Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TT-tuki myönnetty, ja saankin ehkä palkkaa

Vierailija
02.07.2025 |

Minulle myönnetty TT -tuki elokuulle ja nyt ehkä saankin työtä heinäkuun puolella. Peritäänkö TT tulo takaisin jos saan heinäkuun lopussa palkkaa?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat sitten vasta kun palkka on tullut konkreettisesti tilille. Sitä aikaisemmin ei kannata ilmoittaa. Tiedä vaikka joku ilkeä ihminen Kelalta käy puhumassa sulle potkut etkä saakaan palkkaa koskaan.

Joo, Kelan tätejä varmaan ihan hirveän paljon kiinnostaa jonkun vammaisen kesätyöt :D

Siellähän voi olla joku entisen työnantajan edustaja/tuttava töissä ja on voinut vaikkaa antaa lahjuksen, että hommaa tuolle potkut niin saadaan se meille töihin.

Nyt on foliohattu sulla vähän liian kireällä. 

Vierailija
42/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat sitten vasta kun palkka on tullut konkreettisesti tilille. Sitä aikaisemmin ei kannata ilmoittaa. Tiedä vaikka joku ilkeä ihminen Kelalta käy puhumassa sulle potkut etkä saakaan palkkaa koskaan.

Joo, Kelan tätejä varmaan ihan hirveän paljon kiinnostaa jonkun vammaisen kesätyöt :D

Ilmeisesti kiinnostaa kun tännekin asti vaivaudut kirjoittamaan.

Mistä lähtien minä olen Kelassa ollut töissä? Entä miksi Kela ei maksa minulle palkkaa, vaikka olen siellä töissä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat kun työpaikka on varma. Kai parin viikon tienestit ovat joka tapauksessa sen verran, että se elokuun tuki perutaan?

Ei todellakaan ole. Moni saa tt-tukea, vaikka kävisi kokopäiväisesti töissä. Toki se tuki ei ole täysimääräistä. 

Käy usein niin, että kun ilmoittaa, että on saanut työpaikan niin Kelalta joku soittaa työpaikalle ja hommaa sulle potkut jotta palaisit takaisin Kelan asiakkaaksi jotta sitten sut voitaisiin poimia kortistosta ja palkata valtiolle/kunnalle töihin.

Vierailija
44/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellähän voi olla joku entisen työnantajan edustaja/tuttava töissä ja on voinut vaikkaa antaa lahjuksen, että hommaa tuolle potkut niin saadaan se meille töihin.

Ei ne Kelassa ihan niin sekaisin ole, että ap:n sinne töihin haluaisivat. Jotain rajaa nyt noihin sekoiluihin!

Vierailija
45/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli käytännössä suoritit petoksen kun haittaa tukea vaikka tiesit että et tarvitse sitä?

No ei ollut tämä mahdollinen keikkatyö tiedossa kun hain tukea. Ap

Vierailija
46/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat kun työpaikka on varma. Kai parin viikon tienestit ovat joka tapauksessa sen verran, että se elokuun tuki perutaan?

Ei todellakaan ole. Moni saa tt-tukea, vaikka kävisi kokopäiväisesti töissä. Toki se tuki ei ole täysimääräistä. 

Käy usein niin, että kun ilmoittaa, että on saanut työpaikan niin Kelalta joku soittaa työpaikalle ja hommaa sulle potkut jotta palaisit takaisin Kelan asiakkaaksi jotta sitten sut voitaisiin poimia kortistosta ja palkata valtiolle/kunnalle töihin.

Nyt ihan oikeasti ne lääkkeet! 

Vierailija
47/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien minä olen Kelassa ollut töissä? Entä miksi Kela ei maksa minulle palkkaa, vaikka olen siellä töissä? 

Kyllä mä tiedän että SÄ haluat mut valtiolle töihin. Sulta vaan unohtuu että MÄ en halua valtiolle töihin.

Vierailija
48/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä valehtelet? Onko se ollut ainoa keino saada äidiltä huomiota? 

Vierailija
49/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tiedän että SÄ haluat mut valtiolle töihin. Sulta vaan unohtuu että MÄ en halua valtiolle töihin.

Sori, pikkunen, mutta MUA ei kiinnosta vttuakaan missä sä olet töissä. Toki kaikesta huomaa, ettet ole työelämässä ollut etkä tule olemaan. Ja hyvä niin. 

Vierailija
50/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli käytännössä suoritit petoksen kun haittaa tukea vaikka tiesit että et tarvitse sitä?

Ei ole petos tehdä työtä ja imoittaa tulot sitten kun ne on tulleet konkreettisesti tilille.

Vierailija
51/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tosi usein käy myös niin, että joulupukki kaappaa porollaan avaruusaluksen ja tulee hakemaan sinut orjatöihin tonttupajaan. 

Vierailija
52/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kaavakkeessahan on päivät mihin merkkaat milloin olit töissä ja milloin työtön. Ei siinä mitään sen kummempaa ole, kun täytät mitä olet tehnyt, ja lähetät eteenpäin.

Vierailija
53/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki on viimesijainen etuus eikä siinä tunneta takaisinperintää samalla tavalla kuin muissa etuuksissa. Aivan selvissä kusetus- ym. tapauksissa takaisinperintä voisi tulla kyseeseen.

Sehän on selvä kusetus, jos pimittää tulojaan Kelalta ja nostaa tukia väärin perustein. 

Ei se ole "kusetus", jos ei ole varma tuleeko palkkaa ja jos tulee niin koska tulee. Ei mitään arvuuttelua voi etukäteen ilmoittaa. Palkanmaksupäivä tai tuntitöiden laskutusaika pitää olla tiedossa. Mutta jos jättää ilmoittamatta, niin kyllähän nuo silti jälkikäteenkin näkyy, ja voi mennä kyllä takaisinperintään. 

Vierailija
54/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole petos tehdä työtä ja imoittaa tulot sitten kun ne on tulleet konkreettisesti tilille.

Ei ole ei, mutta tuossa pitää muistaa se, että Kela voi periä liiallisesti maksetun tuen takaisin. Jos se ei ole ongelma, sitten vaan pimittämään tulojaan niin pitkään kuin pystyy. Kela toki saa ne tietoonsa jo ennen palkkapäivää, joten kiinnijääminen tapahtuu jo ennen kuin rahat ovat tilillä. 

Vierailija
55/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en todellakaan halua valtiolle/kunnalle töihin enkä politiikkaan enkä tule koskaan hyväksymään enää ikinä missään olosuhteissa minkäänlaista työpaikkaa valtiolla/kunnalla.

Toisekseen, en ole koskaan sanonut että haluan olla sihteeri. Tää on ihan sun omaa fantasiaa.

Vierailija
56/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kaavakkeessahan on päivät mihin merkkaat milloin olit töissä ja milloin työtön. Ei siinä mitään sen kummempaa ole, kun täytät mitä olet tehnyt, ja lähetät eteenpäin.

Ei ole toimeentulotukikaavakkeessa mitään tuollaista. Sä puhut nyt ihan eri asiasta. 

Vierailija
57/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en ilmottelis minnekään, jos työt jatkuu vielä elokuusta.

Vierailija
58/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki on viimesijainen etuus eikä siinä tunneta takaisinperintää samalla tavalla kuin muissa etuuksissa. Aivan selvissä kusetus- ym. tapauksissa takaisinperintä voisi tulla kyseeseen.

Sehän on selvä kusetus, jos pimittää tulojaan Kelalta ja nostaa tukia väärin perustein. 

Ei se ole "kusetus", jos ei ole varma tuleeko palkkaa ja jos tulee niin koska tulee. Ei mitään arvuuttelua voi etukäteen ilmoittaa. Palkanmaksupäivä tai tuntitöiden laskutusaika pitää olla tiedossa. Mutta jos jättää ilmoittamatta, niin kyllähän nuo silti jälkikäteenkin näkyy, ja voi mennä kyllä takaisinperintään. 

Kyllä voi ilmoittaa etukäteen arvion saatavista tuloista. Ja ap:han jo kertoi, että palkka tulee heinäkuun lopussa eli se on tiedossa elokuuta varten hyvissä ajoin. 

Vierailija
59/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ei, mutta tuossa pitää muistaa se, että Kela voi periä liiallisesti maksetun tuen takaisin. Jos se ei ole ongelma, sitten vaan pimittämään tulojaan niin pitkään kuin pystyy. Kela toki saa ne tietoonsa jo ennen palkkapäivää, joten kiinnijääminen tapahtuu jo ennen kuin rahat ovat tilillä. 

Ei ole petos eikä tulojen pimittämistä että haluaa tehdä ITSE VALITSEMALLAAN alalla ja työpaikassa laillisesti töitä.

Sen sijaan tää sun kieroilu ja pakottaminen valtiolle töihin täyttää ihmiskaupan merkit.

Vierailija
60/74 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä. Maksat sitten takaisin, jos pitää maksaa.