Jos puoliso on sanonut että saan katsoa hänen kännykkänsä ihan koska tahansa, sieltä ihan mitä tahansa ja miten tarkkaan tahansa
Tarkoittaako se että saan tehdä sen myös siten, ettei hän tiedä milloin sen teen?
Kommentit (158)
"Väärin, vaan mä tiedän hyvin että ystävieni miehet tietävät mun kuulumiseni. Ja siksi tiedän ettei tuo mitään järisyttävän harvinaista ole. Eikä siinä myöskään ole mitään pahaa, ei haittaa yhtään mitään. Ovat sitten lukeneet itse tai ei. Ihan sama.
Jos ei halua asioitaan jonkun "ulkopuolisen" silmiin, ei kirjoita niitä mihinkään. Helppoa."
On tietysti ok, jos kerran ystäväsi tietävät ettei sinulle voi viestillä lähettää luotettavia asioita. Aiemmasta vastauksesta sai vain käsityksen, että ette kerro avoimesti, että teille lähetetyt luottamukselliset viestit ovat toistenkin luettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa ja luotan puolison niin paljon ettei hän rupea tarkoitusperäisesti mitään viestejä lukemaan. Puhelimet on meillä vain puhelimia
Oletteko kertoneet läheisillenne, että teille luottamuksella lähetetyt viestit ovat myös toisen nähtävillä vai salaatteko tiedon?
Väärin, vaan mä tiedän hyvin että ystävieni miehet tietävät mun kuulumiseni. Ja siksi tiedän ettei tuo mitään järisyttävän harvinaista ole. Eikä siinä myöskään ole mitään pahaa, ei haittaa yhtään mitään. Ovat sitten lukeneet itse tai ei. Ihan sama.
Jos ei halua asioitaan jonkun "ulkopuolisen" silmiin, ei kirjoita niitä mihinkään. Helppoa.
Jaa, että jos ei halua epäluotettavia juorukelloja ystäviksi, niin sitten ei saisi haluta ystäviä ollenkaan? Mielenkiintoinen näkemys tuokin.
Olisipa ahdistavaa olla suhteessa tuollaisen ihmisen kanssa. Se suhde olisi päättynyt ennen kuin olisi ehtinyt kunnolla aikaakaan.
Salattavaa ei ole ja jos olisi niin todisteita ei löytyisi puhelimesta. Jos taas puhutaan työpuhelimesta niin mulla on NDA jota rikon jos päästän jonkun selaamaan viestejä, maileja jne. On muutakin mikä ei ole puolison silmille tarkoitettu kuten ystävien salaisuudet tai ihan vaan yksityisasiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kamalaa olla parisuhteessa tuollaisen ihmisen kanssa. Siis ihan sama olisiko puoliso tuo joka haluaa tutkia puhelimen vaiko se joka sanoo, että saat tsekata puhelimeni koska vaan.
Tapansa kullakin.Joillakin voi lisätä turvallisuuden ja luottamisen tunnetta kun tietää et toisellakaan ei ole mitään salattavaa.
Eikä terveissä suhteissa olekkaan.
Se on hyvä, jos ei ole OMISSA asioissa salattavaa, mutta jos tilanne on se, että oikeasti luetaan toisen viestejäkin omatoimisesti eikä niin, että puhelimen haltija päättää mitä näyttää, niin olisi varmaan hyvä sitten muun lähipiirin tietää, että niitä ko. henkilölle lähetettäviä viestejä lukee joku toinenkin. Itse voin esim. sisaruksilleni lähettää viestejä, jota ei missään tapauksessa ole tarkoitettu heidän puolisoilleen (kyse ei ole puolisoista eikä heistä puhumisesta selän takana, vaan sisarusten välisistä luottamuksellisista/henkilökohtaisista asioista).
Vierailija kirjoitti:
"Väärin, vaan mä tiedän hyvin että ystävieni miehet tietävät mun kuulumiseni. Ja siksi tiedän ettei tuo mitään järisyttävän harvinaista ole. Eikä siinä myöskään ole mitään pahaa, ei haittaa yhtään mitään. Ovat sitten lukeneet itse tai ei. Ihan sama.
Jos ei halua asioitaan jonkun "ulkopuolisen" silmiin, ei kirjoita niitä mihinkään. Helppoa."
On tietysti ok, jos kerran ystäväsi tietävät ettei sinulle voi viestillä lähettää luotettavia asioita. Aiemmasta vastauksesta sai vain käsityksen, että ette kerro avoimesti, että teille lähetetyt luottamukselliset viestit ovat toistenkin luettavissa.
Älä jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa.
Kirpasiko 😂
Vierailija kirjoitti:
Olisipa ahdistavaa olla suhteessa tuollaisen ihmisen kanssa. Se suhde olisi päättynyt ennen kuin olisi ehtinyt kunnolla aikaakaan.
Salattavaa ei ole ja jos olisi niin todisteita ei löytyisi puhelimesta. Jos taas puhutaan työpuhelimesta niin mulla on NDA jota rikon jos päästän jonkun selaamaan viestejä, maileja jne. On muutakin mikä ei ole puolison silmille tarkoitettu kuten ystävien salaisuudet tai ihan vaan yksityisasiat.
Varmaan tajuat kyllä, ettei kaikilla ole pelkkää työpuhelinta, vaan on työpuhelin erikseen ja oma puhelin erikseen. Varmasti suurimmalla osalla ihmisistä on näin. Ja sitten suurella osalla ei ole työpuhelinta ollenkaan. Missä maailmassa elät?
Haluatko rikkoa puhelin salaisuuden, se on rikos. Mikä tarve kenelläkään on toisten edes puolison puhelinta tutkia ?
Jos puolisosi on sanonut noin niin saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa.
Kirpasiko 😂
Ei ole mikä kirpaisisi. Mutta kun et tajua, et tajua, turhaa sitä on yrittää ratakiskosta vääntää 😂
Vierailija kirjoitti:
Haluatko rikkoa puhelin salaisuuden, se on rikos. Mikä tarve kenelläkään on toisten edes puolison puhelinta tutkia ?
Edelleen. Jos puhelimen läpi käymiseen annetaan lupa, se ei ole rikos.
Vai ajatteletko tosiaan että jos annat kaverillesi auton avaimet että saat käyttää milloin vaan, ja kaveri sitä sitten käyttää, voit tehdä rikosilmoituksen varkaudesta ja hänet siitä tuomitaan? 😄
Mun mielestä ei kuulu katsoa puolison puhelinta, juuri siksi, että siellä voi olla sellaisia asioita, jotka on tarkoitettu vain hänelle. Työasiat on yksi, jos niitä hoidetaan samalla puhelimella kuin yksityiselämän asioita. Ja voi olla myös kaverien asioita. Itse oon tosin enemmän sillä kannalla, että pitää erikseen sanoa, jos jotain kaverin (etenkään millään tasolla yhteisen kaverin) peruskuulumisia ei saa kertoa puolisolle. Mutta juuri se viesti joka puolison puhelimeen nyt piippaa ja jota hän ei ole itse vielä lukenut, voikin olla se poikkeuksellinen "älä nyt sitten kerro tätä vaimolle mutta" viesti. Eli vaikka puolison omasta mielestä siellä ei olisi mitään mitä mulle ei voisi näyttää, niin tilanne voi muuttua.
Se tarkoittaa, ettei hän ole järin luotettava ihminen noin yleisesti ottaen. Tai jos on, on hänen pitänyt ilmoittaa kaikille kontakteilleen ml. somekaverit, että kaikkeen muodossa tai toisessa hänelle jaettuun sisältöön on automaattinen pääsy myös sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ihan omassa puhelimessa avattavissa myös työsähköposti, intra ym. Juu en todellakaan saa antaa puhelintani selattavaksi yhtään kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kamalaa olla parisuhteessa tuollaisen ihmisen kanssa. Siis ihan sama olisiko puoliso tuo joka haluaa tutkia puhelimen vaiko se joka sanoo, että saat tsekata puhelimeni koska vaan.
Tapansa kullakin.Joillakin voi lisätä turvallisuuden ja luottamisen tunnetta kun tietää et toisellakaan ei ole mitään salattavaa.
Eikä terveissä suhteissa olekkaan.
Se on hyvä, jos ei ole OMISSA asioissa salattavaa, mutta jos tilanne on se, että oikeasti luetaan toisen viestejäkin omatoimisesti eikä niin, että puhelimen haltija päättää mitä näyttää, niin olisi varmaan hyvä sitten muun lähipiirin tietää, että niitä ko. henkilölle lähetettäviä viestejä lukee joku toinenkin. Itse voin esim. sisaruksilleni lähettää viestejä, jota ei missään tapauksessa ole tarkoitettu heidän puolisoilleen (kyse ei ole pu
Miksi joku alapeukuttaisi tällaista? Ettekö todellakaan koskaan kirjoita tai saa luottamuksellisia viestejä, jotka on tarkoitettu vain ja ainoastaan vastaanottajalleen? Siis viestejä, joita ei voi jakaa yhtään kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai ajatteletko tosiaan että jos annat kaverillesi auton avaimet että saat käyttää milloin vaan, ja kaveri sitä sitten käyttää, voit tehdä rikosilmoituksen varkaudesta ja hänet siitä tuomitaan? 😄
No onhan se vähän veteen piirretty viiva. Toisen pankkitiliä et saa käyttää, vaikka hän antaisi siihen suullisen luvan. Käytännössä moni käyttää, mutta laillista se ei ole.
Ainakin omassa autossani on toiminto joka puuttuu peliin jos kuljettaja menee flegugsi. Ensi piippailee herätykseksi ja jos se ei auta, hidastaan ja pysähtyy tien viereen, kytkee hätävilkut ja avaa ovien lukituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se vähän veteen piirretty viiva. Toisen pankkitiliä et saa käyttää, vaikka hän antaisi siihen suullisen luvan. Käytännössä moni käyttää, mutta laillista se ei ole.
Pankkitili on eri kuin tavara. Jos oman autosi tai kännykkäsi annat toiselle käytettäväksi, niin ei ole rikos sitä käyttää.
Mulla ei ole tarvetta juoruilla mistään eikä kenenkään asioista. Mutta tiedän että ystävieni miehet tietävät kaikki kuulumiseni. Ja se on ihan ok vaikkei sellaisesta mitenkään ole sovittukaan. Ajattelen että kaikkien on se hyväksyttävä että jos lähettää henkilökohtaisia asioitaan jollekin, ne voi mennä myös jonkun muun tietoon. Ihan kenellä tahansa.
Kukaan ei kysy kaikilta kavereiltaan ja sukulaisiltaan että pidäthän 100% asiat vain ja ainoastaan itselläsi, m.l. kännykän. Ei kukaan. On kuvitelma että näin on, mutta tosiasiassa et ikinä voi tietää varmaksi. Siksi se kannattaa hyväksyä tai jos ei, ei kannata lähettää sellaisia asioita kenellekään.
Esim. meillä luottamusongelmista päästiin avoimuudella yli ihan ilman apua. Ei se suhde siitä mihinkään sairastunut