Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos puoliso on sanonut että saan katsoa hänen kännykkänsä ihan koska tahansa, sieltä ihan mitä tahansa ja miten tarkkaan tahansa

Vierailija
02.07.2025 |

Tarkoittaako se että saan tehdä sen myös siten, ettei hän tiedä milloin sen teen?

Kommentit (158)

Vierailija
101/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole aikaisemmin käynyt mielessäkään, että pitäisi toiselle antaa puhelin vapaasti näytille tai kysyä toisen puhelinta itselleen nähtäväksi. Ensimmäisenä tuli mieleen tapaus muutaman vuoden takaa. Olemme pariskuntana hyvät ystävät toisen pariskunnan kanssa ja tuon pariskunnan nainen viestitteli minulle, että epäilee hänellä voisi olla jokin vakava sairaus tai onkohan hän luulotautinen. Miehelleen ei puhunut, koska mies on liiallisuuksiin asti huolehtivainen. Mies kutsuukin itseään joskus kanaemoksi. Jos mieheni olisi lukenut meidän viestittelyn, olisi hänelle syntynyt paine puhua ystänsä (tämän kanaemomiehen) kanssa ja minä olisin osoittautunut sairaalle ystävättärelleni epäluotettavaksi. Ystävättäreni sai diagnoosin, hoitosuunnitelman, järjesti asiansa ja sen jälkeen kertoi, miehensä tuntien, varovaisin sanakääntein asian puolisolleen. 

Vierailija
102/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole aikaisemmin käynyt mielessäkään, että pitäisi toiselle antaa puhelin vapaasti näytille tai kysyä toisen puhelinta itselleen nähtäväksi. Ensimmäisenä tuli mieleen tapaus muutaman vuoden takaa. Olemme pariskuntana hyvät ystävät toisen pariskunnan kanssa ja tuon pariskunnan nainen viestitteli minulle, että epäilee hänellä voisi olla jokin vakava sairaus tai onkohan hän luulotautinen. Miehelleen ei puhunut, koska mies on liiallisuuksiin asti huolehtivainen. Mies kutsuukin itseään joskus kanaemoksi. Jos mieheni olisi lukenut meidän viestittelyn, olisi hänelle syntynyt paine puhua ystänsä (tämän kanaemomiehen) kanssa ja minä olisin osoittautunut sairaalle ystävättärelleni epäluotettavaksi. Ystävättäreni sai diagnoosin, hoitosuunnitelman, järjesti asiansa ja sen jälkeen kertoi, miehensä tuntien, varovaisin sanakääntein asian puolisolleen. 

En tuona puolisona olisi ollenkaan tyytyväinen tuollaisen asian salaamisesta. Ei mitään järkeä tuollaisessa parisuhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta mennä puolison puhelimeen.

Vierailija
104/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tuona puolisona

Jospa puolisot tuntevat toisensa ja rakastava vaimo huolehtii miehensä hyvinvoinnista. Sairaanakin. Tämä tuli mulla mieleen, kun itsekin teen sitä.

Vierailija
105/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole aikaisemmin käynyt mielessäkään, että pitäisi toiselle antaa puhelin vapaasti näytille tai kysyä toisen puhelinta itselleen nähtäväksi. Ensimmäisenä tuli mieleen tapaus muutaman vuoden takaa. Olemme pariskuntana hyvät ystävät toisen pariskunnan kanssa ja tuon pariskunnan nainen viestitteli minulle, että epäilee hänellä voisi olla jokin vakava sairaus tai onkohan hän luulotautinen. Miehelleen ei puhunut, koska mies on liiallisuuksiin asti huolehtivainen. Mies kutsuukin itseään joskus kanaemoksi. Jos mieheni olisi lukenut meidän viestittelyn, olisi hänelle syntynyt paine puhua ystänsä (tämän kanaemomiehen) kanssa ja minä olisin osoittautunut sairaalle ystävättärelleni epäluotettavaksi. Ystävättäreni sai diagnoosin, hoitosuunnitelman, järjesti asiansa ja sen jälkeen kertoi, miehensä tuntien, varovaisin sanakääntein asian puolisollee

Jospa puolisot tuntevat toisensa ja rakastava vaimo huolehtii miehensä hyvinvoinnista. Sairaanakin. Tämä tuli mulla mieleen, kun itsekin teen sitä.

Tuolla kuitenkin viedään mieheltä mahdollisuus huolehtia vakavasti sairaan vaimonsa hyvinvoinnista. Häneltä kysymättä. 

Tosiaankin joku ajattelee vain hyvänä asiana ettei puoliso uskalla kertoa sinulle vakavasta sairastumisestaan, kuin vasta aikojen päästä? Eikä missään vaiheessa esim. diagnoosia odottaessaan ole halunnut sinua tuekseen. Melkoinen salaisuus, kertoo paljon.

Vierailija
106/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuolla kuitenkin viedään mieheltä mahdollisuus huolehtia vakavasti sairaan vaimonsa hyvinvoinnista. Häneltä kysymättä. 

Tosiaankin joku ajattelee vain hyvänä asiana ettei puoliso uskalla kertoa sinulle vakavasta sairastumisestaan, kuin vasta aikojen päästä? Eikä missään vaiheessa esim. diagnoosia odottaessaan ole halunnut sinua tuekseen. Melkoinen salaisuus, kertoo paljon."

Aivan. Se kertoo, että vaimo rakastaa miestään valtavasti ja tuntee hänet perinpohjin. 

Vierailija
107/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa ,että käyttää toista puhelinta asioihin joita ei halua sinun tietävän.

Vierailija
108/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän avioliitossa puoliso saisi halutessaan nähdä toisen puhelimen sisällön. Näin arvelen. Koskaan ei asiasta ole ollut puhetta tai tarvetta "sopia", saati toisen puhelinta urkkia.

Vierailija
109/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajaa. Meilllä on sama asia. Me olemme yksikkö. Meillä ei ole salaisuuksia keskenämme eikä erillisiä ystäviä. Elämme yhteistä elämää ja hengitämme samaa ilmaa. Minä tiedän sinusta kaiken ja sinä minusta. Olemme symbioosissa ja onnellisia.

Samat sukulaisetkin?

Sisaret siellä ovat naineet toisensa ja elävät nyt symbioosissa keskenään 

Vierailija
110/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa sitten että toisten postien ja puhelinten salakatselu on laitonta. Jos suhde on niin sairaalla pohjalla, että pitää epäillä toista, niin sitten kannattaa erota.

Tämä on totta, mutta jos on annettu etukäteen niin selkeä ja rajaton lupa kuin aloituksessa, kyse ei taida olla salakatselusta.

Aika perseestä, jos on edes vaadittu saada "lupa" tarkastaa toisen puhelinta yms.

Ei ole tervettä ei. Mutta jotkut nyt vaan ovat semmoisia, että huvittelevat kiusaamalla toista.

Onko AP sanonut että se on vaadittu? Käsittääkseni he ovat yhteisymmärryksessä sopineet tämän.

Käytännössä tuollaista vaatii sairaalloisen mustasukkainen ja kontrolloiva ihminen. Toinen voi siihen suostua, kun kuvittelee että se helpottaa sitä toisen mustasukkaisuutta, mutta tietenkään niin ei käy. Kun mieli on sairas, se on. Ja mustasukkaisuus tuossa mittakaavassa on sairaus

Vierailija
111/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa sitten että toisten postien ja puhelinten salakatselu on laitonta. Jos suhde on niin sairaalla pohjalla, että pitää epäillä toista, niin sitten kannattaa erota.

Tämä on totta, mutta jos on annettu etukäteen niin selkeä ja rajaton lupa kuin aloituksessa, kyse ei taida olla salakatselusta.

Aika perseestä, jos on edes vaadittu saada "lupa" tarkastaa toisen puhelinta yms.

Ei ole tervettä ei. Mutta jotkut nyt vaan ovat semmoisia, että huvittelevat kiusaamalla toista.

Onko AP sanonut että se on vaadittu? Käsittääkseni he ovat yhteisymmärryksessä sopineet tämän.

K

Saahan sitä kysyä. Ja jos et tajua, niin aloittaja on trolli.

Aloittaja voi ollakin trolli, mutta tällaisia ihmisiä ihan oikeasti on. 

Olen itse ollut suhteessa jossa toinen oli sairaalloisen mustasukkainen ja kontrolloiva. Koska olin nuori, siedin sitä aivan liian kauan. 

Minulla on myös ystävä, joka olisi voinut kirjoittaa aloituksen. Hän on todella kontrolloiva ja todella mustasukkainen, kertoo epäilyksistää avoimesti, ja käytös on hyvin sairasta . Muuten ihana ihminen, mutta kyllä nämä piirteet ovat ystävyyttä jäähdyttäneet ja saaneet minut pitämään etäisyyttä  

Vierailija
112/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyy ainakin lähettäjä, otsikko ja viestin alku. Kellonaikakin ym muistaakseni

Tarkkaanpa olet katsonut. Taidat itse olla tällainen sairas kyttääjä. 

Ei noita kukaan muuten tiedä.

Vierailija
113/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka hoette ettei tulis mieleenkään toisen puhelinta lukea. Tuleeko mieleen ettei kaikilla ehkä ole se luottamus kunnossa? Avoimuus auttaa yleensä siinä.

En jää suhteeseen, jossa en voi luottaa toiseen. 

En myöskään jää suhteeseen, jossa minuun ei luoteta. 

Olen ollut suhteessa, jossa toinen oli sairaalloisen kontrolloiva ja mustasukkainen. En halua kokea sitä enää koskaan. 

Olen myös ollut suhteessa, jossa minua on petetty. Yksikään mies ei ole sen arvoinen, että enää annan kohdella itseäni siten. 

Haluan terveen parisuhteen ja siihen ei toisen kyttäys kuulu. 

Vierailija
114/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisin että jonkun mun ystävän puoliso lukee ystäväni viestejä, en kyllä varmasti avautuisi tälle ystävälleni omista asioistani puhelimitse. Jokaisessa parisuhteessa olkoon omat sääntönsä, mutta on hyvä muistaa, että puhelimissa saattaa olla paljon myös muiden ihmisten lähettämiä luottamuksellisia asioita.

Vierailija
115/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kamalaa olla parisuhteessa tuollaisen ihmisen kanssa. Siis ihan sama olisiko puoliso tuo joka haluaa tutkia puhelimen vaiko se joka sanoo, että saat tsekata puhelimeni koska vaan.

Tapansa kullakin.Joillakin voi lisätä turvallisuuden ja luottamisen tunnetta kun tietää et toisellakaan ei ole mitään salattavaa.

Ei lisää.

Kyllä se meillä on lisännyt merkittävästi. Ja suhteesta ei kai mitään "sairasta" tai epätervettäkään tee se, että toinen on luottamuksen rikkonut. 

Miksi olet ihmisen kanssa, johon et luota? Jos se luottamus on rikottu, on sinun päätettävä luottaa. Se on tahtotila. Eikä sitä helpota kyttääminen. 

Sinä valehtelet nyt itsellesi. Ei se kumppani kiinni pitämällä pysy. Etkä halua että hän on kanssasi omasta tahdostaan ja haluaa olla luottamuksesi arvoinen. Nythän niin ei ole. Asetat hänelle ehtoja, millaisena ja miten hän kelpaa sinulle. 

Et koskaan ala luottamaan häneen niin, ettet tuntisi tarvetta kytätä. 

Vierailija
116/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TARKOITTAA ETTÄ SILLÄ TOINEN KÄNNYKKÄ EHKÄ KOLMAS .  

Vierailija
117/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puolisosi on sanonut noin niin saa.

Miksi pitäisi. Mikä on se syy, että pitäisi lukea toisen puhelimen viestit ilman että kertoo siitä sille puolisolle? Ai niin, mielensairaus. Sehän se. Silloin kaikki on oikeutettua. Koska minä kuvittelen että toinen tekee jotain

Vierailija
118/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puhelimessa esim jotain ystävien kanssa viestittelyitä ystävien asioista, jotka eivät miehelleni kuulu. 

Emme jaa puhelimien lukituskoodeja keskenämme. Mitään sellaista asiaa ei ole mitä toisen puhelimella pitäisi tehdä.

Ja tykkään siitä, että parisuhteessa on kuitenkin joku yksityinen alue, vaikka kaikki asiamme tiedetään.

Vierailija
119/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti voidaan katsoa toistemme kännykät, miksei voida. En ymmärrä, koska ei meillä ole ikäviä salaisuuksia.

Vierailija
120/158 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tietäisin että jonkun mun ystävän puoliso lukee ystäväni viestejä, en kyllä varmasti avautuisi tälle ystävälleni omista asioistani puhelimitse. Jokaisessa parisuhteessa olkoon omat sääntönsä, mutta on hyvä muistaa, että puhelimissa saattaa olla paljon myös muiden ihmisten lähettämiä luottamuksellisia asioita.

En minäkään. Omien asioideni vestittely loppuisi just siihen kun kuulisin kaverin miehenkin niitä lukevan tai voivan lukea. Sittten viestittely olisi hyvääpäivääkirvesvartta siitä eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän