Olen pessyt pyykit aina vähintään 60 asteen ohjelmalla, nyt repäisin ja kokeilin pikapesua
Tulikin positiivinen yllätys. Pyykki raikasta, vettä, sähköä ja omaa energiaa säästyi. Puoli tuntia siihen mihin normisti menee 3-4 tuntia.
Kommentit (13)
Siitä tuleekin kova säästö, kun ne on pestävä uudestaan taas ensimmäisen eli yhden käyttökerran jälkeen.
Alusvaatteet, sukat ja petivaatteet pistän edelleenkin kuuteenkymppiin. Paidat, leggarit, takit, verkkarit ja muut pikaan. Kai sekin vaikuttaa mitä ainetta käyttää.
Oli vaan niin kiva ylläri että oli ihan pakko avautua.
Vierailija kirjoitti:
Siitä tuleekin kova säästö, kun ne on pestävä uudestaan taas ensimmäisen eli yhden käyttökerran jälkeen.
Kyllä vaatteet yleesäkin vaihdetaan yhden käyttökerran jälkeen
Olen kova sotkemaan ja sen mukaan pestään. Säästöä tulee.
Ap
Pikapesu voi myös olla 60-asteista eli miksi vertaat lämpötilaa ja aikaa?
Pesen aina pikaohjelmalla. Mikään ei ole mennyt pilalle ja ihan käyttökelpopuhdasta tulee.
En tiedä pikapesun lämpötilaa, kun en päivystänyt koneen vieressä. Ohjekirjasta varmaan löytyy. Nykyiset pesuaineet putsaa aika alhaisissa lämpötiloissa.
Käytän allergiavapaita, ympäristö- ja koneystävällisiä.
Kiinnostaa toki pikaohjelman lämpö.
Yllätyin minäkin myös positiivisesti kokeiltuani pikapesua 15 min 40 asteessa. Tosi kätevää oli. Menee jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä ajatuksenjuoksuasi.. Enkä varmaan ole ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan ! Tosin en hikoile. Mulla kestääkin vaatteet pitkään ja tuuletan usein. Alusvaatteet tietysti vaihdetaan. Samoja muuten pidän melkein viikon. Suihkussa käyn joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä ajatuksenjuoksuasi.. Enkä varmaan ole ainoa.
Minäpä selitän: tavallinen terve ihminen, joka ei tee likaista työtä eikä hikoile niin että haisee, ei tarvitse laittaa jokaista vaatekappaletta yhden käytön jälkeen pesuun. Jos käyttää jatkuvasti säästöpesuja, vaatteet alkavat haista pinttyneelle lialle. Tai huuhteluaineen hajusteelle, jolla sitä peitetään. Eikä todellakaan lakanoita joka päivä vaihdeta, ei edes pyyhkeitä. Ei ainakaan silloin, kun ne on pesty puhtaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä terveet ihmiset eivät vaihda. Alusvaatteet on poikkeus.
Pesen tuolla ohjelmalla kaikki puserot ja paidat. Ei ne enempää tarvitse.