Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos puoliso on sanonut että saan katsoa hänen kännykkänsä ihan koska tahansa, sieltä ihan mitä tahansa ja miten tarkkaan tahansa

Vierailija
02.07.2025 |

Tarkoittaako se että saan tehdä sen myös siten, ettei hän tiedä milloin sen teen?

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietysti voidaan katsoa toistemme kännykät, miksei voida. En ymmärrä, koska ei meillä ole ikäviä salaisuuksia.

Ei minullakaan ole salaisuuksia,  mutta jos huomaisin miehen tutkivan puhelintani, huolestuisin ja loukkaantuisin. Minulle tulisi siitä todella inhottava olo. Miksi hän kyttää minua?

Se vain ei ole normaalia toimintaa. Jokaisella on oikeus yksityisyyteen. En tutki esim. Lasten puhelimiakaan. 

Vierailija
122/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietysti voidaan katsoa toistemme kännykät, miksei voida. En ymmärrä, koska ei meillä ole ikäviä salaisuuksia.

Ehkä ystävälläsi on kipeä asia, josta hän uskoutuu sinulle, mutta ei missään tapauksessa uskoutuisi siitä puolisollesi. Onko sinulla mitään kontrollia näissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyy ainakin lähettäjä, otsikko ja viestin alku. Kellonaikakin ym muistaakseni

Tarkkaanpa olet katsonut. Taidat itse olla tällainen sairas kyttääjä. 

Ei noita kukaan muuten tiedä.

Ikävä tuottaa sulle pettymys.

Tästä oli lehtijuttu, jota en uskonut, koska olin aivan siinä käsityksessä että jos lähettämänsä viestin poistaa ennen kuin toinen on sen nähnyt, sitä ei saa kaivettua mistään. Mutta niin vaan saa.

https://www.iltalehti.fi/iltvdigi/a/cd24c29d-7d1e-4ec0-a138-08e2931ab0a4

Menin ja etsin tuon asetuksen ihan omasta puhelimestani ja testasin. Pyysin vielä siskoa laittamaan mulle viestin, jonka sitten heti poistaa. Ja kyllä sen vaan tuolta näki. Tiedoksi sullekin.

Vierailija
124/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka hoette ettei tulis mieleenkään toisen puhelinta lukea. Tuleeko mieleen ettei kaikilla ehkä ole se luottamus kunnossa? Avoimuus auttaa yleensä siinä.

En jää suhteeseen, jossa en voi luottaa toiseen. 

En myöskään jää suhteeseen, jossa minuun ei luoteta. 

Niin. Sinä. Kysymys kuului, tuleeko mieleen ettei kaikilla ehkä ole näin. Sama kysymys edelleen. Kaikki ei ole kuten sä. Ja sen on oltava sulle aivan ok.

Vierailija
125/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ystävälläsi on kipeä asia, josta hän uskoutuu sinulle, mutta ei missään tapauksessa uskoutuisi siitä puolisollesi. Onko sinulla mitään kontrollia näissä?

Kipeitä asioita on meillä kaikilla silloin tällöin. Aivan varmasti, kun/jos on luotettava, tai luotettavaksi luulemasi puoliso, niin ystävien ongelmista puhutaan myös puolison kanssa. Ikävä totuus. Koskaan en ole puolison puhelinta tutkinut, mutta puolison kertomana kuitenkin tiedän, kuka ystävistämme harkitsee eroa, kenellä on salarakas, kuka sai hiivatulehduksen, kuka aikoo antaa näpäytyksen eksälleen. Lista on loputon. Miksi, oi miksi aikuiset ihmiset jaatte ja kaadatte kaikki ongelmanne toisten niskaan ajatuksella jääkööt tämä meidän salaisuudeksemme. No ei jää, koska sen ahdistunut puoliso kippaa kaiken siippansa niskaan. Seuraavaksi kun tavataan, niin tiedäthän, että minäkin tiedän alapäävaivasi. 

Vierailija
126/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kipeitä asioita on meillä kaikilla silloin tällöin. Aivan varmasti, kun/jos on luotettava, tai luotettavaksi luulemasi puoliso, niin ystävien ongelmista puhutaan myös puolison kanssa. Ikävä totuus. Koskaan en ole puolison puhelinta tutkinut, mutta puolison kertomana kuitenkin tiedän, kuka ystävistämme harkitsee eroa, kenellä on salarakas, kuka sai hiivatulehduksen, kuka aikoo antaa näpäytyksen eksälleen. Lista on loputon. Miksi, oi miksi aikuiset ihmiset jaatte ja kaadatte kaikki ongelmanne toisten niskaan ajatuksella jääkööt

Tätä juuri ajoin takaa omilla kommenteillani aiemmin. Niin älyttömän paljon olen kuullut kavereilta, työkavereilta ja sukulaisilta tällaisia "älä kerro eteenpäin mutta"-juttuja tutuista ja tuntemattomista että se on todella yleistä. Ei pidä tuudittautua siihen että ei minun asioita kukaan levittele.

Vierailija
127/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta ketjuun kommentoinut. Mulle on sama mitä muut väittää, kun itse tiedän että meillä luottamusongelma on selkeästi vähentynyt kun mulla on vapaa pääsy miehen puhelimelle. Mies on ollut sekoilija ja valehtelija, ja luotto meni täysin. Olisin joo voinut hänet jättää ja varmaan olisi ollut hyväkin, mutta en tehnyt niin. Luottamusta on kerätty takaisin hiljalleen. Ja saatu. Olin aiemmin todella mustasukkainen ja täysin syystä. Enää en ole. 

Ja saan katsoa miehen puhelimen läpi milloin vaan. Ihan hänen luvallaan. Ei mun tarvitse sieltä katsoa työkavereiden laittamia työasioita, en tee niillä mitään. Enkä tee mitään vaikka veljensä viesteillä, joita nyt ei usein tulekaan. Jos hän saa joltain naiselta viestin, kertoo siitä itse. Ei ne ole salaisia.

Ja kyseessä on siis oma puhelin, työpuhelinta hänellä ei ole. Enkä muutenkaan puhelinta enää nykyään usein katso, menee monta kuukauttakin välissä. Mutta on kiva tietää että saan sen tehdä.

Aivan sama vaikka joku ei tätä tekisi, minä teen välillä, koska ongelmia on ollut. Ja se on meldän parisuhteen asia, ei kenenkään muun.

Vierailija
128/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jokaisella on oikeus yksityisyyteen. En tutki esim. Lasten puhelimiakaan."

Minä tutkin joskus kun lapsi oli teini. Olin huolissani, siksi luin. Ja sain selville että hän harkitsee ltsemurhaa. En koskaan kertonut tutkineeni hänen kännykkäänsä mutta sain hänet hoitoon. Nykyään hän on päässyt eroon masennuksestaan ja lääkkeistä, elää onnellisesti puolisonsa kanssa, opiskelee ja käy töissä ja kaikki on todella hyvin. On kiittänyt monesti, että vein hänet hoitoon. Että "aavistin".

En kadu, koska jos en olisi kännykkää tutkinut, minulla saattaisi olla vain hautakivi, lapseni sijaan.

Vierailija
129/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on jollain salattavia viestejä niin nehän toki poistetaan puhelimelta. Olipa tavallinen tekstiviesti tai wa, niin helppo poistella. Työpuhelin kannattaa pitää erinä, tai käyttää sitten kaksoissimmiä. Ne työviestit ovat useimmiten salattavia. Joten eipä paljon kyttääjää hyödytä jos vain puhelimen omistaja viitsii opetella poistamaan viestit. Miksi muutenkaan antaa niiden turhaan tukkia puhelimen muistia?

Puhelimessani on lukituskoodi. En ala mitään poistelemaan. Viestit ovat minulle ja minua varten. Muilla ei ole asiaa puhelimelleni. 

Jos ei puoliso luota, niin ei ole enää parisuhdettakaan. 

Vierailija
130/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kipeitä asioita on meillä kaikilla silloin tällöin. Aivan varmasti, kun/jos on luotettava, tai luotettavaksi luulemasi puoliso, niin ystävien ongelmista puhutaan myös puolison kanssa. Ikävä totuus. Koskaan en ole puolison puhelinta tutkinut, mutta puolison kertomana kuitenkin tiedän, kuka ystävistämme harkitsee eroa, kenellä on salarakas, kuka sai hiivatulehduksen, kuka aikoo antaa näpäytyksen eksälleen. Lista on loputon. Miksi, oi miksi aikuiset ihmiset jaatte ja kaadatte kaikki ongelmanne toisten niskaan ajatuksella jääkööt

Hyi helvetti mitä tyyppejä. Minä en jaa puolisoni kanssa ystävieni asioita, jotka eivät hänelle kuulu. Ystävät ovat ystäviä, olen heille lojaali. Ja jos kuulisin ystäväni levittelevän minusta asioita, jotka olen vain hänelle luottamuksella kertonut, niin se olisi ystävyyden loppu.

Vierailija
131/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole tarvetta juoruilla mistään eikä kenenkään asioista. Mutta tiedän että ystävieni miehet tietävät kaikki kuulumiseni. Ja se on ihan ok vaikkei sellaisesta mitenkään ole sovittukaan. Ajattelen että kaikkien on se hyväksyttävä että jos lähettää henkilökohtaisia asioitaan jollekin, ne voi mennä myös jonkun muun tietoon. Ihan kenellä tahansa.

Kukaan ei kysy kaikilta kavereiltaan ja sukulaisiltaan että pidäthän 100% asiat vain ja ainoastaan itselläsi, m.l. kännykän. Ei kukaan. On kuvitelma että näin on, mutta tosiasiassa et ikinä voi tietää varmaksi. Siksi se kannattaa hyväksyä tai jos ei, ei kannata lähettää sellaisia asioita kenellekään.

En minä hyväksy, eikä tarvitse hyväksyä. Pidän ystävieni asiat vain meidän välisinä ja tiedän/luotan heidän tekevän myös niin. Luojan kiitos minulla on luotettavia ystäviä, joihin voin luottaa ja he eivät levittele asioitani. 

Sitten on kavereita, sukulaisia, työkavereita, joille  jaan tietoa eri luokituksilla. Kavereille kaveriasiaa, juorukelloiksi tietämäni ihmiset saavat vain tietoa millä ei ole väliä tai on tarkoituskin levitä. Työkavereille menee työasiaa jne.

Vierailija
132/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kipeitä asioita on meillä kaikilla silloin tällöin. Aivan varmasti, kun/jos on luotettava, tai luotettavaksi luulemasi puoliso, niin ystävien ongelmista puhutaan myös puolison kanssa. Ikävä totuus. Koskaan en ole puolison puhelinta tutkinut, mutta puolison kertomana kuitenkin tiedän, kuka ystävistämme harkitsee eroa, kenellä on salarakas, kuka sai hiivatulehduksen, kuka aikoo antaa näpäytyksen eksälleen. Lista on loputon. Miksi, oi miksi aikuiset ihmiset jaatte ja kaadatte kaikk

Hyi helvetti mitä tyyppejä. Minä en jaa puolisoni kanssa ystävieni asioita, jotka eivät hänelle kuulu. Ystävät ovat ystäviä, olen heille lojaali. Ja jos kuulisin ystäväni levittelevän minusta asioita, jotka olen vain hänelle luottamuksella kertonut, niin se olisi ystävyyden loppu.

Miksi ja mistä sinä siitä mitään kuulisitkaan. Silti hän voi niitä eteenpäin kertoa.

Vierailija
133/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma tarve ihmisillä leimata joidenkin suhde sairaaksi. Tuntematta tilannetta tai ihmisiä yhtään. Tunteeko siinä itse olevansa jotenkin parempi? Harhaluuloa.

Vierailija
134/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ärähdätte siitä kun kumppani haluais kattoa teidän puhelinta, ootte just niitä pettäjän paskoja 😂😂 

Vierailija
135/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on itsestään selvyys, että jos on jostain syystä tarvetta joku asia tsekata puolison puhelimesata, niin siihen ei ole mitään estettä. Tästä huolimatta emme kuitenkaan toistemme puhelimia syynäile.  

Meillä puhelin on miehen kallein aarre eikä sitä vahingossakaan jätetä näkyville. Syykin on selvinnyt. Siellä on muita naisia, joita on käynyt paneskelemassa ja oli näköjään muutaman kuukauden suhdekin yhden kanssa. Ihmettelin, kun voin niin huonosti. Nyt mietin, miten käräytän tuon rotan rysän päältä ja jätän siihen paikkaan horonsa kanssa.

Vierailija
136/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi parisuhteessa pitää saada tutkia puolison puhelinta? Eihän kenenkään kirjeitäkään avata eikä toisen päiväkirjojakaan lueta.

-Kylmät kädet

Vierailija
137/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jakaa persettä ottaa siitä vastuun vai kuka sen ottaa , lapset?

Vierailija
138/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He he.

Vierailija
139/158 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On edesvastuutonta pitää puhelinta sellaisilla asetuksilla, että siihen vieras voi siihen päästä käsiksi. Face ID tai sormenjälki on ennen kaikkea turvallisuuskysymys, eikä se tarkoita että olisi jotain salattavaa puolisolta. 

Vierailija
140/158 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan muistutuksena, toisen puhelinta tutkimalla syyllistyy rikokseen. Rangaistus viestintäsalaisuuden loukkaamisesta on maksimissaan kaksi vuotta vankeutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi