Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (22380)

Vierailija
22341/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltalehti uhkaa mainostulvalla, jos en maksa heidän sivujensa kurkkimisesta. Voisitko hieman referoida "selvää vinkkiä"? 

SPOILERIVAROITUS

Faarao, jooka näyttää kuvassa aika pitkältä ja hoikalta, laulaa Antti Tuiskun laulun Mä hiihdän.

Ei näytä Kevinin huulilta. Mutta Jakobin huulilta näyttää. Tosin aika epäselvä kuva, mahdoton sanoa varmaksi, kun varjo voi antaa vaikutelman vähän eri muodosta.

Vierailija
22342/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltalehti uhkaa mainostulvalla, jos en maksa heidän sivujensa kurkkimisesta. Voisitko hieman referoida "selvää vinkkiä"? 

SPOILERIVAROITUS

Faarao, jooka näyttää kuvassa aika pitkältä ja hoikalta, laulaa Antti Tuiskun laulun Mä hiihdän.

Ei näytä Kevinin huulilta. Mutta Jakobin huulilta näyttää. Tosin aika epäselvä kuva, mahdoton sanoa varmaksi, kun varjo voi antaa vaikutelman vähän eri muodosta.

Niillähän on usein naamio, jonka takana laulavat. Kasvot eivät näy ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22343/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILERIVAROITUS

Mun mielestä ei ole kumpikaan heistä. Vaikea uskoa, että edes lähtisivät tuohon ohjelmaan mukaan, kukaan heistä kolmesta. Mutta, mistäs minä mitään tiedän..... 

Vierailija
22344/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILERIVAROITUS

Mun mielestä ei ole kumpikaan heistä. Vaikea uskoa, että edes lähtisivät tuohon ohjelmaan mukaan, kukaan heistä kolmesta. Mutta, mistäs minä mitään tiedän..... 

Illalla ollaan viisaampia.

Vierailija
22345/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan katsonut Masked Singeriä. Puhuvatko hahmot siellä ollenkaan, vai kuuluuko äänet vain lauluissa?

Vierailija
22346/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan katsonut Masked Singeriä. Puhuvatko hahmot siellä ollenkaan, vai kuuluuko äänet vain lauluissa?

Muunnettu puheääni esittelyvideoissa on näyttelijän. Mukana on ollut esim. Pandora ja Chachi Hilden, jotka olisivat kielen takia antaneet liikaa vihjettä. Hahmo ei puhu siis lavalla, mutta laulaa livenä maskin takana. Ne videotkin on kuvattu näyttelijöiden avulla. 

Vierailija
22347/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on Änglagård -lippu hankittu mullakin. Yllättävän paljon oli lippuja myyty jo ihan arkena keskellä päivää olevaan esitykseen helmikuulle, eli kannattaa pian ostaa lippu jos aikoo mennä. Hyviä paikkoja onneksi oli vielä jäljellä, mutta kaikkiin viikonloppunäytöksiin ei enää ollut niin hyvän näköisiä paikkoja.

Hyvä paikka tarkoittaa eri ihmisille ehkä eri asioita. Minä ostin edellisenä iltana tuollaisen yhdeksän euron lipun seuraavan päivän päivänäytökseen mietittyäni, miten pylväs sijoittui paikan ja lavan väliin ja valinta oli hyvä. Pylväs ei oikeastaan estänyt näkemästä kuin ehkä 1/4 lavasta ja silloinkin pystyi kurkkaamaan pylvään toiselta puolelta, että näki sen osan lavaa. Tekstitys näkyi hyvin ja laulujen aikana se oli ihan hyvä olla olemassa. Tykkäsin myös siitä, että oli väljää. Lopulta siirryinkin viereiselle penkille toiseksi puoliajaksi, koska tuntui tyhmältä istua rajoitetun näkyvyyden paikalla, kun tilaa oli vaikka kuinka paljon. Koko takarivi esimerkiksi oli tyhjä. Minun edessäni ei ollut ketään. Sivuilla ei ollut ketään. Ei klaustrofobia päässyt iskemään. Olin melkein keskellä riviä, mutta ovelle oli suora sihti. Jos olisin ostanut normaalihintaisen lipun, se olisi ehkä hiukan harmittanut, koska ei ollut ehkä ihan minun juttuni, vaikka aika kuluikin hyvin ja oli mukava huomata, että ymmärsi suurimman osan puheesta, sekä lavalla että yleisössä.

Joo siis tottakai kaikki paikat siellä varmaan ihan kelvollisia on, ilmeisesti jopa nuo näköestepaikat. Mutta mulla on vaan yksi mahdollisuus nähdä tuo musikaali, kun tulen kauempaa, niin haluan hyvän paikan, enkä vieraassa teatterissa uskalla ottaa esim noita parvien takarivien paikkoja, jos ei pakko ole. Siitä paikan valinnan kuvasta saa jonkunnäköisen käsityksen, mutta siinä musta näyttää että esim ne parvet on jotenkin todella kaukana. 

Vierailija
22348/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi mä hiihdän olisi kyllä niin Kevinin biisi. Ja tuosta linkatusta jutusta sai sen käsityksen, että lausuisi Suomea jotenkin erikoisesti. Mä olin ajatellut että Poppari voisi olla joku heistä, mutta täytyypä katsoa Faaraotakin sillä silmällä.

Vierailija
22349/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vöyristä me tiedämme jo paljon, mutta yksi historiallinen nähtävyys on fanijoukon monikertaistumisen aikana ollut remontin vuoksi suljettu. Vöyrin 400-vuotiasta puukirkkoa pääsee kurkkimaan eilen 9.10. pidetyn konsertin tallenteesta. Siis: Youtube, Vörå församling, Jubileumskonsert. Ehkä tältä juhlaviikonlopulta striimataan vielä muutakin. 

Vierailija
22350/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muunnettu puheääni esittelyvideoissa on näyttelijän. 

Mielenkiintoista tämäkin taustatieto. Tämä saattaa selittää sen, että suomenruotsalainen Masked Singerin panelisti ei tunnistanut esiintyjää suomenruotsalaiseksi puheosuudesta, vaan vasta siitä miten tämä ääntää u:n laulaessaan. 

Vierailija
22351/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuricocktailin Ruotsi-jakso uusitaan Yle TEEMAlla sunnuntaina 16.50. Katsottavissa ulkomailla. Ilmeisesti tekstitys edelleen vain ohjelmatekstityksenä suomeksi. 

Vierailija
22352/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on Änglagård -lippu hankittu mullakin. Yllättävän paljon oli lippuja myyty jo ihan arkena keskellä päivää olevaan esitykseen helmikuulle, eli kannattaa pian ostaa lippu jos aikoo mennä. Hyviä paikkoja onneksi oli vielä jäljellä, mutta kaikkiin viikonloppunäytöksiin ei enää ollut niin hyvän näköisiä paikkoja.

Hyvä paikka tarkoittaa eri ihmisille ehkä eri asioita. Minä ostin edellisenä iltana tuollaisen yhdeksän euron lipun seuraavan päivän päivänäytökseen mietittyäni, miten pylväs sijoittui paikan ja lavan väliin ja valinta oli hyvä. Pylväs ei oikeastaan estänyt näkemästä kuin ehkä 1/4 lavasta ja silloinkin pystyi kurkkaamaan pylvään toiselta puolelta, että näki sen osan lavaa. Tekstitys näkyi hyvin ja laulujen aikana se oli ihan hyvä olla olemassa. Tykkäsin myös siitä, että oli väljää. Lopulta siirryinkin viereiselle penkille toiseksi puoliajaksi, koska tuntui tyhmältä istua rajoitetun näkyvyyden paikalla, kun tilaa oli vaikka kuinka paljon. Koko takarivi esimerkiksi oli tyhjä. Minun edessäni ei ollut ketään. Sivuilla ei ollut ketään. Ei klaustrofobia päässyt iskemään. Olin melkein keskellä riviä, mutta ovelle oli suora sihti. Jos olisin ostanut normaalihintaisen lipun, se olisi ehkä hiukan harmittanut, koska ei ollut ehkä ihan minun juttuni, vaikka aika kuluikin hyvin ja oli mukava huomata, että ymmärsi suurimman osan puheesta, sekä lavalla että yleisössä.

Joo siis tottakai kaikki paikat siellä varmaan ihan kelvollisia on, ilmeisesti jopa nuo näköestepaikat. Mutta mulla on vaan yksi mahdollisuus nähdä tuo musikaali, kun tulen kauempaa, niin haluan hyvän paikan, enkä vieraassa teatterissa uskalla ottaa esim noita parvien takarivien paikkoja, jos ei pakko ole. Siitä paikan valinnan kuvasta saa jonkunnäköisen käsityksen, mutta siinä musta näyttää että esim ne parvet on jotenkin todella kaukana. 

Kannattaa valita sellainen paikka, että itsestä tuntuu hyvältä. Minä nyt muutenkin aina suosin parvea, jos sellainen on.

Vierailija
22353/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista tämäkin taustatieto. Tämä saattaa selittää sen, että suomenruotsalainen Masked Singerin panelisti ei tunnistanut esiintyjää suomenruotsalaiseksi puheosuudesta, vaan vasta siitä miten tämä ääntää u:n laulaessaan. 

Sonja Kailassaari? BBB 

Vierailija
22354/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako siis tosta Masked Singeristä jotenkin pisteitä laulutaidosta tai esiintymisestä, vai onko vain kyse siitä osaako paneli arvata kuka maskin alla on?

Vierailija
22355/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako siis tosta Masked Singeristä jotenkin pisteitä laulutaidosta tai esiintymisestä, vai onko vain kyse siitä osaako paneli arvata kuka maskin alla on?

Itse asiassa yleisö äänestää yhden pois. Tuomarit ovat vain koristeena.

Vierailija
22356/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, kiitos vastauksesta.

Vierailija
22357/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPOILERIVAROITUS

Myönnän veikkaukseni Faarao-Kevin olevan väärä.

Vierailija
22358/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muunnettu puheääni esittelyvideoissa on näyttelijän. Mukana on ollut esim. Pandora ja Chachi Hilden, jotka olisivat kielen takia antaneet liikaa vihjettä. Hahmo ei puhu siis lavalla, mutta laulaa livenä maskin takana. Ne videotkin on kuvattu näyttelijöiden avulla. 

Ei ainakaan aiempina vuosina ole Suomiversiossa laulettu livenä. Hahmoilta saatetaan joskus kysyä joku kysymys livenä laulun jälkeen. Siihen käsittääkseni vastaavat itse. Ne on yleensä yhden sanan vastauksia. 

Vierailija
22359/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPOILERIVAROITUS

Krista Sigfrids veikkasi Talkkarin olevan Axel. Voisi ehkä olla. Mutta en millään pysty ajattelemaan, että Axel olisi tässä elämänvaiheessa suostunut käyttämään aikaansa kyseiseen ohjelmaan.

Vierailija
22360/22379 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPOILERIVAROITUS

Krista Sigfrids veikkasi Talkkarin olevan Axel. Voisi ehkä olla. Mutta en millään pysty ajattelemaan, että Axel olisi tässä elämänvaiheessa suostunut käyttämään aikaansa kyseiseen ohjelmaan.

Tuo biisi kyllä sopisi hänelle, hänhän on sanonut Takatukan olleen hänen suosikkinsa UMK:ssa ja olisi jopa toivonut sen lähtevän viisuihin