Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (5120)

Vierailija
381/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa YouTubesta videoita kuinka heidän musiikkivideonsa on tehty. He ovat ahkeria, luovia ja lahjakkaita.

Vierailija
382/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa YouTubesta videoita kuinka heidän musiikkivideonsa on tehty. He ovat ahkeria, luovia ja lahjakkaita.

Eivät ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä aloituksia revitään, kun on niin kiire, ettei viitsitä tehdä edes taustatyötä. Jos olisi edes gooflannut Kaj, niin olisit tiennyt, etteivät ole yhden biisin bändi.

Ovat lahjakkaita tyyppejä,  sanottajina, muusikkona ja koomikkona.  Toivottavasti saadaan pian myös suomenkielistä musiikkia, mutta näinkin erinomaisen hyvä. Tykkään heidän huumorista ja musiikista. 

Vierailija
384/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää junttirenkutusta. Ihmiset unohtaa mokoman huumorihumpan hetkessä.

Vierailija
385/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuni mukaan yli 120 kpl löyty spotifylta 7 tunnin listalta missä pelkkää Kaj-musiikkia.

Kyllä keikoille riittää musaa.

Vierailija
386/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai. 

Vierailija
387/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ilo katsella KAJn esiintymistä Ruotsin television Allsång på Skansen -lauluohjelmassa. Miten ihmeessä tuo ohjelma on pärjännyt tähän asti ilman KAJta? He sopivat siihen kuin nenä päähän. He toivat iltaan iloa ja huumoria ja vetivät yhteislauluosuuden mukaansatempaavasti, saivat yleison todella mukaan. Olen ylpeä KAJn pojista! Musiikin ammattilaisia!

Vierailija
388/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen NIIN ylpeä Kaj-pojista! Millaisia Suomen musiikin suurlähettiläitä maailmalla!

Just sain loppuun musikaalimaratonin, katsoin Yle areenasta Kaj'n molemmat musikaalit putkeen. Liikutuin, itkin, hymyilin ja nauroin alusta loppuun, yhtä tunteiden vuoristorataa.

Jotenkin käsittämätöntä, että tällainen lahjakkuuspommi pysyi niin pitkään piilossa meiltä suomenkielisiltä. Onneksi tuli Mello, joka avasi meillekin tuon aarreaitan. Itseeni on suurimman vaikutuksen tehnyt heidän verbaalinen virtuositeettinsa ja tarinankerrontataitonsa, mutta musiikki on oivallista sielunravintoa sekin.

Vierailija
389/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen NIIN ylpeä Kaj-pojista! Millaisia Suomen musiikin suurlähettiläitä maailmalla!

Just sain loppuun musikaalimaratonin, katsoin Yle areenasta Kaj'n molemmat musikaalit putkeen. Liikutuin, itkin, hymyilin ja nauroin alusta loppuun, yhtä tunteiden vuoristorataa.

Jotenkin käsittämätöntä, että tällainen lahjakkuuspommi pysyi niin pitkään piilossa meiltä suomenkielisiltä. Onneksi tuli Mello, joka avasi meillekin tuon aarreaitan. Itseeni on suurimman vaikutuksen tehnyt heidän verbaalinen virtuositeettinsa ja tarinankerrontataitonsa, mutta musiikki on oivallista sielunravintoa sekin.

Kyllä, ovat verbaalisesti erittäin lahjakkaita, ja minuun on tehnyt vaikutuksen se, kuinka syvällisiä ja "aikuismaisia" kappaleita he ovat osanneet kirjoittaa jo nuorina poikina (esim. Pablos frestelse).

Vierailija
390/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat rasisteja

Vierailija
391/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huipputyyppejä. Musiikin ja sanoitusten lahjakkuuksia. Ja asuneet ikänsä Suomessa, mutta olleet vain pienen piirin tiedossa. Olen kuunnellut kaiken mahdollisen, mitä olen löytänyt ja vihdoinkin saamme nauttia heidän musiikista. 

Vierailija
392/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kuunnellut tänään joululauluja vaikka on heinäkuu. :D Joku ihana ihminen oli ladannut YouTubeen videoita muutaman vuoden takaisesta joulukonsertista, jossa Jakob laulaa.

Vierailija
393/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kuuntelin ne samat Jakobin esitykset! Ruotsinkieliset joululaulut näkyy olevan paljon hauskempia kuin suomenkieliset. "Joulupukki on kommunisti!" (ei ole KAJ'n oma kappale kylläkään).

Vierailija
394/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama! Todella ylpeä pojista! Ja ylpeä ja iloinen suomenkielisistä suomalaisista, jotka ovat ottaneet KAJ'n niin lämpimästi vastaan. Siis, eihän noista kolmesta kerta kaikkiaan voi olla pitämättä 🤗 

Mulla on vielä Gambämark katsomatta rauhassa ja "ajatuksen kanssa". Kerran jo aloitin, mutta keskeytyksiä tuli liikaa. Kokeilen selvitä ilman tekstitystä, katsotaan kuin käy. Botnia Paradise katsottu pari kertaa ja levy kulutettu jo kohta puhki. Niiiiiiin monta hyvää biisiä tuossa musikaalissa! 

Vierailija
395/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskaa.

Heiltä ei löydy soittotaitoja.

Et sitten ole kuullut heiltä kitaran ja viulunsoittoa?

Axel Åhman soittaa myös bassoa ja saksofonia.

Soittaako myös pianoa? Ainakin hänellä näyttäisi olevan kotona piano. Esitteli kotinsa jossain lehdessä vaan. Ja ihan kun olisin nähnyt jonkun vanhan videon Espan lavalta, missä hänellä oli haitari. Kappale oli Polka på Pittjärv paviljongen. Jos nyt en ihan väärin muista... 

No, huuliharppua ainakin soittaa vielä edellisten lisäksi. 

Vierailija
396/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä aloituksia revitään, kun on niin kiire, ettei viitsitä tehdä edes taustatyötä. Jos olisi edes gooflannut Kaj, niin olisit tiennyt, etteivät ole yhden biisin bändi.

Ovat lahjakkaita tyyppejä,  sanottajina, muusikkona ja koomikkona.  Toivottavasti saadaan pian myös suomenkielistä musiikkia, mutta näinkin erinomaisen hyvä. Tykkään heidän huumorista ja musiikista. 

Koomikon uraa on aloiteltukin aikaisin. Jakob ja Axel tekivät hyvin nuorina mainion Ostos-TV -parodian (TV Shop parody by Jakob and Axel). Olivatkohan ehkä 14-vuotiaita...? Se on mun mielestä niin hauska! YT:ssä löytyy. 

Vierailija
397/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskaa.

Soittaako myös pianoa? Ainakin hänellä näyttäisi olevan kotona piano. Esitteli kotinsa jossain lehdessä vaan. Ja ihan kun olisin nähnyt jonkun vanhan videon Espan lavalta, missä hänellä oli haitari. Kappale oli Polka på Pittjärv paviljongen. Jos nyt en ihan väärin muista... 

Hyvin muistit, kiitos vinkistä. Muistelen kaikkien saavan pianostakin jotain ääntä. Ja tosiaan nämä koronacoverit ovat minulle olleet vaikuttava elämys. Voi sitä huonompiakin kohteita kateudelleen valita. Tai sitten voi vain ottaa hatun päästä ja arvostaa, kun joku tekee maailmassa jotain, mistä on muille iloa ja hyötyä. 

Vierailija
398/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin hauska

Vierailija
399/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakobkin soittaa ainakin jonkin verran kitaraa, bassoa ja rumpuja, vaikka ei esityksissä soitakaan kuin melodikaa joskus. Ja Kevinkin soittaa muutakin kuin kitaraa. Heidän vanhoissa coverpätkissään soittavat milloin mitäkin soittimia.

Vierailija
400/5120 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskaa.

Hyvin muistit, kiitos vinkistä. Muistelen kaikkien saavan pianostakin jotain ääntä. Ja tosiaan nämä koronacoverit ovat minulle olleet vaikuttava elämys. Vo

Kyllä, kaikki kolme soittavat pianoa "kotitarpeiksi". Kaikki soittavat myös kitaraa, joskin se varsinainen kitaravirtuoosi on Kevin. Haitaria Kevin ei taida varsinaisesti osata soittaa, mutta soittaa sitä silti muutaman soinnun verran esimerkiksi Gambämark-musikaalin yhdessä kohtauksessa ja jollain videollakin.

Axel on ainoa, jolla on musiikista ihan musiikkiopiston tutkinto, pääinstrumenttina viulu. Saksofonia soittaa myös, ja keikoilla tietysti useimmiten bassoa. Muut kaksi ovat muusikkoina itseoppineita.

Huvittavinta on mun mielestäni se, että Jakob on itsekseen opiskellut erittäin hyvän oopperatekniikankin. Näsan domnar kajahtaa täysin oikeaoppisesti rintaäänellä, ääni muodostuu ja tulee ulos just sieltä missä pitääkin ja fraasit napsahtaa kohdilleen. Tosissaan opiskelemalla olisi voinut tehdä uran klassisena lyyrisenä tenorina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme