ideoita käteisen säilyttämiseen
Minulla olisi paristaa euroa, jotka tarvitsevat turvallisen paikan kodistani. Etsin edullista kassakaappia ja vastaan tuli erilaisia tulenkestäviä säilytysideoita. Järkevän hintaiset olivat kuitenkin sen näköisiltä nettisivuilta etten ole varma uskonko heidän väittämää supertulenpitävyyttä. En halua kuitenkaan käyttää montaa sataa euroa säilytykseen ja tahdon huomaamattoman säilytysratkaisun. Luin netistä, että jotkut kaivavat maankoloon kätkönsä, mitä en ollut edes ajatellut. Onko ideoita miten kannattaa säilyttää?
Kommentit (29)
Eihän pari satasta ole semmoinen summa että sitä pitäisi piilottaa. Muunna kolikoiksi ja laita vaasiin. Tai kehystä ja laita seinälle
Osta parilla sadalla ruostumatonta terästä ja myy kun tarvit rahaa. Kestää tulipalonkin.
Papillonissa oli käytössä kätevä ja hygieeninen henkilökohtainen rahasäiliö...
Sinulla on kodissasi varmasti paljon arvokkaampiakin esineitä kuin 200 euroa käteistä rahaa. Etkä sinä niitäkään missään kassaholvissa säilytä. Esimerkiksi läppäri, jolla kirjoitan tätä viestiä, on noin tuhannen euron arvoinen. Varmaan sinultakin jotain vastaavia laitteita löytyy.
Lompakossa säilytän setelit, siellä ne pikkuhiljaa vaihtuu.
Tänään ruokakaupassa kassatäti katsoi minua kuin vierasta sikaa, kun aioin maksaa ostokseni kortin sijaan käteisellä.
lainaa kaikille ja kun tarvitset rahaa pyydä takaisin.
Sitten kun kuolet niin kukaan ei löydä sinun rahoja
Vierailija kirjoitti:
Papillonissa oli käytössä kätevä ja hygieeninen henkilökohtainen rahasäiliö...
Minkälainen?
Vierailija kirjoitti:
Tänään ruokakaupassa kassatäti katsoi minua kuin vierasta sikaa, kun aioin maksaa ostokseni kortin sijaan käteisellä.
Ei katsonut.
Perinteisiä ratkaisuja ovat pakastin ja kukkapenkki.
Vierailija kirjoitti:
Skitso.
Tyynyn sisälle, kuten mummot aikoinaan tekivät.
Vierailija kirjoitti:
lainaa kaikille ja kun tarvitset rahaa pyydä takaisin.
Ei toimi käytännössä, oon kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Mun lähikaupassa oon tehny 12 vuotta ostokset käteisellä. Ne yllättyy jos harvoin maksankin kortilla viikon ruokaostokset.
Keksitään oma valuutta Euro X Suomi (ei eurostoliitto). Yhteensopiva, mutta sen avulla ei saa manipuloida ketään. Toisaalta se ei sovi nykyisiin pankkeihin, soteen tai politiikkaan, sen ulkopuolinen lienee olisi oltava.
Vierailija kirjoitti:
Vierasta sikaa lyödään, ei katsota.
Jos on vain pari sataa euroa käteistä säilytettävänä, niin sama vaikka pidät keittiön pöydällä.
Tuo mulle säilytykseen, mulla on tosi hyvä kassakaappi. Nähdään huomenna klo 17 Prisman pääovien vieressä, Otto-automaatin luona.