Huomenna tulee kotiin sosiaalityöntekijä
Minusta on huoli ilmoitus ja tarkoituksena on tarkistaa miten voin. En ole saanut siivottua ja lattioilla on roskia. Miten minun pitäisi toimia?
Kommentit (44)
Gestapolle ei tarvitse ovia aukoa.
Jos sulla on luteita tai muita syöpäläisiä, niin varoita etukäteen niin sossu tietää ettei kannata istua tai laittaa laukkuaan minnekään.
Avaat oven, keskustelette ja sitten päätät millaista apua sinulla on varaa ottaa vastaan. Koska sinulla on itsemääräämisoikeus sinua ei voi pakottaa mihinkään.
Miksi sinusta on huoli? Miksi et saa siivottua? Mikä on sun tilanne? Harmi kun mulle ei tarjottu koskaan sellaista kun oli selkä tosi kipeä ja olin aivan väsynyt sekä uupunut. Miksi jotkut saa sitä kotiapua?
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on luteita tai muita syöpäläisiä, niin varoita etukäteen niin sossu tietää ettei kannata istua tai laittaa laukkuaan minnekään.
Harvemmin kuules on eikä niistä ole tietoinen. Älä osta kaupastakaan mitään, tiedä kuka sovittanut tai kenen käsistä tullut hiv esimerkiksi. Tai jokin tarttuva tauti. Baari se varmasti vasta paha paikka onkin. Mitenköhän muuten myyjät selviävät terveinä kaiken keskellä tai julkisten kuljettajat.
Vierailija kirjoitti:
Avaat oven, keskustelette ja sitten päätät millaista apua sinulla on varaa ottaa vastaan. Koska sinulla on itsemääräämisoikeus sinua ei voi pakottaa mihinkään.
Kyllä tämä on totta mutta sanoissaan vaativat, pakottavat sekä painostavat mutta vain toimiin jotka sopivat heille. Jos pyydät apua, et saa jos eivät halua antaa. Eikös ole outoa suorastaan.
Kuulostaa siltä, että apu olisi sinulle tarpeen. Kuuntele avoimin mielin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä on totta mutta sanoissaan vaativat, pakottavat sekä painostavat mutta vain toimiin jotka sopivat heille. Jos pyydät apua, et saa jos eivät halua antaa. Eikös ole outoa suorastaan.
Niin sellaista apua saa, jota on antaa. Mutta jos ei ole sellaista apua antaa, jota asiakas saa, niin taikoako se apu pitäisi tyhjästä?
Jos ei saa yhtään siivottua tai huolehdittua ympäristöstä on vaikea kuvitella, että lapsilla olisi sellaisessa paikassa hyvä olla.
Ne tulee juttelee ja sen jälkeen olet samassa tilanteessa kuin nytkin. Ilman mitään tukea ja apua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinusta on huoli? Miksi et saa siivottua? Mikä on sun tilanne? Harmi kun mulle ei tarjottu koskaan sellaista kun oli selkä tosi kipeä ja olin aivan väsynyt sekä uupunut. Miksi jotkut saa sitä kotiapua?
Olen eläkkeellä psykoottisen masennuksen , pakko-oireisen häiriön takia. Olen käynyt läpi avosydän leikkauksen ja lisäksi olen alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei saa yhtään siivottua tai huolehdittua ympäristöstä on vaikea kuvitella, että lapsilla olisi sellaisessa paikassa hyvä olla.
Minulla ei ole lapsia. Ja olen mies.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että apu olisi sinulle tarpeen. Kuuntele avoimin mielin.
Kuulostaa siltä että hän saattaisi todellakin nauttia hyysäämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sellaista apua saa, jota on antaa. Mutta jos ei ole sellaista apua antaa, jota asiakas saa, niin taikoako se apu pitäisi tyhjästä?
No vastakysymys, etkö nyt ymmärtänyt että ei tarvitse tuputtaa niitä turhiakaan palveluita sitten ja väittää että ne ovat pakollisia ja jos et ota vastaan niin tietoihisi kirjataan että psykkeesi tila on epäselvä etkä osaa hahmottaa tilannettasi ja että et huolehdi itsestäsi?
Kuulostaa siltä, että päivän lehdet 4-v tapauksesta on tarkasti luettu. Siinähän äiti siirteli tapaamisia milloin mihinkin vedoten, ei kuunnellut ohjeita. Kaikesta näkee ettei äiti oikeasti edes yrittänyt elämänhallintaa, mutta vihasi yhteiskunnan tarjoamaa apua parantaa sitä. Ei tuollaisilla pitäisi olla lapsia huollettavana.
Vierailija kirjoitti:
Muista että kuvitelma ei ole aina totuus. Kuvitelma saattaa olla myös oma olettamus. Olettamukseen perustuen voi tietenkin ajatella tekevänsä lisätutkimuksia noudattaen lakia. Kannattaa myös muistaa että omat olettamukset eivät kaikesta huolimatta perustu aina totuuteen asiakkaan tilanteesta joten hyväksy jos oma mielesi on kehitellyt olettamuksia jotka osoittautuvatkin valheellisiksi ja ole tyytyväinen että kuitenkin selvitit asian. Silloin olet työsi tehnyt arvostaen myös asiakastasi.
Leivo heille sokerikakku ja tarjoa parempaa Pauligia.
Tyypillinen mielenterveyspotilas tai moniongelmainen päihderiippuvainen. Varsinkin naisilla likaisuus on yksi ongelmien merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkkeellä psykoottisen masennuksen , pakko-oireisen häiriön takia. Olen käynyt läpi avosydän leikkauksen ja lisäksi olen alkoholisti.
Okei. No hyvä kun saat nyt sitä apua. Muista kertoa minkälainen apu auttaisi sinua eniten arjessasi.
Kuuntelet millaista apua olisi tarjolla