Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (21890)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.instagram.com/reel/DdCYJ8lqviC/
Ei niillä ole tätäkään paitaa verkkokaupassa, mutta tää video on ihan huippu😂😂Olin menossa nukkumaan ja nyt kikatan ihan kippurassa.
Hashtagina "rokorunway". Roko, joka tarkoittaa huonoa, on yksi hauskimmista tietämistäni murresanoista, ja opin sen jo ennen KAJ-hurahdustani, kuunnellessani Framtiden med Alfred och Jakob -ohjelmaa, jossa Alfred Backa oli mukana (Jakob ei ollut KAJ'n Jakob).
Roko rydji (kipeä selkä) on perinteinen pohjamaalainen syy vältellä raskasta työntekoa.
Kiitos teille. Ihmettelinkin mikä tuo roko on, mutta taas opin lisää. KAJ ja sen fanit ovat olleet paras kielikurssi mitä ikinä on ollut. Suuri kiitos kaikille faneille pitkin somea, jotka sitkeästi jaksatte kääntää meille uusia ilmaisuja. Olen oppinut näiden kautta käsittämättömän paljon ruotsia ja varsinkin murteita ja sanaleikkejä, joita mikään tekoäly ei osaisi selittää. Reilu vuosi sitten teki tiukkaa pysyä kärryillä mistään mitä KAJ puhui, nyt menee enää ohi sanaleikkejä ja satunnaisia muita sanoja.
Hemmaplanissa Leif kertoi järjestämistään ryhmämatkoista Murmanskiin teemalla Poissa hyvä, kotona paras. Murmanskissa kun oli "kallt o roko".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetken päästä Jakob täällä.
Vain n. 5 minuutin haastattelu Gnistanista. Tuskin Jakob on sitä varten jäänyt Tukholmaan moneksi päiväksi, vaan oli varmaankin nauhoitettu. Ei varsinaisesti mitään uutta. Änglagårdia eikä På spåretia ei edes mainittu.
Joo, aika lyhyt juttu oli. Tietysti hyvä ja mukavaa, että Jakob saa nyt julkisuutta ja tunnettuutta monella eri kanavalla. Ja näissä haastatteluissa kuitenkin aina tuodaan esille myös KAJ tavalla tai toisella. Jakobin kirja on juuri nyt ajankohtainen ja sinänsä oikein kiva, että sen ilmestyminen noteerataan myös Ruotsissa. Mutta eikö ne nyt osaa MITÄÄN muuta KAJ'n musiikkia siellä soittaa kuin BBB! Uusia biisejä tullut tuon jälkeen jo monta. Tällaisella valinnalla oikein ruokitaan ajatusta, että KAJ'lla on vain yksi biisi 🤨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti På Spåret on geoblokattu, eli katsottavissa vain Ruotsissa. Me suomalaiset ei siis vissiin päästä näkemään Jakobin ja Axelin suoritusta siellä ellei joku fani lataa sitä YouTubeen
Joku täällä sanoi että Yleltä näkee pari päivää jälkikäteen? Pitää sitten vaan pitää somepaastoa ne pari päivää jotta ei tule juonipaljastuksia
Ylen omilla sivuilla julkaistuista ohjelmatiedoista ilmenee, että På spåret ilmestyy Areenaan perjantaina kun SVT aloittaa lähetyksensä - ja tosiaankin Teema/Fem-kanavalle sunnuntaina. Eikös näin ole ollut jo edellisillä kausilla?
Juuri näin, På spåretin näkee Areenasta saman tien, ei tarvitse odotella, somepaastota tai pyytää ruotsalaisia lataamaan nettiin
Jostain se Jakob on På spåretia perjantai-iltaisin katsonut, jos kotonakin on jo vuosia sitten tullut palautetta, että voisi muutakin perjantai-iltaisin tehdä. Eli eiköhän se nähtävissä ole täälläkin puolen Kvarkenia.
Pohjanmaalla tietysti näkyy myös Ruotsin TV, mutta ehkä hän asui jo silloin pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain n. 5 minuutin haastattelu Gnistanista. Tuskin Jakob on sitä varten jäänyt Tukholmaan moneksi päiväksi, vaan oli varmaankin nauhoitettu. Ei varsinaisesti mitään uutta. Änglagårdia eikä På spåretia ei edes mainittu.
Kyllä hän oli livenä studiossa. En ole nähnyt haastattelua, mutta kuulin, että siinä ei käsitelty niitä aiheita, joita etukäteen luvattiin eilisessä instapostauksessa. Ainoastaan kirja mainittiin lyhyesti. Todella outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti På Spåret on geoblokattu, eli katsottavissa vain Ruotsissa. Me suomalaiset ei siis vissiin päästä näkemään Jakobin ja Axelin suoritusta siellä ellei joku fani lataa sitä YouTubeen
Joku täällä sanoi että Yleltä näkee pari päivää jälkikäteen? Pitää sitten vaan pitää somepaastoa ne pari päivää jotta ei tule juonipaljastuksia
Ylen omilla sivuilla julkaistuista ohjelmatiedoista ilmenee, että På spåret ilmestyy Areenaan perjantaina kun SVT aloittaa lähetyksensä - ja tosiaankin Teema/Fem-kanavalle sunnuntaina. Eikös näin ole ollut jo edellisillä kausilla?
Juuri näin, På spåretin näkee Areenasta saman tien, ei tarvitse odotella, somepaastota tai pyytää ruotsalaisia lataamaan nettiin
Jostain se Jakob on På spåretia perjantai-iltaisin katsonut, jos kotonakin on jo vuosia sitten tullut palautetta, että voisi muutakin perjantai-iltaisin tehdä. Eli eiköhän se nähtävissä ole täälläkin puolen Kvarkenia.
Pohjanmaalla tietysti näkyy myös Ruotsin TV, mutta ehkä hän asui jo silloin pääkaupunkiseudulla.
Eikös se näy VPN:llä myös pääkaupunkiseudulla? Tietääkseni suomenruotsalaiset ihan yleisesti seuraavat Ruotsin tv-kanavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän oli livenä studiossa. En ole nähnyt haastattelua, mutta kuulin, että siinä ei käsitelty niitä aiheita, joita etukäteen luvattiin eilisessä instapostauksessa. Ainoastaan kirja mainittiin lyhyesti. Todella outoa.
Tässä instasta palanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä instasta palanen.
Kommenteissakysyttiin, miksi ei puhuttu muista luvatuista aiheista ja vastaus oli, että aina ei ehdi kaikkea. Sitten oli huonosti suunniteltu.
Eikös Axel muistellut, että ensimmäisinä Helsingin-opiskelun vuosina ei Jakobia näkynyt opiskelijatapahtumissa På spåret -perjantai-iltoina ennen kuin J saatiin muuttamaan tapojaan.
Se, että Yle lähettää SVT:n tuottaman På spåret -sarjan Ylen omilla kanavilla, ei ole uutta. Ensin Yle Fem, sitten Teema/Fem sekä Areena. Yle Areenan ohjelmatiedoissa näkyy edelleen ainakin parin edellisen vuoden jaksojen esittelytekstejä - mutta itse videot ovat olleet nähtävissä vain muutaman kuukauden. Ohjelma ei ole suora SVT:lläkään, ja Yle näyttää saaneen videot riittävän ajoissa jotta tekstitykset on saatu mukaan. Erikoista on, että kukin jakso tulee näkyville Yle Areenassa samaan aikaan kuin ensiesitys on SVT:n omilla kanavilla.
Vierailija kirjoitti:
Se, että Yle lähettää SVT:n tuottaman På spåret -sarjan Ylen omilla kanavilla, ei ole uutta. Ensin Yle Fem, sitten Teema/Fem sekä Areena. Yle Areenan ohjelmatiedoissa näkyy edelleen ainakin parin edellisen vuoden jaksojen esittelytekstejä - mutta itse videot ovat olleet nähtävissä vain muutaman kuukauden. Ohjelma ei ole suora SVT:lläkään, ja Yle näyttää saaneen videot riittävän ajoissa jotta tekstitykset on saatu mukaan. Erikoista on, että kukin jakso tulee näkyville Yle Areenassa samaan aikaan kuin ensiesitys on SVT:n omilla kanavilla.
Ja taas muistutan, että sitä voi pelata mukana lataamalla SVT:n DuoApp ja luomalla ilmaisen tilin. Ei ole väliä koska sitä katsoo, dovellus synkroi äänen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAJ'n verkkokaupassa on nyt Gelateria- ja Hemmaplan-tuotteita. https://kajmerch.com
Harmi kun tuolla ei ollut sitä kivan näköistä Gelateria -paitaa, jossa on jätskiannos, jossain olen sellaisen nähnyt mutta onko sitten ollut vaan keikoilla myynnissä kun ei ole ollut tuolla kaupassa.
Haluaisin ostaa jonkun Kaj-paidan, mutta valitettavasti en oikein tykkää mistään noista myynnissä olevista, olen vähän kranttu bändipaitojen suhteen. Kom ti byin-paidan olisin halunnut mutta niitä ei enää ollut silloin, ja se ainoa keikka mihin kesällä pääsin en huomannut käydä katsomassa myyntikojuja.
Kom ti byin paitaa on edelleen myynnissä :) https://kajmerch.com/products/kom-ti-byn-t-shirt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kyseltiin keikkaasuunnitelmia. Itsellä varattuna Turku ja Tampere sekä 2/3 Vörjeansia. Espoo harkinnassa.
Taitaakin olla nyt pidempi keikkatauko ja Turku onkin jo seuraava? Änglagårdin ensi-iltavaiheen takia varmaan tässä reilu kuukauden väli.
Sinulla on hauskasti tismalleen sama keikkasuunnitelma kuin minulla 😊. Espoo harkinnassa täälläkin. Itse asiassa hivenen harkinnassa myös kolmas Vörjeans ilta, mutta olisko jo liioittelua....? Onhan se kyllä niin älyttömän hyvä, että pitäiskö vaan rykäistä....
Mä joskus viime vuonna kirjoitin tänne, että en koskaan pääse näkemään Kaj'ta livenä mutta että iloitsen sydämestäni niiden puolesta, jotka pääsevät. Onhan mulla ja muilla mun kaltaisilla faneilla kuitenkin mahtava arkisto Yle Areenassa ja Youtubessa. Ja sitten tapahtui ihme niin kuin elämässä joskus tapahtuu. Mulle lahjoitettiin lippu yhdelle syksyn keikoista. En uskalla edes sanoa mille, ettei vaan sattuisi mitään. Mutta mulla on lippu, kuljetus keikkapaikkakunnalle, saattaja ja yöpyminen järjestetty. Mä olen niin onnellinen etten osaa kuvailla tätä tunnetta.
Mä joskus viime vuonna kirjoitin tänne, että en koskaan pääse näkemään Kaj'ta livenä mutta että iloitsen sydämestäni niiden puolesta, jotka pääsevät. Onhan mulla ja muilla mun kaltaisilla faneilla kuitenkin mahtava arkisto Yle Areenassa ja Youtubessa. Ja sitten tapahtui ihme niin kuin elämässä joskus tapahtuu. Mulle lahjoitettiin lippu yhdelle syksyn keikoista. En uskalla edes sanoa mille, ettei vaan sattuisi mitään. Mutta mulla on lippu, kuljetus keikkapaikkakunnalle, saattaja ja yöpyminen järjestetty. Mä olen niin onnellinen etten osaa kuvailla tätä tunnetta.
Minä iloitsen nyt sinun puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinenkin kanssailoitsija. Tulethan sitten keikan jälkeen kertomaan kokemuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kyseltiin keikkaasuunnitelmia. Itsellä varattuna Turku ja Tampere sekä 2/3 Vörjeansia. Espoo harkinnassa.
Taitaakin olla nyt pidempi keikkatauko ja Turku onkin jo seuraava? Änglagårdin ensi-iltavaiheen takia varmaan tässä reilu kuukauden väli.
Sinulla on hauskasti tismalleen sama keikkasuunnitelma kuin minulla 😊. Espoo harkinnassa täälläkin. Itse asiassa hivenen harkinnassa myös kolmas Vörjeans ilta, mutta olisko jo liioittelua....? Onhan se kyllä niin älyttömän hyvä, että pitäiskö vaan rykäistä....
Mahtavaa, ihana kuulla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAJ'n verkkokaupassa on nyt Gelateria- ja Hemmaplan-tuotteita. https://kajmerch.com
Harmi kun tuolla ei ollut sitä kivan näköistä Gelateria -paitaa, jossa on jätskiannos, jossain olen sellaisen nähnyt mutta onko sitten ollut vaan keikoilla myynnissä kun ei ole ollut tuolla kaupassa.
Haluaisin ostaa jonkun Kaj-paidan, mutta valitettavasti en oikein tykkää mistään noista myynnissä olevista, olen vähän kranttu bändipaitojen suhteen. Kom ti byin-paidan olisin halunnut mutta niitä ei enää ollut silloin, ja se ainoa keikka mihin kesällä pääsin en huomannut käydä katsomassa myyntikojuja.
Kom ti byin paitaa on edelleen myynnissä :) https://kajmerch.com/products/kom-ti-byn-t-shirt
Oi, Jes, täytyypä laittaa tilaukseen. Oon siis tätä ainakin pariin otteeseen etsinyt nettikaupasta mutta silloin en oo löytänyt, en tiedä oonko ollut puusilmä vai onko ne olleet välillä lopussa.
Jatkan vielä edelliseen, että millaisia noi koot ovat? Jos käytän naisten vaatteista se tai m mallista riippuen niin kumpi olisi parempi koko? Paita saisi olla vähän löysä muttei mikään valtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinenkin kanssailoitsija. Tulethan sitten keikan jälkeen kertomaan kokemuksesta?
Lupaan tulla kertomaan. Heti kun taas henki kulkee, voin olla hetken verran vähän tolaltani. :)
Nyt on Tampere-talon konsertissa tulleet parvekkeet myyntiin. Korkea aika, permannolla olikin jäljellä enää nelisenkymmentä paikkaa. Olisi ihan mahtavaa kun tulisi koko sali (reilut 1 800 paikkaa) täyteen.