Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (21862)
Tuo Kuopion keikka ei näkynyt vielä Circuksen sivulla, ehkä vielä ei olla ehditty päivittää. Tiketin kautta kyllä pääsee ostamaan lipun.
Vörjeansilla menee lujaa. Tavastian kolmas keikka keltaisena, eli lippuja on mennyt siihenkin hyvin. En olisi uskonut!!! Yksi ilta olisi ollut jo hyvä, toinen ilta uskomaton... mutta kolmas lähes täynnä, ei ole sanoja😀
Änglagård-lippu ostettu tammikuun lopulle! Tässähän tulee käytyä tammikuussa ihan päntiönään pääkaupungissa, kun ensin on Vörjeans ja sitten Änglagård. :)
Vierailija kirjoitti:
Änglagård-lippu ostettu tammikuun lopulle! Tässähän tulee käytyä tammikuussa ihan päntiönään pääkaupungissa, kun ensin on Vörjeans ja sitten Änglagård. :)
Ruotsalaiset fanit ovat nauraneet, että meni kokonaista 13 päivää käymättä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko Itä-Suomesta? Pakko kysyä tuon päntiönään-sanan takia, en ole täällä etelämpänä/lännempänä kenenkään kuullut sitä käyttävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko Itä-Suomesta? Pakko kysyä tuon päntiönään-sanan takia, en ole täällä etelämpänä/lännempänä kenenkään kuullut sitä käyttävän.
Minä olen Pohjois-Savosta enkä ole koskaan kuullut sellaista sanaa kuin päntiönään, mutta ilmankos, sillä Kotus: Sana päntiönään tunnetaan aika laajalti Pohjois-Suomessa, Keski-Pohjanmaalta Kainuuseen ja Peräpohjaan asti. Samaa sanuetta ovat päntä ’parvi, joukko, pesue’ ja perhettä, pesuetta, sisarusparvea tarkoittavat päntye, päntiö ja päntöö. On pidetty mahdollisena, että kyseessä olisi vanha laina venäjästä. Tällöin lainalähtökohdan jatkajaksi nykykielissä on arveltu venäjän kantapäätä tai kantaa tarkoittavaa sanaa pjatá.
Toisaalta suomen itämurteissa sekä Pohjois-Suomessa on suuresta perheestä, suvusta tai lapsiparvesta käytetty myös nimityksiä pätinä tai pätinäkunta. Tämä pätinä on lainaa venäjän sanasta pjatina ’hallintoalueellinen viidennes’. Äänteellisesti toisiaan lähellä olevat sanat päntä ja pätinä ovat ilmeisesti vaikuttaneet toistensa merkitykseen.
Kiitos sinulle joka vinkkasit tuosta Kuopion keikasta! :) Tulee kyllä hyvään saumaan kun olen juuri ko. ajankohtana syyslomailemassa siellä päin.
Vierailija kirjoitti:
Nuo ukothan herättivät ihastusta myös Oscarsteaternin Änglagård-versiossa Ruotsissa. Toista ukkoa esitti Tommy Körberg, johon muuten Jakobia on laulullisesti verrattu montakin kertaa. Ei siis Änglagårdissa, vaan muutoin. Mm. Stad i ljus.
On siinä komea vertailukohta sitten kyllä. Oletteko nähneet pätkän, jossa Tommy K laulaa Celine Dionin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
KAJ tulee Kuopioon, jos linkkiä on uskominen! En olisi uskonut, että Itä-Suomeenkin saadaan keikka!🥰https://www.tiketti.fi/kaj-circus-live-kuopio-lippuja/121124
Eikä miten ihanaa! 😍 Oon melkein sanaton, minäkään en olisi ikinä uskonut että saadaan KAJ tänne "perämehtäänkin" 😄 No itse asun Kajaanissa, mutta helpompi se on lähteä keikalle Kuopioon kuin Helsinkiin 😊
Päntiöhnään (h:llisena) on meänkielen eli Tornionlaakson murteen sanakirjassa, selitys: upprepade gånger, hela tiden, jämnt och ständigt.
Rovaniemeläissyntyisenä peräpohjalaisena en tunnista päntiönään-sanaa omaan murteeseeni kuuluvaksi. Kotuksen "Suomen murteiden sanakirja" verkossa on edennyt n-kirjaimeen asti, joten päntiötä päästään tarkastelemaan jonkin ajan kuluttua. Ootethampa sitä.
Hieno uutinen tuo Kuopion keikka, toivottavasti sielläkin riittää kiinnostuneita katsojia. Siellä ei varmaan montakaan ruotsinkielistä ole "vetoapuna".
Vieläköhän mahtaa tulla syksylle lisää keikkoja? Paljonhan niitä on, kun ottaa huomioon Jakobin musikaaliroolinkin.
Nyt ei kyllä yllätykset lopu. KAJ Kuopioon! Olin jo äimän käkenä Vörjeansin uskomattomasta lipunmyynistä, ja nyt sitten tämä! En olisi kuuna kullan valkeana uskonut. Nyt kokeilevat siis suosiotaan entistä suomenkielisemmässä ympäristössä. Kuopiossahan ei ruotsinkielisiä ole kuin kourallinen. Erittäin mielenkiintoista nähdä miten liput myyvät....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAJ tulee Kuopioon, jos linkkiä on uskominen! En olisi uskonut, että Itä-Suomeenkin saadaan keikka!🥰https://www.tiketti.fi/kaj-circus-live-kuopio-lippuja/121124
Jo lokakuun lopussa! Katsotaan, miten Itä-Suomi innostuu😊 Aika mageeta, jos sielläkin sali täyttyy.
Sori nyt kaikki kuopiolaiset ja itäsuomalaiset, en todellakaan tarkoita mitenkään pahalla, mut eihän tuolla mitenkään voi riittää yleisöä 😳 Tai sitten kyseessä on joku tosi pieni sali. Tiedän, että Itä-Suomessa on muutama fani mutta silti. No, saahan KAJ konsertoida ihan missä haluaa, eihän se ole keneltäkään pois. Toivon vaan, että ne muutamat fanit, joiden olen monellakin foorumilla nähnyt toivovan Itä-Suomen keikkaa, todellakin sitten menevät paikalle.
Tiketin sivujen mukaan Kuopio Ikäraja: K-18
Ingrid Enckelliä haastatellaan Vasabladetissa Österbotten-kokemuksista. Pietarsaaren Jakobs Dagar'in suuri yleisömäärä oli ollut yllätys. - - Ensi viikolla hän esiintyy Kokkolassa ja Vaasassa. -- Än har hon bara inlett sin resa som artist. I augusti gick den via Sandvikens fotbollsstadion i Vasa, där hon öppnade ”KAJ på hemmaplan”.
– När man stod där var det lite svårt att förstå, att man stod på en så stor scen och att där var så mycket folk, från hela världen. Jag är så tacksam för att KAJ gav mig den möjligheten. I oktober värmer hon också upp Esbo hybridarena åt humorgruppen.
Vierailija kirjoitti:
Ai syksylle tulee vieläkin lisää keikkoja! Ei heillä kyllä vapaa-ajan vietto-ongelmia ole, Jakobilla varsinkaan.
Jakobille ei hirveästi palautumispäiviä jää, kun noita kalentereita katsoo. Miten jaksaa, kun tulee matkustamistakin niin paljon? Toki hän on erinomaisessa tikissä, mutta vaikka en ole huolehtijatäti, niin mulla alkaa kohta nousta tukka pystyyn kun ajattelenkin tuota urakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, vaan Oulusta. Kuuluu tämän alueen murresanastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, vaan Oulusta. Kuuluu tämän alueen murresanastoon.
No niin, itse olen alunperin kainuulainen ja sen vuoksi yhdistin sanan Itä-Suomeen kun on sieltä tuttu. Sorry off-topic, mutta täällä ollaan niin kiinnostuneita murteista, että ehkä tämäkin pieni sivujuonne keskusteluun mahtuu.
Ai syksylle tulee vieläkin lisää keikkoja! Ei heillä kyllä vapaa-ajan vietto-ongelmia ole, Jakobilla varsinkaan.