Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (21890)

Vierailija
21081/21890 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on todella erikoista ajatella, että aikuiset ihmiset eivät osaisi käyttäytyä teatterissa eri tavalla kuin keikalla ja pidetään tarpeellisena muistutella asiasta moneen kertaan jo kuukausia etukäteen.

Piloillaanhan sitä tehdään. Fanclub on järjestänyt liput ensimmäiselle lauantaille ja halukkaat ovat maksaneet euron ylimääräistä, että saadaan sivistyneesti kukkakimppu Jakobille.

Ei välttämättä. Totta toinen puoli. Ja vaikka Svenskanin lipunmyynnissä olisikin Änglagårdin kohdalla poikkeuksellinen Jakob-piikki, on hyvä muistuttaa kuumentuneille gunilloille että Jakobilla on vain sivuosa ja että päärooleissa loistavat Mikko Kauppila ja Sannah Nedergård. Eivät he ole ansainneet väheksyntää.

Tässä tulee taas alapeukutettavaa. Olen vissiin ainoana yläpeukuttanut kyseistä kommenttia. Ehkä. Vaikka moni varmaan hätkähtää sitä, että luokitellaan Gunillaksi, niin ajattelen, että se kuvaa hyvin vanhempia fanityttöjä (ja miksei -poikiakin), jotka eivät ole ehkä aiemmin seonneet mistään, joten he eivät ehkä ihan tiedä, mitä tekisivät, kun fanitus iskee vanhemmalla iällä. Jos haluaa nähdä nuorten sekoamista, suosittelen Isac Elliotin Instagramia. En tiedä, onko siellä vielä samanlaista, mutta ennen puolet kommenteista tuntui olevan Mä sekoon! Mä en kestä! Oh my God! IIIIK! Sä oot Ikke ihan paras! Pointti on se, että nuorempana tuota näkee kaikkialla ympärillään ja siihen osaa suhtautua ja sen osaa suhteuttaa. Sinun kaverisi voi seota jostain toisesta artistista tai samasta. Pointti on se sekoaminen, joka ehkä kuuluu tiettyyn ikäkauteen. Mutta vanhempana se on ehkä lähipiirissä harvinaisempaa. 

Minä en myöskään pidä siitä, että muita näyttelijöitä ja muita ammattilaisia pidetään statisteina. He eivät sitä ole. Kuuntelin tuolloin Taiteiden yönä näyttelijöistä Sannah Nedergårdin, Riku Eklundh, Nicke Lignellin ja Mikko Kauppilan haastattelut ja lisäksi kapellimestarin ja lavastuksesta vastaavan henkilön haastattelut.  Todella fiksuja ja asiansa osaavia tyyppejä. Mielenkiintoista sanottavaa. Noitten syksyn harjoitusklippien perusteella tulin taas siihen tulokseen, että en ole Änglagårdin musiikin fani, koska minun kirjoissani se on ihan liian pirteää, mutta kapellimestari ja ja orkesteri ovat hyviä ja hyvin näyttelijät lauloivat ja jos joku omaa jo liput, niin varmasti silloin pitää myös Änglagårdin musiikista. Teatteri on tosiaan hieno ja kattokruunusta tulee mieleen Oopperan kummitus ja kattomaalaus on näyttävä. Saa kokonaisvaltaisen ja itsensä näköisen musikaalielämyksen hienossa ympäristössä. On surullista, jos tuo kaikki menee ohi, koska pystyy keskittymään vain yhteen aika pientä roolia näyttelevään näyttelijään. Noissa haastatteluissa minusta Sannah Nedergård sanoi, että Änglagård keskittyy nimenomaa Fannyn ja Rutin väliseen suhteeseen, kun taas Ruotsissa noilla veljesten (Eklundh ja Lignell) hahmoilla oli isompi rooli.

Minä en ole ollenkaan huolissani siitä, että Jakob-fanit eivät arvostaisi esitystä tai muita näyttelijöitä. Tunnen jonkun verran muita faneja ja olen lukenut keskusteluita eri foorumeilla ja kaikkialla on tullut vaikutelma, että vaikka halutaankin nähdä Jakob, halutaan nähdä myös esitys ja sen muut taitavat näyttelijät.

Ja mitä olen KAJ:n keikoilla nähnyt muita esiintyjiä, he ovat aina saaneet erittäin innostuneen ja arvostavan vastaanoton. KAJ-fanit osaavat antaa arvoa myös muille.

Vierailija
21082/21890 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitaten tuohon Änglagård-keskusteluun:

Itse ostin Änglagård-lipun alun perin pelkästään Jakobin takia. En pidä musikaaleista eikä Änglagårdin juoni vaikuttanut minusta lainkaan kiinnostavalta, mutta Jakobin takia ajattelin "uhrautua". 😅 

Vaan nyt kun olen nähnyt Svenskanin somepostauksia aiheesta, odotankin musikaalia oikeastaan hyvinkin innoissani. Koko tuotanto vaikuttaa olevan todella laadukas ja musiikkikin kuulostaa treenipätkien perusteella hyvältä. Ja ehkä jopa Jakobiakin enemmän odotan näkeväni Birthe Wingrenin ja Sannah Nedergårdin lavalla. 

Vielä on tietysti liian aikaista sanoa, mikä tulee olemaan lopullinen mielipiteeni. Mutta jo tässä kohtaa voinen todeta, että onneksi Jakob on tuossa mukana ja antoi sysäyksen lipun ostolle. Muuten minulta menisi hieno teatterielämys ohi musikaaliennakkoluulojeni takia. 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21083/21890 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on todella erikoista ajatella, että aikuiset ihmiset eivät osaisi käyttäytyä teatterissa eri tavalla kuin keikalla ja pidetään tarpeellisena muistutella asiasta moneen kertaan jo kuukausia etukäteen.

Piloillaanhan sitä tehdään. Fanclub on järjestänyt liput ensimmäiselle lauantaille ja halukkaat ovat maksaneet euron ylimääräistä, että saadaan sivistyneesti kukkakimppu Jakobille.

Ei välttämättä. Totta toinen puoli. Ja vaikka Svenskanin lipunmyynnissä olisikin Änglagårdin kohdalla poikkeuksellinen Jakob-piikki, on hyvä muistuttaa kuumentuneille gunilloille että Jakobilla on vain sivuosa ja että päärooleissa loistavat Mikko Kauppila ja Sannah Nedergård. Eivät he ole ansainneet väheksyntää.

Tässä tulee taas alapeukutettavaa. Olen vissiin ainoana yläpeukuttanut kyseistä kommenttia. Ehkä. Vaikka moni varmaan hätkähtää sitä, että luokitellaan Gunillaksi, niin ajattelen, että se kuvaa hyvin vanhempia fanityttöjä (ja miksei -poikiakin), jotka eivät ole ehkä aiemmin seonneet mistään, joten he eivät ehkä ihan tiedä, mitä tekisivät, kun fanitus iskee vanhemmalla iällä. Jos haluaa nähdä nuorten sekoamista, suosittelen Isac Elliotin Instagramia. En tiedä, onko siellä vielä samanlaista, mutta ennen puolet kommenteista tuntui olevan Mä sekoon! Mä en kestä! Oh my God! IIIIK! Sä oot Ikke ihan paras! Pointti on se, että nuorempana tuota näkee kaikkialla ympärillään ja siihen osaa suhtautua ja sen osaa suhteuttaa. Sinun kaverisi voi seota jostain toisesta artistista tai samasta. Pointti on se sekoaminen, joka ehkä kuuluu tiettyyn ikäkauteen. Mutta vanhempana se on ehkä lähipiirissä harvinaisempaa. 

Minä en myöskään pidä siitä, että muita näyttelijöitä ja muita ammattilaisia pidetään statisteina. He eivät sitä ole. Kuuntelin tuolloin Taiteiden yönä näyttelijöistä Sannah Nedergårdin, Riku Eklundh, Nicke Lignellin ja Mikko Kauppilan haastattelut ja lisäksi kapellimestarin ja lavastuksesta vastaavan henkilön haastattelut.  Todella fiksuja ja asiansa osaavia tyyppejä. Mielenkiintoista sanottavaa. Noitten syksyn harjoitusklippien perusteella tulin taas siihen tulokseen, että en ole Änglagårdin musiikin fani, koska minun kirjoissani se on ihan liian pirteää, mutta kapellimestari ja ja orkesteri ovat hyviä ja hyvin näyttelijät lauloivat ja jos joku omaa jo liput, niin varmasti silloin pitää myös Änglagårdin musiikista. Teatteri on tosiaan hieno ja kattokruunusta tulee mieleen Oopperan kummitus ja kattomaalaus on näyttävä. Saa kokonaisvaltaisen ja itsensä näköisen musikaalielämyksen hienossa ympäristössä. On surullista, jos tuo kaikki menee ohi, koska pystyy keskittymään vain yhteen aika pientä roolia näyttelevään näyttelijään. Noissa haastatteluissa minusta Sannah Nedergård sanoi, että Änglagård keskittyy nimenomaa Fannyn ja Rutin väliseen suhteeseen, kun taas Ruotsissa noilla veljesten (Eklundh ja Lignell) hahmoilla oli isompi rooli.

Minä Gunilla-ikäinen taas oikein odotan tuota Änglagårdia. Olen kuunnellut musiikin läpi pariin kertaan ja katsonut Ruotsin version. Noiden perusteella luulen, että Änglagård on juuri mulle sopiva ja tämän syksyn mielentilaani istuva musikaali. Humoristinen, hauska, mutta myös vakavampaa sävyä löytyy pohjalta. Suuria tunteita. Naurua ja kyyneleitä. Fanitus on iskenyt ja hullaantunut olen minäkin, mutta menen katsomaan nimenomaan koko musikaalia enkä vain Jakobia. Olen vakuuttunut siitä, että koko ensemble tekee upean esityksen. Harjoitusklippien perusteella siellä on hyviä laulajia. 

Vierailija
21084/21890 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille syksyn keikoille/konsertteihin olette menossa? Mulla liput Turkuun ja Tampereelle, Espoota harkitsen, mutta kun ei ole pelkästään KAJ'n keikka.... 🤔 Olisi kyllä muuten sopivan matkan päässä. 

Vierailija
21085/21890 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle Vegas bussturné i Svenskfinland alkoi tänään Itä-Uudeltamaalta. Aamupäivän lähetysten juonto kiertuebussista. Vegan vakio-ohjelmien lomissa haastatteluja, musiikkia - tänään viimeisenä Gelateria! Huomenna pääkaupunkiseutu jne., lopuksi perjantaina Österbotten. 

Vierailija
21086/21890 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mille syksyn keikoille/konsertteihin olette menossa? Mulla liput Turkuun ja Tampereelle, Espoota harkitsen, mutta kun ei ole pelkästään KAJ'n keikka.... 🤔 Olisi kyllä muuten sopivan matkan päässä. 

Samat liput minullakin, mutta saa nähdä ehdinkö Turun keikalle. Tampere täytyy käydä, kun on kerrankin kunnon konserttisali, odotan että varsinkin Nissan bromsa pääsee oikeuksiinsa.

Vierailija
21087/21890 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Kokkola, Espoo, Tampere ja risteily.

Vierailija
21088/21890 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä meen ehkä Espooseen vasta muiden esiintyjien jälkeen kun ne ei niin nappaa. 

Vierailija
21089/21890 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Kokkola, Espoo, Tampere ja risteily.

Mulla "vain" Tampere. Jota odotan kovasti!

Vierailija
21090/21890 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Måns Zelmerlöwin päiväkirjamuotoinen muistelmateos När allt faller ilmestyy tänään. Ruotsalainen ja norjalainen media nostaa uutisotsikoiksi vain avioerosotkun, mutta kaatuihan keväällä 2025 muutakin.
"Finländsk" HBL kuuluu DN-perheeseen ja ainakin tässä vaiheessa siteeraa vain emolehteään. 

Tänään HBL:ssä on pitempi juttu Månsin omaelämäkerrallisesta kirjasta. "KAJ finns inte omnämnda i Måns Zelmerlöws bok När allt faller. Däremot nämns låten Bara bada bastu." 
- - Paret separerade i samband med Melodifestivalen 2025, en tävling Zelmerlöw gick in för att vinna, men fick se sig slagen av finländska KAJ. ”För två dagar sen visade jag för mycket känslor när jag inte vann en tävling som jag verkligen ville vinna, och nu känns det som att det korthus som jag byggt upp så länge sakta börjat försvagas av trycket - - ” I övrigt går han inte närmare in på själva tävlingen. Inte heller nämns humorgruppen KAJ i boken. Däremot nämns låten Bara bada bastu två gånger, i samband med att Zelmerlöw besöker en springtävling för barn där hans söner ska delta. ”Totalt hålls femton lopp idag och till min stora glädje ackompanjeras varje uppvärmning av Bara bada bastu”, skriver Zelmerlöw. 

Vierailija
21091/21890 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös oon nyt syksyllä menossa vain Tampereelle. Talvella sit Vörjeans ja Änglagård. Olisi mahtavaa käydä enemmänkin, mutta kun on vauva ja mies on yrittäjä niin nuokin vaatii järjestelyä.

Mä rakastan muutenkin musikaaleja, joten odotan tuota Änglagårdia muutenkin kuin Jakobin takia. Musiikki kuulostaa kivalta ja tarinakin ihan. Uskoisin että on musikaalina parempi kuin se elokuva, joka sekin oli ihan ok. Katsoin sen silloin kun alettiin huhuta Jakobin roolista. Mårtenin rooli vissiin on vähän erilainen kuin leffassa, siinä oli muistaakseni aika "perusjuntti" ja musikaalissa kai enemmän joku haaveilija.

Vierailija
21092/21890 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änglagårdin esiintyjäkaarti vaikuttaa huippuhyvältä. Esimerkiksi Evaa esittävä Josefin Silén oli jokunen vuosi sitten Svenskiksen Mary Poppins -musikaalin nimiroolissa hurmaava ja lauloi upeasti, kuten myös sitä aiemmin Tampereen Teatterin Notre Damen kellonsoittajan Esmeraldana. Mikko Kauppilan roolityötä odotan myös innolla, miten hän ottaa särmikkään Zacin hahmon haltuunsa. Birthe Wingrén oli Kristina från Duvemålan Ulrikana hyvin koskettava jne. Eli luvassa on varmasti todella hieno elämys.

Vierailija
21093/21890 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen Espooseen ja Tampereelle. Harkitsen myös Cinderellan risteilyä, mutta hankalaa kun se on itsenäisyyspäivänä, jolloin meillä olisi kaikenlaisia perheperinteitä. 

Harkitsin myös, että lähdettäisiin perheen kanssa Oulun keikalle, mutta jätämme sen kuitenkin väliin. Aika hankala systeemi kun siellä on numeroimattomat istumapaikat. Ei kuitenkaan päästäisi kovin ajoissa paikalle jonottamaan vierettäisiä paikkoja.

Vierailija
21094/21890 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen Espooseen ja Tampereelle. Harkitsen myös Cinderellan risteilyä, mutta hankalaa kun se on itsenäisyyspäivänä, jolloin meillä olisi kaikenlaisia perheperinteitä. 

Harkitsin myös, että lähdettäisiin perheen kanssa Oulun keikalle, mutta jätämme sen kuitenkin väliin. Aika hankala systeemi kun siellä on numeroimattomat istumapaikat. Ei kuitenkaan päästäisi kovin ajoissa paikalle jonottamaan vierettäisiä paikkoja.

Cinderella tulee itsenäisyyspäivän aamuna Helsinkiin. Joihinkin perheperinteisiin varmaan ehtisi.

Vierailija
21095/21890 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aamun Fingepori herätti hilpeyttä https://www.hs.fi/paivanlehti/08092026/car-2000012257576.html

Vierailija
21096/21890 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat liput minullakin, mutta saa nähdä ehdinkö Turun keikalle. Tampere täytyy käydä, kun on kerrankin kunnon konserttisali, odotan että varsinkin Nissan bromsa pääsee oikeuksiinsa.

Mietin tuota Turkua lähtisinkö, kun hieman hankalaa kun sieltä ei pääse illalla pois Helsingin suuntaan. Logomoon näyttäisi olevan ainoastaan parvekepaikkoja jäljellä. Yksi vapaa paikka näkyi olevan permannolla, kun äsken katsoin. Parvekepaikat eivät tainneet ensi alkuun olla myynnissä ollenkaan. Muutenkin tuo Logomon salin koko ja paikkkojen määrä on ollut vähän "kryptinen". Sali on ilmeisesti muunneltava ja siitä saa pienemmän tai isomman. Ehkä noita paikkoja avataan myyntiin lisää sitä mukaa kun kysyntää riittää... 

Vierailija
21097/21890 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti På Spåret on geoblokattu, eli katsottavissa vain Ruotsissa. Me suomalaiset ei siis vissiin päästä näkemään Jakobin ja Axelin suoritusta siellä ellei joku fani lataa sitä YouTubeen

Vierailija
21098/21890 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti På Spåret on geoblokattu, eli katsottavissa vain Ruotsissa. Me suomalaiset ei siis vissiin päästä näkemään Jakobin ja Axelin suoritusta siellä ellei joku fani lataa sitä YouTubeen

Se tulee Areenaan  yleensä heti perjantaina ja Teema Femille sunnu taina klo 20.00.

Vierailija
21099/21890 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä sanoi että Yleltä näkee pari päivää jälkikäteen? Pitää sitten vaan pitää somepaastoa ne pari päivää jotta ei tule juonipaljastuksia

Vierailija
21100/21890 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä sanoi että Yleltä näkee pari päivää jälkikäteen? Pitää sitten vaan pitää somepaastoa ne pari päivää jotta ei tule juonipaljastuksia 

Ylen omilla sivuilla julkaistuista ohjelmatiedoista ilmenee, että På spåret ilmestyy Areenaan perjantaina kun SVT aloittaa lähetyksensä - ja tosiaankin Teema/Fem-kanavalle sunnuntaina. Eikös näin ole ollut jo edellisillä kausilla? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan