Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (5120)

Vierailija
401/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin hauska

I want my fat back! 😅

Vierailija
402/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kuunnellut tänään joululauluja vaikka on heinäkuu. :D Joku ihana ihminen oli ladannut YouTubeen videoita muutaman vuoden takaisesta joulukonsertista, jossa Jakob laulaa.

Samassa konsertissa myös Botnia Paradisen "Benjaminin" kaksi kaveria eli "Trubaduuri" ja "Kapteeni Koskiniemi".  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huvittavinta on mun mielestäni se, että Jakob on itsekseen opiskellut erittäin hyvän oopperatekniikankin. Näsan domnar kajahtaa täysin oikeaoppisesti rintaäänellä, ääni muodostuu ja tulee ulos just sieltä missä pitääkin ja fraasit napsahtaa kohdilleen. Tosissaan opiskelemalla olisi voinut tehdä uran klassisena lyyrisenä tenorina."

No kyllä vaan! Kun keväällä ekaa kertaa ylipäätään katsoin sen BBB Mello-videon, niin silloin jo kiinnitin huomiota niihin lauluosuuksiin. Kuulosti siltä, että jollakin pojista on iso ääni. Sitten kun näin ekaa kertaa Nissan bromsa/Näsan domnar videot, niin loksahti suu auki kertakaikkiaan. Luonnonlahjakkuus! Ja niin kaunis vibrato, kunhan vain pitää sen "hallinnassa". (En laulutekniikasta hirveästi ymmärrä, mietin vain aina siltä kantilta, miten ja miltä joku omaan korvaan kuulostaa.) 

Vierailija
404/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näitä koronacovereita juutuupissa muitakin kuin tämä ja se pidempi saman Majan laittama? Kun mulla ei ole noita muita grammeja.

Vierailija
405/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jossain vaiheessa katsoin noita Kaj'n koronacovereita Youtubesta ja oli niitä varmaan pitkälti toistakymmentä. Olivat taas uusi hämmentävä todiste poikien monipuolisuudesta; yleisön pyynnöstä taittui mikä tahansa kappale mihin tahansa tyylilajiin. Ja instrumentit vaan vaihtui lennossa. Valitettavasti en muista, kuka ne oli ladannut enkä enää löydä.

Vierailija
406/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kuunnellut tänään joululauluja vaikka on heinäkuu. :D Joku ihana ihminen oli ladannut YouTubeen videoita muutaman vuoden takaisesta joulukonsertista, jossa Jakob laulaa.

Samassa konsertissa myös Botnia Paradisen "Benjaminin" kaksi kaveria eli "Trubaduuri" ja "Kapteeni Koskiniemi".  :)

Trubaduuri taitaa olla ihan joku laulunopettaja...? Sen lisäksi että on näyttelijä. Hyvä ääni meinaan hänelläkin. 

Vierailija
407/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin hämää Norrgårdin laulunlahjat. Kun se kaiken lisäksi tuntuu taipuvan niin moneen muuhunkin yhtä hyvin kuin oopperaan. Se Satumaa vedetään ihan autenttisella tangotyylillä, Man of constant sorrow omallaan, jne. En tiedä, onko näitä laulukameleontteja paljonkin liikkeellä, mutta kyllä teki vaikutuksen, ja aina vaan uudelleen. 

Vierailija
408/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jossain vaiheessa katsoin noita Kaj'n koronacovereita Youtubesta ja oli niitä varmaan pitkälti toistakymmentä. Olivat taas uusi hämmentävä todiste poikien monipuolisuudesta; yleisön pyynnöstä taittui mikä tahansa kappale mihin tahansa tyylilajiin. Ja instrumentit vaan vaihtui lennossa. Valitettavasti en muista, kuka ne oli ladannut enkä enää löydä.

Linkittäkää please tänne, jos niitä on enemmän ja joku muistaa ja löytää!

Vierailija
409/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia yksittäisiä lyhyitä löytyy Lilian Tikkanen -tililtä, joita ei ole noissa pidemmissä covervideoissa. Näistä mun suosikki on My Heart Will Go On, joka on ilmeisesti Kevinin polttaripäivältä.

Vierailija
410/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä, Lilian menee hakuun. 

Vierailija
411/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin hämää Norrgårdin laulunlahjat. Kun se kaiken lisäksi tuntuu taipuvan niin moneen muuhunkin yhtä hyvin kuin oopperaan. Se Satumaa vedetään ihan autenttisella tangotyylillä, Man of constant sorrow omallaan, jne. En tiedä, onko näitä laulukameleontteja paljonkin liikkeellä, mutta kyllä teki vaikutuksen, ja aina vaan uudelleen. 

Niinpä. Vägg i vägg aivan autenttisella riikinruotsalaisella dansband-tyylillä, Pablo's frestelse ja Taco Hej täyttä latinoa, Pa to ta na kako aitoa K-poppia (tai KAJ-poppia, kuten he itse sanovat), ja Vems pojk e du on poikabändimäisempi kuin oikeiden poikabändien esitykset. Ei voi kuin ihailla ja ihmetellä.

Vierailija
412/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frassin live Strömsössä on myös vaikuttava. Näillä tyypeillä on kyky loihtia ihmeellinen maailma nenän eteen hyvin vähistä aineksista. Melkoisia kokkeja. Jotenkin kun nyt tuli täällä puheeksi tuo soittotaitokysymys, niin alkoi tulla näitä mieleen. Joku keikkapätkä pyrkii mieleen, missä soittivat kahta kitaraa ja bassoa, mutten muista mikä se oli. Onko muilla tästä teemasta jotain mielessä?

Vierailija
413/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vägg i vägg!  Täydellinen!

Vierailija
414/5120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia yksittäisiä lyhyitä löytyy Lilian Tikkanen -tililtä, joita ei ole noissa pidemmissä covervideoissa. Näistä mun suosikki on My Heart Will Go On, joka on ilmeisesti Kevinin polttaripäivältä.

%3D%3D

Kiitos vinkistä, sieltähän näitä löytyi! 🤗 Myöskään minulla ei ole instagrammia tai muita some-tilejä, joten olen youtuben varassa. Onneksi sielläkin on paljon kaikkea.

Vierailija
415/5120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

My heart will go on by Kevin! Voiko hellyttävämpää olla. Hän on kertonut joskus häistään, joiden onnistumista piti jännittää ihan viime tippaan, sillä ne järjestettiin pahimpana koronasyksynä 2020. 

Viranomaismääräykset vaihtelivat päivä päivältä: saa kokoontua, ei saa kokoontua, saa tietyin rajoituksin kokoontua. Kutsutuilta alkoi tippua pahoitteluja, etteivät uskallakaan tulla, ja alkuperäiseen hääpaikkaan ei päässytkään. 

Lopulta kaikki meni nappiin, vieraat saapuivat, ilma oli kaunis ja juhla täydellinen.

Vierailija
416/5120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 16 vuotta yhtye ollut kasassa ja tehnyt musiikkia.

Tuli nyt vain kerralla ihmisten tietoon.

BBB on nyt vain soinut enemmän, ja sitä odotetaan keikoilla.

Vierailija
417/5120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen NIIN ylpeä Kaj-pojista! Millaisia Suomen musiikin suurlähettiläitä maailmalla!

Just sain loppuun musikaalimaratonin, katsoin Yle areenasta Kaj'n molemmat musikaalit putkeen. Liikutuin, itkin, hymyilin ja nauroin alusta loppuun, yhtä tunteiden vuoristorataa.

Jotenkin käsittämätöntä, että tällainen lahjakkuuspommi pysyi niin pitkään piilossa meiltä suomenkielisiltä. Onneksi tuli Mello, joka avasi meillekin tuon aarreaitan. Itseeni on suurimman vaikutuksen tehnyt heidän verbaalinen virtuositeettinsa ja tarinankerrontataitonsa, mutta musiikki on oivallista sielunravintoa sekin.

Selostit juuri oman sielunmaisemani.

Tiedä minkä Kaj-pureman olen saanut, mutta toivottavasti en hetkeen "parane".

Aina löytyy uusia asioita. Yle areenasta aloitin ja youtubesta. Instaa seuraan myös, ja spotifyilta lataan musaa.

Ihanaa etten ole ainut hurahtanut.

Musikaalit ovat ihania, todella menee syvälle tunteisiin.

Nää tuo niin paljon iloa elämään.

Kiitos Kaj.🥰

Vierailija
418/5120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eilen katsoin niitä Jakobin esittämiä joululauluja. Kiitos sille ihanalle jotka nämä olet youtubeen laittanut.

Vierailija
419/5120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frassin live Strömsössä on myös vaikuttava. Näillä tyypeillä on kyky loihtia ihmeellinen maailma nenän eteen hyvin vähistä aineksista. Melkoisia kokkeja. Jotenkin kun nyt tuli täällä puheeksi tuo soittotaitokysymys, niin alkoi tulla näitä mieleen. Joku keikkapätkä pyrkii mieleen, missä soittivat kahta kitaraa ja bassoa, mutten muista mikä se oli. Onko muilla tästä teemasta jotain mielessä?

Ainakin viime keväältä Vaasassa taltioitu Leif hej du människa. Jakob ja Kevin kitarat ja Axel basso (ja huuliharppu). Hyvä versio tämä muuten. Tykkään toki siitä 10-vuotiskonsertin "Leif Springsteen" versiostakin paljon. 

Vierailija
420/5120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vägg i vägg!  Täydellinen!

Repeän joka kerta tälle kappaleelle. Jakobin leveä hymy sulattaa sydämen. Ihanaa huumoria.