Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (21890)
Mä en melkein kestä miten hurmaava Jakob taas oli. Mietin, että jos en olisi valmiiksi näin kajahtanut, mitäköhän miettisin haastattelusta. Hurmaisiko Jakob minut siinäkin tapauksessa? En osaa sanoa, mutta näin ollen aivan myyty. Ja niin näytti kyllä haastattelijakin olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko haastattelija tosiaan, että Jakob on nyt menossa ENSIMMÄISTÄ KERTAA teatterilavalle esittämään musikaalia??
Kotiläksyt tekemättä haastattelijalla, ei ole eka kerta 🙄
Mutta Jakob oli jälleen kerran hurmaava oma itsensä. Ei ihme, että hän tuntuu olevan suosittu persoona Ruotsissa.
Heillä on kyllä aina tilannetaju ja huomaavaisuus kohdallaan. Ei nolaa haastattelijaa eikä vie huomiota Änglagårdilta korjatakseen haastattelijaa ja tuodakseen esiin osaamistaan. Käytöstapojen lisäksi täytyy olla itsetunto kohdillaan.
Hallnin kakkoskausi tulee Areenaan 7.11. alkaen, 2 jaksoa viikossa.
Törmäsin sattumalta sen kuvauksista tehtyyn opinnäytetyöhön. Se löytyy googlettamalla Improvisation på inspelningsplatsen: en deltagande observation av HALLN säsong 2. En vielä lukenut, koska en halua mitään juonipaljastuksia.
- Vad är svårast eller lättast ... finska eller svenska, skulle du säga?
- Jag tycker det är väldigt svårt att rimma på finska eftersom jag int' kan finska.
Tuossa haastattelussa puhuttiin riimittelystä. Minusta tuntuu, että suomeksi on helpompi riimitellä kuin ruotsiksi, koska sanojen taivutuksesta johtuen erilaisia (substantiivi, adjektiivi, verbi) sanoja voi riimitellä keskenään taivuttamalla niitä. Olen viime aikoina kuunnellut erityisesti Vanhaa salakuljettaja Laitista, joka on täynnä riimejä. Kuuntelin sen äsken läpi ja ajattelin, että palaa-sanan kanssa on riimitelty ties kuinka monta sanaa, mutta ei niitä ollutkaan kuin neljä eli salaa, alaa, kalaa ja valaa. Mutta riimejä oli kyllä muuten koko kappale täynnä.
Törmäsin sattumalta sen kuvauksista tehtyyn opinnäytetyöhön. Se löytyy googlettamalla Improvisation på inspelningsplatsen: en deltagande observation av HALLN säsong 2.
Sofiia Danylova, Yrkeshögskolan Arcada (siis myös Jakobin ja Kevinin opinahjo), Film och media. Ollut mm. assistenttina ja harjoittelijana Wasa Teaterissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa haastattelussa puhuttiin riimittelystä. Minusta tuntuu, että suomeksi on helpompi riimitellä kuin ruotsiksi, koska sanojen taivutuksesta johtuen erilaisia (substantiivi, adjektiivi, verbi) sanoja voi riimitellä keskenään taivuttamalla niitä. Olen viime aikoina kuunnellut erityisesti Vanhaa salakuljettaja Laitista, joka on täynnä riimejä. Kuuntelin sen äsken läpi ja ajattelin, että palaa-sanan kanssa on riimitelty ties kuinka monta sanaa, mutta ei niitä ollutkaan kuin neljä eli salaa, alaa, kalaa ja valaa. Mutta riimejä oli kyllä muuten koko kappale täynnä.
Olen samaa mieltä. Lisäksi ruotsissa hankaloittaa se, että joskus muuten sopiva sana onkin väärää sukua ja se sitten vaikuttaa muihinkin sanoihin. Ja sanajärjestyskin on ruotsissa jähmeämpi, vaikka riimitellessä voikin ottaa vähän vapauksia.
Olen kääntänyt riimejä molempiin suuntiin, ja suomeen päin se on paljon vaikeampaa.
Grimin 30 år on nyt jaettu kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Grimin 30 år on nyt jaettu kaikille.
Ja linkki
Mummotunneli, voi Jakob...
Vierailija kirjoitti:
Mummotunneli, voi Jakob...
Nyt sitten meidän kaikkien mammojen kannattaa alkaa viettää aikaa Mummotunnelissa ja Lauttasaaren rantaraiteilla Jakobin kohtaamisten toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en melkein kestä miten hurmaava Jakob taas oli. Mietin, että jos en olisi valmiiksi näin kajahtanut, mitäköhän miettisin haastattelusta. Hurmaisiko Jakob minut siinäkin tapauksessa? En osaa sanoa, mutta näin ollen aivan myyty. Ja niin näytti kyllä haastattelijakin olevan.
Sanakirjassa on sanan "suloinen" kohdalla selityksenä hymyilevän Jakobin kuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Lisäksi ruotsissa hankaloittaa se, että joskus muuten sopiva sana onkin väärää sukua ja se sitten vaikuttaa muihinkin sanoihin. Ja sanajärjestyskin on ruotsissa jähmeämpi, vaikka riimitellessä voikin ottaa vähän vapauksia.
Olen kääntänyt riimejä molempiin suuntiin, ja suomeen päin se on paljon vaikeampaa.
Mietin asiaa kotiin kävellessä, enkä ehkä vieläkään ihan tajunnut, miten on vaikeampaa kääntää sellaiseen kieleen päin, jossa riimittely on helpompaa. Sanojen sukuja ja sanajärjestyksiä en ollut edes ajatellut. Toivoin, että joku paremmin tietävä selventäisi asiaa ja niinhän kävi. Kannatti siis ottaa asia puheeksi, vaikka tämä itselle hiukan vieraampi aihe onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin asiaa kotiin kävellessä, enkä ehkä vieläkään ihan tajunnut, miten on vaikeampaa kääntää sellaiseen kieleen päin, jossa riimittely on helpompaa. Sanojen sukuja ja sanajärjestyksiä en ollut edes ajatellut. Toivoin, että joku paremmin tietävä selventäisi asiaa ja niinhän kävi. Kannatti siis ottaa asia puheeksi, vaikka tämä itselle hiukan vieraampi aihe onkin.
Äh, siis tarkoitus oli sanoa että ruotsiin päin vaikeampaa, niin kuin loogista on. Pahoittelen sähläystäni.
Vierailija kirjoitti:
Hallnin kakkoskausi tulee Areenaan 7.11. alkaen, 2 jaksoa viikossa.
Törmäsin sattumalta sen kuvauksista tehtyyn opinnäytetyöhön. Se löytyy googlettamalla Improvisation på inspelningsplatsen: en deltagande observation av HALLN säsong 2. En vielä lukenut, koska en halua mitään juonipaljastuksia.
Oi, onpas kiinnostavaa, täytyypäs katsastaa tuo oppari.
Eli just sopivasti vähän ennen Tampereen keikkaa pääsee Hallnin pariin.
Onko teillä tietoa, oliko Jakobilla jotain muutakin erityistä Ruotsissa vai oliko hän pelkästään haastattelun merkeissä siellä? Jakobilla kun ensi-iltakin lähestyy, ja alkaa olla aika tiivis tunnelma varmasti harjoituksissa Helsingin päässä.
KAJ-keikka Viking Gloryllä lauantai-illalla. Eli Jakob jäi kai vain laivasta päiväksi Tukholmaan.
Vierailija kirjoitti:
KAJ-keikka Viking Gloryllä lauantai-illalla. Eli Jakob jäi kai vain laivasta päiväksi Tukholmaan.
Laiva oli jo perjantai-iltana, mutta tuohan saattoi olla nauhoitettu haastattelu. Vai tietääkö joku, että on aina suora lähetys?
Laiva oli jo perjantai-iltana, mutta tuohan saattoi olla nauhoitettu haastattelu. Vai tietääkö joku, että on aina suora lähetys?
Netissä julkaistuissa näkyy kuvan oikeassa yläkulmassa kellonaika ja vasemmalla Jakobin takana seinäkello joka näytti samaa aikaa.
Kotiläksyt tekemättä haastattelijalla, ei ole eka kerta 🙄
Mutta Jakob oli jälleen kerran hurmaava oma itsensä. Ei ihme, että hän tuntuu olevan suosittu persoona Ruotsissa.