Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (22280)

Vierailija
22261/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tillsammans-ryhmässä on osattu jo etukäteen äksyillä siitä, että tuossa Ylen tv1:n suomenkielisessä ohjelmassa ei (oletettavasti) ole tekstitystä muille kielille... 

Mä veikkaan, että äksyilijät on riikinruotsalaisia gunilloja...? Harmi, kun kaikki tuon tilin päivitykset ei näy, facebook tuntuu piilottelevan milloin mitäkin. No, ehkä parempi itse kunkin hermoille.  :)

Se joka siitä yhdessä ketjussa sanoi, on vöyriläinen mies, joka harmitteli sitä muiden puolesta. Minusta on kurjaa, että kun KAJ huomioidaan suomenkielisessä telkkarissa, siitäkin löydetään huomautettavaa.

Vierailija
22262/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen teksti-tv:n 45v. juhlasivuilla (830-850) on komeasti sivulla 839 KAJ:n Text-TV:n lyriikat ruotsiksi ja suomeksi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22263/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Kevinillä mitään ongelmaa osallistua suomenkieliseen ohjelmaan. Oikein kiva keskustelu. Siihen olisi kyllä sopinut Fabbo Tukholmassa -pätkä mukaan oikein hyvin.

Vierailija
22264/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Kevinillä mitään ongelmaa osallistua suomenkieliseen ohjelmaan. Oikein kiva keskustelu. Siihen olisi kyllä sopinut Fabbo Tukholmassa -pätkä mukaan oikein hyvin.

Sinäpä sen sanot. Fabbo Tulholmassa olisi niin sopinut sen Pirjo Tukholmassa -jutun perään.

Mello-voitto on nähty monta kertaa mutta se on silti aina yhtä hauskaa katsottavaa.

Vierailija
22265/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kokemus: Kulturcocktail-ohjelman ääressä voi liikuttua kyyneliin. 

Vierailija
22266/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava keskustelu Kulttuuricocktailissa. Hyvä heitto Ville Virtaselta: Suomessa vietetään Kaatuneiden päivää, Ruotsissa Kanelbulledagenia".

Pirjon uusi elokuva lytättiin Hesarissa, mutta kehuttiin Me Naisissa neljän tähden arvoiseksi otsikolla "Hauskinta aikoihin".

Vierailija
22267/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai? Mistä liikutuit? Mä siis tykkäsin ohjelmasta ja keskustelusta, mutta en itse hoksannut syytä liikuttumiseen.

Vierailija
22268/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai? Mistä liikutuit? Mä siis tykkäsin ohjelmasta ja keskustelusta, mutta en itse hoksannut syytä liikuttumiseen."

Olihan Kevin nyt ihana! Kivasti Pirjokin tuntui tykkäävän KAJn miesten meiningistä, ei mitään machoilu hypeä.

Vierailija
22269/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ai? Mistä liikutuit? Mä siis tykkäsin ohjelmasta ja keskustelusta, mutta en itse hoksannut syytä liikuttumiseen."

Olihan Kevin nyt ihana! Kivasti Pirjokin tuntui tykkäävän KAJn miesten meiningistä, ei mitään machoilu hypeä.

Me emme ole tainneet kuulla kovinkaan paljon muiden suomalaisten esiintyjien kommentteja KAJ'sta.  Ville Virtanen puhui kivasti Jakobistra Änglagårdin ensi-illanyhteydessä, mutta kun ajattelee niin harvassa ovat kommentit olleet. Erika on puhunut heistä ystävällisesti, mutta se muu kuhina peitti sen alleen.

Vierailija
22270/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toki, ainahan Kevin on ihana. Kuin myös Jakob ja Axel, ihania kaikki. Mä hyristelen niiden ihanuutta ihan onnellisena, ilman kyyneliä, mutta kaikki tunteet ja tunteenilmaukset ehdottomasti sallittuja!  :)

Vierailija
22271/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä Kevin puhui sujuvasti ja hyvin suomea Kulttuuricocktailissa. Sanavarasto ja puhenopeus on mielestäni kehittynyt edelleen, vaikka hän on ennemminkin selvinnyt suomella hyvin. Ihan suvereenisti voi osallistua suomen kielisiin ohjelmiin, ja toivottavasti niin käy tulevaisuudessakin.  

Vierailija
22272/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me emme ole tainneet kuulla kovinkaan paljon muiden suomalaisten esiintyjien kommentteja KAJ'sta.  Ville Virtanen puhui kivasti Jakobistra Änglagårdin ensi-illanyhteydessä, mutta kun ajattelee niin harvassa ovat kommentit olleet. Erika on puhunut heistä ystävällisesti, mutta se muu kuhina peitti sen alleen.

Käärijä taisi silloin 2025 viisukeväänä jossain yhteydessä sanoa KAJ'sta jotenkin että "ne on tosi  hyviä sällejä" (tai oliko "äijiä", en muista). 

Vierailija
22273/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Pirjohan mainitsi, että on hienoa, että KAJ on vienyt uutta suomalaisen miehen mieskuvaa maailmalle. "Suomalainenkin mies voi olla myös reipas ja iloinen!" 

Vierailija
22274/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mullakin lähellä oli vaikka en oikein osaa analysoida syytä. Ei varsinaisesti liittynyt keskustelun sisältöön. Jotain sellaista, että olen vaan niin onnellinen siitä, että hän on olemassa ja tuomassa iloa päiviin. Hänen jutusteluaan voisi katsella ja kuunnella vaikka kuinka pitkään. Kevin on hyvin sanavalmis ja nopeakin vastaamaan kun Axel ja Jakob eivät ole paikalla. Tai onhan hän tietenkin heidän kanssaankin, jos suomea puhutaan. 

Vierailija
22275/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava keskustelu Kulttuuricocktailissa. Hyvä heitto Ville Virtaselta: Suomessa vietetään Kaatuneiden päivää, Ruotsissa Kanelbulledagenia".

Pirjon uusi elokuva lytättiin Hesarissa, mutta kehuttiin Me Naisissa neljän tähden arvoiseksi otsikolla "Hauskinta aikoihin".

Naulan kantaan Villeltä. Luulen, että ruotsalaisetkin on pikku hiljaa alkaneet ymmärtää, miksi he onnekkaat voivat omistaa kansalliset juhlapäivänsä kanelipullille ja muulle söötille. Me harvasanaiset suomalaiset vietetään Kaatuneiden päivää ja sytytellään kynttilöitä sankarihautausmaille, koska me on vuosisadat toimittu ruotsalaisten suojakilpenä. Kaj'kin on saanut koulutuksen isänmaan puolustamiseen tarvittaessa vaikka ase kädessä, mutta moniko Ruotsin nykyinen popmaakari voi sanoa samaa. Totta kai meillä on enemmän yhteistä Ruotsin kanssa kuin minkään muun maan, mutta on kyllä erojakin.

Vierailija
22276/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanelbullens dag oli muuten muutama päivä sitten, 4.10.2026.

Vierailija
22277/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanelbullens dag oli muuten muutama päivä sitten, 4.10.2026.

Eikö täälläkin ollut joku korvapuustipäivä vasta..? Oliko se sitten kulttuurista omimista Ruotsista? 😄

Vierailija
22278/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin pitkästä aikaa Mello medleyn ja Birkalla esitetyn version siitä.  Kylläpä se vaan on hyvä ja mikä tunnelma yleisössä molemmissa versioissa!

Vierailija
22279/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oli kyllä hyvä ja mielenkiintoinen keskustelu Kulttuuricoctailissa, ja Kevin veti hienosti. Ainoastaan olisi ollut kiva, jos jossain lauseessa tai videoklipissä olisi tullut vähän esille joku muukin biisi kuin BBB.

Vierailija
22280/22279 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo oli kyllä hyvä ja mielenkiintoinen keskustelu Kulttuuricoctailissa, ja Kevin veti hienosti. Ainoastaan olisi ollut kiva, jos jossain lauseessa tai videoklipissä olisi tullut vähän esille joku muukin biisi kuin BBB.

Kyseessähän ei kuitenkaan ollut pelkästään puhetta KAJ:sta vaan Ruotsista ja niitten suhteesta Suomeen, johon BBB sopii parhaiten.