Varaisitko lentoliput lapsivapaalle lennolle?
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Monet valittaa siitä edessäolevan penkin selkänojan kallistuksesta - helppoa varata exit-rivi, kannattaa tietty katsoa että varmasti on se isomman jalkatilan exit.
Samoin selkänojaa ei potkita jos varaat exit-rivin edestä paikan. Ja nyt en tiedä/muista saako exit-paikoilla kallistettua selkänojaa? Mä en nimittäin ikinä kallista omaa nojaani joten ei havaintoa vaikka usein exitillä istunkin.
Harvoin päivälennoilla tarvitsee kallistaa selkänojaa, mutta jos et ikinä kallista, niin et sitten varmaan ikinä lennä yölennoilla? Itse ainakin odotan, että iltaruoka tarjoillaan, ja sen jälkeen kun astiat on kerätty pois, käyn vessassa, pesen hampaat ja kun palaan, kallistan selkänojan ja alan nukkumaan. Sillä tavalla ehtii yleensä nukkua riittävästi, vähintään noin 6 tuntia, ettei seuraavana päivänä ole ihan kauhean väsynyt. Usein seuraava päivä on ihan tavallinen työpäivä. Paljon vähemmän yöllä on haittaa selkänojan kallistamisesta kuin kovaäänisestä puhumisesta.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta jos olisi lento, jossa ei olisi lihavia ihmisiä, niin sellaisen voisin varatakin.
Ajattelitko, että määräytyisi painon mukaan vai esim. vyötärönympäryksen mukaan? Vaikuttaisiko myös pituus? Joskus näkee kun jok tosi pitkäjalkainen ei meinaa mahtua penkkiinsä, vaan on ottanut käytäväpaikan ja pitää jalkoja osittain käytävällä. Pitäisikö nekin kieltää?
Varaan lennot sille lennolle jonka aikataulu on itselleni sopivin. Lapset eivät minua lennoilla häiritse, minulla on aina korvatulppia ja vastamelukuulokkeet mukana kuitenkin. Eipä niitä sitten edes juuri huomaa.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta jos olisi lento, jossa ei olisi lihavia ihmisiä, niin sellaisen voisin varatakin.
Sama juttu täällä. Lapset eivät häiritse mutta jos viereen istuu joku jättiläinen niin sitten on kyllä hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varaisi. Lapsilla on samanlaiset oikeudet matkustaa kuin aikuisillakin. Itseäni ei vauvan itku, tai pienen lapsen innostunut puheripuli haittaa. Omalle kohdalleni ei ole onneksi koskaan sattunut yhtäkään penkin potkijaa.
Mitä mieltä olet siitä jos muut ihmiset kokevat sen häiritseväksi tai ahdistavaksi, ja olisivat valmiita itse maksamaan siitä että saisivat hiljaisen tilan? Vastustaisitko ajatusta?
Eikö olisi helpompaa varata suoraan bisnes- tai premium-lippu? Kalliimmissa luokissa on yleensä aina rauhallisempaa, mitä nyt joskus sattuu joku persukansanedustaja tms. öykkäri samalle lennolle mutta sitä onneksi tapahtuu harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet valittaa siitä edessäolevan penkin selkänojan kallistuksesta - helppoa varata exit-rivi, kannattaa tietty katsoa että varmasti on se isomman jalkatilan exit.
Samoin selkänojaa ei potkita jos varaat exit-rivin edestä paikan. Ja nyt en tiedä/muista saako exit-paikoilla kallistettua selkänojaa? Mä en nimittäin ikinä kallista omaa nojaani joten ei havaintoa vaikka usein exitillä istunkin.
Harvoin päivälennoilla tarvitsee kallistaa selkänojaa, mutta jos et ikinä kallista, niin et sitten varmaan ikinä lennä yölennoilla? Itse ainakin odotan, että iltaruoka tarjoillaan, ja sen jälkeen kun astiat on kerätty pois, käyn vessassa, pesen hampaat ja kun palaan, kallistan selkänojan ja alan nukkumaan. Sillä tavalla ehtii yleensä nukkua riittävästi, vähintään noin 6 tuntia, ettei seuraavana päivänä ole ihan kauhean väsynyt. Usein seuraava päivä on ihan tavall
No joo, lennän vain Euroopassa. Ja vaikka lentäisin yöllä, joskus näinkin tietysti käynyt, niin en nuku.
En, kaikki olemme olleet joskus lapsia joten minä en tälläistä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelitko, että määräytyisi painon mukaan vai esim. vyötärönympäryksen mukaan? Vaikuttaisiko myös pituus? Joskus näkee kun jok tosi pitkäjalkainen ei meinaa mahtua penkkiinsä, vaan on ottanut käytäväpaikan ja pitää jalkoja osittain käytävällä. Pitäisikö nekin kieltää?
No onhan se totta että lihava ihminen vieressä ei ole kiva, vyöryy mun paikalle, en tykkää jos ventovieras ja vielä hikinen ihminen on siinä ns. iholla.
Kyllä! Olen paljon matkaillut. Myös yölennot karsivat todella hyvin lapsiperheet pois lennoilta. Aina toki muutama. Kyseessä siis pitkät reittilennot (ei lomalennot) esim. Aasiaan ja sieltä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Eli sä olet itse ollut häirikkölapsi? Niistähän tässä on kyse. Kuten moneen kertaan todettu, tietyt ikäluokat on vielä kasvatettu niin ettei olis tullut kuuloonkaan julkisella paikalla riekkuminen, kirkuminen ja tahallaan häiritseminen.
Vierailija kirjoitti:
Me kaikki olemme myös joskus kuolleita. Entä sitten? Mikä on viestisi pointti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sä olet itse ollut häirikkölapsi? Niistähän tässä on kyse. Kuten moneen kertaan todettu, tietyt ikäluokat on vielä kasvatettu niin ettei olis tullut kuuloonkaan julkisella paikalla riekkuminen, kirkuminen ja tahallaan häiritseminen.
Ymmärrätkö, että on ra si st is ta yleistää muutaman yksittäistapauksen tekemisten vuoksi jokin ilmiö kokonaiseen ihmisryhmään? Jos joku lapsi joskus jossain käyttäytyy huonosti, niin ei se tarkoita että kaikki lapset jokaisella lennolla niin tekisivät. Ajatteletko samalla tavalla ra si st is es ti yleistäen myös muissakin asioissa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Olen paljon matkaillut. Myös yölennot karsivat todella hyvin lapsiperheet pois lennoilta. Aina toki muutama. Kyseessä siis pitkät reittilennot (ei lomalennot) esim. Aasiaan ja sieltä eteenpäin.
Juu, Bangkokin koneessa on joskus harvoin ollut joku vähän huonommin käyttäytyvä tyyppi, niitä on ollut sekä lapsia että aikuisia. Enemmän kyllä aikuisia. Mutta esimerkiksi Singaporen reitillä ei ole tullut koskaan vastaan huonosti käyttäytyviä tapauksia, vaikka on sielläkin välillä lapsia niin ei niistä haittaa ole ollut. Enimmäkseen varmaan ovat sellaisia hyväosaisia, vauvasta asti lentämään tottuneita, joita on kasvatettukin, ja osaavat sen takia käyttäytyä hyvin lentokoneessa.
Ymmärsin aiemmista viesteistä, että nuo kirkuvat ja potkivat lapset olisi jotenkin ongelma erityisesti Euroopan halpojen turistikohteiden lennoilla. Varmaan jokin wt-ilmiö, ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Juu, Bangkokin koneessa on joskus harvoin ollut joku vähän huonommin käyttäytyvä tyyppi, niitä on ollut sekä lapsia että aikuisia. Enemmän kyllä aikuisia. Mutta esimerkiksi Singaporen reitillä ei ole tullut koskaan vastaan huonosti käyttäytyviä tapauksia, vaikka on sielläkin välillä lapsia niin ei niistä haittaa ole ollut. Enimmäkseen varmaan ovat sellaisia hyväosaisia, vauvasta asti lentämään tottuneita, joita on kasvatettukin, ja osaavat sen takia käyttäytyä hyvin lentokoneessa.
Ymmärsin aiemmista viesteistä, että nuo kirkuvat ja potkivat lapset olisi jotenkin ongelma erityisesti Euroopan halpojen turistikohteiden lennoilla. Varmaan jokin wt-ilmiö, e
Eli pitäisikö kieltää alempien yhteiskuntaluokkien ihmiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvan itkulle ei välttämättä voi mitään eikä vauvalta voi vielä odottaa käytöstapoja, mutta luulenpa että näissä kirjoituksissa on enemmänkin kyse sen ikäisistä lapsista, joilla pitäisi olla jo hallussa käyttäytyminen lentokoneessa ja muuallakin. Esimerkiksi se ettei edessä olevaa penkkiä potkita on asia, jonka voi kyllä tyhmemmällekin penskalle opettaa. Samoin se, ettei huudeta vaan puhutaan normaaliäänellä.
Jos vauvan itkulle ei voi mitään, sittn kannattaisi käydä sisäinen keskustelu itsensä kanssa vanhempana, että kannattaako vauvaa viedä sellaiseen ympäristöön. Sitä kutsutaan vastuullisuudeksi ja toisten huomioon ottamiseksi.
Kyllä mä oikeesti ihmettelen miksi alle vuoden ikäisiä pitää raahata kaiken maailman lomamatkoille kiljumaan.
No meillä vauvat ei ole onneksi juurikaan lentokoneissa itkeneet. Mutta ihmettelyysi vastaus, että siksi vauvatkin lähtevät lomamatkoille, koska a) vauvaa ei voi jättää yksin kotiin b) ehkä vanhemmatkin haluavat matkustaa lomalla c) ehkä vanhemmat haluavat, että muutkin perheen lapset pääsevät lomamatkalle
Ikinä ei ole lapset haitanneet mutta ylikokoiset, piereskelevät miehet ärsyttää. Vessaan mennäkseen nousevat penkistä ja ottavat tukea edessä istuvan päälaesta, potkivat ja tönivätbkyynärpäillään. Humalassa ahdistellaan lentoemoja ja kanssamatkistajia. Yööööks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvan itkulle ei välttämättä voi mitään eikä vauvalta voi vielä odottaa käytöstapoja, mutta luulenpa että näissä kirjoituksissa on enemmänkin kyse sen ikäisistä lapsista, joilla pitäisi olla jo hallussa käyttäytyminen lentokoneessa ja muuallakin. Esimerkiksi se ettei edessä olevaa penkkiä potkita on asia, jonka voi kyllä tyhmemmällekin penskalle opettaa. Samoin se, ettei huudeta vaan puhutaan normaaliäänellä.
Jos vauvan itkulle ei voi mitään, sittn kannattaisi käydä sisäinen keskustelu itsensä kanssa vanhempana, että kannattaako vauvaa viedä sellaiseen ympäristöön. Sitä kutsutaan vastuullisuudeksi ja toisten huomioon ottamiseksi.
Kyllä mä oikeesti ihmettelen miksi alle vuoden ikäisiä pitää raahata kaiken maailma
Näin. Itse olen aina varautunut ja järjestänyt lapselle ohjelmaa lennon ajaksi. Ikinä ei ole lapset kitisseet.
Riippuu matkan pituudesta ja mahdollisista lisäkustannuksista. Lähtökohtaisesti suhtaudun myönteisesti ajatukseen.