Nainen! (Vela) Jos olisit TITANICILLA, antaisitko paikkasi pelastusveneessä
Kommentit (301)
Ootsä kuullu uusinta lainausmerkeissä huhua? Että tää Titanic olis ihan helt ja hållet yksi giganttinen vakuutuspetos vaan? Vanha laiva maalattu uudeksi. Niithän on ollu vähintään kaks, Titanic ja Olympia, mut nyt olis kato kolmaski, joka olis maskattu toks Titanicix. Eix olis aix jännittävää?
Potkisin muut ihmiset pois pelastuveneestä ja pelastuisin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Vela?
Vela Maria Heininen.
2020-luvulla kukaan ei antaisi paikkaansa kenellekään eikä tarvitsekaan
ja 2020-luvulla kukaan ei enää lähde eturintamaan sotimaan rikkaan eliitin puolesta eikä tarvitsekaan
Vierailija kirjoitti:
Estonialta henkiin jäi lähinnä miehiä. Raivasivat heikommat surutta tieltään.
Tosiasiassa mies on keskimäärin naista isokokoisempi ja lihaksikkaampi ja kestää siksi keskimäärin syyskuisen Läänemeren kylmää vettä naista kauemmin.
Lihasvärinällä ja sen tuottamalla lämmöllä sekä suuremmalla massalla on tässä tärkeä osuus.
Useimmiten kuolema ei tuontapaisessa onnettomuudessa seuraa hukkumisesta, vaan paleltumisesta. Pelastusliivit kelluttavat, mutta eivät lämmitä.
En. Mulla on itselläni perhe. Se mies on tarpeeton, sen vaimohan hoitaa lapset ja huolehtii aivan kaikesta.
Ja: mä soittaisin häkeen. Jakaisin sijainnin ja käskisin laittaa kaikki yksiköt liikkeelle.
En antaisi paikkaani vaan tekisin tilaa, että mies lapsineen mahtuisi kyytiin. Suurimpaan osaan pelastusveneistä olisi mahtunut tuplasti enemmän ihmisiä kuin niissä oli, osaan jopa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Vela?
Ei kuka, vaan mikä!
Vela on purje latinaksi.
Vierailija kirjoitti:
Antaisin tietysti. Ei kestäisi luonne istua siinä ihan pokkana tukkimassa tietä, jos lapsia on jäämässä ulkopuolelle.
Sori, ymmärsin kysymyksen väärin. Pelkälle oletetulle perheelliselle miehelle en antaisi paikkaani, mutta jos on lapsia siinä mukana, niin sitten antaisin.
Vierailija kirjoitti:
Joku ehtisi kyllä kolauttamaan sinua airolla ja sitten joku muu saisi venepaikan ja pelastuisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas soudat sitä yksin?
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään antaisi paikkaani yhdellekään muulle, oli kyseessä mies, nainen, äiti, isä, vanhus, lapsi tai nuori. Ei kukaan ole antanut minulle yhtään mitään elämäni aikana, joten miksi ihmeessä minä antaisin jotain muille?
Äitisi antoi sinulle kehonsa käyttöösi että synnyit ja sait ruokaa. Valtio antoi sinulle koulutuksen ja peruskoulussa ruokaa. Terveydenhuolto on ollut sinulle lähes ilmainen. Olet ehkä saanut palkkaa joltakulta tai sitten ainakin sosiaalietuuksia, että olet saanut jälleen sitä ruokaa ja katon pääsi päälle. Maailmanhistorian mittapuussa olet aika onnekas ja saanut paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas soudat sitä yksin?
Miksi ja mihin sitä pitäisi soutaa? Amerikkaanko?
Vierailija kirjoitti:
Titanicillahan oli liian vähän pelastusveneitä, joita ei kerrotusti edes lastattu niin täyteen kuin olisi ollut mahdollista. Ei siis olisi edes tarvinnut luovuttaa paikkaansa, kun olisi pitänyt huolta, että vene saadaan täyteen.
Ei mitään "kerrotusti", vaan se on todennettua faktaa. Ongelma oli pitkälti se, että ihmiset eivät halunneet mennä pelastusveneisiin, kun jääminen laivaan tuntui turvallisemmalta. Vasta kun ihmiset ymmärsivät, että uppoaminen on todellinen riski, veneet alkoivat täyttyä. Lisäksi veneiden täyttämisessä oli vielä se ero, että kapteenin täyttöohjetta tulkittiin eri tavalla eri puolilla laivaa. Murdochin puolella veneisiin lastattiin naisia ja lapsia, jos tilaa oli, myös miehiä. Lightollerin puolella taas ohjetta tulkittiin niin, että veneisiin päästettiin vain naisia ja lapsia, vaikka tilaa olisi ollut.
Keskustelusta tulee mieleen lento-onnettomuus, jossa koneen takaosa oli tulessa ja sieltä pääsi poistumaan vain etuovesta, mutta sen sijaan, että ne etuosan matkustajat olisivat poistuneet vauhdilla ja pelastaneet lukuisia takanaan odottavia he kehtasivat jäädä tukkimaan käytävää saadakseen matkatavaransakin mukaan.
Siinä ei kyllä enää ihmisen itsekkyydellä ole mitään rajaa, että arvottaa tavaran ihmishenkien edelle. Miten ihmeessä voivat nukkua yönsä rauhassa tai ylipäätään käyttää mitään niistä olevinaan korvaamattomista tavaroistaan tietäessään, että ne kalliit minuutit, jotka heillä meni tavaroita kasaan haaliessaan ja samalla estäessään takanaan olevien ulospääsyä aiheutti ihan suoranaisesti useiden muiden kuoleman.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan.
Olet syy miksi naisia vihataan maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään antaisi paikkaani yhdellekään muulle, oli kyseessä mies, nainen, äiti, isä, vanhus, lapsi tai nuori. Ei kukaan ole antanut minulle yhtään mitään elämäni aikana, joten miksi ihmeessä minä antaisin jotain muille?
Jospa kaikki ovat nähneet kuinka itsekäs ja häikäilemätön olet?
Sellaisiako koulukiusatut lapset syntymästään saakka ovat? Unohdat, että jokainen on alkujaan lapsi. En ala luettelemaan hyviä tekojani, joita on paljon. On aivan sama millaisena pidät ihmisiä, joita et tunne. Ei kenenkään kaltoinkohdellun tarvitse uhrautua muiden vuoksi. Ei edes, vaikka ei olisi kokenut pahaa muiden taholta. Sen sijaan usein ihmiset, jotka ovat saaneet jo kaikkea hyvää elämässään, voivat kokea, että heillä on varaa uhrautua, he ovat jo eläneet. Minun puolestani saavat uhrautua, jos haluavat. Minä en, odotan edelleen leipäpalastani maan päällä.
Tuskin antaisin paikkaani kenellekään tuntemattomalle. Olen tärkeä ihminen omille läheisilleni ja myös itselleni. Vaikka minulla ei omia biologisia lapsia olekaan.
Jospa kaikki ovat nähneet kuinka itsekäs ja häikäilemätön olet?