Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä woltia/foodoraa. Ravintolaelämyksen sijaan muovirasiassa toimitettua ruokaa kotona

Vierailija
01.07.2025 |

Kylmät ja kuumat raaka-aineet sekaisin, ruoka kotona eikä ravintolassa nauttien. 

Eikö samalla rahalla nauttisi ennemmin ravintolassa?

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään enää, kun laatu on mennyt niin huonoksi, annokset pieniksi ja hinnat vaan jatkaneet nousuaan. Lisäksi ongelmat Woltin työntekijöiden palkkauksen ja työehtojen kanssa. Ennen tuli tilattua useinkin, nykyään ehkä kerran kuukaudessa.

Vierailija
62/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ei voi olla real tavisten keskellä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wolttaaninen helpottaa arkea. Vähän sama kuin jos ostaa kaupasta valmisruokia, mutta parempaa. En jaksa aina laittaa itse alusta asti ruokaa vaikka kokkaamisesta pidänkin. 

En jaksa laittaa??? 15-20 min./pvä....kyllä jotkut asiat voivatkin olla ylivoimaisia!

Perunatkaan ei tuossa ajassa keity. Jos teen ruokaa, teen sen hyvin ja teen siitä maistuvaa. Pari tuntia on aika normi, tosin teen yleensä isomman annoksen kerralla. 

Vierailija
64/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wolttaaninen helpottaa arkea. Vähän sama kuin jos ostaa kaupasta valmisruokia, mutta parempaa. En jaksa aina laittaa itse alusta asti ruokaa vaikka kokkaamisesta pidänkin. 

En jaksa laittaa??? 15-20 min./pvä....kyllä jotkut asiat voivatkin olla ylivoimaisia!

Niin, ja mun kokemuksella ne teidän "ravintola"-annokset ovat yleensä lämmitettyjä eineksiä, niitä samoja joita on siellä Cittarin hyllyllä, Atriaa ja Saarioisia. Niistä te maksatte, avatkaa silmänne! Ja jos ette minua usko tällä puheella, niin kaivakaa vanhoja ohjelmia: kuppilat kuntoon etc.sieltä löytyy teille todisteet...90% lämmittelee eineksiä ja käyttää pakasteita sekä tölkki kamaa, niitä te voitte lämmitellä kotona itsekkin. Tämän kun ymmärsin ja tarkemmin katselin saamiani safkoja, en enää käyttänyt "ravintoloiden" palveluita...on turha mennä huijattavaksi! En ole käynyt ravintolassa syömässä yli 20-vuoteen, enkä mene! (Poikkeuksena hampparit ja Pizzat.)

Vierailija
65/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja mun kokemuksella ne teidän "ravintola"-annokset ovat yleensä lämmitettyjä eineksiä, niitä samoja joita on siellä Cittarin hyllyllä, Atriaa ja Saarioisia. Niistä te maksatte, avatkaa silmänne! Ja jos ette minua usko tällä puheella, niin kaivakaa vanhoja ohjelmia: kuppilat kuntoon etc.sieltä löytyy teille todisteet...90% lämmittelee eineksiä ja käyttää pakasteita sekä tölkki kamaa, niitä te voitte lämmitellä kotona itsekkin. Tämän kun ymmärsin ja tarkemmin katselin saamiani safkoja, en enää käyttänyt "ravintoloiden" palveluita...o

Höpön löpön. Viimeisimmän tilauksen tein erääseen aasialaiseen ravintolaan jossa olen myös paikan päällä syönyt. Siellä se kokki ihan näkösällä tekee ruokia tuoreista aineksista. Ja tilattuna on aivan yhtä maistuvaa kuin silloin kun olen ollut paikan päällä. 

Pitää vain tietää mistä saa hyvää. 

Vierailija
66/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunatkaan ei tuossa ajassa keity. Jos teen ruokaa, teen sen hyvin ja teen siitä maistuvaa. Pari tuntia on aika normi, tosin teen yleensä isomman annoksen kerralla. 

Riippuu potuista, riisit ja pastat valmistuu kyllä, samoin pihvit ja makkarat paistuu pannulla samaan aikaan...kastikkeet valmistuu suurin osa, MITÄ SINÄ HÖPÖTÄT? Keittojen ja patojen kanssa menee kauemmin mutta niissä onkin sitten skruudattavaa useammalle päivälle! Sen ajan kun jakaa vaikka kolmelle päivälle, ei taaskaan pääse yli 15-minuutin keskiarvon...haluatko tulla oppiin?  Terveisin; kotikokki

Vierailija
67/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja mun kokemuksella ne teidän "ravintola"-annokset ovat yleensä lämmitettyjä eineksiä, niitä samoja joita on siellä Cittarin hyllyllä, Atriaa ja Saarioisia. Niistä te maksatte, avatkaa silmänne! Ja jos ette minua usko tällä puheella, niin kaivakaa vanhoja ohjelmia: kuppilat kuntoon etc.sieltä löytyy teille todisteet...90% lämmittelee eineksiä ja käyttää pakasteita sekä tölkki kamaa, niitä te voitte lämmitellä kotona itsekkin. Tämän kun ymmärsin ja tarkemmin katselin saamiani safkoja,

KATSO YOUTUBESTA NE OHJELMAT, kerta toisen jälkeen ne "kokit" jää housut kintuissa kiinni samoista synneistä, siellä ne fakat ovat, ne on suoraan kuvattuja sekä ihmiset niissä ohjelmissa ovat asian myöskin myöntäneet!

Vierailija
68/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu potuista, riisit ja pastat valmistuu kyllä, samoin pihvit ja makkarat paistuu pannulla samaan aikaan...kastikkeet valmistuu suurin osa, MITÄ SINÄ HÖPÖTÄT? Keittojen ja patojen kanssa menee kauemmin mutta niissä onkin sitten skruudattavaa useammalle päivälle! Sen ajan kun jakaa vaikka kolmelle päivälle,

Laadukas riisi keittyy yli puoli tuntia. Pastan toki saa keitettyä tuohon aikaan mutta ei siinä erityisen huolella ehdi maustaa tai paistella mitään. Tai fileoida kalaa ja paloitella vihanneksia + tehdä salaattia. Hyvän liemen keittelemiseen voi mennä useampi tunti. Lihapullien pyörittelemiseenkin menee aikaa reilusti aikaa jos tekee isomman annoksen. 

Pidän hyvästä ruoasta ja kun sitä laitan niin teen se huolella.

Jos ei huvita sitä aikaa keittiössä viettää niin sitten wolt on kätevä. Kysymys on siitä miten haluaa aikaansa käyttää. Minä käytän sitä joko hyvän ruoan tekemiseen tai sitten en ruoan tekemiseen lainkaan. 

Vierailija
69/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noutoruoka ei ole ravintolaillallisen korvike, vaan vaihtoehto niihin hetkiin, kun ei ehdi tai jaksa lähteä paikan päälle. Monet ravintolassa käyvät tilaavat välillä myös kotiin ruokaa esimerkiksi kiireisen päivän päätteeksi tai kun haluaa viettää rauhallisen hetken kotona. Ja jos ravintola sijaitsee kaukana, kotiinkuljetus säästää sekä aikaa että vaivaa. Kyse on mukavuudesta ja joustavuudesta, ei siitä että se yrittäisi olla sama kokemus kuin ravintolassa syöminen.

Vierailija
70/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja mun kokemuksella ne teidän "ravintola"-annokset ovat yleensä lämmitettyjä eineksiä, niitä samoja joita on siellä Cittarin hyllyllä, Atriaa ja Saarioisia. Niistä te maksatte, avatkaa silmänne! Ja jos ette minua usko tällä puheella, niin kaivakaa vanhoja ohjelmia: kuppilat kuntoon etc.sieltä löytyy teille todisteet...90% lämmittelee eineksiä ja käyttää pakasteita sekä tölkki kamaa, niitä te voitte lämmitellä kotona itsekkin. Tämän kun ymmärsin ja tarkemmin katselin saamiani safkoja, en enää käyttänyt "ravintoloiden" palveluita...o

En osaa sanoa minkälaista ruokaa sinun kotikaupungissa myydään, mutta itse asun Lontoossa ja kyllä täältä pystyy ainakin noutoruuan taso on loistava. Tottakai löytyy huonompiakin paikkoja, mutta kyllähän sitä helposti saa selville millä ravintoloilla on loistava maine. Pystyt jopa tilaamaan Michelin-tähtiä saaneiden ravintoloiden ruokaa.

https://secretldn.com/secret-london-audience-vote-best-restaurants-on-d…

https://www.timeout.com/london/news/all-of-londons-michelin-star-restau…

Vierailija
71/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu potuista, riisit ja pastat valmistuu kyllä, samoin pihvit ja makkarat paistuu pannulla samaan aikaan...kastikkeet valmistuu suurin osa, MITÄ SINÄ HÖPÖTÄT? Keittojen ja patojen kanssa menee kauemmin mutta niissä onkin sitten skruudattavaa useammalle päivälle! Sen ajan kun jakaa vaikka kolmelle päivälle, ei taaskaan pääse yli 15-minuutin keskiarvon...haluatko tulla oppiin?  Terveisin; kotikokki 

Kiitos, en halua. Kuulostaa siltä että meillä on aika erilaiset ruokailutottumukset. Sinä voit tulle minulle oppiin jos haluat. 

Vierailija
72/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa korona -aikaan wolttasin. Sen jälkeen ei ole tullut mieleenikään.

Vierailija
73/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko se Michelin-tähtien arvoinen ruoka enää samalla tasolla, kun saapuu kotiin?

Moni ruoka on varmasti ihan ok kotiin tilattuna, esim. just pitsa tai voisin kuvitella, että joku aasialainen riisiä + lämpimiä kasviksia + proteiini -tyyppisen annos, tms., minkä ei tarvitse olla rapea tai todella lämmin syödessä ja mikä saa olla tasalämpöinen. 

Mut just jotain hampparien ja etenkään ranskisten mukaan ottamista ravintolasta en kyllä tajua, paitsi ehkä jos menee ravintolan viereen puistoon syömään tms. Ne kyllä menee pilalle ihan hetkessä. Samalla vaivalla voisi rouskutella menemään jotain nahistuneita porkkanoita naatteineen, ihan yhtä elähdyttävä ruokaelämys on.

Meille astihan ei mikään edes toimita, tämä siis koskee myös itse haettua noutoruokaa.

Vierailija
74/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahanhaaskausta moiset.

Vierailija
75/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa minkälaista ruokaa sinun kotikaupungissa myydään, mutta itse asun Lontoossa ja kyllä täältä pystyy ainakin noutoruuan taso on loistava. Tottakai löytyy huonompiakin paikkoja, mutta kyllähän sitä helposti saa selville millä ravintoloilla on loistava maine. Pystyt jopa tilaamaan Michelin-tähtiä saaneiden ravintoloiden ruokaa.

Helsingissä on todella hyvä ruokakulttuuri tällä hetkellä. Laadukasta, hyvää ja paljon vaihtoehtoja. 

Eri

Vierailija
76/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko se Michelin-tähtien arvoinen ruoka enää samalla tasolla, kun saapuu kotiin?

Moni ruoka on varmasti ihan ok kotiin tilattuna, esim. just pitsa tai voisin kuvitella, että joku aasialainen riisiä + lämpimiä kasviksia + proteiini -tyyppisen annos, tms., minkä ei tarvitse olla rapea tai todella lämmin syödessä ja mikä saa olla tasalämpöinen. 

Mut just jotain hampparien ja etenkään ranskisten mukaan ottamista ravintolasta en kyllä tajua, paitsi ehkä jos menee ravintolan viereen puistoon syömään tms. Ne kyllä menee pilalle ihan hetkessä. Samalla vaivalla voisi rouskutella menemään jotain nahistuneita porkkanoita naatteineen, ihan yhtä elähdyttävä ruokaelämys on.

Meille astihan ei mikään edes toimita, tämä siis koskee myös itse haettua noutoruokaa.

Just tästä syystä tilaan harvoin ruokaa kotiin. Ja pizzan tai intialaisenkin käyn mieluummin hakemassa itse, jolloin saan ruuan pöytään 5 min siitä kun se on valmistettu. 

Aika monet annokset eivät kestä kuljetusta ja huonoa valmista ruokaa saa edullisemmin lähikaupasta. 

Vierailija
77/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan ravintoloissa olemista. Siellä on muita ihmisiä, meteliä ja joskus tungostakin. Ja sinne pitäisi pukeutua ja laitautua. Mieluummin nautin ateriani pieruverkkareissa omalla sohvalla yksin.

Vierailija
78/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahanhaaskausta moiset.

Mitä sillä rahalla sitten pitäisi tehdä jos ei ostaa itselleen hyvää ruokaa ja vaivattomuutta? Lisätä yhteistä kivaa aikaa perheen kanssa.... Pitäisikö vaan hamstrata tilille niin kauan että kuolema tulee ja korjaa? 

Vierailija
79/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haettuna ruoka ehtiikin mennä huonoksi, mutta Woltin ruoankuljetukseen kehitetyissä laatikoissa se säilyy moninkertaisesti paremmin. 

Vierailija
80/105 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja mun kokemuksella ne teidän "ravintola"-annokset ovat yleensä lämmitettyjä eineksiä, niitä samoja joita on siellä Cittarin hyllyllä, Atriaa ja Saarioisia. Niistä te maksatte, avatkaa silmänne! Ja jos ette minua usko tällä puheella, niin kaivakaa vanhoja ohjelmia: kuppilat kuntoon etc.sieltä löytyy teille todisteet...90% lämmittelee eineksiä ja käyttää pakasteita sekä tölkki kamaa, niitä te voitte lämmitellä kotona itsekkin. Tämän kun ymmärsin ja tarkemmin katselin saamiani safkoja,

Ihan sama mitä Lontoossa, minä kirjoitin Suomalaisista ravintoloista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi