Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Miksi Tallinnassa kaikilla asiakaspalvelijoilla on naama nurinpĂ€in? 😳

Vierailija
02.07.2025 |

Siis aivan jÀÀtÀvÀÀ - eivÀt katso edes kohti! Tuolla menolla saisi Suomessa kenkÀÀ viikossa!

Kommentit (196)

Vierailija
101/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En ole ikinĂ€ nĂ€hnyt nauravaa virolaista. NiillĂ€ on aina joku huonosti ja keskustelut on pelkkÀÀ narinaa ja valitusta. 

Vierailija
102/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

EivÀt pidÀ turisteista?

Yleinen ilmiö nykyÀÀn.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne hapannaamat ovat VenÀlÀisiÀ. HeitÀ on runsaasti vÀestössÀ. Mene tasokkaanpiin paikkoihin missÀ virolaiset palvelevat sinua.

Mulla on kyllÀ tÀysin pÀinvastaisia kokemuksia. Esim hotelleissa nuivia virolaisia respassa, tympeitÀ ja ylimielisiÀ, ja Sadamarketissa venÀlÀisiÀ, ystÀvÀllisiÀ, palvelualttiita ja hymyileviÀ.

Vierailija
104/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

virolaiset eivÀt ole pilanneet maataan maahan muutolla

siellÀ ei tarvitse katsella arabeja ja afrikkalaisia

siitÀ suomalaisten kateus

Vierailija
105/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kui ei kĂ”lba, pole vaja minna. 

Marina on kova, mutta silti vaan suomalaisia lappaa Viroon ennĂ€tystahtiin. 

Vierailija
106/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinĂ€ nĂ€hnyt nauravaa virolaista. NiillĂ€ on aina joku huonosti ja keskustelut on pelkkÀÀ narinaa ja valitusta. 

Olen reissannut muutaman kerran Virossa, pÀÀasiassa muualla kuin Tallinnassa tai PÀrnussa. Olen saanut ihan hyvÀÀ ja jopa erinomaista palvelua ja jutustellut mukavien ja nauravien ihmisten kanssa. Toki jokunen hapannaamakin on osunut kohdalle, kuten missÀ tahansa.

Vierailija
107/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No suomalaiset silti tykkÀÀ. SiellĂ€ on se sama r.y.c.c.c.Ă€ kulttuuri kuin tÀÀllĂ€. 

Vierailija
108/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Virossa on vielÀ jÀÀnteitÀ neuvostoliittolaisesta palvelukulttuurista.

Vierailija
109/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minun mielestÀni asiakaspalvelu Norjassa on aika lailla samantyylistÀ kuin Virossa. Tosin Norjassa eivÀt yritÀ huijata.

Vierailija
110/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

nollasoppareilla sun muilla kusetuksilla ei pidÀkÀÀn hymyillÀ eikÀ tehdÀ absoluuttista minimiÀ enempÀÀ, vain suomalainen on tarpeeksi idiootti lammas suostuakseen mihin vain kusetuksiin!

Vierailija
111/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Virolaiset ovat herrakansaa, koska ovat USA:n pÀÀnuolijoita ja maassa on NATO:n joukkoja. Vastahan Viron asevoimien komentaja kertoi Hesarissa, ettÀ sitten kun sota syttyy, me hyökkÀÀmme VenÀjÀlle varmoina voittajina. Siis maa, jossa on vÀkeÀ vÀhemmÀn kuin New Yorkin BrooklynissÀ

Vierailija
112/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Osa suomalaisista ei viitsi opetella edes tervehdystÀ, kiitost ym. viroksi. Tuskin Ranskassa mennÀÀn suomen kielellÀ. Jo muutama sana kunkin maan kielellÀ on kohteliasta.

Vierailija
113/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KÀyttÀydy itse ystÀvÀllisesti, niin ne yllÀttyy. KyllÀ ne sitten on ystÀvÀllisiÀ.

Vierailija
114/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Suomessakin nĂ€kee jo kaukaa kun ukrainalainen nainen tai neito tulee vastaan, ovat niin ollakseen. Hymy on tuntematon heille.  Jotain balttilaista kulttuuria.  Me suomalaisnaiset ollaan aina hymyileviĂ€ ja ystĂ€vĂ€llisiĂ€ ja valitettavan sinisilmĂ€isiĂ€.

Vierailija
115/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valkorodullisessa valtiossa asuvan kansallismielisen pitÀisi mielistellÀ aivopestylle vihervassarisuvakkille Suomesta.

MielistelyÀ ei tarvi, normaali asiakaspalvelu riittÀÀ. SiitÀhÀn palkka maksetaan.

Vierailija
116/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KÀyttÀydy itse ystÀvÀllisesti, niin ne yllÀttyy. KyllÀ ne sitten on ystÀvÀllisiÀ.

Joo ei ole. Sama norsunvittunaama ja niskojen nakkominen vaikka kuinka itse hymyilee ja on kohtelias. SelkeÀsti jopa halveksuvaa asennetta muiden ystÀvÀllisyyteen. Sairasta.

Vierailija
117/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virossa on heikko elintaso, ja siksi asiakaspalvelijat ovat vierasmaalaisille happamia, kun eivÀt itse pÀÀse elÀmÀssÀÀn eteenpÀin.

Neuvostoliiton hajoamisesta on jo yli 30 vuotta, mutta Viro ei vain taloudellisesti pÀrjÀÀ. Osaaminen puuttuu.

Onhan siellĂ€ osaamista. Ovat jo edellĂ€ Suonea kouluopetuksessa, tietotekniikassa ym.  

Vierailija
118/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KÀyn usein (noin 5 x vuodessa) Tallinnassa ja yleisesti ottaen paikalliset ihmiset ovat minusta mukavia. En tiedÀ johtuneeko siitÀ, ettÀ minua luullaan paikalliseksi eikÀ suomituristiksi (monta kertaa on ollut tilanne, ettÀ virolainen kysyy minulta neuvoa tai muuten rupattelee jotain pientÀ. Koska olen oppinut ymmÀrtÀmÀÀn ja puhumaan itsekin viron kieltÀ kohtuullisesti, nÀistÀ tilanteista olen pÀÀssyt "paljastumatta" lÀpi).

Kaupoissa ymmÀrrÀn tylyn asiakkaspalvelun. En minÀkÀÀn ole ollut iloinen asiakaspalvelija, vaikka olen tienannut Suomessa työstÀ puolet enemmÀn kuin työntekijÀt virossa vastaavasta työstÀ tienaavat.

Hoh hoijaa, ja vielĂ€ kerran... 

Vierailija
119/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Suomalaiset on maailman onnellisinta kansaa ja se nÀkyy ulospÀin. Suomalaisen tunnistaa nykyÀÀn onnellisesta ja hyvinvoivasta olemuksesta. Sen huomaa varsinkin tÀÀllÀ Tallinnassa, kun satamasta tulee hyvinvoivia suomalaisia. Virossa tosiaan paikallisten yleisilme on hapan ja vihainen, toki aina löytyy poikkeustapauksia. Nuoriso Virossa alkaa jo saavuttaa samaa hyvinvoivaa yleisilmettÀ kuin suomalaisillakin, hyvÀ niin. TerveisiÀ tÀÀltÀ paikan pÀÀltÀ.

Vierailija
120/196 |
03.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kÀynyt Virossa aktiivisesti työn puolesta ja perheeni kanssa lomalla noin 10 vuotta. En kyllÀ voi allekirjoittaa tÀtÀ vÀitettÀ.

Olen saanut lÀmmintÀ, ystÀvÀllistÀ ja asiallista kohtelua. Ei mielistelevÀn teennÀistÀ. Puhun ja ymmÀrrÀn muutaman sanan viroa ja olen keski- ikÀinen nainen. Toki siellÀ ollaan tylyn oloisia ja joskus totisia, mutta pohjimmiltaan ihan ok tyyppejÀ. En myöskÀÀn kaipaa mitÀÀn teennÀistÀ mielistelyÀ.

Sama. Yki 10 v kÀyn Tallinnassa työn vuoksi n 4 krt vuodessa. Hotelleissa on alkanut saamaan parempaa palvelua, mutta aamiaisella nyrpeÀÀ nenÀÀ nÀytetÀÀn. KÀvin usein ennen laivaan menoa rimissÀ, mutta kun ehkÀ 5 krt putkeen jouduin satunnaistarkastukseen ja kohtelu oli tÀysin ala arvoista, pÀÀtin antaa olla. NykyÀÀn kÀyn edelleenkin aamiaisella, kollegoiden kanssa lounaalla ja ehkÀ haen jotain pientÀ syötÀvÀÀ ilaksi. En ikinÀ edes mieti lÀhtisin lomalla Tallinnaan, omalla rahalla. En vaadi paljoa, mutta saan vaan nyrpeyttÀ.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: seitsemÀn kahdeksan seitsemÀn