Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juotko kesälomalla myös arkena?

Vierailija
30.06.2025 |

Siinä se kysymys tulikin. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lomalla nyt mutta yleensä tulee juotua lomilla liian usein😬

Vierailija
2/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon joka päivä. Tulee äkkiä heikko olo jos ei nesteytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enkä myöskään viikonloppuna. 

Vierailija
4/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin juon. Kolmen viikon putken ajattelin vetää, kunhan ensi maanantaina loma alkaa. Sitten neljäs viikko vähentelen vähitellen juomamääriä, että ei tule niin karu paluu duuniin.

- n. 51 v

Vierailija
5/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon viikollakin ja ilman lomaa arkenakin. Minulle juominen ei tarkoita kännäämistä. Jos haluan töiden jälkeen lasin viiniä tai drinkin, otan sellaisen.

Vierailija
6/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitan jotain juhlavampaa ruokaa, syön ulkona tai on vieraita otan lasin viiniä lomasta tai viikonpäivästä riippumatta. 

Siis yhden, huom!

Vierailija
7/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä kesät talvet. Viikolla muutama saunaolut ja viikonloppuna sitten juodaan kunnolla.

Vierailija
8/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joib 

Nyt olen eläkkeellä,juominen vaan lisääntyy 

Kippis 🍺

Vierailija
9/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan juoda lomalla lasin viiniä ruoan kanssa, riippumatta onko arki vai pyhä. En joka päivä. Enkä muulloinkaan juo humalahakuisesti.

Vierailija
10/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla lomaa ole mutta otan kuitenkin jotakin joka päivä. Elämänlaatu on parempi niin.

Vierailija
11/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan juo kesälomalla vaan juon lähes päivittäin etätöissä.

Vierailija
12/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt juon kahvia.

Vierailija
13/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa ottaa pieni viinilasillinen päivittäin. Yhdyn aiempaan kommenttiin, että parantaa elämänlaatua. Mutta en uskalla, pelkään karsinogeenisia vaikutuksia. 

Vierailija
14/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt täysin ymmärrä kysymyksenasettelua. Mitä väliä, onko arki vai viikonloppu, jos on lomalla? Onko sillä muutenkaan väliä, jos vaikka tekee vuorotyötä jossa vapaita voi olla milloin vain? Kai silläkin nyt on aika paljon merkitystä, paljonko juo?

Ennen työpäivää en yleensä ollenkaan tai ainakaan yhtä viinilasia enempää, koska alkoholi heikentää unen laatua ja sitten ei jaksa töissä. Yli kolmea lasia en juo muulloinkaan, koska siitä tulee seuraavana päivänä niin ikävän tuntuisten negatiivisten ajatusten olotila. Mutta lomalla iloisessa seurassa lasillinen silloin tällöin ... eikä väliä, mikä viikonpäivä!

Vierailija
15/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon mutta lähes aina vain kahvia.Joskus limua/vettä/maitoa mutta pääosin kahvia.

Vierailija
16/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laitan jotain juhlavampaa ruokaa, syön ulkona tai on vieraita otan lasin viiniä lomasta tai viikonpäivästä riippumatta. 

Siis yhden, huom!

No Hui! Me luultiin jo et kaks! Onneks täsmensit! Pidähän housut jalassa, villipeto!

Vierailija
17/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon silloin kun huvittaa. Olen onnekas ollessani niin kypsä ettei minun enää tarvitse kysellä lupia tai analyysejä juomiseeni tai juomattomuuteeni enkä elä miellyttääkseni muiden ihmisten standardeja. Jos lähden juomiseni takia tältä planeetalta aiemmalla vuorolla, niin sitten lähden. Saatan myös lopettaa kokonaan. Pääasia että päätän syömisistäni ja juomisistani itse, koska olen aikuinen ihminen joka ei elä missään kotikurisuhteessa tai muuten alisteisessa asemassa.

Vierailija
18/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo koskaan arkena jos ei ole juhlapäivä kuten uusivuosi. Täytin pian 50 v ja se päivä on maanantai. Järjestän juhlat kuitenkin lauantaina.

Vierailija
19/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen pitäisi juoda muistaakseni 2-3 litraa päivässä. Juon liian vähän. 

Vierailija
20/23 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon silloin kun tekee mieli. Viiniä on aina.