Miksi meidän pitäisi palkata sinut? - mitä tähän nyt sitten oikein pitäisi vastata.
Jäädyn aina tämän kysymyksen kohdalla, eikä syytä ole vaikea löytää
Miten ihmeessä pystyn koskaan vakuuttamaan yhtäkään työnantajaa siitä, että olen juuri se henkilö, joka kannattaa valita, kun samaa työpaikkaa hakee ties kuinka moni hakija, jolla on paljon enemmän koulutusta, kokemusta ja osaamista kuin minulla, kaikista muista erinomaisista ominaisuuksista puhumattakaan.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Kerron omasta erityisosaamisesta jota muilla ei ole.
Tunnetko aina ne "muut"?
Katson kysymyksen esittänyttä epäluuloisia ilmein. Aina olen tullut palkatuksi.
"jaa, mä luulin, että tämä on treenikysymys työkkärin pupukurssilla, jossa opetellaan CVn täyttöä". Kysyjä meni hiljaiseksi ja vähän punastelikin. Niin? "en mä vaan tiedä, kysykää sieltä työkkäristä. Nehän mut tänne lähetti!"
Olisin saanut paikan, kun ymmärtääkseni muita hakijoita ei ollut. Mutta en mä sinne mennyt, sain paremman vaihtoehdon, eikä siellä kyselty tyhmiä.
Minulla on tehtävään vaadittava pätevyys ja minusta saatte tunnollisen ja luotettavan työntekijän.
No joo, kaikki ehkä vastaavat jotain tuontyyppistä, paitsi vauvapalstalaiset, joista 9/10 ei vastauksensa perusteella saisi työpaikkaa.. Tosiassa tuollaista kysytään usein työhaastattelussa ja vaikka turhauttavalta tuntuukin, jokainen joka työpaikan oikeasti haluaa saada, yrittää keksiä jotain vähän fiksumpaa, kun mitä täällä palstalla heitellään..
Kyllä mä katson kuin idioottia, jos minulta tuota kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään taitaa olla vaikea päästä työelämään..
Ei ole!
On huutava työvoimapula, sen kun menee töihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko aina ne "muut"?
Otatko kaiken aina yhtä kirjaimellisesti?
Ohis
Ei varmasti pitäisi palkata kun kyselette tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huolellinen, tunnollinen ja tarkka työntekijä, ja vaikka minulla ei ole kokemusta haettavasta tehtävästä, olen tarvittaessa valmis oppimaan uutta.
Huolellinen, tunnollinen ja tarkka oli suotavaa olla joskus ennen. Tänä päivänä nuo eivät ole kovinkaan haluttuja ominaisuuksia
No mitkäs sitten on? Jäi vähän kesken tuo kommenttisi.
'Koska tarvitsen rahaa, siksi. Vaikka tarjoamanne palkka on paska ja työolosuhteet todennäköisesti eivät kovin hääppöiset, vitutussaikutus vaatii toteutuakseen ensin työpaikan.'
Vierailija kirjoitti:
Astana kysymykseen kysymyksellä..no miksi olette ylipäätään ketään palkkaamaassa jos tuota kysytte
🙄
Että näitä mukahauskoja vitsiniekkoja riittääkin....
Vastaisin että ei tietenkään pidä, mutta ehkä kannattaisi niin saataisiin tämäkin firma hiukan nostamaan tasoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astana kysymykseen kysymyksellä..no miksi olette ylipäätään ketään palkkaamaassa jos tuota kysytte
🙄
Että näitä mukahauskoja vitsiniekkoja riittääkin....
Ja yksikään näistä vitsiniekoista ei tosipaikan tullen vitsailisi, jos työpaikan tosissaan haluaisi saada.
Koska tulen tekemään teille todella paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko aina ne "muut"?
Otatko kaiken aina yhtä kirjaimellisesti?
Ohis
Eli et tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään menestyvät vain itseään rakastavat ekstovertit.
Meille olemassaololleen oikeutusta etsiville introverteille ei enää ole sijaa tässä yhteiskunnsssa.
Tuollainen säälissä ja katkeruudessa rypevä ei ainakaan mitään töitä saa. Asenne muutosta!
*Asennemuutosta!
Ministerin paikkaa haettaessa tuollaisia kysymyksiä ei esitetä ja tulokset on kaikkien koettavissa. Sillä tasolla tuollaiset kysymykset olisivat relevantteja, eikä haettaessa vaikka leipuria tai rakennusmiestä!
Joutava kysymys, joko voin aloittaa?
Multa on kysytty, että miksi olisin paras valinta. Ja koska en jostain syystä osaa, pysty ja halua valehdella, sanon, että varmasti hakijoissa on yhtä hyviä ja parempiakin kuin minä.
Aika usein olen kuulemma ollut sijalla 2. haastatelluista. :D