin riemumielin luen kaiken, mitä hänen kynästään irtoaa.
Kevinkin muuten jossain vaiheessa vihjaisi kirjan kirjoittamisen mahdollisuudesta, ja Jakob yhdessä haastattelussa mainitsi halajavansa treenaamaan myös kirjoituslihastaan.
Elämä ei mahda olla ihan yksinkertaista, kun on niin hyvä niin monessa. :)
Axelin taidot kynänkäyttäjänä jo tiedetään, mutta varmasti myös sekä Kevinille että Jakobille tuota kirjoittajan lahjaa on suotu. Ainakin jos muistelee, miten kivat ja hyvin rakennetu
Axel joo pitää itseään ensi sijassa kirjoittajana, ja kirjailijan titteli totta kai hänelle kuuluu. Mutta kun ajattelee asiaa tarkemmin, niin kyllä Kevin ja Jakobkin on ennen kaikkea kirjoittajia ja tarinankertojia, ja siinä lajissa mestarillisia. Itse kirjoittamiaan laulujahan he on laulaneet jo 16 vuotta. Ei heillä olisi esitettävää, elleivät he sitä ensin kirjoittaisi. Musikaalitkin he käsikirjoittivat ja niiden laulut sanoittivat tiiviinä kolmikkona, yhtä kynää piteli ikään kuin kolme kättä.
"Elämä ei mahda olla ihan yksinkertaista, kun on niin hyvä niin monessa. :)"
No sinäpä sen sanoit 🤗
Tälläkin palstalla on jo nyt viimeisen puolen tunnin aikana tullut niin paljon ajatuksia ja ehdotuksia näille multitalenteille, mitä he voisivat tulevaisuudessa tehdä, että pojat ovat kohta jo "gubbeja" ennen kuin ehtivät kaikki toteuttaa 😉😊
Mutta musikaali, joko poikien oma tai Jakobin/Kevinin vierailu svenskanissa, olisi kyllä jotain!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nämä teatteriroolit toteutuvat, niin ensi kesän keikat jää varmaan aika vähiin.
Teatterikausi päättyy melko aikaisin toukokuussa (siis normiteattereilla, jos ei nyt oteta mukaan kesäteattereita), joten kesällä on sitten hyvää aikaa tehdä musiikkikeikkoja. Jos jaksamista ja halua vain piisaa; kyllähän sitä ihmisen pitää joskus saada pitää lomaakin.
Tämän uuden musikaalin harjoitukset alkavat huhtikuussa 2026 eli ensi kesä menee varmaan aika tiiviisti niissä. Ehkä jotain keikkaa ehtii mutta sanoinkin että jää aika vähiin. Kesällä 2027 sitten ei tämä musikaali haittaa keikkailua.
Se voi oikeasti olla hankalakin tilanne, jos on lahjoja moneen. Minulla oli, valtaosa ruostui kiinnostuksen puutteessa ja loput ovat jääneet vähemmälle hyötykäytölle kuin olisi tarvittu niiden todelliseen eteenpäinviemiseen. Syyllisyydentunne vallitsee koko ajan ja oikeastaan aina tuntuu, että pitäisi olla jossain muualla. Toivottavasti KAJ ei pode samoja ongelmia. Miehille on ehkä helpompaa elää määrätietoisemmin ja olla pysähtymättä jokaiseen risuun ja männynkäpyyn.
Toivon heille jatkossakin rohkeutta ja tukea toisistaan, olivat projektit sitten yhteiset tai erilliset. Heidän ei ole syytä tyytyä siihen, mikä dågär åt böndrin. Lomilla vain.
Vierailija kirjoitti:
JOS jompikumpi on mukana Änglamarkissa (mielestäni Kevin todennäköisempi kun on jo jalka Svenskanin oven välissä), on se sovittu jo ajat sitten. Hehän sanoivat, että suunnitelmat on jo muutamalle vuodelle tehty. En nyt spekuloi yhtään enempää vaan odotan virallista tietoa, niin ei tule turhaa sydämentykytystä.
Mä luulen että molemmat voi hyvinkin olla siinä mukana jos haluavat. He ovat nyt suomenruotsalaisessa skenessä niin valovoimaisia tähtiä ja yleisömagneetteja, että ei varmasti tarvitse Jakobillakaan olla valmiiksi jalka oven välissä.
Olisi vähintäänkin omituista, mikäli Svenskanissa rooleja tehnyttä Keviniä ei nyt pyydettäisi Änglagårdiin myös. Axel on vaasalainen, hänellä ehkä ei olisi suurta paloa musikaalikiinnitykseen Helsinkiin.
Änglagårdin esiintyjät on valittu jo viime talvena (koe-esiintymiset olivat marraskuussa 2024) joten KAJ'n nykyisellä suosiolla ei ole siihen asiaan mitään vaikutusta. Mutta voihan se olla, että joku heistä on mukana. Keväällä Axel sanoi, että heillä oli jo suunnitelmat selvillä useammalle vuodelle, eli ehkä jonkun kohdalla tämä oli yksi suunnitelmista.
Sorry en muista onko tää Poddtoppen Duellen -linkki ollut täällä jo. Jos on niin sivuuttakaa. Toivottavasti linkki tuli oikein.
Jakob visailemassa n. viikkoa ennen Mellofinaalia.
Nyt oli joku kirjoittanut KAJ.n faniryhmässä Jakobin virnuilusta. Kaikkea sitä. 🙄
Jakobin ilmeet just ihan parasta. Ja hänelle luonnollista.
Että ihana Jakob kun tuot iloa ja valoa.
🥹🔥
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli joku kirjoittanut KAJ.n faniryhmässä Jakobin virnuilusta. Kaikkea sitä. 🙄
Jakobin ilmeet just ihan parasta. Ja hänelle luonnollista.
Että ihana Jakob kun tuot iloa ja valoa.
🥹🔥
Tillsammans följer vi KAJ-ryhmässä oli tämä "aivopieru".
Ja oli kommentti yhteen Jakobin kuvaan. Mitä pojat on jakaneet keikkakiertueelta.
Vierailija kirjoitti:
"Elämä ei mahda olla ihan yksinkertaista, kun on niin hyvä niin monessa. :)"
No sinäpä sen sanoit 🤗
Tälläkin palstalla on jo nyt viimeisen puolen tunnin aikana tullut niin paljon ajatuksia ja ehdotuksia näille multitalenteille, mitä he voisivat tulevaisuudessa tehdä, että pojat ovat kohta jo "gubbeja" ennen kuin ehtivät kaikki toteuttaa 😉😊
Mutta musikaali, joko poikien oma tai Jakobin/Kevinin vierailu svenskanissa, olisi kyllä jotain!
Luin jostain että Jakob on sanonut että Axel oli jo 5-vuotiaana vanha mies. Vanha jo syntyessään.🤭
Potkiikohan nämä jo autonrenkaita?
Axel ja auringonsäde Jakob joku fani kirjoittaa kuvaan jonka tuonut faniryhmään. Olen niin samaa mieltä. Ja sitten joku kirjoittaa vähän kuin, että kaikki häpeäisivät tuota virnuilua. Oikein tuli paha mieli vaikka se oli vain yhden ihmisen mielipide.
Mua ärsyttää, että nettilehdet jaksaa kirjoittaa huumoriyhtye KAJ. Siis mikä ihme huumoriyhtye. Ei aiemminkaa ole puhuttu, että huumoriyhtye Lapinlahden linnut, huumorilaulaja Irwin Goodman tai Juice tai Mikko Alatalo tai huumoriyhtye Lordi.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää, että nettilehdet jaksaa kirjoittaa huumoriyhtye KAJ. Siis mikä ihme huumoriyhtye. Ei aiemminkaa ole puhuttu, että huumoriyhtye Lapinlahden linnut, huumorilaulaja Irwin Goodman tai Juice tai Mikko Alatalo tai huumoriyhtye Lordi.
Toisaalta he itsekin käyttävät paljon nimitystä humorgruppen KAJ (vaikka minusta sanoissa huumoriryhmä ja huumoriyhtye on pieni vivahde-ero - huumoriryhmä tuntuu jotenkin vakavasti otettavammalta).
Vierailija kirjoitti:
Se on nimi, jota KAJ itse on käyttänyt itsestään: Humorgruppen KAJ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on nimi, jota KAJ itse on käyttänyt itsestään: Humorgruppen KAJ.
Englanniksi olen nähnyt heistä käytettävän attribuuttia comedy group.
Vierailija kirjoitti:
Axel ja auringonsäde Jakob joku fani kirjoittaa kuvaan jonka tuonut faniryhmään. Olen niin samaa mieltä. Ja sitten joku kirjoittaa vähän kuin, että kaikki häpeäisivät tuota virnuilua. Oikein tuli paha mieli vaikka se oli vain yhden ihmisen mielipide.
Voi hyvä luoja noita ihmisiä välillä....
Joku "täti" siellä facessa näköjään närkästyy nyt ja pahoittaa mielensä. Huohhhh...
Jakob on niin eläväinen ja ilmeikäs, että hänelle kyllä niin luontaista tämä. Ja ilmeilee monessa tilanteessa aivan tieten tahtoen ja varmaan vielä liioitteleekin tieten tahtoen.
Hyvä, ihana Jakob, ole oma aurinkoinen itsesi vaan! 🤩 Ruotsalaistantat tykätkööt rauhassa kyttyrää jos välttämättä haluavat.
JOS jompikumpi on mukana Änglamarkissa (mielestäni Kevin todennäköisempi kun on jo jalka Svenskanin oven välissä), on se sovittu jo ajat sitten. Hehän sanoivat, että suunnitelmat on jo muutamalle vuodelle tehty. En nyt spekuloi yhtään enempää vaan odotan virallista tietoa, niin ei tule turhaa sydämentykytystä.