Laihdutustapojen kehumisketju
Laita omasta mielestäsi paras tapa ja kerro, miksi se on hyvä tapa.
Annetaan jokaiselle rauha kertoa mollaamatta.
Kommentit (14)
Ketoosin ja pätkäpaaston yhdistelmä. Keskivartalo sulaa melkein silmissä.
Vegaaniruoka ja aerobinen liikunta joka päivä. Laihdutin vaihdevuosien jälkeen ja samalla menetelmällä kilot pysyneet poissa.
Ei mitään kaloreita nestemäisessä muodossa, ei edes smoothieita. Keinomakeutetut juomat myös pois.
Vierailija kirjoitti:
Mulle se oli kuntosali + kalorinlaskenta. Onnistuin tuolla tavalla laihtumaan esivaihdevuosissa, jolloin painonpudotus ei tunnetusti ole helppoa, yhteensä 58 kg. Ja tulos on jo pysynyt viitisen vuotta.
Laskitko todella vain kaloreita vai valikoitko ruoka-aineita muillakin perusteilla? Villi arvaus on, että ruokavaliosi makrojakauma muuttui samalla paremmaksi. Hyvä juttu tietysti, että laihduit, mutta en usko hetkeäkään, että kyse oli pelkistä kaloreista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle se oli kuntosali + kalorinlaskenta. Onnistuin tuolla tavalla laihtumaan esivaihdevuosissa, jolloin painonpudotus ei tunnetusti ole helppoa, yhteensä 58 kg. Ja tulos on jo pysynyt viitisen vuotta.
Laskitko todella vain kaloreita vai valikoitko ruoka-aineita muillakin perusteilla? Villi arvaus on, että ruokavaliosi makrojakauma muuttui samalla paremmaksi. Hyvä juttu tietysti, että laihduit, mutta en usko hetkeäkään, että kyse oli pelkistä kaloreista.
En ole tuo aiempi enkä suoraan sanottuna tiedä, että mitä makrojen pitäisi olla (paitsi proteiinit) ja oletan, että hait takaa sitä, että ylempi olisi mennyt vähähiilihydraattiseen suuntaan?
Itse olen laskenut myös kaloreita ja edelleen syön hiilareita suhteessa kaikista eniten ja proteiinia liian vähän (yleensä alle g/painokilo) Ja hiilareita tulee reilusti eniten, vaikka olen jättänyt makeat herkut melkein kokonaan ja syön esimerkiksi hyvin vähän leipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä yritin vähentää jotain epäterveellisimpiä juttuja kuten kaljoittelua ja karkinsyöntiä ja sokeristen energiajuomien juontia. Mutta muuten tosiaan vaan FatSecret-ohjelmaan tunnollisesti kirjasin kaiken mitä söin ja rajasin kaloreita. Alkuun sain syödä jopa 2200 kcal päivä ja silti laihduin hyvin. Sitä mukaa kun paino laski, täytyi vähän vähentää, lopussa 1700 kcal per päivä. En mä muuten mitenkään erityisen terveellisesti syönyt koskaan, aika hiilarivoittoista mun syöminen usein on kun voileivät on niin helppoa ruokaa, eikä pelkästään itselle sinkkuna viitsi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki noin varmaan on ollut, mutta tässä ketjussa ei arvostella.
Viime syyskuussa aloin syödä sen verran kuin mitä ihannepainossani sitten voin syödä lihomatta ja laihtumatta. Paino on tippunut hitaasti, mutta olen jo normaalipainossa. Vielä jokunen kilo ja olen ihannepainossani. Syön ja juon siis edelleen kaikkea samaa kuin ennenkin, mutta vain pienempiä määriä. Mulle ei näytä toimivan se, että kieltäytyisin kokonaan jostain (paitsi silakkalaatikosta), mutta annoskokojen pienentäminen toimii. Ja kun olen ihannepainossani, voin jatkaa tätä edelleen koko loppuelämäni.
Ensimmäinen kuukausi oli vähän vaikea, mutta sitten aina, kun teki mieli mennä jääkaapille, teinkn jotain muuta. Ihan sama juttu kuin aikoinaan tupakoinnin lopettamisessa. Röökin polton tilalle piti keksiä jokin muu toiminto.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Viime syyskuussa aloin syödä sen verran kuin mitä ihannepainossani sitten voin syödä lihomatta ja laihtumatta. Paino on tippunut hitaasti, mutta olen jo normaalipainossa. Vielä jokunen kilo ja olen ihannepainossani. Syön ja juon siis edelleen kaikkea samaa kuin ennenkin, mutta vain pienempiä määriä. Mulle ei näytä toimivan se, että kieltäytyisin kokonaan jostain (paitsi silakkalaatikosta), mutta annoskokojen pienentäminen toimii. Ja kun olen ihannepainossani, voin jatkaa tätä edelleen koko loppuelämäni.
Ensimmäinen kuukausi oli vähän vaikea, mutta sitten aina, kun teki mieli mennä jääkaapille, teinkn jotain muuta. Ihan sama juttu kuin aikoinaan tupakoinnin lopettamisessa. Röökin polton tilalle piti keksiä jokin muu toiminto.
Ja lisään tähän vielä, että vaihdoin lautasen pienempään. Isolla lautasella annos olisi näyttänyt surkean pieneltä, mutta pienellä lautasella taas näytti isolta.
Esivaihdevuodet, lisäsin arkiaktiivisuutta ja panostan ryhmäliikuntavalinnoissa niihin tunteihin joissa on painoharjoittelua. Vähensin sokeria, syön aina proteiinipitoisen aamupalan ja kunnon lounaan. Tällä vältyin iltanaposteluilta. Eli muutin niitä tapoja jotka itsellä oli huonoja.
Säännöllisesti 4-5 ateriaa päivässä ja päivä alkaa aina puurolla!
Säännöllisesti kolme ateriaa päivässä. Ateriat koostuu lihasta/kalasta ja kasviksista. Marjoja paljon jälkkärinä kermavaahdolla.
Vähintään tunti kävelyä päivässä. Jos vettä sataa, niin siivotaan kotona.
Väh. 10 km/pv reipasta kävelyä tai muuta aerobista liikuntaa + lihaskuntotreeniä muutaman kerran viikkoon.
Ateriakoot maltillisia, rasvaa tarpeeksi mutta ei liikaa. Valmisruoat pois, enemmän kasviksia (hedelmiä rajoitetusti)
Paljon pureksittavaa, mahd. vähän nestemäistä ravintoa.
Ruoasta ei kannata tehdä liian maistuvaa + sitä ei kannata valmistaa montaa annosta, jos ei pysty hillitsemään annoskokojaan.