Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on luottotiedoton, mutta saa perustettua toiminimen, niin kuinka vaikeaa on saada toiminimelle luottokortti tai saada ostettua laskulle?

Vierailija
02.07.2025 |

Onko mahdotonta? Pitää ostaa omalla rahalla kaikki?

Tarkoitus olisi perustaa toiminimi ja tehdä sillä töitä sivutoimisesti. Kyse alasta mistä pidän ja haluan tehdä sitäkin päätyön lisäksi. Mitään tiloja ei tarvitse tätä varten vuokrata vaan pystyn tekemään töitä kotona.

Toki tässä on myös sekin plussa, että toiminimen tuloilla pystyisin maksamaan velkoja nopeammin pois. Sitä vain mietin, että pitääkö tosiaan itse omista rahoista suoraan maksaa heti kaikki. Tekee välillä tiukkaa rahasta ja ennen kuin homman saa kunnolla pyörimään niin tarvikkeiden hankinta välillä vaikeaa.

Velkaa ulosotossa on n.6500€ ja elokuussa se lyhenee melkein tonnin, kun veronpalautus menee sinne.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E kai luottoyhtiötä kiinnosta kuin yritys? Onko se luottokelpoinen.

Toiminimi ei ole itsenäinen oikeushenkilö vaan se on sama asia kuin henkilö itse. AP ei ole luottokelpoinen, joten yrityskään ei ole

Ok. Luulin että niitä käsiteltäisiin eri tavalla.

Osakeyhtiö on eri asia, mutta ei sekään ihan suoraviivaista ole. Yhtiön pitää olla jonkun arvoinen, jotta on luottokelpoinen, pelkkä y-tunnus ei riitä

Käytäntö että saa avattua tukkuihin laskutilejä tai mitään luottoa on vähintään puolen vuoden välitilinpäätös ja sekään ei aina riitä. Se on vaan ostettava osakeyhtiössäkin omilla rahoilla kaikki alkutarvikkeetkin.

Vierailija
22/32 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persaukiselle vielä luottokortti. Voi vielä syvemmälle kaivautua. Pankit suorastaan kilpailee kuka kortin saa myöntää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole teille äm mille koskaan hyvä. Ap haluaa maksaa velkansa nopeammin pois, mutta eihän se teille käy vaan pitää alkaa vit tuilemaan. Voi vastaa myös asiallisesti, että ei tule onnistumaan luottokortin saaminen tai laskulle ostaminen.

Teidän mielestä olisi varmaan parempi, että ap jättäisi velkansa maksamatta, lopettaisi työt ja eläisi yhteiskunnan rahoilla. 

Ei me olla näitä sääntöjä keksitty, että turhaan sä meille kiukuttelet

Vierailija
24/32 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi perustaa toiminimen jos itse ei ole perustanut toiminimeä? Eli joku muu käy sulle salaa ja luvatta perustamassa toiminimen?

Vierailija
25/32 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiminimi on se henkilö, ei se ole erillinen yritys.

Mutta jos itse ei ole perustanut toiminimeä?

Vierailija
26/32 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiminimi ei voi saada luottokorttia. Eli omista rahoista pitää hankintakulut kattaa. 

No huh... Kyllä luotollisenkortin jos luottotiedot kunnossa.

Vierailija
27/32 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi perustaa toiminimen jos itse ei ole perustanut toiminimeä? Eli joku muu käy sulle salaa ja luvatta perustamassa toiminimen?

Mitä sä selität?

Vierailija
28/32 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole teille äm mille koskaan hyvä. Ap haluaa maksaa velkansa nopeammin pois, mutta eihän se teille käy vaan pitää alkaa vit tuilemaan. Voi vastaa myös asiallisesti, että ei tule onnistumaan luottokortin saaminen tai laskulle ostaminen.

Teidän mielestä olisi varmaan parempi, että ap jättäisi velkansa maksamatta, lopettaisi työt ja eläisi yhteiskunnan rahoilla. 

Ei me olla näitä sääntöjä keksitty, että turhaan sä meille kiukuttelet

Opettele äm mä lukemaan.

Vierailija
29/32 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä?

Ap

Vierailija
30/32 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiminimi ei ole itsenäinen oikeushenkilö vaan se on sama asia kuin henkilö itse. AP ei ole luottokelpoinen, joten yrityskään ei ole

Mikä yritys? Joku mielikuvitusyritys?

Vierailija
31/32 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me äm mät täällä palstalla ei ap:lle luottokorttia myönnetä. Pankki on myöntävä taho. Joten mitään "ei se meille käy" asiaa ei tässä ole olemassakaan 🤣

Vierailija
32/32 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me äm mät täällä palstalla ei ap:lle luottokorttia myönnetä. Pankki on myöntävä taho. Joten mitään "ei se meille käy" asiaa ei tässä ole olemassakaan 🤣

Opettele äm mä lukemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä